"Testē" Latvijas brendus 

Pamatīgu brendu (zīmolu) diagnostikas un attīstības plānošanas metodi "Young & Rubicam BrandAsset Valuator" izstrādājis starptautiskais reklāmas aģentūru tīkls "Young & Rubicam Inc.". "BrandAsset Valuator" ir startējis 44 pasaules valstīs, globālais pētījums ir ievācis informāciju par 19 500 brendiem, kurus vērtējuši 350 000 respondentu. Pētījums norisinājies arī Latvijā. ""BrandAsset Valuator" ieviešana Latvijā notika gandrīz pusotru gadu, veicot pilotprojektus, lai pārbaudītu metodikas izmantošanu atsevišķās produktu un servisu kategorijās, adaptējot starptautiskā pētījuma anketu," atklāj reklāmas aģentūras "Young & Rubicam / garage 4x4 Riga" (SIA "Garage 4x4") klientu servisa direktors Ģirts Ozoliņš. Latvijā "BrandAsset Valuator" notestēja 268 brendus 50 kategorijās. Ģ.Ozoliņš atklāj, ka ļoti labi pastrādājusi tirgus pētījumu kompānija "TNS Baltic Data House", kas pēc "Young & Rubicam / garage 4x4 Riga" pasūtījuma veikusi pētījuma lauka darbu, atzīstot, ka "BrandAsset Valuator" anketa ir viena no apjomīgākajām pašaizpildamajām anketām "TNS Baltic Data House" pieredzē. Ar "Young & Rubicam BrandAsset Valuator" metodi brendi tiek vērtēti pēc vairāk nekā 70 dažādiem kritērijiem - brendu diferenciācija, atbilstība patērētājam, brenda vērtējums (cieņa), brenda izpratne un zināmība, brendu tēls, lietošana, lojalitāte, lietošanas nodomi. "Papildus tiek noskaidrota respondentu demogrāfija un vērtīborientācija, tādējādi "BrandAsset Valuator" ļauj savienot brendus ar patērētāja vērtīborientāciju," skaidro Ģirts Ozoliņš. "BrandAsset Valuator" ietvaros tiek izmantoti arī citi "Young & Rubicam" "darbarīki" - "Y&Rchetypes" (metode brendu personības fokusētai veidošanai un analīzei) un "4Cs" (auditorijas psihogrāfiska segmentācijas metode pēc cilvēku vērtībām un motivācijas). Par galveno "BrandAsset Valuator" trumpi tiek atzīts tā skatījums uz kopējo situāciju brendu pasaulē, t.i., iespēju salīdzināt konkrētu brendu ar visiem tirgū esošajiem, neatkarīgi no kategorijas. Ģirts Ozoliņš norāda, ka "BrandAsset Valuator" metodika ļauj izdarīt tālejošus secinājumus par brenda attīstības iespējām: - saprast un skaidrot brendu izaugsmi un vājināšanos; - saprast, kas nosaka brenda finansiālo veiksmi un kā to virzīt; - mērīt un vadīt brenda attīstību laikā; - mērīt brenda veselību un novērst iespējamās problēmas; - izstrādāt brenda vīziju un Brenda Ideju. Līdzīgi citiem brendu pētījumiem, "BrandAsset Valuator" Latvijā parādīja to, ka brendi no servisa kategorijām tiek vērtēti vājāk nekā brendi, aiz kuriem ir taustāmi produkti. Latvijas gadījumā interesants fakts esot tas, ka, piemēram, "Coca-Cola", kuru vairumā valstu respondenti vērtē kā sev ļoti atbilstošu brendu, Latvijā šajā vērtējumā atpaliek no "Iļģuciema kvasa" un "Pilskalna kvasa". "Piemēram, sporta apavu kategorija, iespējams, nelielo reklāmas apjomu dēļ Latvijā ir daudz vājāka nekā vairumā pasaules valstu," stāsta Ģ.Ozoliņš.

Jaunākie komentāri