Transporta nozare jauno dzelzceļa infrastruktūras maksu «nepavilks» 

Maksa par dzelzceļa infrastruktūru veido vairāk nekā 50% no kopējiem dzelzceļa pārvadātāju izdevumiem, norāda dzelzceļa kompānijas Baltijas Ekspresis vadītājs Ivars Sormulis. Viņš uzsvēra, ka dzelzceļa infrastruktūras sadārdzinājumu par 20 līdz 25%, kā to paredz jaunā aprēķināšanas metodika, turklāt vēl gada vidū, neviens kompānijas klients nepieņemšot. «Gada vidū šādi paaugstinot infrastruktūras maksu, nozarei būs krahs — tas ietekmētu gan ostu, gan tranzītbiznesa uzņēmumu darbību, jo, konkurējot ar lietuviešu un igauņu ostām, svarīgs ir katrs santīms,» norāda I. Sormulis. Arī Latvijas tranzītbiznesa asociācijas (LTBA) izpilddirektors Ģirts Verners uzsver, ka šāds tarifu kāpums skartu konkurētspēju attiecībā pret kaimiņvalstīm. «Mums nesen jau bija dzelzceļa tarifu kāpums. Ja tagad tarifi mums celsies vēl par 20 līdz 25%, tad kravu īpašnieki pārskatīs savas perspektīvas un darbību Latvijā,» viņš teica. Satraukumu par jaunajām maksām pauž arī LDz kravu pārvadājumu daļas vadītājs Ēriks Šmuksts.

Jaunākie komentāri