TUI ar lētiem ceļojiem mēģina uzlabot savu finansu stāvokli 

Lielie tūrisma koncerni kā piemēram, TUI un Thomas Cook cenšas elastīgi reaģēt uz tirgus izmaiņām Rietumeiropā un viens no konkurences instrumentiem ir cena, kura var būtiski ietekmēt tūrisma nozares tirgus pievilcību. Terorisma draudi, Irākas karas sekas un SARS epidēmija tūrisma industrijai ir radījusi sarežģītu biznesa situāciju. Sevišķi lielajiem tūrisma gigantiem ievērojami zaudējumi rodas to neelastīgās menedžmenta un mārketinga politikas dēļ, taču pēdējie notikumi Rietumeiropas tūrisma tirgū liecina arī par šo lielo uzņēmumu mēģinājumu pielāgoties straujām tirgus izmaiņu situācijām. Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI vēlas nodrošināt ilglaicīgu konkurētspēju, veicot ražošanas izmaksu ietaupījumu par 360 miljoniem eiro tuvākajos divos gados. Pagājušajā gadā uzņēmumam TUI AG apgrozījums ir samazinājies par 9%, sasniedzot tikai 20,3 miljardus eiro. Tieši tūrisma biznesa apgrozījums uzņēmumam samazinājās par 3%, sasniedzot 12,4 miljardus eiro. Lielākie zaudējumi bija Ziemeļeiropā un Vācijas kaimiņvalstīs. Uzņēmuma peļņa bija tikai 41 miljons eiro, kas ir par 90% mazāk nekā pirms gada. Arī šis gads koncernam sagādā galvassāpes, jo pārdoto vasaras ceļojumu skaits ir par 15% mazāks nekā pirms gada. Tūrisma koncerns TUI ir 5,4 miljardu eiro parādnieks, kuru samazināšanai tiks pārdotas uzņēmuma daļas enerģētikas sektorā. Šajā gadā tiek plānots samazināt darba vietas no 70 000 uz 68 000. TUI ar lēto marku Kā atbildi uz tirgus izmainām šodien (9.05.2003) TUI atklāja jaunu tūrisma marku Discount Travel ar kuras palīdzību uzņēmums vēlas savā piedāvājumā iekļaut arī īpaši lētus piedāvājumus tuviem un vidēji tāliem standartizētajiem lidojumiem ar viesnīcu pakalpojumu. Menedžments cenšas saglabāt TUI marku kā kvalitātes zīmi, bet Discount Travel realizēs izmaksu konkurences politiku. Discount Travel sākuma posmā piedāvās ceļojumus uz 23 peldu vietām, piemēram, Baleāru salām, Kanāriju salām, Vidusjūras piekrasti, Bulgāriju un Dominikanas Republiku. Pašlaik šajā piedāvājumā iekļautas 120 viesnīcas klasiskajos peldu reģionos. TUI paredz mārketinga nolūkos dažus ceļojumus pārdod arī zem pašizmaksas. Lētos ceļojumus, kuri lielākajā daudzumā ir par 10% līdz 40% lētāki nekā klasiskais TUI piedāvājums, var rezervēt 3 mēnešus vai vienu dienu iepriekš pirms izlidošanas. Jaunā marka tiek pārdota 9 500 TUI ceļojumu birojos vai arī interneta portālā www.discount-travel.com. Kopumā tiek prognozēts zem šīs markas pārdod līdz 300 000 ceļojumiem, taču kopumā TUI ik gadus pārdod 6,5 miljonus ceļojumu. Līdz šim TUI pārdeva liekos ceļojumus kā pēdējās minūtes piedāvājumu, kuru bija iespējams rezervēt divas nedēļas pirms izlidošanas. Šos ceļojumus pārdeva meitas uzņēmums Berge&Meer bez starpnieku palīdzības. Koncerna lielākais konkurents Thomas Cook savus lētos ceļojumus pārdod ar uzņēmuma Bucher palīdzību jau vairākus mēnešus iepriekš un tas ļāva koncernam šajā lētajā sektorā veiksmīgi pārdod vairāk kā 600 000 ceļojumu. Tūrisma eksperti paredz, ka šajā gadā abi konkurenti var piedāvāt īstu cenu karu – lētāk par lētāku. Protams, tas nenāks par labu tūrisma nozarei, jo samazināsies peļņa un saasināsies konkurence starp vidēji lieliem tūrisma uzņēmumiem.

Jaunākie komentāri