Tūrisma koncerni Vācijā sāk cenu karu 

Tūrisma koncerni Vācijā ir sākuši "cenu karu", jo iepirktās viesnīcu un citu ceļojumu pakalpojumu kapacitātes nevar noglabāt noliktavā uz nākošo sezonu. Tūrisma eksperti šo cīkstiņu jau nodēvējuši par sitieniem "zem jostas vietas". Tam par iemeslu ir tūristu nevēlēšanās doties ārpus Vācijas. Vācieši labprātāk atpūšas, piemēram, Dortmundē nekā Dominikas Republikā. Atpūtas pētniecības institūts British American Tobacco veica pirms diviem mēnešiem reprezentatīvu aptauju, kurā noskaidrojās, ka vācieši īsiem ceļojumiem dod priekšroku tieši pašu zemē. Vāciešu iemīļotākās vietas ir Baltijas jūras piekraste (11,5%), Ziemeļjūras piekraste (10,1%), kalni Bavārijā (10,1%) un Švarcvalde (9,8%). Salīdzinājumā ar ārvalstīm, Vācijai tas ir augsts reitings, jo tikai Austrija izpelnījās 10% ievērības, Beneluksa valstis 3,4%, Francija 3,4%, Itālija 2,4% un Spānija 1,2%. TUI pret Thomas Cook Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI ziņo, ka pārdoto ceļojumu skaits salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir samazinājies par 20%. Šāds straujš tūristu atteikums pat lielam koncernam rada bezizejas situāciju. TUI ar jaunizveidoto Last-Minute-Fly programmu piedāvā 4 dienu atpūtu par alus kastes cenu. Lidojums, 4 naktis triju zvaigžņu viesnīcā "Las Rocas" un transfērs maksā 10 eiro! Tas tūrisma nozarē rada paniku. Īpašas akcijās un lotorejās tiek dāvināti TUI kuponi 26,06 eiro vērtībā, kurus var ierēķināt biļetes cenā. TUI galvenais konkurents Thomas Cook ar firmu markām Neckermann, Kreutzer Reisen, Aldiana, Terramar pirms neilga laika piedāvā 100 eiro "bērnu naudu", ja ģimene dodas ceļojumā. Thomas Cook piedāva 7 dienas Tunisijā 4 zvaigžņu viesnīcā par 469 eiro un dažādas atlaides Lufthansas lidmašīnas borta servisos līdz 40%. Ceļotāji ar KarstadtQuelle palīdzību var saņemt tūlītēju kredītu līdz 3000 eiro ar 9,9% gadā. Britu apstākļi Vācijā Tūrisma koncerniem ir jāatbrīvojas no iepirkto ceļojumu kapacitātēm, tāpēc nākošajās nedēļās lētie piedāvājumi pārpludinās Vācijas tūrisma birojus. Mazie tūroperatori ir satraukušies ne pa jokam, jo šādas cenas ilgstoši var turēt tikai liels uzņēmums, bet "mazajiem" draud bankrots. Trešais lielākais Vācijas tūroperators Rewe ar firmu markām ITS, Jahn Reisen, Meier’s Weltreisen ir atsacījies no kataloga cenām un lielu daļu ceļojumu piedāvā kā Last Minute. Vācu tūristi piedzīvo britu apstākļus, kur neeksistē pēdējās minutes ceļojumi, jo sākoties tūristu sezonai visas cenas ripo uz leju. Britu sakāmais šajā lietā ir "pats vainīgs, ka tik ātri pirki!" Britu tūroperatori savas ceļojumu katalogu cenas pārdrukā vairākas reizes gadā. Pirms vairākiem gadiem tūristi iegādājās ceļojumus 6 mēnešus pirms ceļojumu, taču tagad tūroperators var būt laimīgs arī par 6 nedēļām. Destinācijas* reducē cenas Tūrisma reģioni arī ir reducējuši savas cenas, piemēram, Tunisijas piedāvājums uz ziemas sezonu ir krities par 8%, Ēģiptes par 7%, Kanāriju salu par 5% un Dominikas republikas par 3%. Tūrisma eksperti atzīmē, ka nevar vainot tikai 11. septembra notikumus, augsto bezdarba līmeni Vācijā vai teroraktu Tunisijā, bet gan vairāk tūroperatoru vājo komunikāciju ar klientiem. Tūrisma koncerni nedeva pozitīvus impulsus ceļošanai, bet tagad mēģina to visu konpensēt ar cenu karu. Lidmašīnu maršruti ir sadalīti ar vairākiem stopiem, lai piepildītu sēdvietas. Tas viss rada papildus laika patēriņu un neērtības, kuras tūrists nevēlas iekļaut savā ceļojumā arī par daudz zemāku cenu. Taču tūrisma koncerni ir pārsteigti par vāciešu lielo interesi par Rumāniju un Bulgāriju. Šīs zemes ir kļuvušas atraktīvas ne tikai austrumvāciešiem, bet arī no Rietumiem pieprasījums ir stipri audzis. * tūristu apmeklējamās vietas

Jaunākie komentāri