Vācu ceļojumu portāli nostiprina savas pozīcijas tūrisma tirgū 

Vācijā interneta ceļojumu lapu apmeklējums pēdējo gadu laikā nepārtraukti ir pieaudzis. Pētījumu rezultāti liecina, ka gandrīz katrs trešais vācietis apmeklē online-ceļojumu tirgu. 2002.gada janvārī ceļojumu portālus apmeklēja tikai 2,5 miljoni viesu, bet jau septembrī to skaits sasniedza 6 miljonus. Ar 24,9 miljoniem ceļojumu pircējiem internetā (no 2001.11. līdz 2002.04.) šis iepirkšanās veids ir kļuvis par vienu no stiprākajiem Eiropas elektroniskā biznesa segmentiem. Matiass Peters (Matthias Peter), kas ir portāla Travelchannel.de vadītājs, ir atzīmējis, ka ikdienu patērētāji atklāj vienkāršo, ātro un ērto interneta rezervēšanas sistēmu. Tas kalpo par iemeslu,tam ka patērētāji vairs nedodas uz ceļojumu birojiem, bet apskatot bildes, cenas, u.c. informācijas dažu sekunžu laikā var paši, neizejot no mājas, nopirkt sev ceļojumus.” Vācijas tūrisma e-biznesa apgrozījums 2002 gadā sasniedza 2,06 miljardus eiro pie kopējā apgrozījuma no 24,75 miljardus eiro. Tiek izteiktas prognozes, ka šogad apgrozījums varētu sasniegt 2,66 miljardu eiro. Vislielāko interesi cilvēki izrāda par lielo uzņēmumu tūrisma portāliem. No 6 miljoniem e-ceļojumu portālu apmeklētājiem Bahn.de lappusi 2002 gada oktobrī ir apmeklējuši 2,9 miljoni viesu. Iecienīts ir arī ceļojumu portāls Opodo.de, kurš pagājušo gadu kā “jaunpienācējs” ar 550 000 apmeklētājiem kļuva par otro apmeklētāko portālu Vācijā. Toties TUI tūrisma uzņēmums salīdzinoši ļoti lēni palielina savu klientu skaitu (2002.gada oktobri – 208 000 apmeklētāju). Kopējais TUI apgrozījums ir samazinājies par 9,9 miljardiem eiro. Travel24.com pagājušā gada septembrī ar 200 000 portāla lietotājiem bija salīdzinoši vēl mazs uzņēmums, taču tas ir sasniedzis tādu pakāpi, no kuras citi interneta – ceļojumu speciālisti vēl atrodas tālu. Uzņēmums deviņu mēnešu laikā ir sasniedzis apgrozījumu 28 miljonu eiro apmērā, kas krietni pārsniedz iepriekšējo gadu skaitļus. Līdzīgi pozitīvi attīstās arī citi uzņēmumi, piemēram, Lastminute.com un Ebookers, kuri guvuši peļņu no pagājušo gadu pēdējās minūtes buma. Avots: FVW

Jaunākie komentāri