Vagonu dīkstāves maksas celsies 

Tranzītbiznesa uzņēmējiem jārēķinās ar jauniem papildu izdevumiem vagonu dīkstāves dēļ, kas draud ar jauniem kravu zudumiem arvien rūkošās konkurētspējas dēļ.Latvijas dzelzceļš (LDz) jau vairākus gadus izmanto sistēmu, kas pēc pašu uzņēmēju domām Latvijas kravu pārkraušanas termināļu un ekspeditoru kompānijas nostāda neizdevīgākā situācijā, salīdzinot ar Lietuvas un Igaunijas uzņēmumiem, jo tām jānomaksā miljoniem latu par vagonu dīkstāvi. LDz no kravu pārkraušanas termināļiem iekasē naudu par katru kravas tonnu jau pēc divām stundām, kopš vagonu sastāvs ir iebraucis ostā, bet krava nav izkrauta un vilciens ir dīkstāvē. Tikmēr Lietuvā un Igaunijā dzelzceļa kompānijas soda naudu par dzelzceļa vagonu dīkstāvi sāk iekasēt tikai pēc 24 stundām, tādējādi dodot termināļiem daudz vairāk laika kravas izkraušanai, lai nebūtu jāmaksā soda naudas. LDz vadītājs Uģis Magonis Db iepriekš norādīja, ka «problēma dīkstāves maksu jautājumā ir,» un LDz grasījās izpētīt, kādā veidā šī situācija izveidojusies. Dīkstāves maksu sistēma jau pēc divām stundām tika ieviesta iepriekšējā LDz vadītāja Andra Zorgevica laikā, ar kuru termināļu īpašnieki esot mēģinājuši runāt par iespējamām izmaiņām šajā kārtībā, bet vienošanos nav izdevies panākt. Tāpēc uzņēmēji cerēja, ka jaunā LDz vadība varētu mainīt esošo sistēmu, tomēr šobrīd zināms, ka no 1. jūlija LDz grasās paaugstināt jau esošās dīkstāves maksas.

Jaunākie komentāri