Visbiežāk konsultāciju un mediācijas centrā vēršas galvotāji, kuri kļuvuši atbildīgi par cita kredītņēmēja saistībām 

Konsultāciju un mediācijas centrā (KMC), kas sniedz bezmaksas konsultācijas iedzīvotājiem finanšu jautājumos, 2017. gada pirmajos divos mēnešos ar jautājumiem vērsušies 27 klienti, tādējādi kopš centra dibināšanas 2015. gada nogalē jau vairāk nekā pustūkstotis Latvijas iedzīvotāju ir saņēmuši informatīvu KMC atbalstu sarežģītā finanšu situācijā, informē centra pārstāvji.   KMC dibinātājs Latvijas Komercbanku asociācija, lai sniegtu atbalstu grūtībās nonākušajiem klientiem un palīdzētu sakārtot viņu finanšu jautājumus, problemātiskās attiecības ar kreditoriem un atgriezties “baltajā” ekonomikā. Bankas atkarībā no savas politikas ir gatavas klientiem piedāvāt dažādus restrukturizācijas un atbalsta pasākumus.   «Situācijas, kurās klienti vēršas pēc konsultācijām un atbalsta Konsultāciju un mediācijas centrā, pamatā varam sadalīt trīs lielās grupās,» stāsta KMC konsultante Diāna Kvedere. «Visbiežāk informācija un palīdzība nepieciešama galvotājiem, kuri kļuvuši atbildīgi par kāda cita kredītņēmēja neizpildītām saistībām. Tāpat KMC vēršas arī paši kredītņēmēji, kas dažādu iemeslu dēļ zaudējuši ienākumus vai tie būtiski samazinājušies, un viņi nespēj turpināt segt kredītmaksājumus. Trešā grupa ir mūsu klienti ar cita veida problēmām vai jautājumiem, piemēram, saistībā ar piedziņas lietām, ar nebanku kreditētājiem, ar tiesu izpildītājiem.»   KMC konsultāciju pakalpojumi klientiem ir bezmaksas, tie pieejami arī anonīmi un attālināti. Katra situācija tiek izvērtēta individuāli, vienkāršākos gadījumos konsultants nodrošina neitrālu situācijas novērtējumu, sniedz padomus tās atrisināšanai un palīdz sazināties ar banku. Savukārt sarežģītākos gadījumos tiek piesaistīts sertificēts mediators jeb sarunu vedējs, kas darbojas kā starpnieks starp klientu un banku, lai palīdzētu atrast abām pusēm pieņemamu risinājumu. 

Jaunākie komentāri