Dienas Bizness

  • 22 pirmdiena,
    decembris

    Saulvedis

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.7847

    USD: 1.2279

Klubs, kur pašiem patīk

Investīcijas naktsklubā Push cer atpelnīt trīs gadu laikā

SIA Push īpašnieki strādā kopā jau desmit gadus un izveidojuši nakts klubu Voodoo. Pēc tā pārdošanas visu laiku bijusi doma, ka vajag izveidot vēl kādu nakts klubu, jo zināšanas par tirgu un to, kas cilvēkiem nepieciešams, bija. Taču liela problēma bija telpas. «Pirms pāris gadiem staigājām apkārt bijušā centra Vernisāža mājai, kas pašlaik pieder lielākajam Krievijas kazino operatoram, un meklējām pieejas. Taču pirms pusotra gada viņi paši mums piedāvāja pārņemt telpas. Pēc atrašanās vietas un tehnoloģiskajām iespējām telpas bija piemērotas klubam - tas ir mūsu sapņa piepildījums, tāpēc, ilgi nedomājot, piekritām,» teic Artūrs Āķis, SIA Push valdes priekšsēdētājs.Tajā brīdī sāka mainīties tirgus, parādījās pirmās krīzes pazīmes, un nebija zināms, vai tiešām būs tik slikti, taču īpašnieki parakstīja nomas līgumu, ņemot vērā tā laika apgrozījumu un vidējos tēriņus.

Jātic sev

«No visām pusēm mums teica, ka esam pilnīgi muļķi - krīzes laikā taisīt naktsklubu. Ik pa laikam bija doma mest plinti krūmos, bet bija ticība pašiem sev un tam, ka zinām, ko tirgum vajag, un ka varēsim to paveikt,» teic A. Āķis.

Ļoti daudzi neparedzēti un ar krīzi saistīti apstākļi arvien atlika kluba atvēršanu, piemēram, vienošanās ar telpu īpašniekiem par zemāku nomas maksu, investora atrašana. «Pašiem tik daudz naudas, cik šis projekts ir prasījis, nebija. Iepriekšējos projektus ļoti veiksmīgi finansēja bankas, tās zināja, ka esam veiksmīgi tirgus dalībnieki, bet pagājušā gada vasarā bija skaidri zināms, ka bankas šādu projektu nekreditēs. Nācās domāt, kā piesaistīt investoru tirgū, kurā naudas nav,» stāsta A. Āķis.

Tāpēc klubs tika atvērts pusotru gadu vēlāk, nekā plānots - šī gada septembrī. Katru nedēļu klubs tiek pielāgots citai tematikai, izmaksas nav mazas, taču tirgus piespiedis īpašniekus tā rīkoties. «Mēs cenšamies pasniegt tēmu nevis ar minimālām, bet adekvātām izmaksām tā, lai tas tiešām piesaista cilvēkus,» saka A. Āķis. Pašreizējais rekords ir 1400 apmeklētāju vienā naktī. Tā esot trešdaļa no sākotnēji plānotā apmeklētāju daudzuma. «Rīgā ir smags tūrisma pagrimums, un lieliskie naktsklubi un striptīzklubi ir nopietni sabojājuši ne vien savu, bet arī pilsētas tēlu. Ļoti labi, ka Rīgas domes tūrisma cilvēki kaut ko saprot no mārketinga un domā ilglaicīgi,» saka A. Āķis.

Vēlas vietējos

«Te spēlē ne tikai progresīvie dīdžeji, jo Push ir meinstrīma (vidusmēra) klubs un, protams, mūzika ir piemērota. Dīdžejiem ir savs mūzikas viedoklis, bet, ja viņi spēlē tikai jauno un progresīvo mūziku, auditorija to nesaprot. Mēs miksējam, lai auditorijai patiktu,» saka Aleksandrs Divonis, SIA Push mārketinga direktors.

Kluba īpašnieki vēlētos sadarboties ar vietējiem mūziķiem, veidojot elektroniskās un klasiskās mūzikas simbiozi, viņi izvietojuši sadarbības piedāvājumu Latvijas Mūzikas akadēmijā, taču jau ilgāku laiku neesot saņemta atbilde.

Latvieši lēnāki

Pašlaik klubā ir viena deju zāle ar enerģisku mūziku, bet drīzumā paredzēts arī lounge ar pilnīgi citu mūziku un relaksējošu pludmales stila atmosfēru. Ir iespējams paplašināties pagrabtelpās, taču vēl nav skaidra koncepcija.

«Striptīzu negribam taisīt, varbūt karaoki. Paši savā ziņā esam no tā biznesa, un mums nav nekas pret to, ja to dara profesionāli, bet esam no tā piekusuši, gribas pamēģināt jaunu formātu. Ja būs, tas būs profesionāls striptīzs Lasvegasas stilā, nebūs šampīši par pusotru tūkstoti eiro - jāstrādā ilglaicīgi,» saka A. Āķis.

Sākotnēji bija plānots, ka Push būs starptautisks naktsklubs, kur būs pa trešdaļai latviešu, krievu un ārzemju tūristu. Pagaidām ir puse krievu un pa ceturtdaļai latviešu un ārzemnieku. Īpašnieki novērojuši, ka Latvijas krievu publika ļoti ātri uztver jaunas modes tendences un maina atpūtas vietas, taču vidusmēra latvieši ir kūtrāki.

Lai pašiem patīk

«Klubu taisījām tādu, kādā paši gribam atpūsties. Šis ir eiropeisks, progresīvs, metropoles stila klubs,» teic A. Āķis.

Kluba iekārtojumā izmantotas dažādas modernās tehnoloģijas, piemēram, led diodes, kas ļauj katru vakaru kluba gaismekļiem būt citā krāsā.

Kluba izveidē investēts aptuveni miljons eiro. 2002. gadā ieguldījumus varēja atpelnīt pat pusgada laikā. A. Āķis būtu priecīgs, ja investīcijas atpelnītu trīs gadu laikā.

Šo periodu viņš prognozē, vadoties pēc pašreizējā vidējā čeka un uzcenojuma - pirms dažiem gadiem uzcenojums dzērieniem bija piecas un sešas reizes, tagad - aptuveni trīs. A. Āķis izpētījis, ka atkarībā no kluba cilvēku tēriņi ir no 3.5 līdz 12 latiem, Push vidējais čeks ir ap astoņiem latiem. «Šņabis maksā divus, viskijs trīs latus - vidējais apmeklētājs izdzer trīs dzērienus. Trīs reiz divi ir seši un trīs reiz trīs ir deviņi, kaut kur pa vidu mēs arī esam,» viņš stāsta.

e-Avīze

Problēmu gadījumā lūgums rakstīt eavize@db.lv vai zvanīt +371 67000624