Jaunākais izdevums

Elva Baltic eksportā soļo ar vadības sistēmu transporta nozarei Elva DMS, kas izstrādāta uz Microsoft programmatūras bāzes .

«Esam Microsoft partneri,» saka Jānis Dambergs, SIA Elva Baltic valdes priekšsēdētājs. Uzņēmumam ir trīs pamatdarbības virzieni – Microsoft licenču pārdošana, tehniskais darbs ar licencēm, kuru moduļus Elva Baltic ir tiesīgi uzlabot atbilstoši klientu vajadzībām, kā arī izstrādā jaunus moduļus Microsoft programmatūrai.

Galvenais uzņēmuma eksporta produkts ir Elva DMS. «Tas ir Microsoft sertificēts risinājums uz tā programmatūras bāzes. Tas piedāvā uzņēmuma resursu plānošanas sistēmu auto biznesam. Sākotnēji Micro soft nebija īpašu produktu auto biznesam,» viņš teic. Klientu vidū ir auto dīleri, auto nomas uzņēmumi, servisi u.c. Uzņēmuma izstrādātā transporta nozares vadības sistēma Elva DMS startē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētajā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2013 kategorijā Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā.

Būtisks atspēriens būtu, ja Elva DMS būtu kāda ražotāja sertificēto produktu sarakstā. Šobrīd ir aptuveni desmit ražotāju, kas oficiāli ir akceptējuši uzņēmuma moduli, norādot, ka šī sistēma ir integrēta un visi partneri var ar to strādāt. Taču daļa ražotāju saviem izplatītājiem nosaka, ar kuru konkrēto produktu strādāt. Uzņēmuma mērķis – panākt, lai piecu gadu laikā puse apgrozījuma veidotos Latvijā, otra puse – eksportā.

Meklējot klientus

Elva Baltic produktu izplatīšanas kanāli ir divi – doties pie klienta «pa tiešo» vai sadarboties ar tādiem pašiem partneriem, kāds ir Elva Baltic. Klasiskais pārdošanas modelis ir samērā vienkāršs, bet realitātē – pietiekami grūts – noteiktā valstī jāatrod konkrēts klients, kam šis produkts ir vajadzīgs, un ir nepieciešams lokalizēt produktu, veicot valodas un specifisku tehnisku nianšu pielāgojumus.

«Mūsu stratēģijā būtiski ir iegūt daudz partneru. Esam to darījuši vairākus gadus. Esam apbraukājuši visus kontinentus, piedalījušies dažādās izstādēs, kas virzītas uz IT un auto biznesu, lai pienāktu tuvāk potenciālajam klientam. Tagad «pārklājums» ir pietiekams, un ir kvalitatīvi jāstrādā ar partneriem, lai iegūtu maksimāli lielu atdevi. Šobrīd mūsu partneru tīkls nosedz vairāk nekā 50 valstis,» stāsta J. Dambergs.

Sākumā uzņēmumam vajadzēja ar visiem «sadraudzēties». Piemēram, pirmajās reizēs, braucot uz izstādēm Amerikā, neviens Elva Baltic nepazina, bet tagad kompānija tur jūtas kā savējie. «Šis ir uzticības bizness, lēmumi netiek pieņemti ātri – darījums briest aptuveni gadu. Taču tehnoloģijas iet uz priekšu, un uzbūvētā sistēma pēc diviem gadiem ir veca – nedrīkstam atļauties ilgi gaidīt, jāiet līdzi laikam. To mēs varam izdarīt tikai tad, ja ir pietiekami liels pārdošanas apjoms un klienti,» teic J. Dambergs.

Arī citi produkti

Uzņēmumam ir vēl citi produkti, piemēram, Elva Postlink. Tā palīdz dažādām uzņēmumu sistēmām «sasieties» ar kases aparātu. «Pasaulē ir miljoniem dažādu kases aparātu un visām lielajām sistēmām ir dārgas un sarežģītas sasiešanas tehnoloģijas. Mēs sapratām, ka, attīstoties starptautiskajam biznesam, ir vajadzīgs vienkāršs rīks,» stāsta J. Dambergs.

Elva Baltic ir lielākais Microsoft biznesa partneris Latvijā. «Pirms dažiem gadiem Microsoft pieņēma lēmumu, ka turpmāk nestrādās ar daudziem partneriem, bet katrā reģionā izvēlēsies vienu vairumtirgotāju, kam uzticēt darbu ar nelielajiem partneriem. Baltijas valstīs un dažās bijušās PSRS valstīs esam ieguvuši šo statusu (MasterVAR),» saka J. Dambergs. Uzņēmums ir izveidojis apvienību European Dynamics Partner Alliance, kurā vēlas iesaistīt reģiona un Austrumeiropas bloku valstu nelielos uzņēmumus zem «viena jumta». «Tas mūsu biznesam šobrīd ir jauns starptautisks pavērsiens, kā ļoti ceram iegūt jaunus eksporta tirgus,» saka J. Dambergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IT tirgus kļūst izglītotāks un kompānijas pieredzējušākas

Anda Asere, 05.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā informāciju tehnoloģiju kompānija SIA Elva Baltic augusi par 10%, līdzīga izaugsme tiek gaidīta arī šogad.

«2017. gads bija labs, esam auguši par 10%, attīstot jaunus virzienus,» saka Jānis Dambergs, SIA Elva Baltic valdes priekšsēdētājs. Pērn kompānija visvairāk strādāja ar Microsoft biznesa vadības sistēmu ieviešanu. Uzņēmumam ir gan jauni klienti, gan arī esošie pāriet uz jaunākām sistēmām. «Tas parāda, ka uzņēmumi attīstās un tiem ir līdzekļi, ko investēt. Latvijā ir jūtams izaugsmes vilnis,» viņš spriež. J. Dambergs novērojis, ka tirgus kļūst izglītotāks un IT kompānijas – pieredzējušākas.

Paralēli dažādām Microsoft biznesa risinājumu programmatūrām nozīmīgu lomu SIA Elva Baltic produktu portfelī ieņem dažādi uzņēmuma paša radīti vai adaptēti risinājumi. «Šobrīd topā ir biznesa inteliģences risinājumi. Esam sagatavojuši gatavus rīkus grafiskai, viegli pārskatāmai biznesa analīzei, lai vadītāji bez specifiskām IT zināšanām var redzēt aktuālos datus par biznesu, tostarp pat savos viedtālruņos. Vēl aktuāls ir viss saistībā ar personālu. Cilvēkresursu trūkums daudzās jomās liek uzņēmumiem modernizēt personālvadību. Esam izveidojuši personāla pārvaldības risinājumu, lai maksimāli automatizētu procesus – lai nav jāraksta papīra iesniegumi, lai darbinieki redz visu informāciju par atvaļinājumu, algu u.c. Uzņēmumi šobrīd dara daudz, lai noturētu cilvēkus, un moderni rīki ir viena no tādām lietām,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās jebkura uzņēmuma attīstības tempu un konkurētspēju nosaka tas, cik veiksmīgi un ātri varam apgūt jaunākās tehnoloģijas un cik efektīvi spējam tās izmantot sava biznesa izaugsmē. Kā rāda pieredze, Latvijas vairumtirgotāji spēj būt pietiekami konkurētspējīgi, ja vien savā domāšanā un biznesa procesu pārvaldībā ir atvērti modernajām tehnoloģijām un nebaidās no tām.

Lai aktualizētu vairumtirgotāju izaicinājumus tehnoloģiju kontekstā un apzinātu tehnoloģiju sniegtās iespējas nozarei, Elva Baltic sadarbībā ar Microsoft organizē semināru Attīstības perspektīva V: tehnoloģiju iespējas vairumtirgotājiem.

Seminārs norisināsies 16. oktobrī Park Inn by Radisson viesnīcā. Tā fokuss būs vērsts uz tehnoloģiju lomu tieši vairumtirdzniecības nozarē, mītu atspēkošanu un vērtīgām demonstrācijām. Tāpat ar savu pieredzi dalīsies tādi Latvijā pazīstami uzņēmumi kā SLO Latvia un Balticovo, stāstot par biežāk sastopamajām kļūdām un veiksmes stāstiem informācijas tehnoloģiju kontekstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV ražo idejas, indieši tās realizē līdz galam; Latvijas IT nozare no amerikāņiem var mācīties pašpārliecību, bet no indiešiem – ambīcijas strādāt ar lieliem projektiem.

ASV un Indija informācijas tehnoloģiju (IT) jomā ir lielvalstis, un atšķirībā no Latvijas tām nav problēmu uzņēmumos vienlaicīgi nodarbināt tūkstošiem IT speciālistu. Katrai valstij ir savas stiprās un vājās puses. Iepriekš (DB, 19.08.2013.) tika apskatītas iespējas, ko Latvijas IT nozare var mācīties no igauņiem un leišiem, bet šobrīd pievērsīsimes Indijai un ASV. No amerikāņiem Latvijas IT nozare varētu mācīties pašpārliecību – spēju aizstāvēt savu ideju. No indiešiem varam mācīties ambīcijas strādāt ar lieliem projektiem. Vēl varam no indiešiem mācīties to, kā valsts mērogā attīstīt jaunus eksporta tirgus – Indijā IT ir viena no svarīgākajām eksporta nozarēm, DB norāda Lattelecom sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Līga Bite.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IKT nozares pakalpojumu eksports strauji pieaudzis

Žanete Hāka, 01.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas (IKT) nozares pakalpojumu eksports aizvadītajā gadā uzrādījis ievērojamu izaugsmi – salīdzinot ar 2014. gadu, pērn kopējais nozares pakalpojumu eksports pieaudzis par 24%, sasniedzot 361,32 miljonus eiro, liecina jaunākie Latvijas Bankas (LB) dati.

«Pozitīvi, ka IKT nozares pakalpojumu eksporta apjomu pieaugums ir vērojams katru gadu, tādējādi liecinot par nozares stabilo, vienmērīgo un mērķtiecīgo attīstību. Turklāt izaugsme ik gadu ir diezgan ievērojama – 2015. gadā Latvijas IKT nozares pakalpojuma eksports audzis par 24%, bet 2014. gadā par 22%. Tas ir lielisks pierādījums IKT nozares konkurētspējai un Latvijas IKT speciālistu kompetencei, ko novērtē arī starptautiskā mērogā. Apsveicama ir uzņēmumu spēja nemitīgi izstrādāt un attīstīt jaunus pakalpojumus, pielāgojot tos katras valsts specifiskajam tirgum. Manuprāt, tas arī ir galvenais panākumu stūrakmens – nepārtraukta attīstība un jaunu prasmju apgūšana,» uzsver Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) prezidente Signe Bāliņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Microsoft pirks Nokia mobilo telefonu biznesu

Gunta Kursiša, Jānis Šķupelis, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Microsoft paziņojusi par Nokia mobilo telefonu biznesa iegādi par 3,79 miljardiem eiro, tādējādi pieliekot punktu Nokia trīs desmitgades ilgušajam mobilo telefonu «pārdošanas piedzīvojumam», vēsta Reuters.

Tāpat Microsoft pavēstījusi, ka grasās iegūt Nokia patentu licenci, kā arī iegādāties Somijas kompānijas karšu pakalpojumu. Nokia patentu iegāde Microsoft izmaksās 1,65 miljardus eiro. Tādējādi kopējais Microsoft un Nokia darījums būs 5,44 miljardu eiro apjomā, un paredzēts, ka tas tiks noslēgts 2014. gada pirmajā ceturksnī.

Par vērienīgajām izmaiņām kompānijā paziņots mazāk nekā divas nedēļas pēc tam, kad Microsoft vadītājs Stīvs Balmers (Steve Balmer) pavēstīja par došanos pensijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kas ir efektīva un kas ir neefektīva pārdošana? Vai uzņēmuma pārdošanas rezultāti ir maksimāli sasniedzami ar uzņēmuma rīcībā jau esošajiem resursiem? Šos jautājumus droši vien ikdienā sev uzdod gandrīz katrs uzņēmuma vai pārdošanas nodaļas vadītājs.

Ir astoņas galvenās pazīmes, kas liecina, ka pārdošanas nodaļas darbs «klibo»:

  1. «Nezinīša» sindroms

    Pārdošanas nodaļas darbinieki precīzi nepārzina savus darba uzdevumus, kā rezultātā jūsu klients nav ticis apkalpots savlaicīgi vai vispār ir ticis pazaudēts daudzu darba uzdevumu gūzmā.

  2. Izplūdusi kopējā bilde vai informācijas blokāde

    Nav pieejama informācija par potenciālo klientu skaitu un to apstrādes stadijām, ienākošo interesentu avotiem, pieprasītākajiem produktiem, efektīvākajām kampaņām u.c. Šī informācija, kas ir ļoti svarīga jebkuram vadītājam, vai nu vispār nav dabūjama, vai, lai to iegūtu, ir jāpatērē tik daudz laika, ka pa šo laiku dati jau ir paspējuši novecot.

  3. Kontroles šķietamība

    Jūs katru nedēļu saņemat atskaiti par darījumiem, uz kuriem strādā jūsu pārdošanas nodaļas darbinieki, bet katru nedēļu vieni un tie paši potenciālie darījumi un vieni un tie paši statusi? Varbūt bija kādreiz doma pieņemt darbā varenu transporta kontrolieru komandu, kas sekotu līdzi izpildāmajiem darbiem un uzliktu sodu par to, kas nav izdarīts kvalitatīvi vai laicīgi?

  4. Pēteris atvaļinājumā, dzīve ir apstājusies

    Pārdošanas rezultāti ir atkarīgi no konkrētu cilvēku dzīves situācijām.

  5. «Ups» situācijas vai cik pacietīgs ir jūsu klients?

    Vai ir pazīstamas situācijas, kad klients Jānis saņēma jau trešo reizi apsveikumu sieviešu dienā, bet klients John saņēma vēstuli par akciju latviešu valodā un tad, kad tā jau ir beigusies?

    Bez šaubām, tādas mārketinga aktivitātes noteikti pamanīs. Bet cik daudz vēl ir pacietības jūsu klientiem?

  6. «Nejauša» darba procesa imitācija

    It kā visi čakli strādā, bet rezultātu kā nebija, tā arī nav. Rezultātā ir konstatēts, ka tiek notērēts laiks peļņu nenesošajiem projektiem vai potenciālajiem klientiem, tika piedāvāti produkti neīstajai auditorijai, un nauda ir iztērēta neefektīvajām reklāmas kampaņām u.t.t. Vai jūs strādājat, lai izbaudītu procesu vai, tomēr, lai sasniegtu rezultātus?

  7. Katrs sev «mākslinieks»

    Katrs pārdevējs strādā tā, kā viņam ir ērtāk un šķiet labi. Viens pieraksta kladē, otrs datorā. Viens raksta ar pilniem tekstiem, otrs saīsina. Rezultātā, visa klientu datu bāze ar visu komunikācijas vēsturi nav ne tikai saprotama, bet to arī nevar ne apkopot, ne nodot citam cilvēkam.

  8. Ja gribi kafiju ar pienu, nevajag sūtīt mārketingu slaukt govis

    Vai tavs mārketings divas dienas sēdēja, atlasot vajadzīgo mērķauditoriju, sakārtojot e-pastu datubāzi un pēc tam sūtīja katram klientam e-pastus ar jaunu piedāvājumu? Ir laiks aizdomāties, tagad to visu var izdarīt ar dažiem klikšķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas IT uzņēmumi saņem starptautiska mēroga atzinību

Rūta Lapiņa, 02.10.2017

Foto no labās puses: Renāte Strazdiņa, Microsoft Latvia vadītāja, Juris Vilders, SQUALIO cloud consulting valdes loceklis, Juris Ducens, ALSO Latvia valdes priekšsēdētājs, Sanda Šalma, Microsoft Mazā un vidējā biznesa vadītāja Baltijas valstīs.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas IT uzņēmums ALSO Holding ikgadējās Microsoft Partneru dienas ietvaros saņēma apbalvojumu kā labākais Microsoft vairumtirdzniecības partneris pasaulē 2017. gadā, aiz sevis atstājot tādus nozares milžus kā Tech Data, Ingram Micro un Westcoast. Savukārt SQUALIO kļuva par Microsoft Gada partneri Latvijā par IT risinājumu, kas izstrādāts sadarbībā ar SQUALIO cloud consulting un ļāvis samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu uz Latvijas autoceļiem par 42%, informē Microsoft komunikācijas konsultante Gunta Līne.

ALSO Latvia atzinību ieguva, pateicoties tās grupas uzņēmuma izstrādātajai ALSO Cloud platformai, kas ļauj uzņēmumam nodrošināt programmatūras mākoņpakalpojumu tirdzniecību visā pasaulē. ALSO izstrādātais risinājums pašreiz tiek lietots jau 50 valstīs visā pasaulē.

SQUALIO cloud consulting veidotais FITS ITEMS risinājums bija viens no tiem pilotprojektiem, kurus prezentējot Microsoft korporācijas vadībai ASV, Latvijai izdevās pārliecināt Microsoft par Latvijas IT uzņēmumu potenciālu. Tas bija viens no būtiskiem nosacījumiem Latvijas Universitātes un Microsoft Inovāciju centra atvēršanai Latvijā šī gada septembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizejošais kompānijas Microsoft izpilddirektors Stīvs Balmers atzinis, ka viņa lielākā nožēla ir saistīta ar izdevības palaišanu garām viedtālruņu jomā, tomēr tehnoloģiju gigants šajā tirgus nišā vēl negrasās padoties.

«Es nožēloju, ka divi tūkstošo gadu sākumā, kad mēs bijām lielu uzmanību pievērsuši tam, ko gribējām izdarīt ar Windows, mēs neveltījām savus talantus viedtālruņiem,» S. Balmera sacīto konferences laikā citē AFP. Microsoft vadītājs norādīja, ka tajā brīdī kompānija strādājusi pie Windows Vista un visi resursi bijuši veltīti topošajai operētājsistēmai.

«To es nožēloju visvairāk. [Uzmanības pievēršana viedtālruņiem] būtu izdevīga gan sekmīgam darbam ar Windows, gan ar citiem ārējiem faktoriem,» sacīja Microsoft izpilddirektors.

Šobrīd viedtālruņu tirgū dominē Apple un Google Android ierīces. Microsoft šajā jomā nepieder tik pat kā nekāda tirgus daļa, atzinis S. Balmers. Tomēr tas arī dodot kompānijai daudzas jaunas iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no vadošajiem Microsoft mākoņpakalpojumu izplatītājiem Baltijā SIA TVG kļuvis par oficiālo Microsoft mākoņpakalpojumu platformas Azure pārstāvi, nodrošinot neierobežotas digitālo risinājumu radīšanas iespējas jebkura biznesa pilnveidošanai.

Agrāk bija ierasts, ka tehnoloģiju uzņēmums ikdienas procesu nodrošināšanai pirka kompleksu risinājumu, taču nereti no visa iegādātā tika izmantots ne vairāk par 20% no resursa iespējamās kapacitātes. Savā ziņā tie ir nelietderīgi tēriņi, jo, kad iegādātais risinājums ir morāli novecojis un nepilda vairs vajadzīgās funkcijas, atkal jāiegādājas jaunas licences. Tādēļ Microsoft klientiem piedāvā visus šos pakalpojumus izmantot mākonī Microsoft Azure, kurā pieejams milzīgs apjoms dažādu pakalpojumu jeb produktu. Strādājot šajā platformā, klients var izmantot precīzi to pakalpojumu un tik lielā apjomā, cik konkrētām biznesa vajadzībām nepieciešams, tādējādi nepārmaksājot, akcentē TVG vadītājs Mārtiņš Reimanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Microsoft ASV tirgū sākusi jaunu mārketinga kampaņu, piedāvājot apmainīt konkurentu planšetdatoru iPad pret Microsoft dāvanu karti vismaz 200 ASV dolāru apmērā, ko vēlāk iespējams izmantot jauna Microsofta planšetdatora, piemēram, Surface RT vai Surface Pro, iegādei.

Microsoft planšetdatoru pārdošanas apjomi krietni vien atpaliek no sāncenša Apple planšetdatoru pārdošanas apjomiem. Tikmēr kompānijas Gartner mobilo ierīču tirgus analītiķis Vens Beikers (Van Baker) neuzskata, ka šis mārketinga solis radīs masveida Apple planšetdatoru nomaiņu pret Microsoft planšetdatoriem, raksta BBC. «Microsoft problēma ir lietojumprogrammu ekosistēma, un šis piedāvājums neatrisina šo problēmu,» skaidro V. Beikers.

ASV tirgū Microsoft uzsācis agresīvu mārketinga kampaņu, kuras mērķis ir panākt Microsoft planšetdatoru lielāku popularitāti, jau agrāk. Šā gada maijā Microsoft laida klajā iPad un Windows produktu salīdzināšanas mājaslapu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Microsoft Latvia vadītāju Ēriku Eglīti

Lelde Petrāne, 08.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Microsoft Latvia vadītājs Ēriks Eglītis. «Esmu Microsoft Latvia vadītājs. Tas nozīmē, ka pārstāvu uzņēmumu Latvijā un Latviju uzņēmumā, kuram 119 pasaules valstīs ir aptuveni 120 000 darbinieku, 640 000 sadarbības partneru un 1,4 miljardi Windows ierīču lietotāju. Latvijā uzņēmuma pārstāvniecība ir jau 15 gadus – aktīvi līdzdarbojamies IT nozares stiprināšanā sadarbībā ar mūsu vairāk nekā 500 partnerorganizācijām,» skaidro Ē. Eglītis.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Īsā atbilde: man patīk!

Nedaudz izvēršot: cilvēka mūžu veido nejaušību un apzinātu rīcību sakritības laikā un telpā. Kad 14 gadu vecumā ieguvu programmējamo kalkulatoru un pirmo programmēšanas pieredzi, nevarēju iedomāties, ka kādreiz vadīšu šāda mēroga uzņēmuma pārstāvniecību Latvijā. Tomēr visas manas apzinātās izvēles ir vijušās ap IT nozari, palaikam tajās iejaucoties arī kādai nejaušībai. Tomēr nejaušības neatnāktu, ja nebūtu līdzdalības nozares notikumos - ja gribi cerēt uz vinnestu, ir jānopērk loterijas biļete!

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Microsoft akcionāri vaino kompāniju informācijas slēpšanā par Surface izgāšanos

Jānis Rancāns, 15.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju giganta Microsoft akcionāri uzsākuši tiesvedību pret kompāniju, vainojot to informācijas slēpšanā par planšetdatoru Surface sliktajiem pārdošanas rādītājiem.

Neapmierinātos akcionārus pārstāv juristu kompānija Robbins Geller Rudman & Dowd, kas norādījusi, ka Microsoft, slēpjot «katastrofālo debiju» planšetdatoru tirgū, pārkāpusi ASV Vērtspapīru un biržu komisijas noteikumus.

Akcionāri uzskata, ka Microsoft apzināti maldinājusi akcionārus un izplatījusi nepatiesu informāciju. Microsoft akcionāri norāda, ka Surface laišana klajā, pretēji kompānijas apgalvojumiem, izrādījusies neveiksmīga un novedusi pie situācijas, kurā tehnoloģiju gigants ir uzkrājis lielu daudzumu pārmērīgi dārgu planšetdatoru.

Akcionāri arī norāda, ka pie šādas situācijas galvenokārt vainojami Microsoft izpilddirektors Stīvs Balmers un finanšu direktors Peters Kleins, kuri esot uzturējuši krāpnieciskas shēmas, kas bijušas paredzētas, lai liktu iegādāties Microsoft akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošais tehnoloģiju kompānijas Microsoft interneta pārlūks Internet Explorer 11 būšot par 30% ātrāks nekā tā konkurenti, atsaucoties uz veiktspējas testiem, pavēstījis ASV tehnoloģiju gigants.

Jaunajam interneta pārlūkam ir daudzas līdzīgas funkcijas, kā operētājsistēmas Windows 8.1. Internet Explorer versijai, piemēram, skārienu atbalsts, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi. Interneta pārlūks gan paredzēts Windows 7 operētājsistēmai, kurai nav pārāk daudz skārienjūtīgu ierīču. Papildus darbības ātruma uzlabojumam, Internet Explorer 11 atbalsta arī vairāk interneta vietņu izstrādes tehnoloģiju, kā, piemēram, WebGL.

Patlaban Microsoft nākusi klajā ar Internet Explorer 11 testa versiju. Kompānija neatklāj, kad jaunais interneta pārlūks būs pieejams pilnībā. Tehnoloģiju eksperti savukārt pieļauj, ka Explorer 11 dienas gaismu varētu ieraudzīt pēc 18. oktobra, kad paredzēta Windows 8.1. atjauninājuma parādīšanās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Latvijas jaunuzņēmumiem programmas iespēju izmantošanā ir īpašas priekšrocības.

Microsoft atvēris jaunu atbalsta programmu jaunuzņēmumiem Microsoft for Startups, kas būs pieejama visā pasaulē, tostarp arī Latvijā. Nākamo divu gadu laikā Microsoft ieguldīs 500 miljonus ASV dolāru, sniedzot jaunuzņēmumiem piekļuvi tehnoloģijām, pieeju mārketinga kanāliem un konsultatīvu atbalstu.

Programma nodrošina jaunuzņēmumiem iespēju izmantot Azure mākoņa platformu, tehnisko atbalstu un izstrādātāju rīkus bez maksas.

Jaunā programma palīdzēs jaunuzņēmumiem paplašināt klientu bāzi, izmantojot Microsoft 800 000 partneru ekosistēmu visā pasaulē, kuri saviem klientiem nodrošina mākonī balstītus risinājumus. Programma palīdzēs jaunuzņēmumiem sagatavoties lielo uzņēmumu klientu apkalpošanas standartiem, kā arī izmantot Microsoft pārdošanas kanālu tīklu. Tāpat programmas dalībniekiem tiks piedāvāts Microsoft ScaleUp akseleratora un Microsoft Ventures riska kapitāla komandas atbalsts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Nokia akcijas cena uzlec par 40%

Žanete Hāka, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Microsoft paziņojuma par Nokia mobilo telefonu biznesa iegādi Nokia akcijas cena pieauga par vairāk nekā 40%.

Tādējādi tas ir straujākais uzņēmuma akcijas cenas vienas dienas kāpums vēsturē, un tā pieauga līdz augstākajam līmenim kopš pērnā gada februāra.

Jāpiebilst, ka pēc paziņojuma par darījumu vairākas bankas mainījušas savu Nokia akcijas rekomendāciju no pārdot uz turēt.

Db.lv jau rakstīja, ka Microsoft iegādāsies Nokia mobilo telefonu biznesu par 3,79 miljardiem eiro, tādējādi pieliekot punktu Nokia trīs desmitgades ilgušajam mobilo telefonu «pārdošanas piedzīvojumam», vēsta Reuters.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV informācijas tehnoloģiju gigants Microsoft zaudējis kārtējā tiesas cīņā ar britu lielāko maksas televīzijas kompāniju British Sky Broadcasting (BSkyB) par preču zīmes Skype reģistrēšanu, vēsta portāls cnet.com.

Eiropas Savienības (ES) Vispārējā tiesa otrdien nolēmusi, ka Microsoft nevar Eiropā reģistrēt interneta telefonijas risinājumu pakalpojuma Skype preču zīmi, jo šis nosaukums un logo ir pārāk līdzīgs BSkyB preču zīmei Sky.

Microsoft gan apņēmies šo tiesas lēmumu apstrīdēt.

Lai arī Microsoft nenāksies pārdēvēt Skype, BSkyB varētu pieprasīt licencēšanas nodevas par Skype zīmola izmantošanu Eiropā, vēsta portāls theverge.com.

BSkyB sūdzību sākotnēji iesniedza jau 2005.gadā - sešus gadus pirms Microsoft pabeidza Skype pārņemšanu par 8,5 miljardiem dolāru. Šī sūdzība koncentrējas uz Skype preču zīmes reģistrēšanu, nevis tās izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Microsoft plāno vērienīgāko darbinieku atlaišanu piecu gadu laikā

Žanete Hāka, 15.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmums Microsoft Corp plāno atlaist lielāko skaitu darbinieku pēdējo piecu gadu laikā, integrējot pirms neilga laika iegādāto Nokia mobilo telefonu ražošanas biznesu, raksta Bloomberg.

Pagaidām pats uzņēmums šo informāciju nekomentē, un paredzams, ka kompānija par to paziņos šonedēļ. Darbinieki tiks atlaisti gan Nokia, gan tajās Microsoft daļās, kuras pārklājas ar Nokia biznesu, kā arī mārketingā un inženieru nodaļā. Visdrīzāk, tiks atlaists lielākais darbinieku skaits kopš 2009. gada, kad darbu zaudēja 5800 cilvēku vai pat pārspēs to. Tā bija lielākā darbinieku atlaišana uzņēmuma vēsturē.

Pēc tam, kad Microsoft iegādājās Nokia, darbinieku skaits uzņēmumā sasniedzis 127 tūkstošus, kas ir ievērojami vairāk nekā konkurentiem Apple un Google.

Db.lv jau rakstīja, ka 25.aprīlī Microsoft paziņoja, ka Nokia ierīču un pakalpojumu biznesa iegādes process ir noslēdzies. Iegādi ir apstiprinājuši Nokia akcionāri un atļauju devušas atbildīgās publiskā sektora organizācijas dažādās pasaules valstīs. Iegādes procesa noslēgšana iezīmējot pirmo soli abu uzņēmumu apvienošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

65 gadu vecumā miris ASV datorprogrammatūru kompānijas «Microsoft» līdzdibinātājs, filantrops un sporta komandu īpašnieks Pols Alens, paziņojusi viņa ģimene.

Alens miris pirmdien Sietlā, un viņa nāves cēlonis bija limfmezglu vēzis. 2009.gadā Alenam tika ārstēta nehodžkina limfoma, un pirms divām nedēļām viņš paziņoja, ka slimība atgriezusies.

Pēc žurnāla «Forbes» aplēsēm, Alena bagātība bija 20,3 miljardi dolāru, un līdz ar to viņš bija 48.bagātākais cilvēks pasaulē. Tostarp Alenam piederēja 100 miljoni «Microsoft» akciju, kā arī sporta komandas - Nacionālās basketbola līgas (NBL) klubs Portlendas «Trail Blazers» un Nacionālās futbola līgas (NFL) klubs Sietlas «Seahawks», viņš bija arī līdzīpašnieks Amerikas Futbola līgas (MLS) komandai Sietlas «Sounders».

1975.gadā Alens kopā ar savu skolasbiedru Bilu Geitsu nodibināja «Microsoft». Šī uzņēmuma panākumi sākās 1980.gadā, kad kompānija IBM pievērsās personālo datoru ražošanai un uzticēja «Microsoft» operētājsistēmas izstrādi. Programmu, kas vēlāk kļuva pazīstama kā DOS, «Microsoft» par 50 000 dolāru iegādājās no programmētāja Tima Patersona un pielāgoja to IBM vajadzībām. 1983.gadā, kad Alenam tika ārstēta Hodžkina limfoma, viņš no «Microsoft» aizgāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Microsoft brīdina par iespējamiem hakeru uzbrukumiem

Gunta Kursiša, 06.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Microsoft brīdinājusi, ka hakeri varētu būt atklājuši kompānijas programmu ievainojamību. Problēma skar Microsoft Windows Vista, Windows Server 2008, Microsoft Office 2003 – 2010 un Microsoft Lync programmas.

Microsoft pārstāvji norādījuši, ka šīm programmām ir bijuši plānoti uzbrukumi, savukārt Microsoft Windows un Microsoft Office pašreizējās versijas problēma nav skārusi. Tikmēr kompānija sola labot situāciju, un tas varētu notikt veicot drošības uzlabojumus (up-date).

Db.lv jau rakstīja, ka šā finanšu gada ceturksnī, kas noslēdzās septembra beigās, Microsoft pārspējusi plānotos peļņas rādītājus un nopelnīja 5,2 miljardus ASV dolāru, kas ir par 17% vairāk nekā tādā pašā laika posmā pērn. Uzņēmuma apgrozījums minētajā laika posmā uzrādīja rekordu - 18,53 miljardus ASV dolāru, teikts uzņēmuma paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Cīņa par vērtīgākā uzņēmuma statusu saasinājusies

Jānis Šķupelis, 29.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Microsoft ceļš atpakaļ uz pasaules vērtīgākā uzņēmuma troni.

Lielākā investoru skepse pēdējā laikā saistījusies ar līdzšinējiem akciju cenu pieauguma līderiem. Šāda situācija nozīmējusi, ka no pasaules vērtīgākā uzņēmuma statusa uz brīdi bijis jāatvadās Apple. Vēl nesen izskatījās, ka tā kompānija, kas vissparīgāk min uz Apple papēžiem, ir Amazon.com, kas kļuva par otro publiski kotēto uzņēmumu (aiz Apple), kura vērtība sasniedza apaļo viena triljona ASV dolāru līmeni. Triljona klubiņš gan pagaidām bijusi grūta vieta, kur noturēties, un oktobra-novembra notikumi nozīmējuši, ka pamatīgāk cieš arī šī e-komercijas uzņēmuma akcija. Kā izrādījies – pasaules vērtīgākā uzņēmuma troni, ja lūkojas uz kapitalizāciju, Apple nupat pagaidām gan vien uz brīdi atņēmis neviens cits kā Microsoft (abu šo kompāniju novērtējumi ir ļoti tuvu – pie 830 miljardiem ASV dolāru).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Microsoft vadītājs Stīvs Balmers atzinis, ka kompānija saražojusi vairāk Surface planšetdatoru, nekā spēj pārdot un šobrīd tirdzniecības rādītāji nav tādi, kā cerēts.

S. Balmers sanāksmē ar darbiniekiem pārrunājis Microsoft finanšu rādītājus un planšetdatora tirdzniecības rādītājus. Iepriekš kompānija paziņoja, ka laikposmā no aprīļa līdz jūnijam strādājusi ar peļņu 4,5 miljardu ASV dolāru apmērā. Minētajā laikā kompānijas apgrozījums bijis 19,9 miljardi ASV dolāru. Finanšu rezultāti bijuši vājāki, nekā to bija cerējusi Volstrīta. Microsoft situāciju skaidro ar kritumu personālo datoru tirgū.

Vienlaikus Microsoft atzina, ka zaudējusi 900 miljonus dolāru, veicot Surface planšetdatoru «uzskaites korekcijas», tādējādi apstiprinot analītiķu bažas, ka kompānijai īpaši spoži ar ierīces tirdzniecību neveicas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Microsoft Latvia vadītājas Renātes Strazdiņas pārziņā turpmāk būs visu trīs Baltijas valstu tirgi, informē kompānijā.

Primārais uzdevums, īstenojot Microsoft Baltija pārvaldību, būs sekmēt Microsoft tehnoloģiju pieejamību un izmantošanu, kā arī atbalstīt Latvijas, Lietuvas un Igaunijas valstu ekonomikas izaugsmi un pārvaldes efektivitāti, īstenojot digitālo transformāciju.

«Tas ir liels izaicinājums - virzīt jaunākās informācijas tehnoloģijas visās trīs Baltijas valstīs, kuras atrodas tik tuvu cita citai, bet ir atšķirīgas. Microsoft tehnoloģijas ir vienojošais kopsaucējs visām Baltijas valstīm, un es saskatu lielas iespējas ar Microsoft atbalstu turpināt mazināt digitālo plaisu un paātrināt jaunāko tehnoloģiju vienlaicīgu ieviešanu visās kaimiņvalstīs. Būtiska loma ir inovācijām un sadarbībai ar vietējiem uzņēmējiem, akadēmiskajām un pētnieciskajām institūcijām un organizācijām, lai veicinātu pētniecību un inovācijas IT jomā,» teic R. Strazdiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Aizejošā Microsoft vadītāja Stīva Balmera lielākās kļūdas

Dienas Bizness, 28.08.2013

Viedtāltuņi Kin. 2008. gadā Microsoft iztērēja 500 miljonus ASV dolāru, lai iegādātos kompāniju Danger, kas izstrādāja savulaik populārus viedtālruņus Sidekick. Microsoft paspārnē kompānija Danger radīja viedtālruņus Kin, kas tobrīd bija ievērojami atpalikuši no konkurentu produkcijas. Microsoft izdevās pārdot tikai 503 Kin viedtālruņu un to ražošana tika pārtraukta.

Foto: Reuters/Scanpix

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānijas Microsoft vadītājs Stīvs Balmers paziņojis, ka atvadīsies no tehnoloģiju giganta un dosies pensijā. Microsoft viņš vadīja vairāk kopš 2000. gada, periodā, kad tehnoloģiju jomā krasi mainījās akcenti.

S. Balmera laikā Microsoft izdevās ievērojami palielināt peļņu un nākt klajā ar daudziem jauniem produktiem. Vienlaikus S. Balmers saņēmis arī kritiku par nespēju pārvērst kapitālā jaunas tehnoloģijas, dažas no kurām Microsoft izstrādāja, bet slavas laurus ar tām plūca citas kompānijas, tādējādi tehnoloģiju gigantam liekot zaudēt pozīcijas vairākās tirgus nišās. Asu kritiku S. Balmers saņēmis par lēno Microsoft reakciju uz augošo mobilo ierīču – planšetdatoru un viedtālruņu – tirgu.

Microsoft izveidojusi speciālu komisiju, kuras uzdevums būs sameklēt S. Balmera aizstājēju. Komisijā darbosies arī Microsoft dibinātājs Bils Geitss. Tikmēr medijs Business Insider ieskatās S. Balmera lielākajās kļūdās, kuras viņš pieļāva būdams Microsoft izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju giganta Microsoft nākamais vadītājs būs līdzšinējais kompānijas inženierzinātņu daļas vadītājs Satja Nadella (Satya Nadella). Viņš amatās aizstās līdzšinējo Microsoft vadītāju Stīvenu Balmeru (Steven Ballmer), vēsta New York Times.

Jau iepriekš tika lēsts, ka tieši Nadella būs Balmera pēctecis Microsoft vadītāja amatā.

Līdz ar oficiālo paziņojumu par nākamo Microsoft vadītāju, kompānijas dibinātājs Bils Geits arī paziņoja, ka atkāpsies no kompānijas padomes priekšsēdētāja amata, lai turpinātu darbu Microsoft kā Nadellas padomniekas tehnoloģiju jautājumos. Tiesa, Geits arī turpinās darboties padomē kā tās loceklis.

Bilu Geitsu Microsoft padomes priekšsēdētājā amatā aizstās līdzšinējais padomes loceklis Džons Tomsons (John Thompson).

«Šajā pārmaiņu laikā nav labāka kandidāta Microsoft vadītāja amatam par Satju Nadellu,» norāda Bils Geits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labu speciālistu trūkst, tāpēc uzņēmumi audzina nākamos darbiniekus paši, veido pozitīvu tēlu ārpus kompānijas , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Situācija vēl joprojām ir smaga, bet, ja labu laiku ir zināms, ka būs brīva vakance, tad process nav grūts. Apzināmies, ka vienas vakances aizpildīšanai IT nozarē nepieciešami vismaz trīs mēneši. Nevar paļauties tikai uz sludinājumu izvietošanu, ir jāveic rūpīgs darbs, meklējot kandidātus. Ieguldījumi atpazīstamības veicināšanā nes rezultātus – ir kandidāti, kuri piesakās paši,» apgalvo Juris Vilders, DPA valdes loceklis. IT nozarē ir salīdzinoši viegli sameklēt pārdošanas speciālistus, situācija ar izstrādes speciālistu piesaisti ir nedaudz uzlabojusies, taču trūkst programmatūras testēšanas speciālistu, jo šī profesija Latvijā ir samērā jauna. Arī profesionālu sistēmanalītiķu, kuri izstrādā specifikāciju tālākajam izstrādātāju darbam, ir grūti atrast, arī IT infrastruktūras risinājumu konsultantu meklējumi mēdzot ieilgt.

Komentāri

Pievienot komentāru