Jaunākais izdevums

Prognozējot, ka pie Saeimas nama un Rīgas pils var tikt organizēti nesankcionēti pasākumi, policija gatavojas ierobežot automašīnu un gājēju pārvietošanos Vecrīgā.

Pils laukumā pie Rīgas pils (posmā no Daugavas gātes līdz Torņu ielai).

Savukārt gājēju kustība nepieciešamības gadījumā šajā laikā tiks ierobežota vai slēgta Jēkaba ielas posmā no Mazās Pils ielas līdz Torņu ielai; Mazajā Trokšņu ielā; Trokšņu ielas posmā no Aldaru ielas līdz Jēkaba ielai; Klostera ielas posmā no Jēkaba ielas līdz ēkai Klostera ielā 19; ielas posmā no Mazās Pils ielas līdz Klostera ielai (ielā starp Sv.Jēkaba katoļu katedrāli un Sv.Marijas Magdalēnas katoļu baznīcu); Pils laukumā pie Rīgas pils (posmā, no Daugavas gātes līdz Torņu ielai).

Ierobežojumu neattieksies uz operatīvo transportu un Militārās policijas transportlīdzekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā ir sagatavoti saistošie noteikumi, kas regulēs taksometru licencēšanas kārtību, paredzot ierobežojumus iebraukšanai Vecrīgā un pārvadātājam nosakot gada nodevu 300 eiro apmērā.

Noteikumi Par vieglo taksometru pārvadājumu licencēšanu un pašvaldības nodevu par vieglo taksometru iebraukšanu īpaša režīma zonā noteiks kārtību, kādā Rīgas pilsētas pašvaldībā izsniedz speciālās atļaujas jeb licences un licences kartītes pasažieru pārvadāšanai ar vieglajiem taksometriem Rīgas administratīvajā teritorijā, un prasības, kas jāizpilda, lai saņemtu speciālo licenci un licences kartīti.

Tāpat tie regulēs prasības, kas jāpilda licences darbības laikā, un kārtību, kādā izsniedz un anulē speciālo atļauju vieglo taksometru iebraukšanai īpaša režīma zonā - Vecrīgā, un pašvaldības nodevu par vieglo taksometru iebraukšanu Vecrīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Caurlaižu režīma atcelšana Vecrīgā pagaidām nav izraisījusi palielinātu transporta plūsmu, jo tranzītā vecpilsētu šķērsot nav iespējams.

Rīgas Pašvaldības policija (RPP) četru dienu laikā noformējusi 215 pārkāpumu protokolus par braukšanas pārkāpumiem Vecrīgā, bet vēl 120 autovadītāji tikuši sveikā ar brīdinājumu, apstiprināja RPP preses sekretāre Inese Tīmane. Lielākoties automašīnas braukušas pa gājēju ielām. Automašīnu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 20 km stundā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

A. Požarnovs: Ministrija nevēlas ierobežot automašīnu skaitu Vecrīgā

, 27.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Republikas Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) noraidījusi Rīgas domes iesniegtos priekšlikumus par transporta līdzekļa skaita ierobežošanu, tādējādi jāsecina, ka ministrija nemaz nevēlas ierobežot auto skaitu Vecrīgā. Šādu uzskatu pauž Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs.

30. oktobrī Rīgas dome RAPLM nosūtīja vēstuli, kurā izteica vairākus priekšlikumus par pasākumiem, kas ļautu samazināt automašīnu skaitu Vecrīgā. Viens no galvenajiem ierosinājumiem bija – maksimāli samazināt atbilstoši Ministru Kabineta 28.06.2005. noteikumiem izsniedzamo bezmaksas viedkaršu skaitu fiziskām personām, ja tām Vecrīgā ir deklarēta dzīvesvieta vai īpašums. Rīgas dome ierosināja ministrijai virzīt izskatīšanai šo noteikumu grozījumus, kuros būtu noteikts, ka vienam dzīvoklim izsniedzamo viedkaršu skaitu varētu ierobežot līdz vienai.

Dome ir saņēmusi ministrijas atbildi, kurā šie priekšlikumi ir noraidīti. RAPLM vēstulē raksta, ka "grozījumi paši par sevi nenodrošina transportlīdzekļu skaita ierobežošanu Vecrīgā", jo fiziskās personas, kurām Ministru Kabinets pašlaik piešķir tiesības iegūt bezmaksas viedkartes, "varēs iegādāties norēķinu vai abonementa viedkartes saskaņā ar Rīgas pilsētas domes noteikto maksu. Tādējādi piedāvātie grozījumi nesasniegšot to ierosināšanas mērķi, un ministrija nesaskata pamatojumu privātpersonu tiesību ierobežošanai."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecrīgā kopš maksas iebraukšanas režīma atcelšanas un satiksmes plūsmas ierobežošanas visbiežākie autovadītāju pārkāpumi ir braukšana pa gājēju un velosipēdu ielām, liecina Rīgas Pašvaldības policijas dati.

"Lielākā daļa autovadītāju pārkāpumu, ko konstatējusi Rīgas Pašvaldības policija, ir braukšana pa gājēju un velosipēdu ielām. Šī gada pirmajās dienās, kad satiksmes organizācijas sistēma Vecrīgā mainījās, pašvaldības policija lielā mērā strādāja, informējot un brīdinot autovadītājus par izmaiņām satiksmes kustībā. Arī šodien atkārtoti aicinām autovadītājus nepārkāpt Ceļu satiksmes noteikumus un ievērot Vecrīgā izvietotās ceļa zīmes," atgādina Rīgas Pašvaldības policijas priekšnieka vietnieks Māris Lapiņš.

Laikā no 1. līdz 7. janvārim reāls sods par šo pārkāpumu ir piemērots 353 autovadītājiem. Atbilstoši Administratīvo pārkāpumu kodeksam, sods par braukšanu pa gājēju un velosipēdu ielu ir konstants - 40 lati, ko saskaņā ar grozījumiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā autovadītājam klāt esot ir tiesīgi pārkāpuma vietā piemērot arī Rīgas Pašvaldības policijas darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome labprāt ierobežotu automašīnu skaitu, kam tiek izsniegtas caurlaides iebraukšanai Vecrīgā, kā arī ierīkotu maksas autostāvvietas, tiekoties ar laikraksta Dienas Bizness žurnālistiem, atzina Rīgas domes priekšsēdētājs Jānis Birks.

«Šā gada 11. martā tika pieņemti saistošie noteikumi, paaugstinot maksu par iebraukšanu Vecrīgā. Mēs esam gribējuši ierīkot arī maksas autostāvvietas Vecrīgā. Ministru kabineta (MK) noteikumi to neļauj. Reālā situācija ir tāda, ka iebraukšanas atļaujas ir izsniegtas 1650 iedzīvotājiem, kuri dzīvo Vecrīgā, un arī 1150 caurlaides juridiskām personām, bet vietas, kur šīs automašīnas izvietot, ir apmēram 200. Ja mēs gribam samazināt iebraucēju skaitu, tad MK jāmaina noteikumi, samazinot tās kategorijas, kam pienākas atbrīvojumi no iebraukšanas maksas. Nav runa par operatīvo transportu. Mēs esam izsnieguši 200 caurlaides Iekšlietu ministrijai, kas mierīgi brauc iekšā Vecrīgā. No savas puses mēs esam gatavi mainīt noteikumus, samazinot tās kategorijas, kam ir tiesības iebraukt Vecrīgā bez maksas,» norādīja J.Birks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas Federālais sakaru, informācijas tehnoloģiju un masu komunikācijas jomu uzraudzības dienests Roskomnadzor uz karjeru orientēto sociālo tīklu LinkedIn iekļāvis personu datu pārkāpēju reģistrā un uzdevis to bloķēt, ceturtdien paziņoja Roskomnadzor preses dienests.

«Pamatojoties uz spēkā stājušos tiesas lēmumu, sociālais tīkls LinkedIn iekļauts personu datu pārkāpēju reģistrā un nodots sakaru operatoriem bloķēšanai,» teikts Roskomnadzor paziņojumā.

Dienesta preses pārstāvis paskaidroja, ka sakaru operatoriem ceturtdienas laikā jāizpilda rīkojums par LinkedIn bloķēšanu.

Kā ziņots, Maskavas pilsētas tiesa 10.novembrī atzina par likumīgu zemākas instances tiesas lēmumu, kas paredz Krievijā bloķēt LinkedIn.

Lēmumu bloķēt tīklu LinkedIn augustā pieņēma Maskavas Tagankas rajona tiesa, kas atzina, ka LinkedIn ir pārkāpis Krievijas likumu, kas noteic, ka Krievijas iedzīvotāju personas dati ir jāglabā Krievijas teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Vecrīgā ir vairāk bāru un potenciālo klientu, ne visi spēj sadzīvot ar kaimiņiem un maksāt augstāku nomas maksu nekā citviet

Doma par savu biznesu bārmeņiem Laurim Streņģem un Ronaldam Undzēnam bijusi jau sen, kad abi vēl strādāja pie citiem darba devējiem. Savu biznesu Lauris un Ronalds sāka pirms septiņiem gadiem, apkalpojot izbraukuma banketus, un joprojām ar to nodarbojas. Biznesa attīstība notika pakāpeniski – vispirms viņi nodibināja uzņēmumu, pēc dažiem mēnešiem uzklāja pirmo banketu, vairākus gadus turpināja strādāt algotu darbu. Pēc kāda laika sākuši apsvērt domu, ka vajadzētu savu vietu, kur bāzēties. Tapa pirmais bārs – Ezītis miglā Vecrīgā. Puiši turpinājusi strādāt citviet, taču rudenī līdz ar sezonas beigām uz pilnu slodzi pievērsās savam biznesam. «Dīvainā kārtā Ezītī uzplaukums bija tieši rudenī. Bijušie kolēģi nāca ciemos un bizness lēnām iegrozījās,» atminas Ronalds. Sekojuši bāru projekti gan Rīgā, gan citviet, daži izrādījušies veiksmīgi, dažus nolemts neturpināt. Nesen viņi Vecrīgā atvēruši jaunu bāru – YOLO. Tā ir abreviatūra izteicienam You only live once – tu dzīvo tikai vienreiz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūnijā Vecrīgā, pie Doma laukuma tiks atvērta viesnīca Dome Hotel & SPA, kuras izveidē un ēkas rekonstrukcijā ieguldīti ap 2.5 milj. latu.

Tajā būs 15 eleganti luksusa numuri. Kopā ar viesnīcu tiks atvērts arī SPA centrs ar austrumu masāžām, frizētavu un tvaika pirti, saunu un terasi ēkas augšstāvā ar skatu uz Doma baznīcu.

Dome Hotel & SPA īpašnieks ir SIA Baltijas dizaina viesnīcas, kas dibināta 2004.gadā. Uzņēmums plāno izvērst viesnīcu biznesu Austrumeiropā, orientējoties galvenokārt uz t.s. boutique jeb salonviesnīcu nišu. Dome Hotel & SPA būs uzņēmuma pirmā viesnīca.

Ēkā ir saglabātas visas vēsturiski vērtīgās lietas – 18.gs. sienu gleznojumi, koka kāpnes, podiņu krāsnis, durvis un logi. Speciāli telpiski risinājumi nodrošina dienasgaismu visās viesu uzņemšanas telpās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Interneta asociācija: VID pat formālu pārkāpumu dēļ varēs radīt slogu visiem interneta pakalpojumu sniedzējiem

LETA, 23.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrijas (FM) rosinātā ideja piešķirt Valsts ieņēmumu dienestam (VID) tiesības bloķēt piekļuvi negodprātīgām tīmekļa vietnēm ļaus VID pat par šķietami formāliem pārkāpumiem pieņemt virkni bloķēšanas lēmumu un radīt slogu visiem interneta pakalpojuma sniedzējiem, aģentūrai LETA sacīja Latvijas Interneta asociācijā (LIA).

Izprotam uzraugošo iestāžu vēlmi cīnīties ar nelegālas komercdarbības veicējiem un nodokļu nemaksātājiem, tomēr iebilstam pret plānotajiem grozījumiem minētajos normatīvajos aktos, kas paredz elektronisko sakaru komersantu pienākumu bloķēt tīmekļa vietnes pēc VID pieprasījuma, sacīja LIA pārstāvji. Viņuprāt, normas dod iespējas VID pat par šķietami formāliem pārkāpumiem un bez brīdinājuma pieņemt virkni bloķēšanas lēmumu un attiecīgi radīt slogu visiem interneta pakalpojuma sniedzējiem, tajā pašā laikā nevēršoties pie pakalpojumu sniedzējiem un nerisinot pārkāpumus pēc būtības.

Cīņā pret likuma pārkāpumiem ir būtiska vēršanās pie pašiem pārkāpējiem un konkrētiem pārkāpumiem, no pārkāpumiem attur konkrēto un citu pārkāpēju sodīšana, uzskata LIA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maskavas pilsētas tiesa ceturtdien atzinusi par likumīgu zemākas instances tiesas lēmumu, kas paredz Krievijā bloķēt uz karjeru orientēto sociālo tīklu LinkedIn, un līdz ar to šis lēmums ir stājies spēkā.

Lēmumu bloķēt tīklu LinkedIn augustā pieņēma Maskavas Tagankas rajona tiesa, kas atzina, ka LinkedIn ir pārkāpis Krievijas likumu, kas noteic, ka Krievijas iedzīvotāju personas dati ir jāglabā Krievijas teritorijā.

Krievijas Federālā sakaru, informācijas tehnoloģiju un masu komunikācijas jomu uzraudzības dienesta Roskomnadzor preses dienestā aģentūru Interfax informēja, ka vietne varētu tikt bloķēta apmēram nedēļas laikā, tiklīdz Roskomnadzor būs saņēmis tiesas lēmuma motivējošo daļu.

Prasību bloķēt LinkedIn Tagankas rajona tiesā bija iesniedzis Roskomnadzor.

LinkedIn pārstāve Maskavas pilsētas tiesas sēdē sacīja, ka Roskomnadzor prasību bloķēt vietni iesniedzis, lai aizstāvētu nenoteikta personu loka intereses, un neesot saņemtas pretenzijas no konkrētiem lietotājiem. Turklāt ar personas datu vākšanu nodarbojas cita juridiskā persona, nevis tā, kas prasībā ir norādīts ka atbildētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kultūras pieminekļu aizstāvji, ugunsdzēsēji, policisti un citu jomu eksperti izteikuši atbalstu īpaša režīma zonas atjaunošanai Vecrīgā, kas nozīmētu atgriešanos pie caurlaižu sistēmas.

Trešdien Rīgas domes Vides komitejas priekšsēdētājs Dainis Īvāns un Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs uz konsultatīvu sanāksmi pulcināja Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI), Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Pašvaldības policijas, Satiksmes departamenta, citu ieinteresētu institūciju, kā arī Vecrīgā strādājošu uzņēmēju un Vecrīgas iedzīvotāju pārstāvjus, lai apspriestu problēmas, kas saistītas ar satiksmi vecpilsētā.

Eksperti atbalsta caurlaižu režīma zonas atjaunošanu Vecrīgā

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

70 metrus garajā Laipu ielā iegriežas vien retais, lai gan šīs ieliņas burvība un varētu pat teikt, franču šarms neesot pienācīgi novērtēts.

Par spīti faktam, ka Laipu iela nebūt neatrodas Vecrīgas nostūrī, bet starp Līvu laukumu un Šķūņu ielu, kur par cilvēku plūsmu sūdzēties nevarētu, šo mazo, kluso ieliņu pamanot vien retais. Vasarās skatu aizsedzot kafejnīcu terases, bet tagad vērība vairāk tiekot pievērsta Ziemassvētku tirdziņam, kas jau iekārtots Līvu laukumā. Pirms vairākiem gadiem uz Laipu ielas esot bijusi lielāka rosība un vairums uz šīs ielas esošo uzņēmumu bijuši radošo profesiju pārstāvji – amatnieki un mākslinieki. Pirmskrīzes gados pat notikuši Laipu ielas svētki, kad cilvēki aicināti piedalīties dažādās radošajās darbnīcās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Meklēs alternatīvas caurlaižu režīmam Vecrīgā

Atis Rozentāls, 12.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai meklētu alternatīvus risinājumus esošajai caurlaižu sistēmai iebraukšanai Vecrīgā, Reģionālās attīstības un pašvaldības lietu ministrs Edgars Zalāns nākamnedēļ iecerējis tikties ar Rīgas mēru Jāni Birku.

Tikšanās laiks vēl tiek saskaņots, pastāstīja E.Zalāna preses sekretāre Dace Kārkliņa.

«Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) kopš šā gada 19.jūlija, kad tika saņemts Rīgas pilsētas domes lūgums pagarināt īpašā režīma zonas statusu Vecrīgai uz vismaz pieciem gadiem, ir veikusi situācijas izvērtējumu, īpašu uzmanību pievēršot tam, vai ir sasniegts sākotnējais mērķis – īstenot tādu satiksmes organizāciju, kas veicinātu gājēju satiksmes prioritāti un drošību. Izvērtējot iesniegto informāciju, RAPLM secinājusi, ka nav sasniegts sākotnēji izvirzītais mērķis, piešķirot Vecrīgai īpašā režīma zonas statusu. Joprojām Vecrīgā ir vērojama aktīva transportlīdzekļu satiksme, netiek pienācīgi domāts par gājēju drošību. Turklāt liela daļa no iekasētajiem līdzekļiem par nodevu par transportlīdzekļu iebraukšanu Vecrīgā tiek izmantoti administratīviem izdevumiem jeb kontroles sistēmas uzturēšanai,» norādīja D.Kārliņa. Ministrs E.Zalāns pagaidām neredz pamatojumu saglabāt esošo sistēmu, jo tā nav pierādījusi savu efektivitāti. Viņš uzskata, ka pašvaldība var atrast labākus risinājumus, kā nodrošināt Vecrīgas kā pilsētbūvniecības pieminekļa aizsardzību un kā veicināt gājēju drošību vecpilsētā. Tāpēc arī ministrs iecerējis tikties ar J.Birku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Polijas lauksaimnieki sākuši protestus pie robežas ar Lietuvu; satiksmes sastrēgumu nav

LETA/BNS, 01.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polijas lauksaimnieki piektdien sākuši daļēji bloķēt autoceļu uz Lietuvas un Polijas robežas, taču satiksmes sastrēgumu nav, notikuma vietā novēroja ziņu aģentūra BNS.

Kalvarijas-Budzisko robežkontroles punktā tiek pārbaudītas no Lietuvas izbraucošās kravas automašīnas. Tās tiek novirzītas uz atsevišķu joslu, bet tās, kuras izraisa aizdomas, tiek nosūtītas uz īpašu vietu, kur tās pārbauda amatpersonas.

Aptuveni 30-40 protestētāju vēro, kā poļu policisti, muitas un autotransporta inspektori pārbauda autofurgonu dokumentus. Pārbaude ilgst līdz piecām minūtēm.

Pagaidām neviena kravas automobilis nav aizturēts.

Uz ceļa nav sastrēgumu, automašīnas var brīvi pārvietoties.

Viens no protesta organizētājiem Karols Pečiņskis norādīja, ka protestētāju nolūks nav bloķēt satiksmi, bet gan pievērst uzmanību lauksaimniecības nozares problēmām. Vinš teica, ka šis ir jauns protesta veids, ko poļi līdz šim nav izmantojuši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas kravas automašīnu vadītāji grasās paplašināt savus protestus pret ceļu maksas iekasēšanas sistēmu Platon, draudot svētdien, 29.novembrī, sarīkot Maskavas blokādi.

Pēc reģionālajām protesta akcijām, kas notikušas vairāk nekā 20 Krievijas apgabalos, dažādu reģionu aktīvisti vienojušies koordinēt savas darbības un svētdien Maskavā sarīkot vērienīgu protesta akciju.

Aktīvisti izplatījuši manifestu ar asām politiskajām prasībām, kuru neizpildes gadījumā draud bloķēt ne tikai tos pārvadātājus, kas izmanto sistēmu Platon, bet arī sarīkot Maskavas transporta blokādi.

Kravu pārvadātāji pieprasa atcelt sistēmu Platon un novērst mēģinājumus ieviest līdzīgas sistēmas nākotnē. Tāpat viņi pieprasa sodīt tos, kas piedāvāja un ieviesa šo sistēmu - konkrēti Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam tuvos oligarhus brāļus Arkādiju un Romānu Rotenbergus, premjerministru Dmitriju Medvedevu un vēl virkni amatpersonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Twitter pirmo reizi vēsturē pievēršas cenzūrai

Gunta Kursiša, 18.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izpildot Vācijas lūgumu, Twitter nobloķējis neonacistu mikroblogošanas kontu – turpmāk vēstījumi, kas pausti no neonacistu Twitter konta, nebūs redzami ne Vācijā, ne citur pasaulē, raksta BBC.

Šī ir pirmā reize, kad Twitter īsteno savu lokālās cenzūras politiku, kas stājās spēkā šā gada janvārī. Pieņemtie noteikumi paredz, ka Twitter ir tiesīgs bloķēt kontu saturu, kas noteiktās valstīs pārkāpj lokālos likumus.

Iepriekš ir bijuši gadījumi, kad tikuši bloķēti Twitter konti, taču šīs darbības nav veicis pats Twitter. Piemēram, šā gada augustā izskanēja ziņas, ka Indijas valdība, izmantojot interneta pakalpojumu sniedzēju palīdzību, organizējusi vairāku žurnālistu Twitter kontu bloķēšanu.

Lūgumu bloķēt organizācijas Besseres Hannover kontu izteikusi Vācijas policija. Vēstulē sociālajam tīklam tika norādīts, ka organizācija likvidēta, tās aktīvi ir konfiscēti, savukārt tās kontus sociālajos tīklos nekavējoties jāslēdz.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Uzņēmējs: Prasība interneta pakalpojumu sniedzējiem bloķēt Latvijā nelicencētus azartspēļu organizētājus neaizsargās patērētāju intereses

Žanete Hāka, 29.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grozījumi Elektronisko sakaru likumā, kas liek interneta pakalpojumu sniedzējiem bloķēt Latvijā nelicencētus azartspēļu organizētājus, tikai veicinās negodīgu komercpraksi un neaizsargās patērētāju intereses, uzskata interneta un e-pasta pakalpojumu uzņēmuma Inbokss pārdošanas vadītājs Andis Kulinskis.

Elektronisko sakaru likuma normas, kurām būtu jāstājas spēkā šā gada 1.jūnijā līdz ar Ministru kabineta (MK) saistošo noteikumu apstiprināšanu, radīs būtiskus finansiālus zaudējumus gan vairāk nekā 400 Latvijā reģistrētajiem elektronisko sakaru komersantiem, gan valsts budžetam, norāda uzņēmējs.

«Latvijā elektronisko sakaru komersanti maksās vairākus miljonus eiro, lai ieviestu šauras grupas interesēs izstrādātas likuma prasības. Tikmēr ārvalstīs reģistrēti mediji, piemēram, Facebook un Google, turpinās īstenot negodīgu komercpraksi un pelnīt, rīkojoties pretēji Latvijas likumam un reklamējot azartspēles. Ierobežojumiem vajadzētu attiekties uz visiem, ja Latvijas kontrolējošās iestādes to nevar nodrošināt, tad nozīmē, ka ir jādomā par citāda veida risinājumiem,» uzskata A. Kulinskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot protestus pret Eiropas Savienības (ES) lauksaimniecības politiku, Polijas lauksaimnieki plāno no svētdienas bloķēt galveno automaģistrāli, kas ved pāri Vācijas robežai.

Automaģistrāles A12 blokādi plānots sākts svētdien pie robežas aptuveni plkst.13 (plkst.14 pēc Latvijas laika) un turpināt līdz 20.martam. Paredzēt bloķēt visas joslas abos virzienos.

Portāls "Slubice24" ziņo, ka lauksaimnieki plāno bloķēt ceļu ar aptuveni 700 traktoriem un citu lauksaimniecības tehniku. Protesta akcijā plāno piedalīties līdz 1500 cilvēku.

Polijas lauksaimnieki protestē pret ES lauksaimniecības politiku un lauksaimniecības produktu importu no Ukrainas.

Vācijas policija brīdinājusi, ka satiksme būs traucēta vairākas dienas, un autovadītājiem ir jārēķinās ar sastrēgumiem un būs jāizmanto apvedceļi.

Automaģistrāle A12 ir galvenais ceļš, kas savieno Berlīni un Poliju. Vācijas policija paziņojusi, ka apturēs satiksmi pie Frankfurtes pie Oderas, lai novērstu milzīgu sastrēgumu veidošanos. Policija arī norādījusi, ka kravas automašīnas vajadzētu novirzīt pa citiem ceļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija nolēmusi anulēt tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzēja "Yandex Taxi" reģistrāciju, kā arī bloķēt mobilās lietotnes "Yandex Go" darbību, informē Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.

Viņa skaidroja, ka šāds lēmums pieņemts, konstatējot, ka tā nodrošina aktīvu datu apmaiņu ar serveriem, kas ir izvietoti Krievijā.

Tādējādi visiem elektronisko sakaru komersantiem tiks nosūtīts pieprasījums bloķēt mobilo lietotni un tīmekļvietni "Yandex Go".

No trešdienas, 23.marta, pārvadātāji vairs nedrīkstēs izmantot mobilo lietotni "Yandex Go" un šis pakalpojumu sniedzējs vairs nevarēs nodrošināt pakalpojumus Latvijas teritorijā, informēja Plone.

Viņa atzīmēja, ka atbilstoši Autopārvadājumu likumam autovadītājiem un pārvadātājiem, kuri turpinās izmantot "Yandex Go", var tikt piemērots sods par nereģistrētas tīmekļvietnes izmantošanu.

Autotransporta direkcija, veicot faktiskās situācijas novērtējumu attiecībā uz "Yandex Taxi" nodrošinātās mobilās lietotnes "Yandex Go" datu plūsmu, fiksēja IP adreses, uz kurām aplikācija "Yandex Go" nosūta un/vai saņem datus, un konstatēja, ka "Yandex Go" veic datu apmaiņu ar Krievijā esošiem serveriem, tādējādi secināts, ka dati par Latvijas teritorijā piedāvātajiem, pārvadātāja veiktajiem un atteiktajiem komercpārvadājumiem, autovadītājiem, transportlīdzekļiem, kā arī maksājumu karšu un veikto maksājumu dati tiek novirzīti iespējamai apstrādei un glabāšanai serveros, kas atrodas Krievijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atpūtas kuģītis "Vecrīga" piedāvā izbaudīt Vecrīgas panorāmu no Daugavas.

Brauciena laikā gar vecpilsētas centru garantēts lielisks skats uz Vecrīgu ar tās torņiem, Rīgas pili, Nacionālo bibliotēku, Rīgas Pasažieru ostu un TV torni Zaķusalā.

Tikai kuģītis “Vecrīga” piedāvā "Saulrieta reisus" uz jūras vārtiem, kur Baltijas jūra satiekas ar Daugavu. Brauciens ilgst 2,5 stundas, un brauciena laikā var apskatīt Rīgas Pasažieru ostu, Rīgas brīvostu, Ķīpsalu, Andrejsalu, Kundziņsalu, Mangaļsalu, Bolderāju un, protams, jūras vārtus.

Kuģīša augšējais/atvērtais klājs ir dekorēts tropiskās noskaņās, un brauciena laikā katrs apmeklētājs varēs ķert sauli, bet karstākajās vasaras dienās izbaudīt atvēsinošo vēju un malkot gardus kokteiļus no bāra. Savukārt apakšējā klājā ir izveidots moderns pasažieru salons ar panorāmas logiem, mīkstajiem dīvāniem un bāru/kafejnīcu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ja neesi Vecrīgā, tad nav biznesa

Linda Zalāne, 15.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas velosipēdu nomas Rīgā orientējas uz ārvalstu tūristu apkalpošanu, līdz ar to savus nomas punktus izvietojušas vecpilsētā

RigaBicycle darbojas kopš 2011. gada, bet pirms diviem gadiem uzņēmuma vadības grožus no iepriekšējā firmas īpašnieka pārņēma Māris Rodins. «Nopirku biznesu no iepriekšējās īpašnieces, jo saskatīju potenciālu, proti, ka ar salīdzinoši nelielu investīciju varētu gūt peļņu. Šis ir mans papildu bizness, ikdienā strādāju diezgan lielā starptautiskā uzņēmumā. Ikdienas operatīvās lietas velonomā uzrauga un organizē divas darbinieces. Klientus neuzskaitām, bet skatos, lai varam strādāt rentabli, netiecamies pēc kvantitātes,» stāsta RigaBicycle (SIA Street Rent) īpašnieks. Viņa vadītā kompānija atrodas Vecrīgā, un līdzās tai vairākus gadus darbojas vēl divas citas velo nomas. M. Rodins atzīst, ka atrašanās vieta ir viens no veiksmes formulas elementiem un Vecrīga ir vieta, kur dzīve mutuļo. Šādu biznesu uzturēt kādā no Rīgas mikrorajoniem būtu nerentabli. RigaBicycle ikdienā operē ar 25 braucamajiem, un šis skaits esot optimāls ikdienas pieprasījumam. Turklāt nākas rēķināties ar faktu, ka Vecrīgā esošajās telpās ir ierobežota platība un nav vietas, kur savietot vairāk divriteņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rekonstruējams vēsturisks namīpašums Vecrīgā var būt diezgan problemātisks kā no pārdošanas, tā no izmantošanas viedokļa.

Vecrīgas vēsturisko ēku piedāvājums nekustamā īpašuma tirgū ir skaitāms uz rokas pirkstiem, un, kā norāda nekustamā īpašuma speciālisti, šis nav plaša patēriņa segments, kur pircēji rindās stāv. Vēsturiskās apbūves cenu līmenis ir diezgan augsts, problemātiska var kļūt arī ēkas pareizās funkcijas izvēle, un pircēju šādam īpašumam var gaidīt pat vairākus gadus.

Sludinājumu portālos un nekustamā īpašuma kompāniju mājas lapās atrodami vien daži Vecrīgā pārdošanā esoši namīpašumi – arhitektūras pieminekļi. Viens no ievērības cienīgākajiem ir 1696. gadā būvētais Dannenšterna nams Mārstaļu ielā, kas ir Valsts nozīmes arhitektūras piemineklis un izcils baroka laikmeta arhitektūras paraugs. Piemēram, sludinājumu portālā ss.lv esošā informācija liecina, ka Dannenšterna nams tiek pārdots par 2,04 miljoniem latu; tā pašreizējais īpašnieks kopš 2008. gada ir SIA BNI, kas 100% pieder ceļu būves uzņēmumam Binders.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vecrīgas satiksmes problēmu risināšanā uzņēmējiem un iedzīvotājiem radikāli atšķirīgi viedokļi

Atis Rozentāls, Db, 20.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecrīgas satiksmes problēmu risinājumam iedzīvotāji un uzņēmēji redz pilnīgi atšķirīgus risinājumus, liecināja diskusija Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē.

Uzņēmēji uzskata, ka iedzīvotājiem savas mašīnas nav jātur pie mājām, bet prioritāte jāpiešķir preču piegādes transportam, taksometriem un operatīvajiem dienestiem. Savukārt iedzīvotāji prasa atjaunot caurlaižu sistēmu, kas tika likvidēta pēc tam, kad Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija atteicās pagarināt īpaša režīma zonas statusu Vecrīgai.

«Vecrīgā ir trīs braucēju kategorijas. Pirmā ir transports, kas apkalpo uzņēmumus. Darba transportam nav jāstāv Vecrīgā, tas atved, izlaiž pasažieri vai izkrauj preci un aizbrauc. Bet nav risinājums gājēju ielās noteikt dažas stundas preču piegādei no rīta, jo, piemēram, restorānam Gūtenbergs veļa jāpieved un jāaizved divas reizes dienā, un, saskaņā ar sanitārajiem noteikumiem, to nedrīkst stiept pa ielu. Katli un pannas uz banketu jāstiepj nevis no 6 līdz 10 no rīta, bet tad, kad bankets notiek. Otra kategorija ir tūristi, kas mūsu valstī atstāj savu naudu. Taksometram ir jāvar šo tūristu atvest līdz viesnīcai. Kas attiecas uz iedzīvotājiem, man nav pieņemami, ka viņiem atļauj pa nakti turēt automašīnas zem logiem,» norādīja viesnīcas Gūtenbergs valdes priekšsēdētāja Mairita Solima. Uzņēmēji arī neatbalsta caurlaižu sistēmas atjaunošanu. M.Solima ieteica atļaut uz 10 minūtēm iebraukt gājēju ielās un apstāties transportam ar preču pavadzīmēm un ceļazīmēm, komunālajiem dienestiem, diplomātiskajam transportam un taksometriem. Savukārt iedzīvotāju pārstāvji, kas savākuši 117 parakstus, asi kritizēja satiksmes departamenta darbu pašreizējās sistēmas ieviešanā un pauda uzskatu, ka ceļazīmes izvietotas neprofesionāli, atļaujot stāvēt mašīnām abās ielas pusēs ļoti šaurās ielās, bet liedzot apstāšanos platās ielās. Iedzīvotāji iestājas par vecās sistēmas atjaunošanu, kas deva viņiem iespēju iebraukt Vecrīgā ar ievērojamām atlaidēm un novietot transportu pie mājām. Iedzīvotāju pusē ir arī deputāts Edmunds Krastiņš, kurš pats dzīvo Vecrīgā un uzskata, ka problēmu var atrisināt, uzstādot ceļa zīmes «Braukt aizliegts» jeb tā dēvētās saulītes, taču Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods uzskata, ka pastāv pārāk daudz kategoriju, kuras šo zīmi drīkst neievērot, tāpēc nekas netikšot līdzēts. Arī deputāts Juris Zvirbulis atzina, ka šī zīme ļauj iebraukt visiem, kas strādā šajā teritorijā, bet to nekā nevar pierādīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Uzņēmējdarbība Vecrīgā jāvērtē plašāk

Armanda Vilciņa, 30.06.2023

Lai gan sākotnēji garšu un notikumu telpas Burzma projekts Galerijā Centrs tika uztverts ar skepsi, pirmie mēneši bijuši ļoti veiksmīgi.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc pandēmijas tūristu skaits un to sastāvs Vecrīgā ir kardināli mainījies, tāpēc šobrīd uzņēmējiem savs piedāvājums jāorientē ne tikai uz tūristiem, bet arī vietējiem iedzīvotājiem un biznesu atzīmē Santa Rozenkopfa, CBRE Baltics izpilddirektore.

Pirms pandēmijas tūristi Vecrīgu apmeklēja divas reizes vairāk nekā jebkuru citu vietu galvaspilsētas centrā, kas šī reģiona uzņēmējiem attiecīgi nozīmēja arī lielāku ienākumu potenciālu, spriež S.Rozenkopfa. Šobrīd gan situācija ir citāda - izaicinājumus rada ne tikai tūristu skaits, bet arī biroju telpu pārkārtošanās un uzņēmumu lemšana par labu jaunajiem projektiem, kas piedāvā modernu vidi un plānojumu, secina CBRE Baltics izpilddirektore, piebilstot, ka šī iemesla dēļ Vecrīgas uzņēmējiem ir jāpielāgojas jaunajai situācijai un savs pakalpojumu klāsts jāpaplašina.

Centrs vienmēr prioritāte

Ir vairāki faktori, kas ļautu atdzīvināt pakalpojumu un tirdzniecības piedāvājumu pilsētas centrā, un pie šī aspekta būtu jāstrādā ne tikai uzņēmējiem, bet arī valstij un pašvaldībai, domā S.Rozenkopfa. “No valsts un pašvaldības puses būtu jāsakārto vismaz trīs lietas - vēsturisko ēku aizsardzības regulējums, ēku un infrastruktūras pārvaldības modelis, kā arī vide kopumā. Pēdējā laikā daudz dzirdēts par to, ka tirgotāji nevēlas atvērt veikalus pilsētas centrā, un jāsaka, ka tas ir gan mīts, gan patiesība. Ja runājam par pašu pilsētas sirdi – Vecrīgu un centrālos kvartālus vēsturiskajā centrā, atceroties visus gadījumus, kad pie mums ir vērsušies atpazīstami zīmoli, lai atvērtu pirmo vietu vai paplašinātu esošo tirgus daļu, nekad nav bijis gadījums, kad lokācija pilsētas centrā netiktu izskatīta. Tieši otrādi, atvērt vismaz vienu veikalu pilsētas centrā ir nereti bijusi pat dominējošā vēlme, ja būtu attiecīgs telpu piedāvājums. Šeit gan sākas problēmas - flagmaņu veikalu gadījumā lielākajā daļā ēku tehniski vai likumdošanas ierobežojumu dēļ nav iespējams izveidot 500 – 2000 m2 veikalu ar atbilstošu plānojumu un fasādi. Savukārt mazākiem formātiem, kam telpas būtu vieglāk pielāgot, ir nepieciešama jau gatava pircēju plūsma vai pārliecība, ka tiek veiktas nepieciešamās aktivitātes, lai šāda plūsma parādītos nākotnē. Ja mūsdienīga ēku, ielu un satiksmes pārvaldes likumdošana un prakse, kas dotu pietiekamu elastību investoriem un uzņēmējiem, nepastāv, veikali jau gatavus risinājumus un pretimnākšanu saredz tirdzniecības centru vidē, kur šie jautājumi tiek risināti. Tieši tādēļ arī no mūsu projektiem, kur tomēr mums ir izdevies atvērt veikalu pilsētas centra pirmajā stāvā, tās ir lokācijas, kas vai nu pārklājas ar tirdzniecības centra pirmo stāvu vai atrodas tiešā tirdzniecības centra tuvumā,” stāsta S.Rozenkopfa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes (RD) deputāti 25. augustā skatīs iespēju par atkārtotu caurlaižu ieviešanu Vecrīgā. Par to liecina RD sēdes darba kārtība.

Db.lv 9.janvārī jau rakstīja, ka no šī gada 1. janvāra caurlaižu sistēma Vecrīgā bija jāatceļ, jo Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija informēja Rīgas domi, ka nesaskata pamatojumu īpaša režīma zonas statusa pagarināšanai Vecrīgai. Pašlaik satiksme Vecrīgā tiek organizēta, izvietojot ceļa zīmes.

Taču jau šī gada sākumā Rīgas domes pārstāvjiem bija skaidrs, ka pēc Vecrīgas īpaša režīma zonas statusa izbeigšanās Rīgas pašvaldībai nav tiesisku instrumentu optimālai satiksmes organizācijai Vecrīgā, tāpēc rodas daudzas problēmas, piemēram, preču piegādes transportam, Vecrīgas iedzīvotājiem un Vecrīgā izvietotajām iestādēm un uzņēmumiem. Pašvaldība arī nav tiesīga izsniegt caurlaides, kas atļautu kādai daļai iedzīvotāju neievērot Ceļu satiksmes noteikumus.

Komentāri

Pievienot komentāru