Ražošana

Jaunalko degvīns saņem zelta medaļu prestižā pasaules konkursā

, 26.03.2009

Jaunākais izdevums

SIA Jaunalko ražotais degvīns SYN saņēmis Zelta medaļu Pasaules stipro alkoholisko dzērienu konkursā, kurš šogad notika Sanfrancisko, ASV.

Par to informē SIA Jaunalko Sabiedrisko attiecību vadītājs Klāvs Radziņš.

Degvīnu SYN Jaunalko ražo pēc ASV importētāja pasūtījuma un tas tiek izplatīts Ziemeļamerikā. Degvīns SYN bija godalgots arī iepriekš – 2006.gadā Dzērienu Testēšanas Institūta Čikāgā, ASV Zelta medaļa un Sudraba medaļa San Francisko Pasaules Stipro alkoholisko dzērienu konkursā 2006.gadā.

«Mēs esam patiesi gandarīti šajā mums un Latvijas ekonomikai tai skaitā tik sarežģītajā laikā, saņemt šādas, iepriecinošas vēstis, kuras apliecina, ka uzņēmuma pēdējo gadu stratēģiskā virzība eksporta tirgu paplašināšanas virzienā ir bijusi pareiza,” uzsver SIA Jaunalko Valdes priekšsēdētājs Edmunds Demiters, papildinot, ka pēdējos gadus uzņēmums ir pastiprināti specializējies kvalitatīvo degvīnu ražošanā, par ko liecina arī Arsenič degvīnu markas sērijas panākumi Latvijas un citu valstu tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Riga Food medaļas saņem labākie pārtikas produkti

Sandra Dieziņa, 04.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riga Food 2013 izcilas kvalitātes pārtikas produktu konkursos šogad noskaidroti labākie kvasa un iesala dzērieni, medus un piena produkti, un trešdien izstādes atklāšanā konkursu uzvarētāji tika apbalvoti Riga Food medaļām.

Biedrība Alus brālība un Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1 ar Zemkopības ministrijas atbalstu pirmoreiz rīkoja Baltijas valstīs ražotā kvasa un iesala dzērienu konkursu. Kvasu kategorijā Riga Food zelta medaļu un 1. vietu ieguva SIA Ilgezeem ražotais Porter kvass, sudraba medaļu un 2. vietu – SIA Piebalgas alus ražotais Piebalgas oriģinālais kvass, savukārt bronzas medaļu un 3. vietu – UAB Vilniaus alus ražotais dabīgi raudzētais kvass Retro. Savukārt kvasa (iesala) dzērienu kategorijā Riga Food zelta medaļu un 1. vietu ieguva SIA Bauskas alus ražotais iesala dzēriens Veselība, sudraba medaļu un 2. vietu – SIA Ilgezeem ražotais Iļģuciema oriģinālais iesala dzēriens, bronzas medaļu un 3. vietu – SIA Bauskas alus ražotais iesala dzēriens Porteris. Konkursa specbalvu un vienu tonnu iesala kvasa ražošanai saņēma a/s Cēsu alus ražotais Ulmaņlaiku kvass.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Jaunalko ražotnes ēkām meklē investoru

Vēsma Lēvalde, 07.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu ražotāja Jaunalko ražotnei Talsu novadā pēdējā darbdiena būs šā gada 31.oktobris. Pēc tam ražošana turpināsies Igaunijā, bet rūpnīcas ēkas Latvijā tiek piedāvātas potenciālajiem investoriem.

6. jūnijā Talsu novada pašvaldībā ieradās alkoholisko dzērienu importētāja un izplatītāja Latvijā uzņēmuma Altia Latvia komercdirektors Normunds Ozoliņš, kura pārstāvētajam uzņēmumam šobrīd pieder alkohola ražošanas un tirgošanas SIA Jaunalko akciju kontrolpakete. Uz sarunu uzņēmuma Altia Latvia komercdirektoru un SIA Jaunalko direktoru Ritvaru Kuzmu aicināja Talsu novada pašvaldība, kuru satrauc 26 uzņēmuma darbinieku un ražotnes ēku liktenis.

Db.lv rakstīja, ka Ziemeļvalstu un Baltijas valstu alkoholisko dzērienu ražotājs Altia pieņēmis lēmumu no novembra apvienot alkoholisko dzērienu ražotni SIA Jaunalko un rūpnīcu Tabasalu, Igaunijā, lai izveidotu vienotu ražotni Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Altia lēmums slēgt pērn septembrī iegādātā SIA Jaunalko ražotni liecina par vēlmi samazināt izmaksas

Daļa nozares ekspertu gan ir neizpratnē par šādu soli, jo Virbu pagastā esošā Jaunalko kontrolpaketi Altia meitasuzņēmums Altia Latvia iegādājās pirms aptuveni pusgada. Jaunalko ir otrs lielākais pašmāju alkoholisko dzērienu ražotājs, tā pazīstamākais zīmols ir Arsenitch, kas tagad pieder Altia un tas ir lielākais Altia degvīnu zīmols Latvijā. Pēc pērn septembrī notikušā darījuma Altia lēsa, ka tā kļūs par vienu no lielākajiem alkoholisko dzērienu ražotājiem Latvijā, stiprinot vietējos zīmolus un aizņemot 14 % no alkoholisko dzērienu tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstādē Riga Food 2017 apbalvoti Latvijā ražoto augstas kvalitātes piena produktu konkursa uzvarētāji divās kategorijās - Gada jaunais produkts un Skābais krējums ar tauku saturu 20 %.

Piena produktu konkursa mērķis ir popularizēt piena produktu nozīmi ikdienas uzturā un parādīt, cik daudz un dažādus veselīgus produktus Latvijas pārstrādes uzņēmumi un meistari spēj saražot, sniedzot aizvien jaunas garšas ikvienam patērētājam.

Kooperatīvās sabiedrības Latvijas Piensaimnieku Centrālā Savienība (LPCS) valdes priekšsēdētājs Jānis Šolks stāsta, ka konkursā piedalījās 26 jauniem produktiem, kuri radīti viena gada laikā. “Tik apjomīgs jauno produktu klāsts lika žūrijas komisijai nopietni pārdomāt, kādās grupās tos sadalīt, lai tie vērtēšanas procesā būtu salīdzināmi. Žūrija lēma sadalīt jauno produktu kategoriju trīs grupās - Piens un skābpiena dzērieni, biezpiena izstrādājumi un svaigie sieri un nogatavinātie un kausētie sieri. Esmu pārliecināts, ka lielākā daļa šo jauno produktu atradīs vietu mūsu patērētāju kā ikdienas, tā svētku galdā,” pauda J. Šolks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30.augustā saņemta informācija, ka Indijas sportists Vinods Kumars (Vinod Kumar), kurš 29. augusta, sacensībās sasniedza trešo labāko rezultātu, aizmetot disku 19,91 metrus tālu, ir startējis nepareizā medicīniskajā klasē, un viņa rezultāts ir anulēts. Līdz ar to trešo labāko rezultātu pasaulē diska mešanā F-52 veselības klasē ir sasniedzis mūsu četrkārtējais paralimpisko spēļu čempions Aigars Apinis, informē Latvijas Paralimpiskās komitejas pārstāve Ieva Prauliņa.

Kā vēstīts, Tokijas paralimpiskajās spēlēs ļoti spēcīgā konkurencē paravieglatlēts Aigars Apinis disku aizmeta 19,54 metrus tālu.

Būdams viens no pasaules top sportistiem, Aigars Apinis sacensībās sagādāja nopietnu konkurenci un satraukumu citu valstu atlētiem. Pats sportists atzīst, ka konkurence viņa disciplīnā paaugstinās ar katru gadu, un aizvien vairāk ir tādu sportistu, kuri met vairāk par 19 metru atzīmi.

Aigars ir četrkārtējs paralimpisko spēļu čempions un godalgotākais sportists Latvijā. Viņa paralimpiskais rekords diska mešanā ir 21 metrs, ko viņš sasniedza 2012. gada Londonas paralimpiskajās spēlēs.

2016. gada paralimpiskajās spēlēs Riodežaneiro Aigars Apinis izcīnīja zelta medaļu diska mešanā, 2012. gada paralimpiskajās spēlēs Londonā – zelta medaļu lodes grūšanā un sudraba medaļu diska mešanā. 2008. gadā Pekinā viņš izcīnīja zelta medaļu diska mešanā un sudraba medaļu lodes grūšanā. Savukārt 2004. gadā paralimpiskajās spēlēs Atēnās viņš izcīnīja zelta medaļu diska mešanā, bet 2000. gadā Sidnejas paralimpiskajās spēlēs – bonzas medaļu lodes grūšanā un bronzas medaļu diska mešanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Eiro vietā nepieciešams zelta standarts

Pēteris Avotiņš, AS Goldinvest Asset Management padomes priekšsēdētājs, 25.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms pāris nedēļām notikušajā starptautiskajā konferencē Spītējot apstākļiem: Baltijas valstu tautsaimniecības atveseļošanās pieredze Latvijas vadošās amatpersonas kārtējo reizi apliecināja, ka mūsu valsts stratēģija ir pievienoties eiro zonai, un Latvija nekad no tā neatkāpsies. Joprojām gan nav dzirdama plašāka diskusija par šo jautājumu.

Plaši tiek tiražēts apgalvojums, ka Latvija, balsojot par pievienošanos Eiropas Savienībai, automātiski nobalsojusi arī par eiro ieviešanu. Es labi atceros šo balsojumu un tad, kad balsoju, nebija jautājuma par to vai atblastu vai nē eiro ieviešanu. Tādēļ šos apgalvojumus nekā savādāk nevar uztvert kā vienīgi par spekulāciju.

Spekulācija ir arī apgalvojumi, ka uzņēmēji viennozīmīgi atbalsta eiro ieviešanu. Uzņēmējiem viedoklis ir dažāds un, tāpat kā sabiedrībā kopumā, tas nebūt nav viennozīmīgi pozitīvs. Sabiedrības aptaujas rāda, ka eiro nav populārs. Iespējams, ka beidzot valdība sapratusi, ka eiro ieviešana par katru cenu nav vajadzīga. Vismaz valdības vadītāja un finanšu ministra izvairīgie komentāri par šo jautājumu, beidzot ir ļāvuši noprast, ka eiro ieviesīs, izejot no pragmatiskiem apsvērumiem un to izvērtēs šī gada beigās un nākamā gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jaunalko pievieno Torgovy Dom

Sandra Dieziņa, Db, 06.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu ražotājs SIA Jaunalko saskaņā ar Lursoft datiem pievienojis reorganizēto firmu Torgovy Dom Borisa Smirnova.

Kā Db pastāstīja SIA Jaunalko valdes priekšsēdētājs Edmunds Demiters, firma jau bija viens no Jaunalko līdzīpašniekiem un patlaban sperts solis tālāk. «Ir noslēdzies astoņu gadu cikls un pašlaik Jeļena un Boriss Smirnovi kā fiziskas personas un Krievijas pilsoņi kļuvuši par Jaunalko līdzīpašniekiem un Torgovy Dom Borisa Smirnova kā juridiska persona ir likvidēts,» tā E. Demiters. Smirnovu ģimenei pieder ap 10 % Jaunalko daļu.

Jaunalko ir viens no lielākajiem alkoholisko dzērienu ražotājiem Latvijā. Pēc provizoriskām aplēsēm, uzņēmums pērn apgrozīja 12 miljonus Ls, kas ir vairāk nekā gadu iepriekš, kad apgrozījums sasniedza 10.4 miljonus Ls. «Finanšu rezultāti būs zināmi janvāra beigās, bet tagad varu teikt, ka krīze mūs būtiski nav skārusi. Vietējā tirgū, protams, jūtama pirktspējas mazināšanās, taču Jaunalko produktu portfelī ir tāds sortiments, lai tikai neorientētos uz cenu vien,» skaidro E. Demiters. Šogad vislielāko ietekmi atstās akcīzes celšana no 1. februāra, ka visbūtiskāk varot skart tā saucamo lētāko segmentu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Gadsimtu griežu ilgdzīvotājs ZELTS turpina lidināties arī 21. gadsimtā

Pēteris Avotiņš, a/s Goldinvest Asset Management padomes priekšsēdētājs, 20.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen noskatījos Krievijas dokumentālo filmu, kurā, visa cita starpā, tika apgalvots, ka t.s. lidojošie šķīvīši jebšu NLO patiesībā ir ASV / britu slepenais ierocis, ko izmanto spiegošanā un ārpolitisko mērķu sasniegšanā. Pietiekami nopietni ļaudis ar ekonomisko, finansiālo un politisko ietekmi stāstīja, ka valstis NLO izmanto arī, lai novērstu uzmanību no pašreizējām ekonomiskajām problēmām, un to parādīšanās biežums un raksti par tiem tādos respektablos izdevumos, kā The Guardian, norāda uz iespējamo finanšu tirgus krīzi un lielām pārmaiņām eksistējošajās finanšu paradigmās.

Domājams gan, ka nav jābūt lielam speciālistam, lai saprastu, ka pašreiz dzīvojam pārmaiņu laikā, kad mainās ne tikai finanšu, bet kopējais skatījumus uz ekonomikas un politikas procesiem kopumā. Diez vai kāds tagad var prognozēt, kāda būs pasaule pēc 5 –10 gadiem, bet var diezgan droši apgalvot, ka tā būs savādāka.

Pasaule vienmēr ir mainījusies, nekad nav stāvējusi uz vietas, un tieši tas tai ir palīdzējis izdzīvot. Pārmaiņas ir skārušas arī vienu no fundamentālākajiem pasaules aktīviem – zeltu, kas gadsimtu griežos ir bijis viens no centrālajiem valstu monetārās politikas instrumentiem, piedzīvojot kritumus un kāpumus, tomēr allaž saglabājot savu unikālu spīdumu un iekāres objekta statusu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Alkohola ražotājs Jaunalko pērn cietis 111 tūkst. Ls zaudējumus

Gunta Kursiša, 23.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu ražotāja un tirgotāja SIA Jaunalko apgrozījums pērn sarucis par 18,7%, savukārt uzņēmuma zaudējumi veidoja 111 tūkst. Ls zaudējumus.

2010. gadā Jaunalko apgrozījums bija 11 milj. Ls, bet pērn tas sarucis līdz deviņiem milj. Ls, liecina Lursoft dati.

Pagājušajā gadā eksporta īpatsvars uzņēmuma apgrozījumā veidoja 6%. 2011. gadā SIA Jaunalko bilancē samazinājies apgrozāmo līdzekļu īpatsvars, bet pieaudzis ilgtermiņa ieguldījumu īpatsvars. Tāpat pērn uzņēmums izvērtējis savu klientu portfeli, nosakot, ka klienti, kas regulāri un ilglaicīgi kavē norēķinus par saņemto produkciju, tiek izslēgti no klientu saraksta vai arī tiem par produkciju ir jānorēķinās iepriekš.

Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī 2011. gadā SIA Jaunalko lielākie klienti pašmāju tirgū bija RIMI Latvia, Madara 89, Mobil Plus, Maxima Latvia, Gabriēla, Liepājas PB, Alta S un Mārksmens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jaunalko paplašina eksportu uz Brazīliju

Vēsma Lēvalde, Db, 18.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Jaunalko ražotās Arsenič degvīnu sērijas divi jaunākie produkti – Arsenič Upene un Arsenič Smiltsērkšķis jau tuvākajā laikā būs pieejami arī Brazīlijas tirgū, informē SIA Jaunalko.

Brazīlijas tirgū Jaunalko produkcija jau atrodas kopš 2007.gada, kad uzņēmums sāka eksportēt Arsenič klasisko degvīnu, Arsenič Dzērveni, Kurland Premium un Kurland Original. Toreiz gūts apstiprinājums, ka Brazīlijas tirgus ir gana liels, atvērts un interesants, norāda uzņēmuma sabiedrisko attiecību vadītājs Klāvs Radziņš.

SIA Jaunalko sadarbojas ar komersantu, kurš Brazīlijas tirgū jau strādā kopš 1960.gada un nodarbojas ar importu un vairumtirdzniecību.

Brazīlijas uzņēmums Jaunalko ir izvēlējies kā savu vienīgo sadarbības partneri no Latvijas.

2009.gada ietvaros paredzēts eksportējamās produkcijas apjomu palielināt līdz 30% no saražotā apjoma, kas būtu par 5% vairāk nekā 2008.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kas ir zelts un kāda tā vērtība?

Pēteris Avotiņš, a/s Goldinvest Asset Management padomes priekšsēdētājs, 06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par virsrakstā uzdoto jautājumu nerimstas strīdi jau no tiem laikiem, kad cilvēki zeltu sāka iegūt un izmantot savām vajadzībām.

Zelta kā rūpniecības metāla un konkrēta pielietojuma izejvielai patlaban ir tikai aptuveni 10% īpatsvars. Lauvas tiesu aizņem juveliernozare ar aptuveni 40% un finanšu nozare – aptuveni 50%. Pie kam, zelta izmantošana juveliernozares / finanšu nozarēs mainās atkarībā no ekonomiskās situācijas. Pirms 2007. gada krīzes, zelta izmantošana juveliernozarē pārsniedza 60%, taču pēc 2007. gada strauji pieaugušās zelta cenas mazināja cilvēku vēlmi un iespējas pirkt rotaslietas, vienlaicīgi liekot aizdomāties par savu līdzekļu pirktspējas saglabāšanu un pasargāšanu no visu veidu krīzēm un nelaimēm, kas palielināja pieprasījumu pēc zelta finanšu sektorā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Alkohola ražotāja un tirgotāja Jaunalko kontrolpakete nonāk Altia Latvia rokās

Gunta Kursiša, 04.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu importētājs un izplatītājs Latvijā uzņēmums Altia Latvia iegādājies alkohola ražotājas un tirgotājas SIA Jaunalko akciju kontrolpaketi, informē uzņēmuma pārstāvji.

«Ar šo darījumu Altia Latvia turpinās stiprināt savas tirgus pozīcijas Latvijā, un attīstīs degvīnu Arsenitch, Delo Nr. 5, Kurland u.c. virzību tirgū kā daļu no sava zīmolu portfeļa,» teikts uzņēmuma paziņojumā. Līdz ar Jaunalko iegādi turpmāk zīmola Arsenitch īpašumtiesības visā Eiropas Savienības teritorijā piederēs Altia.

Pēc darījuma Altia Latvia aizņems 14% no kopējā alkoholisko dzērienu tirgus Latvijā, kļūstot par vienu no lielākajiem alkoholisko dzērienu ražotājiem valstī.

Jau ziņots, ka pērn SIA Jaunalko apgrozījums sarucis par teju 19%, bet uzņēmuma zaudējumi veidoja 111 tūkst. Ls. 2010. gadā Jaunalko apgrozījums bija 11 milj. Ls, bet pērn tas sarucis līdz deviņiem milj. Ls, liecina Lursoft dati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jaunalko uzsāk savas produkcijas mazumtirdzniecību

Vēsma Lēvalde, Db, 19.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Jaunalko, paplašinot savu līdzšinējo darbības sfēru, uzsācis produkcijas mazumtirdzniecību, kas bijis jau ilgāku laiku plānots biznesa attīstības solis.

„Galvenā motivācija šādam biznesa stratēģiskās attīstības solim bija jau ilgāku laiku izjustā nepieciešamība pēc tiešās saiknes ar patērētāju,” norāda SIA Jaunalko Sabiedrisko attiecību vadītājs Klāvs Radziņš. „Ņemot vērā faktu, ka lielākā daļa SIA Jaunalko produkcijas un, galvenokārt, Arsenič sērijas degvīni, ir vidējā un dārgā cenu segmenta produkcija, kuru patērētāji lieto nelielos daudzumos kvalitatīvai baudīšanai, viņu viedoklis par jau esošajiem un jaunajiem produktiem ir īpaši svarīgs,” atzīst K.Radziņš, turpinot, ka lielveikalu aptaujas un pārdošanas apjomu analīze nespēj sniegt to viedokli, kuru pircējs, kurš pats ir arī lietotājs, veikalā pastāsta pārdevējam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemeļvalstu un Baltijas valstu alkoholisko dzērienu ražotājs Altia pieņēmis lēmumu no novembra apvienot alkoholisko dzērienu ražotni SIA Jaunalko un rūpnīcu Tabasalu, Igaunijā, lai izveidotu vienotu ražotni Baltijas valstīs.

Kā informēja uzņēmuma pārstāvji, lēmums apvienot Latvijas un Igaunijas alkoholisko dzērienu zīmolu ražošanu vienā ražotnē saistīts ar Altia kopējo izmaksu samazināšanas stratēģiju.

Pieņemot lēmumu par ražošanas koncentrēšanu Tabasalu Igaunijā, tika izvērtēti gan līdzšinējie divu ražotņu darbības rezultāti, gan arī nepieciešamās investīcijas ražošanas attīstīšanai katrā no rūpnīcām. Ražotne Tabasalu ir viens no lielākajiem alkoholisko dzērienu ražotājiem Igaunijā.

Līdz ar ražotnes Jaunalko aizvēršanu tiks pārskatītas darba attiecības ar esošajiem 26 ražotnes darbiniekiem. Izstrādāta darbinieku atbalsta programma, kurā paredzētas gan visas likumdošanā noteiktās prasības darba attiecību pārtraukšanas gadījumā, gan papildus kompensācijas, kā arī katram darbiniekam plānots izstrādāt atbalsta mehānismu darba tirgū jaunu darbavietu atrašanai. Plānots, ka vairākiem darbiniekiem varētu tikt piedāvāta iespēja turpināt darbu ražotnē Tabasalu, Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jaunalko papildina Arsenič sēriju

S. Dieziņa, 12.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Jaunalko uzsācis 40% degvīna „Arsenič Upeņu” ražošanu, kas ir jaunas garšas produkts Latvijā ražotā Arsenič degvīnu sērijā.

Degvīns Arsenič Upeņu tika radīts lai turpinātu Latvijas uzņēmuma Jaunalko un Borisa Aleksejeviča Smirnova Tirdzniecības Nama piedāvāto premium dzērienu kolekciju, kurā bez klasiskā degvīna jau pašreiz tiek piedāvāti dzērieni ar dzērveņu, brūkleņu un smiltsērkšķu garšu, informē SIA Jaunalko Sabiedrisko attiecību vadītājs Klāvs Radziņš.

Dzēriena ražošanā tiek izmantotas tradicionālas stipru alkoholisku dzērienu ražošanas tehnoloģijas savienojumā ar inovatīviem procesiem.

„Iepriekšējais šīs kolekcijas produkts Arsenič Smiltsērkšķu ir pilnībā attaisnojis plānotās ieceres un tā pārdošanas apjomi arvien turpina augt, dēļ kā šim produktam tiek plānots jauns tilpums - 0,35 l.,” turpina K.Radziņš, akcentējot, ka ražošanas un ekonomiskā krīze vissmagāk skar lētā segmenta produktus, bet Arsenič atrodas vidējā cenu segmentā, dēļ kā pieprasījums pēc šī produkta nav sarucis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atklās medaļu izstādi

, 12.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārzemju mākslas muzejā 13.jūnijā pl.13.00 tiks atklāta 13.Latvijas mākslas triennāles izstāde.

Izstāde būs apskatāma muzeja Velvju zālē – turpat, kur pirms 36 gadiem 1973.gada jūnijā ar pirmo medaļu izstādi aizsākās medaļu triennāļu tradīcija. Pirmās izstādes tapšanā liela loma bija tēlniecei Valentīnai Zeilei.

Latvijas medaļu mākslas triennālē piedalās 31 autors ar 122 jauniem darbiem, un izmantoto materiālu klāsts ir bagāts – ne tikai metāls (bronza, misiņš, varš, sudrabs, alumīnijs, dzelzs), bet arī terakota, porcelāns, stikls, marmors, citi akmeņi. Ir arī kombinēti dažādi materiāli.

Divpadsmit izstādes dalībnieki ir FIDEM – Starptautiskās medaļu mākslas federācijas – biedri (FIDEM dibināta Parīzē 1937.gadā). Divi no tiem ir ārzemēs dzīvojoši mākslinieki– Uga Drava un Valentīna Zeile, pārējie – tepat Latvijā: A.Bērziņš, Ģ.Burvis, R.Diners, L.Franckeviča, M.Mickēviča, I.Nātriņa, B.Strautiņš, J.Strupulis, A.Urtāne un G.Zemīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Zelts nav bezriska ieguldījums

Ingus Grasis, SEB bankas Private Banking pārvaldes investīciju stratēģis, 26.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klausoties ziņas par eirozonas krīzi, rietumvalstu parādu ilgtermiņa problēmām un agresīvajiem centrālo banku monetārajiem stimulēšanas pasākumiem, ir saprotama investoru vēlme atrast tiešām drošus ieguldījumus saviem uzkrājumiem visapkārt valdošās nenoteiktības laikā.

Zelts tiek uzskatīts par vienu no šādām alternatīvām. Par zelta priekšrocībām šobrīd runā ļoti daudz finanšu tirgus speciālistu un tā iespējamās pozitīvās īpašības, kā aizsardzība pret nenoteiktību finanšu tirgos un nākotnes inflācijas draudiem, ir plaši aprakstītas. Vairums analītiķu ir arī optimistiski par zelta cena izaugsmes perspektīvām. Piemēram, SEB savā 2011. gada decembra Commodity Monthly apskatā prognozē zelta cenu vidēji USD 2050 par Trojas unci 2012. gada laikā. Ja piepildīsies šī prognoze, tad zelta cena būs pieaugusi par aptuveni 25% kopš šā gada sākuma. Tomēr, pirms doties pirkt zelta stieni vai iesniegt savam brokerim uzdevumu pirkt kādu populāru zeltam piesaistītu finanšu instrumentu, ir vērts atcerēties, ka zelts nav bezriska ieguldījums. Zeltu noteikti nevar uzskatīt par «drošu» tikpat lielā mērā, kā augsta kredītreitinga valdības parādzīmes. Proti, ieguldījumi zeltā pieprasa, lai investoram būtu ļoti augsta riska noturība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens megalīgumu ar CAF parakstīs mēneša laikā; pirmo vilcienu redzēsim 2013. gadā

Māris Ķirsons, 25.10.2011

AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdis Nils Freivalds piedalās AS "Pasažieru vilciens" rīkotajā preses konferencē Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā uz perona, kurā informē par jauno vilcienu iegādes tālāko gaitu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs atļāvis a/s Pasažieru vilciens slēgt līgumu ar konkursā uzvarējušo Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), un, kā šorīt preses konferencē informēja Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, līgums tiks parakstīts aptuveni mēneša laikā.

Tādējādi noslēdzas teju divus gadus ilgušais jaunu pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss, kurā bez sūdzībām IUB ir notikusi arī Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņa, veiktas vairākārtējas konkursa nolikuma izmaiņas.

Šobrīd sākts darbs pie dokumentācijas, lai vilcienus iepirktu.

Pirmais testa vilciens Latvijā varētu nonākt 2013. gadā, bet regulārus pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem var gaidīt 2014. gadā.

Konkursa pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti -CAF (Spānija), a/s RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice). Visi pretendenti ieguva tiesības startēt otrajā kārtā. Tiesa, vienam pretendentam RVR sadarbībā ar Bombardier tiek izvirzīts nosacījums, proti, RVR sadarbības partnerim Bombardier būs jāuzņemas atbildība par iepirkuma līguma izpildi. Otrajā kārtā savu piedāvājumu iesniedza tikai CAF.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vakcīnas optimismam pasaulē sitot augstu vilni, mazinājusies finanšu tirgus dalībnieku apetīte pēc drošā patvēruma aktīviem. Viens no šādiem aktīviem ir zelts, kura cena pēdējā laikā pakāpeniski turpina atkāpties no sava augusta rekorda.

Jāatgādina, ka vasaras beigās zelta tirgū bija vērojama pilnvērtīga uguņošana, kur šī metāla vērtība pirmo reizi vēsturē pārlēca pāri apaļajai 2 tūkst. ASV dolāru atzīmei par Trojas unci un sāka tuvoties pat 2,1 tūkst. ASV dolāriem par unci. Kopš tā brīža dzeltenā dārgmetālā vērtība gan ir sarukusi par 10% līdz 1865 ASV dolāriem par unci.

* zelta cena ASV preču biržā, ASV dolāri par Trojas unci

Zelta pesimisti

Par zelta cenas nākotni šobrīd – līdzīgi kā tas ir ar lielu daļu daudzām citām lietām – spriedumi ir visai dažādi. Manāms, ka skaļāki kļuvuši viedokļi, kas uzver to, ka vakcīnai pret Covid-19 vīrusu komplektā nāks krietni lielāka interese par dažādiem citiem aktīviem, kas savukārt grūtāku laikus sola tam pašam zeltam un arī ASV dolāram. Pamatdoma ir aptuveni šāda – līdz ar sabiedrību vakcinēšanu un tam sekojošu vīrusa sarežģījumu mazināšanos pasaules ekonomika atkal varēs uzelpot. Šāda situācija attiecīgi nozīmēs, ka lielāka daļa cilvēku būs gatavi pabāzt ārā savu degunu no drošā patvēruma – ieguldījumiem zeltā un etalona obligācijās (pašas drošākās obligācijas, kas pamatā ir ASV un Vācijas parāds). Proti, tad nauda no šiem aktīviem, meklējot lielāku ienesīgumu, noplūdīs, kas var rezultēties ar ne pārāk saulainu to cenas dinamiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maskavā notikušajā pārtikas izstādē Prodexpo 2012 Latvijas šprotu ražotājs SIA Gamma-A saņēmis augstākās zelta godalgas, informēja biedrības Rīgas šprotes valdes priekšsēdētājs Imants Cīrulis.

«Gamma-A saņēma augstāko novērtējumu jeb Grand Prix balvu par labāko inovācijas produktu - šprotēm stikla burciņā. Tāpat uzņēmums ieguva zelta medaļu par produktiem Rīgas šprotes un Apceptas brētliņas tomātu mērcē, kā arī zelta medaļu par uzņēmuma kopējās produktu līnijas augsto kvalitāti. Zelta medaļu par produktu Rīgas šprotes ieguva arī SIARanda. Savukārt SIA Sabiedrība IMS ieguva sudraba medaļu par produktu Šprotes eļļā, bet SIA Līcis-93 - bronzas medaļu par šprotēm Rīgas zelts,» sacīja Cīrulis.

Viņš norādīja, ka uzņēmēji ir ļoti apmierināti ar panākumiem izstādē, kas nozīmē arī jaunus līgumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bukmeikeri Latvijai Londonas Olimpiskajās spēlēs prognozē vienu medaļu

Jānis Rancāns, 26.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonas Olimpiskajās spēlēs Latvija neatkārtos iepriekšējo Vasaras Olimpisko spēļu scenāriju, kad valsts sportisti izcīnīja pilnu medaļu komplektu un šogad izdosies tikt tikai pie vienas medaļas, prognozē kompānijas Betsafe bukmeikeri.

Kompānija norāda, ka kopš Latvijas sportisti Olimpiskajās spēlēs pārstāv Latviju uz dzimteni no katrām spēlēm ir pārvesta vismaz viena medaļa, tādēļ šai tradīcijai vajadzētu turpināties arī Londonā.

«Latvijas delegācija uz spēlēm devusies 46 sportistu sastāvā, pārstāvot 12 dažādus sporta veidus, un vairākos no tiem ir pretendenti uz augstu vietu vai pat medaļu. Lai arī Pekinā mūsējie izcīnīja pilnu medaļu komplektu un Atēnās pat četras godalgas, tomēr, ņemot vērā Latvijas censoņu pašreizējo veikumu spēcīgajā konkurencē uz Olimpiskās skatuves, jādomā, ka šogad Rīgas lidostā, visticamāk, varēsim sagaidīt vienu medaļas ieguvēju,» prognozē bukmeikers Robets Egle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skatījumam uz nākotni neaudz uzlabojoties, vairs nav tāda nepieciešamība paslēpties. Tas nozīmējis zelta cenas atkāpšanos.

Finanšu tirgus dalībnieku omu pēdējā laikā uzlabojušas cerības uz pakāpenisku ASV-Ķīnas tirdzniecības karu mezglu šķetināšanos. Tas, savukārt, licis spekulēt, ka nākamgad pasaules nozīmīgāko tautsaimniecību izaugsme tomēr varētu būt veselīgāka. Traģiskajiem scenārijiem atbīdoties otrajā plānā, daudzi gatavi uzņemties lielāku risku. Šķiet, palīdz vēl tas, ka atpakaļskata spogulī redzams, ka akciju (ASV) cena šogad palēkusies gandrīz par ceturto daļu. No vienas puses ir skaidrs, ka tik spēji šo vērtspapīru cena mūžīgi neaugs, un akcijas nebūt nevar uzskatīt par lētām. No otras puses – ir bail palaist vēl tālākus dāsnus šī tirgus guvumus.

Ne visiem aktīviem gan ir tīkamas cerības uz mēreni spožāku (vai vismaz – ne tik pelēku) nākotni. Šādos laikos mazinās vajadzība pēc drošā patvēruma, piemēram, tādas tradicionālās vērtības kā zelts. Pietiekami daudzi investori pie šī aktīva patvērumu meklē arī psiholoģisku iemeslu dēļ, jo ieguldījumiem zeltā bijusi ļoti sena vēsture.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas balzama caur dzintaru filtrētais degvīns Amber Gold plūc laurus Ķīnā

Dienas Bizness, 08.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs AS Latvijas balzams (LB) ieguvis divas zelta un vienu sudraba medaļu Ķīnas lielākajā starptautisko dzērienu konkursā China Wine & Spirits Awards Best Value 2014. Visaugstāko novērtējumu - zelta medaļu - degvīna kategorijā ir saņēmis pasaulē pirmais caur dzintaru filtrētais degvīns Amber Gold, kuru uzņēmums radīja, sadarbojoties ar zinātniekiem no Latvijas un Krievijas, informē LB Komunikācijas vadītāja Dana Hasana.

Zelta godalgu saņēmis arī tieši starptautiskiem tirgiem radītais dzirkstošais dzēriens Cosmopolitan Diva, bet sudraba novērtējumu ieguvis degvīns Riga Black Vodka.

LB komercdirektors Valters Kaže norāda, ka visaugstāko novērtējumu saņemšana Āzijas reģiona nozīmīgajā konkursā pavērs uzņēmumam jaunas espējas šajā tirgū.

Jau vēstīts, ka LB šī gada pavasarī ieguva 8 medaļas vēl vienā nozīmīgā - Ķīnas lielākajā un prestižākajā starptautisko dzērienu konkursā CWSA Best Value Competition.

LB ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijā. Uzņēmums pārstāv 24% Latvijas alkoholisko dzērienu tirgus un ražo vairāk nekā 100 dažādu produktu gandrīz visos stipro un vieglo alkoholisko dzērienu segmentos. LB dzērienu portfeli veido tādi pasaulē atzīti zīmoli kā Stolichnaya, Moskovskaya, Rīgas Melnais balzams un vietējā tirgū populārākais dzirkstošais vīns - Rīgas šampanietis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ieguldījumi zeltā un dārglietās - populāri politisko un ekonomisko satricinājumu laikā

Dina Matvejeva, Luminor Private Banking vadītāja, 20.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dimantu un zelta uzpirkšana nav kadri no vēsturiskām filmām. Investīcijas dārglietās un cēlmetālos ir populāras joprojām, un šis ieguldījums ir labs veids kā dažādot savu investīciju portfeli vai stāties pretī inflācijai.

Lai gan šobrīd par vērtīgiem uzskata astoņus metālus, populārākās ir investīcijas zeltā, sudrabā un platīnā, bet vērtīgākais dārgakmens ir rubīns.

Latvijā investīcijas dārglietās noteikti nav populārākais ieguldījumu veids, tomēr klienti, kuri vēlas vēl vairāk dažādot savu investīciju portfeli, salīdzinoši bieži izvēlas zeltu. Parasti interese par to palielinās krīzes vai satricinājumu laikā, jo pieaug uztraukums, ka “virtuālā” nauda var pazust, bet fiziskā – zaudēt vērtību, kamēr zelts vai citi dārgmetāli vērtību noturēs.

Dažādība vienmēr ir laba, ja kādā brīdī akciju vai obligāciju tirgus sāk svārstīties, aktīviem zeltā vērtība var attīstīties citā virzienā. Ieguldīt zeltā var dažādi Zelts ir pateicīgs materiāls, jo tas ir ļoti izturīgs – nerūsē, ir viegli veidojams, vada siltumu un elektrību. Pateicoties šīm īpašībām, zelta pielietošanas veidi ir ļoti dažādi – tas tiek izmantots ne tikai kā valūta vai juvelierizstrādājumu nozarē, bet, piemērām, arī ražošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Resursu cenas

Zelta guvumi nepārliecina

Jānis Šķupelis, 03.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zelta cena pēc pārdzīvotā šoka pagājuša mēneša otrajā pusē nedaudz pieaugusi un šīs otrdienas izskaņā atradās pie 1252 ASV dolāru par Trojas unci atzīmes. Pagaidām tirgū tiek spriests par to, vai zelta cenas straujais kritums līdz 31 mēneša zemākajai atzīmei (1180 ASV dolāriem par Trojas unci) nav bijis pārspīlēts. Daļa investoru šādu neredzēti zemu zelta cenu uzskata par pievilcīgu un tādējādi lemj ieguldīt dzeltenajā dārgmetālā, ziņo Reuters.

Pagaidām gan arvien vairāk pasaulslavenu investīciju banku turpina samazināt savas zelta cenas nākotnes prognozes. Piemēram, Goldman Sachs paredz, ka zelta cena nākamā gada beigās atradīsies pie 1050 ASV dolāru par Trojas unci atzīmes (iepriekšējā bankas prognoze šim termiņam bija 1270 ASV dolāri par Trojas unci). Goldman paredz, ka zelta cenas kritums turpināsies, jo ASV Federālo rezervju sistēma (FRS) apcirps savas dolāru drukāšanas programmas apjomus (mājienus pār šādu rīcību devis arī ASV FRS vadītājs Bens Bernanke).

Savukārt Societe Generale analītiķi izteikušies, ka pašreizējais zelta cenas atlēciens var neturpināties ilgi un galu galā dārgmetāla vērtība var sarukt līdz par 1000 ASV dolāru par Trojas unci atzīmei. Minētās bankas eksperti vērš uzmanību arī uz to, ka esot gaidāma ASV dolāra kursa stiprināšanās, kas zelta cenas kritumu šajā valūtā vien paātrināšot. Savu zelta cenas nākotnes prognozi samazinājušas arī tādas bankas kā Credit Suisse, UBS un Morgan Stanley.

Komentāri

Pievienot komentāru