Citas ziņas

Latvijā izveidots unikāls interneta portāls www.eagents.lv

, 20.08.2007

Jaunākais izdevums

Turpmāk autovadītāji OCTA polisi varēs iegādāties, izvērtējot apdrošinātāju reputāciju, klientu apmierinātību un cenu.

Portāls veidots kā palīgs autoīpašniekiem, kuri var ātri atrast sev atbilstošāko OCTA polises piedāvājumu, ņemot vērā ne tikai cenu. Portāla lietotājiem ir iespēja izvērtēt arī apdrošināšanas kompāniju reputāciju, esošo klientu apmierinātību un apdrošināšanas atlīdzību izmaksu kvalitāti.

E- aģents - inovatīvs produkts Latvijas interneta tirgū

SIA "E- aģents" biznesa attīstības vadītāja Vita Zeidenberga: "Saskaņā ar pētījumu kompānijas Data Serviss informāciju, 72% gadījumu OCTA polise tiek iegādāta, neizvērtējot dažādu apdrošināšanas kompāniju piedāvājumus. Tomēr, salīdzinot dažādu apdrošināšanas firmu cenas vairāk kā 1000 auto modeļiem, mēs esam secinājuši, ka ne tikai cena par polisi atšķiras līdz pat 60,5 %. Arī šo apdrošināšanas kompāniju klientu apmierinātība būtiski atšķiras.

Veicot izpēti par www.eagents.lv piedāvāto pakalpojumu pieprasījumu, secinājām, ka iespēja objektīvi salīdzināt OCTA piedāvājumus, interesētu līdz 42% esošo OCTA klientu. Viņi informāciju vislabprātāk apskatītos internetā, savukārt 67% ir gatavi polisi turpat nopirkt."

V. Zeidenberga uzsver, ka www.eagents.lv ir Latvijas uzņēmēju ideja un tās realizācija. Citur pasaulē nav līdzīga interneta portāla, kurā lietotājs var izvēlēties savu palīgu un izmantot dažādas izvēles iespējas. "Tāpēc varam ar lepnumu pavēstīt, ka arī mēs esam snieguši savu artavu Latvijas inovatīvo produktu realizācijā," atzīst V. Zeidenberga.

Līdz šim Latvijā esošie portāli piedāvā izvēlēties OCTA polisi tikai no vienas konkrētas apdrošināšanas kompānijas. Tādējādi klientam faktiski netiek dodas izvēles iespējas cenu piedāvājuma ziņā, nemaz nerunājot par citiem tikpat būtiskiem vērtēšanas kritērijiem kā pakalpojuma kvalitāte.

"Nereti sanāk, ka to, ko patiesībā klients ir nopircis, viņš atklāj tikai tad, kad ir noticis negadījums. Portālā www.eagents.lv klients var pārliecināties vai nepērk kaķi maisā, " uzskata V. Zeidenberga.

Kas ir E- aģents?

E-aģents sadarbībā ar apdrošināšanas brokeru sabiedrību Colemont apkopo informāciju par OCTA apdrošināšanu vienā vietā un palīdz autoīpašniekiem izvēlēties sev atbilstošāko polisi pēc zemākās cenas; pēc izdevīgākās cenas un kvalitātes attiecības; pēc apdrošināšanas sabiedrību reputācijas; drošības vai popularitātes.

"Mūsu klienti var izvērtēt polises cenas atbilstību, to salīdzinot ar konkrētās apdrošināšanas kompānijas klientu apmierinātību. Augstākai cenai ļoti bieži ir arī objektīvs pamatojums, kas ir saistīts ar firmas darbinieku kvalifikāciju, attieksmi pret klientiem, kā arī apdrošināšanas atlīdzību izmaksu lielumu un ātrumu," norāda V. Zeidenberga.

E- aģents piedāvā OCTA polisi iegādāties no 5 dažādām Latvijas apdrošināšanas sabiedrībām. Klientam, atrodot sev piemērotāko variantu, ir iespēja veikt online pirkumu. Izdarot pirkumu, E-aģents nodrošina OCTA polises piegādi jebkurā Latvijas vietā, tā būtiski uzlabojot izvēles iespējas autoīpašniekiem ārpus Rīgas robežām.

Kā lietot?

Lai reģistrētos portālā un izmantotu e-aģenta pakalpojumus, ir jāzina tikai sava auto numura zīme un transportlīdzekļa reģistrācijas apliecības numurs. Portālā ir iespējams arī izmantot citu autoīpašnieku pieredzi, atsauksmes un vērtējumus, lai pārliecinātos par savu izvēli.

Informāciju sagatavoja:

SIA "E- aģents"

Sabiedrisko attiecību konsultante

Līva Balode

Tālrunis: 22017171, 7358922

e-pasts: [email protected]

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums: OCTA pircēji apdrošināšanas nozarē vairāk uzticas tirgus līderiem

, 27.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar pētījumu kompānijas "Data serviss" un www.eaģents.lv pētījuma rezultātiem, visvairāk klienti apmierināti ar sniegtajiem pakalpojumiem OCTA polišu jomā apdrošināšanas kompānijās Baltijas apdrošināšanas nams (36% klientu ir pilnībā apmierināti), Baltikums (29%), Balta un BTA (abām 28%).

Pētījums tiek veikts reizi divos mēnešos kopš 2006. gada jūnija, katru reizi aptaujājot 560 apdrošināšanas pakalpojuma lietotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem, noskaidrojot viņu viedokli par apdrošināšanas kompāniju atpazīstamību, apmierinātību, reputāciju, plāniem turpināt sadarbību, utt. Šādu pētījumu uzsākt mudināja projekta www.eaģents.lv realizācija.

Uzticas tirgus līderiem

"Data Serviss" valdes priekšsēdētājs Gatis Bolinskis atzīst, ka, saskaņā ar pētījumu datiem, OCTA lietotāji visvairāk uzticas tām apdrošināšanas kompānijām, kas ir tirgus līderi. Šādas kompānijas ir Balta, BTA, Ergo Latvija, Baltikums. Apdrošināšanas klientu attieksmi ietekmē arī tas, cik ilgi apdrošināšanas kompānija darbojas tirgū - jo ilgāk, jo lielāka uzticība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portāls www.eagents.lv tagad pieejams arī krievu valodā, kā arī piedāvā līdz šim Latvijā vēl nebijušu pakalpojumu – OCTA SMS Servisu, kas auto apdrošināšanas polišu izvēli un iegādi padara vēl vienkāršāku un ātrāku, Db.lv informē SIA E-aģents sabiedrisko attiecību konsultants Mārtiņš Panke.

„Mūsu klienti ir atzinīgi novērtējuši portāla sniegtās iespējas, kas transporta līdzekļu apdrošināšanas polišu izvēli un iegādi padara vienkāršāku – par to liecina gan strauji augošā portāla popularitāte, gan tajā izdarīto polišu pirkumu skaits. Tādēļ esam gandarīti savus pakalpojumus piedāvāt arī krievvalodīgajai auditorijai”, informē SIA E-aģents biznesa attīstības vadītāja Vita Zeidenberga.

OCTA SMS Serviss ir pieejams visiem LMT, TELE2 un BITE mobilo sakaru operatoru abonementiem, tostarp arī šo operatoru priekšapmaksas karšu lietotājiem (O-karte, Zelta zivtiņa, Toxic, Amigo, u.c.). Papildus informācija par šo pakalpojumu atrodama portālā www.eagents.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Brīdina OCTA pircējus neiekrist

, 24.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

www.eagents.lv brīdina - aizvien lielākā uzmanība jāpievērš OCTA polišu piedāvājumu izvēlē, jo Latvijā pieaug to gadījumu skaits, kad cietušie vēršas tiesā pret vainīgo pusi.

Portāls ir secinājis, ka autovadītāji, iegādājoties obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) polisi, par galveno kritēriju nereti izvirza zemāko cenu, taču svarīgi esot izvērtēt apdrošinātāju piedāvājumu kopumā. Liela nozīme ir arī kvalitātes novērtējumam un citu klientu atsauksmēm par konkrēto kompāniju.

Iekļūstot ceļu satiksmes negadījumā, cietušajam transportlīdzekļa vadītājam ir jāiesniedz visi nepieciešamie dokumenti negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa vadītāja apdrošinātājam, lai saņemtu kompensāciju par nodarītajiem zaudējumiem. Kompensācijas apmēru apdrošinātāji nosaka veicot ekspertīzi. Tieši šie rezultāti arvien biežāk kļūstot par strīdu cēloni starp cietušo un vainīgās puses apdrošinātāju. Konflikta situācijas veidojas, ja cietušajam zaudējumi ir lielāki un tie izmaksā vairāk, nekā apdrošinātājs gatavs izsniegt kompensācijā. Šādās situācijās rodas strīdi, kas var novest pie tiesu darbiem starp, no sākuma, cietušo un apdrošinātāju, bet vēlāk arī - cietušo un negadījumu izraisījušo transportlīdzekļa vadītāju, gadījumos, ja ne cietušais, ne vainīgās puses apdrošinātājs nepiekāpjas. Lai no šādām situācijām izvairītos, iesaka, iegādājoties OCTA polises, ņemt vērā ne tikai cenu, bet arī apdrošināšanas kompānijas kvalitātes rādītājus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pieaudzis to ģimeņu skaits, kurās ir vairāk nekā viens auto, liecina pētījums.

Vieglo transportlīdzekļu skaits Latvijā kopš 2007. gada janvāra pieaudzis par 8,3%. Statistikas dati rāda, ka šā gada 1.oktobrī Latvijā ir reģistrētas 890358 automašīnas.

Portāls www.eagents.lv ņemot vērā automašīnu skaita pieaugumu, sadarbībā ar socioloģisko pētījumu kompāniju Data Serviss un izstāžu rīkotājsabiedrību BT1, veicis pētījumu, lai noskaidrotu Latvijas autobraucēju rīcību un attieksmi pret savu auto.

Tendence: Uz vienu ģimeni viena automašīna

87% Latvijas ģimeņu izmanto vienu personīgo automašīnu, 2 personīgās automašīnas ir tikai 5% no aptaujāto ģimenēm. 13% no aptaujātajiem autovadītājiem pārvietojas ar darba auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

BANKROTI draud arī e-veikaliem

Sanita Igaune, Oskars Prikulis, Db, 05.02.2009

Pirmie trīs gada mēneši būs ļoti smagi Latvijas ekonomikā un tai skaitā arī interneta veikaliem, interneta veikala 1A vadītājs Mareks Zuika.

Foto: Elīna Kursīte, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izdzīvotu, liela daļa mazo interneta veikalu, visticamāk, uz laiku darbību pārtrauks, bet lielie nozares dalībnieki apvienosies.

Pirmie trīs gada mēneši būs ļoti smagi Latvijas ekonomikā un tai skaitā arī interneta veikaliem, interneta veikala 1A vadītājs Mareks Zuika.Tā Db pastāstīja Latvijas Interneta asociācijas (LIA) izpilddirektors Viesturs Plešs, vēršot uzmanību, ka pašreizējā ekonomiskā situācija «atsijās» daudzus interneta veikalus, kam nav pieredzes un resursu. Apvienošanās iespēju izskata viens no lielākajiem interneta veikaliem Latvijā Xnet. «Pašlaik izskatām iespēju piedāvāt tiem mūsu konkurentiem, kuri vēl nav uz bankrota sliekšņa, apvienoties ar Xnet, jo mēs šobrīd strādājam ar vienu no modernākajām sistēmām Latvijā un mums ir sakārtoti procesi, lai mēs spētu ar esošām izmaksām apkalpot vismaz trīs reizes vairāk pasūtījumu nekā šobrīd. Attiecīgi apvienojoties būtu iespēja šādiem veikaliem izdzīvot šajā grūtajā periodā,» tā e-veikala komercdirektors Mārtiņš Švāns. E-komercija nav izņēmums, un ekonomiskā situācija ietekmē arī interneta veikalu nozari Latvijā, Db norādīja aptaujātie nozares eksperti. Turklāt tāpat kā citās sfērās, arī šajā šogad ir pieļaujami interneta veikalu bankroti. «Arī līdz šim ik pa brīdim ir bankrotējis kāds interneta veikals. Šis gads, protams, nebūs izņēmums un bankrotu skaits varētu pat palielināties. Riska grupā jāuzsver tie, kas ņēmuši kredītus neapdomīgai attīstībai vai saistību nomaksai,» Db atzīmēja interneta veikala Neoshop vadītājs Ints Trifanovs. Kopumā interneta veikalu nozare Latvijā ir vērtējama vairāku desmitu miljonu latu apmērā, norāda LIA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandināvijas mediju grupai Schibsted piederošais SIA TV Net no interneta projektu kompānijas SIA Nerealitāte nopircis interneta portālu spoki.lv, liecina domēnu reģistra dati.

«Portāls spoki.lv ir vienīgais tāda veida izklaides portāls Latvijā, tā auditorija ir jaunieši, kurus mēs vēlamies radināt izmantot arī ziņu portālu tvnet.lv. spoki.lv paliks tāds, kāds tas ir,» tā sacīja SIA TV Net valdes loceklis Ivars Bauls.

Nozare.lv rīcībā esošā neoficiālā informācija liecina, ka TV Net par spoki.lv samaksājis summu, kas ir robežās no 100 000 līdz 200 000 latu. Oficiāli darījuma summa netiek atklāta.

Līdzšinējā spoki.lv īpašnieka Nerealitāte valdes priekšsēdētājs un 50% Nerealitātes mātesuzņēmuma SIA NRLT kapitāla daļu īpašnieks Agris Krusts teica, ka portāls pārdots, jo saņemts pirkšanas piedāvājums no TV Net. Taču vaicāts par cenu, Krusts teica, ka to nevarot atklāt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Savam draugam ieteiktu apdrošinātājus Balta un Ergo

, 27.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savam draugam OCTA lietotāji visbiežāk ieteiktu apdrošināšanas kompānijas Balta un Ergo, liecina pētījuma rezultāti. Noskaidrots arī, ar kuru apdrošinātāju pakalpojumiem klienti ir visapmierinātākie un kurās atlīdzības tiek izmaksātas visātrāk.

Saskaņā ar pētījumu kompānijas Data serviss un www.eaģents.lv pētījuma rezultātiem, visvairāk klienti apmierināti ar sniegtajiem pakalpojumiem OCTA polišu jomā apdrošināšanas kompānijās Baltijas apdrošināšanas nams (36% klientu ir pilnībā apmierināti), Baltikums (29%), Balta un BTA (abām 28%).

Saskaņā ar pētījuma datiem, klienti, kuri ir saskārušies ar OCTA atlīdzības izmaksu, par ātrākām atzinuši apdrošināšanas kompānijas Parex Apdrošināšana (88% ir apmierināti ar pieteikuma izskatīšanas ātrumu un 63% - ar atlīdzības izmaksas ātrumu) un IF Latvija (attiecīgi - 80% un 70%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Db.lv aicina - pastāstiet par savu pieredzi, izmantojot apdrošinātāju pakalpojumus

, 24.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā www.eagents.lv izplatīto brīdinājumu OCTA polišu pircējiem būt uzmanīgiem, izvēloties no apdrošinātāju piedāvājumiem, Db.lv aicina lasītājus - pastāstiet par savu pieredzi apdrošinātāju un to piedāvājumu izvēlē. Iespējams, šāda informācija ļaus citiem lasītājiem pieņemt pareizo lēmumu, izvēloties apdrošinātāju.

Db.lv jau vēstīja - www.eagents.lv secinājis, ka autovadītāji, izmantojot apdrošinātāju pakalpojumus, par galveno kritēriju nereti izvirza zemāko cenu, taču svarīgi esot izvērtēt apdrošinātāju piedāvājumu kopumā. Liela nozīme ir arī kvalitātes novērtējumam un citu klientu atsauksmēm par konkrēto kompāniju.

Tādēļ Db.lv aicina - pastāstiet par savu pieredzi - kā izvēlaties apdrošināšanas kompāniju, kuras pakalpojumus izmantojat, kāda ir Jūsu labā un sliktā pieredze saistībā ar apdrošinātājiem - kuru kompāniju Jūs ieteiktu citiem un gluži pretēji - no kuras Jūs ieteiktu bēgt pa gabalu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Policija izstrādājusi ieteikumus, kā justies droši internetā

, 26.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija izstrādājusi ieteikumus e-pasta korespondences un interneta vides drošībai.

"Interneta vide mūsdienās piedāvā dažādas iespējas saņemt pakalpojumus, kā arī brīvi sazināties ar citām personām. Ņemot vērā interneta pieslēgumu popularitāti, komersanti arvien paplašina savu internetā piedāvāto pakalpojumu klāstu.

Izmantojot interneta vidi dažādu darbību veikšanai, ir jāņem vērā šīs vides specifiskās īpatnības – parasti šajā vidē komersanti interneta resursu ietvaros savus klientus nodala pēc atsevišķu lietotāju principa. Parasti lietotājs iegūst tiesības piekļūt savam kontam (profilam) un pakalpojumiem ievadot kādu konkrētu tikai sev zināmu lietotājvārdu un paroli, tomēr, citreiz aizsardzība tiek papildināta izmantojot numurētu pieejas kodu kartes, kodu kalkulatorus, vienreiz izmantojamos kodus, kā tas ir internetbanku gadījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izpētes uzņēmuma Gemius Latvia vadītāja Linda Egle stāsta par Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumiem, par to, ko visbiežāk meklē google meklētājā, kā arī skaidro, kāds ir vidējais interneta lietotājs Latvijā.

80% Latvijas iedzīvotāju ir sasniedzami internetā

Latvieši ir aktīvi interneta lietotāji. Pirms vairākiem gadiem valdīja uzskats, ka internets ir domāts jauniešiem, tāpēc arī reklāmdevēji bieži svārstījās, vai likt reklāmu internetā vai nelikt, jo tādējādi sasniegtu tikai jauniešus. Šobrīd varu teikt, ka tā noteikti nav - arī vecāka gada gājuma cilvēki apgūst un lieto internetu. Šobrīd 80% Latvijas iedzīvotāju ir sasniedzami internetā. Tendences liecina - jo mazāka valsts, jo lielāka sasniedzamība. Noteikti var teikt, ka esam aktīvi lietotāji, lai gan par mums aktīvāki ir igauņi. Runājot skaitļos, Latvijā mēneša griezumā ir 1 430 000 aktīvie interneta lietotāji, kuri izmanto datoru; 800 000, kuri lieto internetu telefonā un apmēram 400 000 - planšetē, protams, jāatceras, ka šie skaitļi nav saskaitāmi, jo viens un tas pats cilvēks var lietot internetu gan datorā, gan telefonā, gan planšetē - šie dati pārklājas. Mēs mērām ne vien to, kā internets tiek lietots, bet arī reklāmas kampaņu efektivitāti internetā, piemēram, kuras vecuma grupas vairāk klikšķina uz baneriem. Esam noskaidrojuši, ka vairāk uz baneriem klikšķina vecuma grupa 55+, jaunieši skrien visam pāri ar acīm, viņu uzmanību piesaista bildes un video - viņi nav pieraduši lasīt garus tekstus, taču, ja 40+ vecuma grupas cilvēku ieinteresēs informācija banerī, viņš uz tā uzklikšķinās un uzzinās par konkrēto piedāvājumu visu iespējamo informāciju. Vidējā un vecākā paaudze ir pieradusi pie avīžu laika, viņi ir gatavi lasīt un iedziļināties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Sievietes veido 52 procentus no interneta auditorijas

Lelde Petrāne, 10.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius publicējis datus par Latvijas interneta auditoriju 2014. gadā. Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī aizvadītajā gadā internetā dominēja sievietes. Decembrī katra sieviete pieslēdzās internetam vidēji 107 reizes un pavadīja tajā par stundu vairāk laika nekā vīrieši. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir pieaudzis interneta lietotāju vecums.

Ja iepriekšējos gados lielāko daļu interneta auditorijas veidoja gados jauni cilvēki (15 līdz 34 gadi), tad aizvadītā gada tendence rāda, ka interneta lietotāju vecums pieaug. Decembrī teju puse (46 procenti) no visiem interneta lietotājiem bija vecuma grupā no 25 līdz 44 gadiem. Atskatoties uz statistikas datiem vairāku gadu griezumā, skaidri redzams, ka ievērojami sarucis interneta lietotāju skaits vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem - salīdzinot jaunāko statistiku ar pirmajiem auditorijas datiem 2006.gadā, auditorijas daļa vecumā no 15 līdz 24 gadiem ir samazinājusies par 18 procentiem.

Saskaņā ar gemiusAudience pētījuma datiem, 2014.gada decembrī sievietes veidoja 52 procentus no visas interneta auditorijas, kamēr vīrieši nedaudz mazāk - 48 procentus. Sievietes bija arī tās, kas pavadīja internetā visvairāk laika (vidēji 23 stundas un 10 minūtes no datoriem), kamēr vīrieši sērfoja internetā par stundu mazāk, vidēji 21 stundu un 49 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

SPRK: Latvijā mobilā interneta lietotājiem pieejamais interneta ātrums dažādās vietās ir izteikti atšķirīgs

Žanete Hāka, 31.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir izvērtējusi mobilā interneta pakalpojuma kvalitāti Latvijā.

Izvērtējot veiktos interneta pakalpojuma kvalitātes mērījumus Bite Latvija, LMT, Tele2 un Telekom Baltija mobilajos elektronisko sakaru tīklos, SPRK secina, ka kopumā interneta kvalitāte Latvijā atbilst noteiktajām kvalitātes prasībām. Latvijā mobilā interneta ātruma ziņā vērojama nozīmīga izaugsme, tomēr lietotājiem pieejamais interneta ātrums dažādās vietās ir izteikti atšķirīgs.

Interneta pakalpojuma kvalitātes mērījumos SPRK nosaka tādus parametrus kā pieslēguma ātrums (lejupielādes un augšupielādes), latentums, trīce un pakešu zuduma koeficients.

Interneta pakalpojuma kvalitātes mērījumus SPRK veic, izmantojot interneta pakalpojuma kvalitātes kontroles sistēmu, kas nodrošina pakalpojuma kvalitātes novērtējumu posmā starp pieslēguma punktu un Latvijas interneta apmaiņas punktu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Bez responsīvā dizaina 2015. gadā – tas pats, kas 2000. gadā bez mājaslapas vispār

Ansis Līpenītis, Efumo, 21.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvā nākotnē cilvēki lietos internetu vairāk no telefoniem un planšetēm nekā no datoriem. Tādēļ visiem uzņēmumiem būs jānodrošina adaptīvā vai responsīvā versija savai mājaslapai vai internetveikalam. Šajā rakstā apskatīsim, kas būtisks jāņem vērā, uzrunājot mobilā interneta auditoriju, ar ko atšķiras adaptīvā un responsīvā mājaslapas versija un kura piemērotāka katrā gadījumā. Raksts paredzēts biznesa, nevis IT auditorijai – uzņēmumu vadītājiem, mārketinga, pārdošanas un komunikācijas vadītājiem.

Lai arī lēnāk, prognozes ir piepildījušās

Pirms dažiem gadiem mēs bijām vieni no pirmajiem Latvijā, kas prognozēja adaptīvās vai responsīvās mājaslapas drīzu neizbēgamu nepieciešamību. Jāatzīst, ka mobilā interneta attīstība Latvijā notika lēnāk, nekā mēs prognozējām, tomēr šogad – 2014. gadā – sasniegts būtisks pagrieziena punkts.

Interneta lietotāji Latvijā 2014. gada vasarā

(Datu avots: Gemius; vizualizācija: Efumo)

2014. gadā mobilā interneta (viedtelefoni un planšetes) lietotāju skaits sasniedzis gandrīz pusi Latvijas interneta lietotāju auditorijas (1. grafiks), un var prognozēt, ka 2015.–2016. gadā mobilā interneta lietotāju īpatsvars pārsniegs datoru interneta lietotāju īpatsvaru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

VID apņēmības pilns cīnīties ar domēnu ss.com

Dienas Bizness, 04.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) iesniegs priekšlikumus normatīvo aktu grozījumiem, kā rezultātā varētu apturēt arī domēna ss.com darbību, biznesa portālam db.lv pastāstīja VID Nodokļu kontroles pārvaldes direktore Sandra Kārkliņa-Ādmine.

Tā kā pašlaik sludinājumu portāls ss.lv, kura domēna lietotāja - SIA Internet - saimniecisko darbību VID ir apturējis, ir nomainījis domēna vārdu uz ss.com, dienests tā darbību apturēt nevar, jo tam nav tiesību slēgt paplašinājuma domēnus «.com». Līdz ar to ir nepieciešamas izmaiņas normatīvajos aktos.

Priekšlikumi jau būtībā ir sagatavoti, jo VID jau iepriekš norādījis uz šādiem riskiem, bet nozares spiediena rezultātā tas netika sadzirdēts un VID priekšlikumi, kas paredz, ka dienests var prasīt apturēt jebkuru domēnu darbību, netika apstiprināti.

Jaunizveidotajā interneta vietnē ss.com nav norādīta informācija par pakalpojumu sniedzēju, tāpat nav pieejama kontaktinformācija, kas esot patērētāju tiesību aizsardzības pārkāpums. Vienlaikus viņa norādīja, ka dienests pētīs iespējamās turpmākās darbības metodes, tās sabiedrībai gan neatklājot. «Mēs no savas puses izmantosim likumā noteiktās iespējas,» viņa teica.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ziemassvētku dāvanu pirkumu steigā aicina izvērtēt, cik uzticams ir interneta veikals

Žanete Hāka, 20.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā lai ietaupītu laiku un izvairītos no garajām rindām tirdzniecības vietās, cilvēki arvien biežāk izvēlas Ziemassvētku dāvanas iegādāties interneta veikalos.

Tā kā jebkuras preces vai pakalpojuma iegāde internetā saistās ar zināmu risku, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina patērētājus būt uzmanīgiem un veltīt laiku interneta vietnes izpētei.

Diemžēl, pieaugot patērētāju interesei par preču iegādi interneta veikalos un paplašinoties interneta veikalu tirgum, pieaug arī saņemto sūdzību skaits. Šī gada pirmajos vienpadsmit mēnešos par distances līgumiem PTAC ir saņemtas 470 sūdzības, kas ir par 255 sūdzībām jeb 119% vairāk kā 2016.gada tādā pašā laika periodā. Arī 2016.gadā salīdzinājumā ar 2015.gadu bija vērojams sūdzību skaita pieaugums, proti, 2016.gadā – 264 sūdzības un 2015.gadā – 175 sūdzības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Interneta lietotāju skaits visvairāk ir pieaudzis vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem

, 04.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi Interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Pavasaris 2008 rezultātus.

Interneta auditorijas pavasara pētījuma perioda dati liecina, ka vidēji 53 % jeb 952 000 Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā pēdējo 6 mēnešu laikā ir izmantojuši internetu. Regulārāk – pēdējo 7 dienu laikā – tīmekli ir izmantojuši vidēji 49 % jeb 877 000 Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā, Db.lv informē TNS mārketinga vadītāja Laura Briča.

Regulāro interneta lietotāju skaits visvairāk ir pieaudzis vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem. Šajā vecumā grupā internetu pēdējo 7 dienu laikā ir izmantojuši vidēji 69 %, kas ir par 18 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada – 2007. gada pavasarī. Jāatzīmē, ka interneta izmantošana pēdējā gada laikā ir pieaugusi ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju vidū - +6 procentpunkti, salīdzinot ar 2007. gada pavasari. Pētījuma rezultāti liecina, ka regulāro interneta lietotāju īpatsvars ir izlīdzinājies starp galvaspilsētu un pārējām Latvijas pilsētām. Gan Rīgā, gan pārējās Latvijas pilsētās pēdējo 7 dienu laikā internetu ir izmantojuši vidēji 51 % iedzīvotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Internetu pēdējo 6 mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 51 % jeb 928 000 Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā. Vidēji 47 % jeb 853 000 aptaujātajā vecuma grupā internetu ir izmantojuši pēdējo 7 dienu laikā, liecina TNS Latvia interneta auditorijas pētījuma Vasara 2008 rezultāti.

Salīdzinot interneta lietotāju skaitu 2007. gada vasarā un 2008. gada vasarā, redzams, ka pēdējo 7 dienu interneta lietotāju skaits ir palielinājies vidēji par 6 procentpunktiem. Vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem pēdējo 7 dienu interneta lietotāju skaits ir palielinājies par vidēji 13 procentpunktiem - no 49 % 2007. gada vasarā līdz 62 % 2008. gada vasarā.

TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka interneta lietotāju vidū turpina pieaugt biežo lietotāju jeb tā saukto heavy users īpatsvars . 2008. gada vasarā vidēji 7 no 10 tīmekļa lietotājiem internetu izmantoja vismaz 5 dienas nedēļā, bet 2007. gada vasarā tādi bija vidēji 6 no 10 interneta lietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tirdzniecība internetā varētu pārspēt tirdzniecības apjomus tradicionālajos veikalos?

Top Media pilna servisa digitālā mārketinga aģentūras vadītājs Mārtiņš Kažemaks, 02.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā interneta pirkumu apjomi sasniedz rekordus. Šeit var minēt gan Melnās Piektdienas jeb Black Friday popularitātes pieaugumu, gan arī tradicionālo sezonālo tirdzniecību.

Svarīgs kļūst tieši interneta tirdzniecības faktors, jo pēdējos gados arvien lielāku popularitāti gūst iepirkšanās internetā - tā kļūst arvien pieejamāka un drošāka. Šādu interneta pirkumu izaugsmi sekmē reklāmas iespējas internetā. Tendenci spilgti raksturo fakts, ka pasaulē reklāmas budžeti internetā 2017. gadā ir pārsnieguši TV reklāmas budžetu apjomus.

Interesanti, ka interneta pirkumu izaugsme ir vērojama tikai pēdējos gados, kaut gan pasūtīt preces internetā varēja jau pirms 10 gadiem, piemēram, Ebay vai Amazon. Tas ir skaidrojams ar preču piedāvājuma ierobežojumiem un svarīgiem faktoriem kā pirkšanas ērtums un drošība, tāpat bija šaubas, vai prece tiešām tiks saņemta, it īpaši, ja tika veikts pasūtījums no ārvalstīm. Ilgu laiku pārdošanas apjomi internetā auga ļoti lēni. Sākotnēji lielākos panākumus guva Ebay, jo viņi piedāvāja pircēju aizsardzības programmu, kur varēja atgūt naudu, ja prece netika piegādāta 45 dienu laikā. To parāda arī šī zīmola popularitāte periodā no 2000. līdz pat 2010. gadam, kad Ebay bija 2-3 reizes populārāka meklējumu frāze nekā Amazon, kas pēdējos 10 gados ir pārņēmis interneta tirdzniecības līdera lomu. Ebay popularitāte ar katru gadu samazinās, un pērn Amazon meklējumu skaits bija 3 reizes lielāks nekā Ebay.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas reģionā darbu uzsāk vērienīgs publisko interneta pieejas punktu tīkls

, 07.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai paplašinātu Rīgas plānošanas reģiona iedzīvotāju iespējas ikdienā izmantot internetu, darbu uzsācis vērienīgs publisko interneta pieejas punktu tīkls. Tas aptver 97 publiskos interneta punktus 36 pašvaldībās.

Tīkls izveidots projekta Publisko interneta pieejas punktu izveide Rīgas plānošanas reģionā ietvaros. To īsteno Nodibinājums Rīgas reģiona attīstības aģentūra (NRRAA) sadarbībā ar Rīgas domi, bet projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.

Publisks interneta pieejas punkts (PIPP) ir visiem pieejams interneta termināls, kas ļauj iedzīvotājiem brīvi izmantot internetu. PIPP tīkla izveides mērķis Rīgas plānošanas reģionā ir uzlabot ikviena reģiona iedzīvotāja iespējas bez maksas piekļūt internetam, lai meklētu nepieciešamo informāciju, izmantotu valsts un pašvaldības pakalpojumus elektroniskā formātā, lietotu internetbanku vai e-pasta pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājos valsts saskata peramos zēnus un, savelkot arvien jaunu ierobežojumu žņaugu, kavē nozares attīstību, kura pašlaik šūpojas uz šaura tilta

Tādu ainu zīmē DB un DNB bankas rīkotās apaļā galda diskusijas dalībnieki. Jaudu attīstībai piešķir jaunu spēlētāju ienākšanas potenciāls un gaidāmās struktūras izmaiņas, kas piemet piparus sagaidāmajai mazumtirdzniecības jomas stagnācijai.

Patēriņa līkloči

Iekšzemes izaugsmi galvenokārt virza tieši privātais patēriņš, liecina Latvijas Bankas dati. Mājsaimniecību maksātspēju veicinājis algu kāpums un zemā inflācija. Par iedzīvotāju pirktspējas uzlabošanos liecina arī pārmaiņas mājsaimniecību patēriņa struktūrā, tajā sarūkot izdevumiem par pirmās nepieciešamības precēm un pakalpojumiem. Līdz ar to mazumtirdzniecībā var novērot pieaugumu, taču tas ir neliels un turpina noplakt. Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs ir nemierā ar Finanšu ministrijas interpretāciju par statistikas datiem, uz āru rādot pozitīvāku situāciju, nekā to redz nozares dalībnieki. Izteiktu patēriņa pieaugumu mazumtirgotāji neizjūt, arī vidējā patērētāja maciņā naudas pieaugumu īsti nesaskata. Pozitīvs signāls ir augošā tendence iegādāties sadzīves un mājas labiekārtošanas preces, kas varētu liecināt par to, ka cilvēki vēlas nostabilizēt savu dzīvi Latvijā, atzīmē H. Danusēvičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās audita un biznesa konsultāciju kompānijas Deloitte veiktajā pētījumā Mediju prognozes 2008.gadam secināts, ka reklāmu internetā sagaida vairāki šķērļi, Db.lv informēja Deloitte Latvia sabiedrisko attiecību vadītājs Andris Pudāns.

1. Interneta pirātisma apkarošana, iespējams, nelikvidēs viltoto saturu

Platjoslas savienojumu skaita pastāvīgais pieaugums visā pasaulē veicinājis interneta pirātisma uzplaukumu, un platjoslas savienojumu ātruma palielināšanās atvieglojusi filmu, televīzijas un programmatūras pirātismu. Taču 2008. gada laikā, iespējams, tuvosies pirmās uzvaras cīņā pret digitālo pirātismu, kas notiek kā uzbrukums divās frontēs – pārliecināšanā ar izglītošanu un sodīšanā ar platjoslas piekļuves aizliegumu un soda naudām. Taču, lai gan 2008. gadā varbūt sāksies pirmās uzvaras vienā kaujā pret pirātismu, vispārējais karš pret pirātismu, visticamāk, tik drīz nebūs galā. Mediju nozarei jāmeklē iespējas būtiski uzlabot oriģinālo versiju konkurētspēju salīdzinājumā ar pirātiskajām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

ZAB Sorainen partneris Jānis Taukačs: ss.lv/VID lietā varētu būt tiesas spriedums, kas būs precedents pārējiem

Lelde Petrāne, 04.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sludinājumu portāla ss.lv strīds ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID) ir par jauno likuma normu likumā Par nodokļiem un nodevām: 15.panta 6.daļu: (6) Interneta sludinājumu ievietošanas pakalpojuma sniedzējam pēc Valsts ieņēmumu dienesta pieprasījuma saņemšanas ir pienākums sniegt tā rīcībā esošo informāciju par nodokļu maksātājiem, kuri, izmantojot interneta sludinājumu ievietošanas pakalpojumus, izvietojuši sludinājumus, un par to izvietotajiem sludinājumiem.

«Vienkāršiem vārdiem, jāsniedz informācija par to, kurš sniedz sludinājumu un kāds ir sludinājuma saturs.

Šie ir dažādi interpretējami jēdzieni, un diez vai šis strīds beigsies ātrāk par attiecīgu tiesas spriedumu, kas būs precedents visiem pārējiem,» biznesa portālam db.lv sacīja ZAB Sorainen partneris Jānis Taukačs.

«Šobrīd nodokļu pasaule mainās un pat banku noslēpums vairs nav svēts, arī pārrobežu situācijās. No otras puses, nešķiet korekti, ka VID prasa kopēt pilnas datu bāzes, nepasakot, kas tieši viņiem nepieciešams,» viņš piebilst.

Kā ziņots, VID nolēmis apturēt Latvijas lielākā sludinājumu portāla ss.lv darbību saistībā ar tā atteikšanos sniegt informāciju par nereģistrētiem auto tirgotājiem. VID apturējis arī ar ss.lv īpašniekiem saistītā uzņēmuma SIA Internet saimniecisko darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās internetā iespējams nopirkt gandrīz visu, taču pirms pirkuma veikšanas nepieciešams izpētīt tirgu un atlasīt labus piedāvājumus. Arī šo uzdevumu var viegli un operatīvi paveikt tiešsaistē, pateicoties mūsdienīgiem produktu un pakalpojumu salīdzināšanas portāliem. Salīdzināšanas portāls nodrošina pieeju svarīgākajai informācijai un palīdz veikt zinošu izvēli. Vai vēlies uzzināt vairāk par šo procesu? Tad lasi tālāk!

##Salīdzināšanas portāls tiem, kuri novērtē ik minūti

Kur Tu būtu meklējis informāciju par dažādiem pakalpojumiem, ja salīdzināšanas portāls nebūtu pieejams? Droši vien izmantotu Google, lasītu pakalpojumu aprakstus dažādās mājaslapās un meklētu atsauksmes blogos un komentāros. Šī stratēģija nav slikta, taču tā ir laikietilpīga, turklāt ne vienmēr patstāvīgi var atrast visus pakalpojumu sniedzējus.

Salīdzināšanas portāls Comparo.me atrisina abas šīs problēmas – tas apkopo informāciju par visiem uzņēmumiem, kas piedāvā konkrētu pakalpojumu: aizdevumus, apdrošināšanas polises, viesnīcas utt. Pateicoties tam, produktu salīdzināšana kļūst ātra un efektīva – lai iepazītos ar visu informāciju, atlasītu piedāvājumus un veiktu izvēli, ir nepieciešamas tikai pāris minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Papildināts - Manaslecas.lv: PTAC, saņemiet drosmi un pasakiet, kuri interneta veikali krāpj savus klientus

Lelde Petrāne, 20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas kampaņa, ko mediju vidē ir uzsācis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), ir nekorekta pret apzinīgiem, klienta interesēs strādājošiem interneta veikaliem, šorīt izplatītā paziņojumā norāda interneta veikals Manaslecas.lv. Savukārt pats centrs akcentē, ka sūdzību skaits par iepirkšanos internetā strauji aug.

(Teksts papildināts ar PTAC viedokli.)

Jaunā kampaņa, kuru ir aizsākusi PTAC gan medijos, gan vietnē percgudri.lv, esot apzināti, vai arī, cerams, neapzināti vērsta ne tikai pret negodprātīgiem tirgotājiem, kuri savus pakalpojumus sniedz arī e-vidē, bet arī pret tiem, kas ir godprātīgi pret saviem klientiem, un rūpējās par savu reputāciju. Tā apgalvo tirgotājs.

Tas akcentē, ka jau šobrīd internetā patērētājiem iepirkties esot daudz drošāk nekā ierastajā vidē. «Neviens tirgotājs netiek tik stingri reglamentēts, kā interneta veikala tirgotāji. Piemēram, jebkurš klients 14 dienu laikā var atgriezt internetā nopirkto preci, pat nepaskaidrojot iemeslu, kas viņu neapmierina. Pretēji, «ielas tirgotāji» ar šādām prasībām nesastopas,» teikts internetveikala paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Plāno kāzas viedtālrunī

Anda Asere, 23.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes kāzu plānotājs "Wedded Society" sāk ar Latviju, bet ar laiku vēlas piedāvāt pakalpojumus arī Lietuvā un Igaunijā, lai kāzas jebkur Baltijā varētu plānot viedtālrunī.

"Šobrīd portāls ir inovācija Latvijā un mūsu komandas veiktā izpēte liecina, ka tas ir jaunums arī pārējās Baltijas valstīs. Plāni ir lieli un ideja neapstājas tikai pie portāla," norāda Santa Felkere, "Wedded Society" idejas autore.

Ideja par šādu kāzu plānotāju tiešsaistē radās saistībā ar to, ka viņa ir strādājusi par kāzu fotogrāfi un vēlāk pievērsās digitālajam mārketingam, kur saprata, ka vairāk nekā puse auditorijas mūsdienās izmanto internetu viedierīcēs. "Vairākus gadus sekojot līdzi dažādiem Eiropas kāzu medijiem, pašmāju un citu Eiropas valstu kāzu profesionāļiem, radošajām darbnīcām un pasākumiem, kā arī apzinoties interneta lietotāju paradumus, izlēmu notestēt savu ideju," teic S. Felkere.

Komentāri

Pievienot komentāru