Nodokļi

Lems par izlidošanas nodevu atcelšanu

Madara Fridrihsone, 12.11.2004

Jaunākais izdevums

Saeima ceturtdien nodeva izskatīšanai komisijās likuma «Par aviāciju» un likuma «Par nodokļiem un nodevām» grozījumus, kas paredz atcelt izlidošanas valsts nodevas. Izlidošanas nodevas apmērs ir 7 Ls par katru pasažieri. Likumprojektu iniciators ir Satiksmes ministrija, kas tādējādi vēlas veicināt lidojumu izmaksu samazināšanos un piesaistīt Rīgas lidostai vairāk aviokompāniju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Pārskatīs šobrīd uzlikto nodevu efektivitāti, nelietderīgās atcels

Lelde Petrāne, 27.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts sekretāru sanāksmē ceturtdien, 27. oktobrī, skatīts Finanšu ministrijas (FM) izstrādāts informatīvais ziņojums par valsts (pašvaldību) nodevu un maksas pakalpojumu nošķiršanu un nodevu sistēmas pilnveidošanu ar mērķi identificēt problēmas, kas saistītas ar pašvaldību nodevu noteikšanu, kā arī izstrādāt priekšlikumus nodevu administrēšanas procesa uzlabošanai.

Šobrīd nodevu apmērus un maksāšanas kārtību nosaka vairāk nekā 100 Ministru kabineta izdotie noteikumi, kā arī astoņi likumi, kuros ir noteiktas nodevas likmes un maksāšanas kārtība. Pēdējo gadu laikā strauji ir pieaudzis maksājamo nodevu skaits – no 47 nodevu objektiem 2000.gadā līdz 107 nodevu objektiem 2011.gadā. Turklāt nereti nav skaidras robežas starp valsts nodevu, iestāžu sniegtajiem maksas pakalpojumiem un nodokli.

Tādēļ informatīvajā ziņojumā FM piedāvā samazināt administratīvo slogu komersantiem, pārskatot šobrīd uzlikto nodevu efektivitāti un atceļot tās nodevas, kuru lietderība netiek pierādīta. Tāpat arī būtu nepieciešams skaidri noteikt, par kādu sniegto nodrošinājumu valsts uzliek maksāt nodevas, un kuros gadījumos tā sniedz maksas pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Elektronisko eirovinješu pārdošanas apjoms pārsniedzis 1.5 miljonus

, 12.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 1. oktobrī deviņās Eiropas valstīs ieviestā elektroniskā eirovinjete pirmajos tās darbības mēnešos pierādījusi savu augsto efektivitāti – pārdots 1.5 miljons eirovinješu.

Kopējais apgrozījums pirmajos divos eirovinjetes pārdošanas mēnešos bija vairāk nekā 30 miljoni eiro. Tādā veidā jaunā elektroniskā eirovinjete ir sevi pierādījusi kā lietotājam draudzīga augstākā līmeņa ceļu nodevu iekasēšanas sistēma.

Šo jauno efektīvo ceļu nodevu iekasēšanas sistēmu, kas ir pirmā vienotā ceļu nodevu iekasēšanas sistēma ne tikai deviņās valstīs Eiropā, bet arī visā pasaulē, izveidoja viens no vadošajiem Eiropas pakalpojumu sniedzējiem ceļu nodevu iekasēšanas jomā - AGES.

Elektroniskā eirovinjete ir izveidota, par pamatu ņemot tās priekšgājēju – standarta papīra vinjeti. "Būtiskākā atšķirība ir tās autorizācijas veids: agrāk eirovinjete bija dokuments papīra veidā, taču jaunās eirovinjetes darbība balstās uz elektroniski uzglabātām izmantošanas tiesībām, tādēļ papīra dokumentu izmantošana vairs nav nepieciešama un vadītājam nav jāsatraucas par uzlīmes līmēšanu logā vai vinjetes dokumentu vadāšanu sev līdzi. Šāda vinjetes iegādes sistēmas attīstība ir tikpat nozīmīga kā iespēja skaidras naudas vietā norēķināties ar maksājuma karti," stāsta AGES Produktu pārvaldības nodaļas vadītājs Dr. Ludgers Linnemans.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostas Rīga attīstībai vajadzīgos 200 miljonus latu nolemts piesaistīt ar privāto investoru - būvnieku palīdzību.

Jau tuvāko mēnešu laikā lidosta izsludinās starptautisku konkursu partnera piesaistīšanai, Db norāda Starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters. Pēc būtības gan tā nebūs privatizācija, bet tikai privāta partnera - būvnieka piesaiste. Tādējādi lidosta atteikusies no sākotnēji apspriestās ieceres lidostu attīstīt par kredītlīdzekļiem, jo pietiekami lielas summas kredītos piesaistīt būtu pārāk sarežģīti un dārgi.

Privātais partneris

Lidosta konkursa kārtībā piesaista finansējumu kopā ar būvnieku, kurš ir partneris un kurš būšot ieinteresēts lidostas Rīga attīstībā. Abas puses no šī projekta gūšot labumu, jo operators, kas reizē ir arī būvnieks un finansētājs paliek visu laiku, kamēr pasūtītājs viņam izmaksā naudu, ir atbildīgs par objekta uzturēšanu. Uzņēmējam par uzturēšanu būtu peļņa, sākot ar to, ka šim uzņēmumam tiktu piedāvāta iespēja nodarboties, piemēram, ar mazumtirdzniecību. Atšķirībā no Dienvidu tilta lidosta maksājumus veikšot tikai pēc kompleksa nodošanas ekspluatācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Estonian Air» ievieš jaunas apkalpošanas klases

Aivars Mackevics [email protected], 16.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 13. jūniju igauņu lidsabiedrība Estonian Air ievieš jaunas apkalpošanas klases. Līdzās biznesa klasei, tagad lidsabiedrība piedāvā arī 2 dažādus ekonomiskās klases variantus: "Eco Travel" un "Eco Plus". Pasažieri, kas ceļo "Eco Plus" klasē, saņem apkalpošanu "Bord Business-Class-Service" (biznesa klases ēdienkarte, dzērieni un laikraksti). Turklāt "Eco Plus" pasažieri var nodot 30 kg bagāžu un piereģistrēties "Priority Business Class" nodaļā. Par šiem tarifiem nav nekādu biļešu termiņu. "Eco-Travel" klasē biļete ir jāizdrukā 48 stundas pēc rezervācijas. "Eco-Travel" pasažieri bez maksas var pārvadāt 20 kg bagāžas, pēc vēlēšanās lidmašīnā viņi var iegādāties uzkodas un atspirdzinošus dzērienus sākot no 1 eiro. Gan "Eco Travel", gan "Eco Plus" gadījumā par 30 eiro ir iespējams veikt pārrezervāciju pirms izlidošanas, par vārdu maiņu biļetē abās klasēs pirms izlidošanas, tas izmaksās 50 eiro. "Eco Plus" klases ceļotāji papildus par 30 eiro pirms izlidošanas var atcelt biļeti. Abas ekonomiskās klases lidmašīnā viena no otras ir atdalītas ar priekškaru. Tāpat uzlabojumi ir ieviesti arī biznesa klasē: turpmāk pirms izlidošanas būs iespējams mainīt rezervāciju vai atcelt biļetes bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Starptautiskā lidosta Rīga termināla izlidošanas zonā uz piebraucamās rampas ieviesti stingrāki noteikumi, kas regulē autotransporta apstāšanos un stāvēšanu.

Uz termināla izlidošanas zonas rampas ir nomainītas esošās ceļa zīmes Nr. 327 (stāvēt aizliegts) uz Nr. 326 (apstāties aizliegts) ar papildzīmēm Nr. 842 (izņemot pasažieru izkāpšanai, izņemot CD, CC) un Nr. 841 (strādā evakuators), Db.lv informē VAS Starptautiskā lidosta Rīga preses sekretārs Mārtiņš Langrāts.

Stingrāki noteikumi ieviesti palielinoties lidostas Rīga pasažieru plūsmai ar nolūku palielināt un uzlabot sabiedrisko kārtību un drošību izlidošanas zonā. Jaunā kārtība samazina iespēju veidoties transporta līdzekļu sastrēgumiem, kas var apgrūtināt pasažieru piekļuvi lidostas terminālam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lidosta Rīga svētdien pāriet uz ziemas laiku

, 26.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Starptautiskā lidosta Rīga svētdien, 28.oktobrī spēkā stājas ziemas lidojumu saraksts. Ziemas sarakstā ir izmaiņas, saistībā ar aviokompāniju izlidošanas laikiem, Db.lv informēja VAS Starptautiskā lidosta Rīga sabiedrisko attiecību vadītāja Santa Auguste.

Lai lidostas klienti bez pārpratumiem un plānotajā laikā nokļūtu sev vajadzīgajā galamērķi, pirms izlidošanas vajadzētu laikus pārbaudīt sava lidojuma izlidošanas laiku. To iespējams izdarīt izvēlētās aviokompānijas mājas lapā, kā arī lidostas Rīga mājas lapas sadaļā lidojumi.

Lidostas pārstāvji atgādina, ka pasažieriem lidostā vajadzētu ierasties laicīgi – vismaz divas stundas pirms izlidošanas laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Tieslietu ministrija nepilda ST spriedumu par valsts nodevām

Diena.lv, 19.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 17. februārī Satversmes tiesa pieņēma spriedumu lietā, ar kuru atzina juridisko personu tiesības uz atbrīvojumu no valsts nodevas samaksas vispārējās jurisdikcijas tiesās, dodot laiku likumdevējam līdz šī gada 1. oktobrim ieviest atbilstošu tiesisko regulējumu. 1. oktobris jau pagājis, tomēr no Tieslietu ministrijas (TM), kas ir atbildīga par tiesu un tiesību politikas nozari valstī, nemana nekādu iniciatīvu un rīcību, lai šo spriedumu savlaicīgi izpildītu.

Satversmes tiesa lietu skatīja pēc kāda ārvalstu komersanta pieteikuma, kuram par prasības pieteikuma iesniegšanu Latvijas tiesā tika noteikts maksāt valsts nodevu gandrīz 177 tūkstošu eiro apmērā. Nespējot samaksāt tik lielu valsts nodevu, komersantam faktiski nebija iespējas iesniegt iecerēto prasību un nodrošināt lietas izskatīšanu tiesā. Likuma regulējums arī neparedzēja tiesai iespēju attiecīgo nodevu samazināt.

Formāla atbilde

Diena vērsās tieslietu ministres Ineses Lībiņas-Egneres birojā ar lūgumu sniegt ministres viedokli par situāciju un izskaidrot, kādēļ joprojām nav izpildīts Satversmes tiesas spriedums, kad to plānots izpildīt, kā arī to, vai ministre vispār personīgi ir informēta, ka spriedums joprojām nav izpildīts un vai tiks prasīta atbildība no attiecīgajām ministrijas amatpersonām. Diemžēl pašas ministres viedoklis, tostarp atbildes uz viņai personīgi adresētajiem jautājumiem saņemti netika, un atbildi – jāatzīst – valsts pārvaldei ierasti formālā stilā sniedza TM valsts sekretārs Mihails Papsujevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2021. gada Rīgā ieviesīs tūrisma nodevu, lai gūtu finansējumu Rīgas kā tūrisma galamērķa attīstībai un pilsētas popularizēšanai. To paredz trešdien, 25. septembrī, Rīgas domes sēdē pieņemtie saistošie noteikumi.

Noteikumos paredzēts, ka nodevas likme visām tūristu mītnēm būs viens eiro no katra atpūtnieka un tūrista diennaktī, bet ne vairāk kā desmit eiro par kopējo nepārtraukto uzturēšanās laiku. Ar nodevu netiks aplikta bērnu līdz 12 gadu vecumam uzņemšana.

Nodevas maksātājam katru mēnesi pašvaldības portālā eriga.lv būs jāiesniedz atskaiti par iepriekšējā mēnesī uzņemto atpūtnieku un tūristu skaitu un aprēķināto nodevu. Atbilstoši veiktajam aprēķinam, nodevas maksātājs katru ceturksni saistošo noteikumu norādītajos termiņos iemaksās nodevu pašvaldības budžetā.

Tāpat nodevas maksātājam būs pienākums pašvaldības portālā iesniegt paziņojumu par atpūtnieku un tūristu uzņemšanas sākšanu un pārtraukšanu. Visām tūristu mītnēm būs jāreģistrējas portālā kā nodevas maksātājām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2021. gada Rīgā plānots ieviest tūrisma nodevu, lai gūtu finansējumu Rīgas kā tūrisma galamērķa attīstībai un pilsētas popularizēšana, paredz trešdien, 18.septembrī, Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komitejā akceptētais saistošo noteikumu projekts.

Noteikumu projektā paredzēts, ka nodevas likme visām tūristu mītnēm būs viens eiro no katra atpūtnieka un tūrista diennaktī, bet ne vairāk kā desmit eiro par kopējo nepārtraukto uzturēšanās laiku.

Ar nodevu netiks aplikta bērnu līdz 12 gadu vecumam uzņemšana. Nodevas maksātājam katru mēnesi pašvaldības portālā būs jāiesniedz atskaiti par iepriekšējā mēnesī uzņemto atpūtnieku un tūristu skaitu un aprēķināto nodevu. Atbilstoši veiktajam aprēķinam, nodevas maksātājs katru ceturksni saistošo noteikumu norādītajos termiņos iemaksās nodevu pašvaldības budžetā. Tāpat nodevas maksātājam būs pienākums pašvaldības portālā iesniegt paziņojumu par atpūtnieku un tūristu uzņemšanas sākšanu un pārtraukšanu. Visām tūristu mītnēm būs jāreģistrējas portālā kā nodevas maksātājām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieviešot tūrisma nodevu, Rīgas pašvaldība budžeta maciņā plāno papildus ieripināt trīs miljonus eiro gadā.

Tos tālāk ir paredzēts novirzīt Rīgas kā tūrisma galamērķa popularizēšanai. Tomēr pastāv bažas, ka šo nodevu varētu būt salīdzinoši grūti administrēt.

Sagatavots projekts

Šā gada otrajā ceturksnī Rīgas tūristu mītnēs apkalpoti 410,9 tūkst. ārvalstu viesu, kas ir par 2,1% mazāk nekā pagājušā gada otrajā ceturksnī. Savukārt ārvalstu viesu pavadīto nakšu skaits Rīgā gan ir pieaudzis par 1,1% un sasniedzis 794,8 tūkst. nakšu. Visvairāk Rīgā apkalpoti ārvalstu viesi no Vācijas (56,2 tūkst.), Krievijas (42,5 tūkst.), Somijas (27,6 tūkst.), Apvienotās Karalistes (27,4 tūkst.), Igaunijas (26,2 tūkst.) un Lietuvas (25,8 tūkst.). Pirmajā pusgadā Rīgas tūristu mītnēs uzņemti kopumā 765,9 tūkst. viesu, no tiem 661,4 tūkst. no ārvalstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Būvniecības ABC lēmumu par reklāmu ar melnādaino pārsūdzēs

, 17.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007.gada 15.maijā SIA Famar-Desi, kam pieder lielveikali Būvniecības ABC, iesniegusi parsūdzēšanas pieteikumu Administratīvā rajona tiesai par Ekonomikas ministrijas Patērētāju tiesību aizsardzības centra 2007.gada 17.aprīļa lēmumu Nr. E03-RIG-132, ar kuru SIA Famar-Desi tiek piemērots naudas sods 5000 latu apmērā.

Db.lv jau vēstīja, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, izvērtējot administratīvās lietas materiālus, kas saitīti ar SIA Famar-Desi veikalu Būvniecības ABC reklāmas materiāliem, konstatēja, ka minētajā reklāmā pausta diskriminācija pret cilvēku viņa rases, ādas krāsas, nacionālās vai sociālās izcelšanās dēļ, kas ir pretrunā ar Reklāmas likuma 4. panta otrās daļas 1. punktu.

Pārsūdzēšanas pieteikums pamatots saskaņā ar LR Administratīvā procesa likuma 76.p., 77.p., 78.p., 79.p., 84.p., 86.p., 125.p., 126.p. un Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 280.p., 281.p., 283.p., 285.p., 286.p, un tiek lūgts apturēt lēmumu Nr.E03-RIG-132 izpildi, atcelt Patērētāju tiesību aizsardzības centra 2007.gada 17.aprīļa lēmumu Nr.E03-RIG-132 un piedzīt no Atbildētāja Patērētāju tiesību aizsardzības centra par labu Pieteicējam, SIA Famar-Desi nomaksāto valsts nodevu desmit latu apmērā", informēja SIA Famar-Desi, lielveikalu Būvniecības ABC mārketinga nodaļas vadītāja Ināra Apsalone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Vēlas samazināt administratīvo slogu komersantiem

Žanete Hāka, 23.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstrādāti priekšlikumi valsts budžetā ieskaitāmo nodevu un maksas pakalpojumu ieņēmumu uzskaites, uzraudzības un kontroles sistēmas uzlabošanai, informēja Finanšu ministrijas (FM) pārstāvji.

Šobrīd nodevu apmērus un maksāšanas kārtību nosaka vairāk nekā 100 Ministru kabineta izdotie noteikumi, kā arī astoņi likumi, kuros ir noteiktas nodevas likmes un maksāšanas kārtība. Pēdējo gadu laikā strauji ir pieaudzis maksājamo nodevu skaits – no 47 nodevu objektiem 2000.gadā līdz 98 nodevu objektiem 2010.gadā. Turklāt nereti nav skaidras robežas starp valsts nodevu, iestāžu sniegtajiem maksas pakalpojumiem un nodokli.

Tādēļ koncepcija piedāvā samazināt administratīvo slogu komersantiem, pārskatot šobrīd piemēroto nodevu efektivitāti un atceļot tās nodevas, kuru lietderība netiek pierādīta. Tāpat arī būtu nepieciešams skaidri noteikt, par kādu sniegto nodrošinājumu valsts uzliek maksāt nodevas, un kuros gadījumos tā sniedz maksas pakalpojumus, norāda FM.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau pieņemtajam lēmumam par atteikšanos no obligātās 10 % pirmās iemaksas hipotekārajiem kredītiem seko zemesgrāmatu nodevu samazināšana.

Saskaņā ar Ministru kabineta otrdien pieņemtajiem grozījumiem noteikumos par valsts nodevu par notariālo darbību izpildi un īpašuma tiesību un ķīlu tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, šīs nodevas atkal tiek samazinātas.

Mazāk ķīlas līgumu

Jāatgādina, ka pērnā gada martā t.s. pretinflācijas plāna pieņemšanai valdībā sekoja lēmums palielināt valsts nodevu likmes par trešo un katru nākamo uz fiziskas personas vārda reģistrējamo nekustamo īpašumu zemesgrāmatā, kā arī par katras nākamās hipotēkas ierakstīšanu zemesgrāmatā. Nodevu paaugstināšanas mērķis bija spekulatīvo darījumu ar nekustamo īpašumu samazināšana, kā arī hipotekārās kreditēšanas ierobežošana. Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dāvids Tauriņš uzsver, ka pretinflācijas plāna ieviešanas sekas bijusi strauja nekustamo īpašumu tirgus aktivitātes samazināšanās, kas atspoguļojusies gan budžeta ieņēmumos no nodevas par īpašumu un ķīlas tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, gan darījumu skaita sarukumā. Tā, piemēram, šī gada pirmajā pusē, salīdzinājumā ar 2007. gada pirmo pusi, par aptuveni 43 % samazinājies zemesgrāmatās reģistrēto ķīlas līgumu skaits, savukārt ieņēmumi no valsts nodevas sarukuši par teju 10 milj. Ls jeb aptuveni 37 %. Finanšu ministrs Atis Slak- teris: «Paaugstinātās nodevas ir novedušas pie situācijas, ka iedzīvotāji vienkārši nereģistrē zemesgrāmatās savā īpašumā esošos nekustamos īpašumus. Manuprāt, ja arī nodevu samazināšana nesekmēs nekustamā īpašuma tirgus attīstību, tā pilnīgi noteikti to arī nebremzēs.» Finanšu ministrija norāda, ka valsts nodevas samazināšana par katru trešo un nākamo īpašumu un hipotēku īstermiņā negatīvi ietekmēs budžeta ieņēmumus no nodevas, tomēr nākotnē tie varētu pieaugt, jo varētu palielināties īpašumu tiesību reģistrēšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

ECB apšauba Saeimas pieņemtos likuma grozījumus mājokļu kredītņēmēju atbalstam

LETA, 18.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Centrālā banka (ECB) iesaka Saeimas nu jau pieņemtos, bet Valsts prezidenta vēl neizsludinātos Patērētāju tiesību aizsardzības likuma grozījumus papildināt ar rūpīgu analīzi attiecībā uz iespējamām negatīvām sekām banku nozarē, liecina ECB atzinums par hipotekārā kredīta ņēmēju aizsardzības pagaidu nodevu kredītiestādēm.

ECB atzinumu publicējusi 11.decembrī, norādot, ka jau 6.decembrī grozījumi pieņemti Saeimā, tādēļ netika dots apspriedēm ar ECB vajadzīgais laiks. Iesniegumu no Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas ECB saņēma 30.novembrī.

Atzinumā kritizēts, ka, lai gan likumprojekta īstenošana Latvijas banku sektoram radīs finanšu izmaksas, komisija nav iesniegusi ietekmes uz banku nozares rentabilitāti, kapitalizāciju un turpmāko kreditēšanas spēju novērtējumu.

Tostarp ECB skaidro - lai gan tiek lēsts, ka aptuveni 13% kredītņēmēju Latvijā varētu saskarties ar finanšu grūtībām cenu un procentu likmju pieauguma dēļ, procentu likmju pieauguma ietekme uz mājsaimniecību vispārējo maksātspēju būs mērena. Lielāku ietekmi radīšot patēriņa cenu kāpums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā «savilkt galus» - tas pēdējo gadu laikā ir būtisks jautājums ne tikai valstij, bet arī faktiski katrai Latvijas pašvaldībai. Redzot, ka jau esošo nodokļu un nodevu ienākumi nedod plānotos rezultātus, gan vieni, gan arī otri domā, kādus vēl maksājumus varētu ieviest, diemžēl nereti neaizdomājoties par to, ka šāds solis var dot arī pretējo efektu.

Šobrīd viena otra pašvaldība ir atminējusies, ka vispār jau lielās Eiropas pilsētas mēdz iegūt papildu līdzekļus, ar atsevišķu nodevu apliekot, piemēram, bankomātus, azartspēļu vietas, taksometrus utt.

Principā jāatzīst, ka teorētiski ar nodevu var aplikt pinīgi jebko, taču būtisks ir jautājums, kāds tam būs praktiskais rezultāts. Iespējams, varētu nerasties īpaši lielas problēmas, ja šadas nodevas saprātīgā apmērā tiktu piemērotas, piemēram, jau minētajām azartspēļu zālēm, diskotēkām vai taksometriem. Tiesa, tas būtu nepatīkami konkrētajā nozarē strādājošajiem uzņēmējiem, tomēr te runa ir par tām jomām, kas iedzīvotājiem ikdienā nav nepiecešamas. Pat apsveicama ir to pilsētu rīcība, kas ir ieviesušas nodevu par reklāmas bukletu izvietošanu pastkastītēs. Diez vai šāds solis radītu papildu ienākumus pilsētu budžetā, taču tādējādi varētu pasargāt iedzīvotājus no pastkastīšu piesārņošanas ar šādu drazu, it īpaši priekšvēlēšanu periodā. Tajā pašā laikā par pieņemamu diez vai var nosaukt, piemēram, Briseles soli, ieviešot nodevu bankomātiem. Vismaz Latvijas gadījumā rezultātu šādai rīcībai prognozēt ir viesai viegli - jaunās izmaksas segtu gala patērētājs. Jāteic gan, ka tālu no šāda varianta mēs neesam jebkurā gadījumā, ņemot vērā ES intensīvi apspriesto ideju par vienota kredītiestāžu nodokļa ieviešanu nākotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pēc Milānas kraha Ozols gandarījumu rod Magnetic Latvia zīmolā

Jānis Goldbergs, 15.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa informācijas centrs Magnetic Latvia Rīgas lidostā ir jau gadu. Tas ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktora Andra Ozola EXPO redzējums un reizē jautājums par kopēju Latvijas zīmolu

2018. gada februārī LIAA direktors A. Ozols telpas atklāšanā sacīja: «Lidostā tagad ir savs EXPO, vieta, kur sevi parādīt!» A. Ozolam desmit gadus tā arī neizdevās iegūt kontroli par EXPO izstāžu rīkošanu un Rīgas lidostā bija iespēja radīt savu zīmolu Magnetic Latvia. Stāsts par Biznesa informācijas centru Magnetic Latvia vienlaikus ir arī stāsts par cīņu, kurā A. Ozols visādām metodēm pierāda, ka viņam ir taisnība.

Pēc starptautiskā kraha

A. Ozola paziņojums pērn uzrunā medijiem bija ievērības cienīgs un nebija gluži kļūmīga amatpersonas pārteikšanās. Tas izriet gan no LIAA un aģentūras direktora iepriekšējās darbības, gan no zīmola Magnetic Latvia veidošanas pirmsākumiem. Sauklis Magnetic Latvia savu augšupeju sāka 2015. gadā, kad Eksporta forumā LIAA amatpersonas ar īpašu skubu sāka lielīt iestādes lomu eksporta veicināšanā, pārstāvniecības Pekinā, Šanhajā, Singapūrā un citviet Āzijā, kā arī sāka virzīt ideju, ka tas viss būtu liekams zem viena zīmola – Magnetic Latvia. Vēlāk, 2017. gadā, sekoja ieteikums zīmolu lietot arī citām valsts iestādēm, pašvaldībām un uzņēmumiem kā kopēju Latvijas zīmolu. Vienlaikus 2015. gads Latvijas vēsturē iezīmējas arī ar to, ka valdība nolēma valsts paviljonu EXPO izstādē Milānā neuzstādīt. Tobrīd sabiedrībā virsroku uz brīdi guva viedoklis, ka piedalīšanās starptautiskajās EXPO izstādēs ir jāpārtrauc, ka tas ir novecojis un sevi izsmēlis projekts un Latvijai ir vajadzīgs kas cits, savs un tepat. Par to liecina daudz ierakstu sociālajos tīklos. 2017. gadā apstākļi mainījās un Astanā, Kazahstānā, notika mazais EXPO. Latvija par spīti tam, ka valsts finansējuma nebija, izstādē piedalījās. Tieši togad A. Ozols un LIAA ierosināja zīmolu Magnetic Latvia piedēvēt praktiski visam Latvijā radītajam, visam, kas mums ir labs. To apstiprina arī LIAA interneta portāls Labs of Latvia, kurā šā gada februārī tika palaists zīmols Magnetic Latvia.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nolūkā atjaunot globālo aviosatiksmi Starptautiskā Gaisa transporta asociācija (IATA) aicina ieviest sistemātisku pasažieru testēšanu pirms izlidošanas, lai noskaidrotu, vai viņi nav saslimuši ar Covid-19.

IATA ceturtdien izplatītajā paziņojumā uzsvērts, ka nepieciešams "izstrādāt un ieviest ātras, precīzas, cenas ziņā pieejamas, viegli izmantojamas, pielāgojamas un sistemātikas Covid-19 testēšanas metodes visiem pasažieriem pirms izlidošanas kā alternatīvu karantīnas pasākumiem".

Lai aviācija atgūtos, vajadzīgi koordinēti ierobežojumi 

Valdības pagājušajā nedēļā ieviestās izmaiņas epidemioloģiskās drošības pasākumos,...

Tāpat IATA norāda, ka sadarbosies ar Starptautisko Civilās aviācijas organizāciju (ICAO) un veselības iestādēm, lai spētu ātri ieviest šādu risinājumu.

Starptautiskie ceļojumi salīdzinājumā ar 2019. gadu ir samazinājušies par 92%. Ir pagājis vairāk nekā pusgads, kopš tika sagrauta globālā savienojamība, valstīm slēdzot savas robežas, lai cīnītos ar Covid-19 izplatību. Kopš tā laika atsevišķas valstis piesardzīgi atvērušas savas robežas, taču ceļošana ir ierobežota, jo karantīnas pasākumi padara to nepraktisku vai biežās Covid-19 izplatības ierobežošanai paredzēto pasākumu izmaiņas padara plānošanu neiespējamu, konstatē IATA.

"Atslēga pārvietošanās brīvības atjaunošanai starp valstīm ir sistemātiska Covid-19 testēšana, kurai pakļauti visi ceļotāji pirms izlidošanas. Tādējādi valstīm tiks sniegta pārliecība atvērt savas robežas bez sarežģītiem riska modeļiem, kas paredz nepārtrauktas izmaiņas ceļošanas noteikumos. Visu pasažieru testēšana atgriezīs cilvēkiem brīvību ceļot ar pārliecību. Un tādējādi darbā atgriezīsies miljoniem cilvēku," norāda IATA vadītājs Aleksandrs de Žinjaks.

"Globālās savienojamības sabrukšana un tās dēļ radušās ekonomiskās izmaksas ir svarīgi argumenti, lai valdības investētu šāda veida testēšanā, kas palīdzētu atkal atvērt robežas. Šīs krīzes radītās cilvēku un globālās ekonomikas ciešanas tiks paildzinātas, ja aviācijas nozare, no kuras ir atkarīgas vismaz 65,5 miljoni darbavietu, sabruks pirms pandēmijas beigām. Un valstu atbalsta apmērs, lai šādu sabrukšanu novērstu, aizvien palielinās. Prognozes liecina, ka aviācijas nozares zaudētie ieņēmumi 2020. gadā pārsniegs 400 miljardus dolāru un nozarei būs rekordlieli zaudējumi, kas pārsniegs 80 miljardus dolāru, ko paredz krietni optimistiskāks atlabšanas scenārijs par to, kāds patiesībā tiek piedzīvots," sacīts IATA paziņojumā.

"Drošība ir aviācijas nozares galvenā prioritāte. Mēs esam drošākais transporta veids, jo mēs kā nozare kopā ar valdībām strādājam pie globālo standartu ieviešanas. Ar robežu slēgšanu saistītajām ekonomiskajām izmaksām ik dienu pieaugot un mūs skarot infekcijas otrajam vilnim, aviācijas nozarei ir (..) jāapvieno spēki ar valdībām un medicīnisko testēšanas risinājumu sniedzējiem, lai atrastu ātru, precīzu, cenas ziņā pieejamu, viegli izmantojamu un pielāgojamu testēšanas risinājumu, kas ļaus pasaulei droši atjaunot savienojumus un atgūties," uzsver Žinjaks.

Pēc IATA pasūtījuma veiktā sabiedriskā viedokļa pētījumā atklāts nepārprotams atbalsts Covid-19 testu veikšanai ceļošanas procesā. Aptuveni 65% aptaujāto ceļotāju piekrīt, ka karantīna nav jāpiemēro, ja personai ir negatīvs Covid-19 tests, 84% atbalsta viedokli, ka testēšana nepieciešama visiem ceļotājiem, savukārt 88% ceļošanas procesā ir gatavi testēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no 6. novembra, visās Eiropas Savienības lidostās stāsies spēkā jauna bagāžas pārvadāšanas regula, kas noteiks vienādus noteikumus šķidrumu, želeju un pastu pārvadāšanai rokas bagāžā visās Eiropas Savienības lidostās, db.lv informēja British Airways komercdirektors Somijā un Baltijas valstīs Toms Andersons.

Lai unificētu valstu atšķirīgos noteikumus attiecībā uz šķidrumu, želeju un pastu pārvadāšanu, turpmāk ierobežojumi tiks attiecināti uz visām Eiropas lidostām vienādi. Savā rokas bagāžā pasažieri turpmāk drīkstēs ievietot:

· Vienu caurspīdīgu, atveramu plastikāta maisiņu, kurā iepakoti visi līdzi paņemtie šķidrumi, želejas un pastas, kas kopsummā nepārsniegs 1 l tilpumu. Maisiņš nedrīkst pārsniegt 20 x 20 cm izmērus.

· Katrs šķidruma, želejas vai pastas iepakojums nedrīkst pārsniegt 100 ml (3,5fl.oz) tilpumu.

· Plastikāta maisiņš jānodod pārbaude atsevišķi, izņemts no rokas bagāžas

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic ievieš interneta reģistrāciju lidojumiem no Liepājas

, 13.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 13. augusta, Latvijas aviosabiedrība airBaltic nodrošinās iespēju reģistrēties internetā arī lidojumiem no Liepājas.

Līdz šim reģistrācija internetā bija pieejama uz airBaltic izpildītajiem reisiem, kas izlido no Rīgas, Ventspils, Viļņas, Vīnes, Cīrihes, Bergenas, Stavangeras, Kopenhāgenas, Oslo un Stokholmas.

Jānis Vanags, airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents: “Interneta reģistrācija lidojumiem ir īpaši ērta vasaras sezonā, kad lidostās palielinās ceļotāju skaits, jo tā ļauj izvairīties no stāvēšanas reģistrācijas (check-in) rindā pirms izlidošanas.”

Reģistrācija airBaltic lidojumiem internetā (web check-in) ir pieejama no 2007. gada 1. augusta. Tā sniedz būtiskas ērtības un laika ietaupījumu pasažieriem, ļaujot reģistrēties lidojumam internetā, izraudzīties vēlamo sēdvietu un izdrukāt iekāpšanas karti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" uz laiku ieviesusi jaunus noteikumus, ļaujot pasažieriem, kuru lidojumi atcelti noteikto ceļošanas ierobežojumu dēļ mazāk nekā 14 dienas pirms izlidošanas, samainīt plānoto galamērķi uz kādu citu bez papildu maksas.

"airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda, ka pēdējo mēnešu laikā aviokompānija spērusi vairākus soļus, lai palielinātu pakalpojumu elastību. Tas nepieciešams, lai sniegtu pasažieriem pārliecību, plānojot savus ceļojumus.

Pasažieri, kuru lidojumus lidsabiedrība atcēlusi mazāk nekā 14 dienas pirms plānotās izlidošanas, ja Covid-19 dēļ ir noteikti ceļošanas ierobežojumi, var pārrezervēt savas biļetes uz citu galamērķi un jaunu datumu bez papildu maksas. Jaunajam izlidošanas datumam uz mainīto galamērķi jābūt līdz 2020. gada 31. decembrim. Šie noteikumi šobrīd ir spēkā līdz 2020. gada 30. septembrim.

Papildus tam "airBaltic" turpina saviem klientiem piedāvāt lidojumu atcelšanas iespēju, saņemot pilnu atmaksu "airBaltic" dāvanu kartes formā, gadījumā, ja pasažieri vēlas atsaukt savu rezervāciju. Šī iespēja ir iekļauta "Business" un "GREEN classic" biļetēs, kā arī "GREEN" un "GREEN plus" biļešu īpašnieki to var pievienot savai rezervācijai biļetes iegādes brīdī par 19,99 eiro vienā virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» nelaidīs kavētājus uz borta

Aivars Mackevics [email protected], 03.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība British Airways plāno panākt no saviem pasažieriem punktualitāti. No šā laika sabiedrība nelaidīs uz reisiem kavējušos klientus. Netikt lidmašīnā riskē tie pasažieri, kuri ir ieradušies uz reģistrāciju mazāk nekā 30 minūtes pirms izlidošanas iekšējos reisos un mazāk nekā 45 minūtes pirms izlidošanas starptautiskajos reisos. Tāpat arī lidojumā nelaidīs tos, kuri atnāks pie izejas uz iekāpšanu vēlāk nekā 10 minūtes pirms lidmašīnas izlidošanas. Tādi pasākumi palīdzēs sabiedrībai ieekonomēt ievērojamus līdzekļus uz dīkstāvju samazinājuma rēķina lidostās un palielināt reisu regularitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

SAS uz Stokholmu lidos biežāk

, 29.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar š.g. 4.februāri SAS piedāvās tiešo reisu no Rīgas uz Stokholmu arī svētdienās. Izlidošanas laiks no Rīgas plkst. 14:35 un Arlandas lidostas Stokholmā plkst. 11:55 pēc vietējā laika, Db.lv informēja aviokompānijas pārstāve Māra Bransone.

Patlaban SAS jau piedāvā tiešos lidojumus uz Stokholmu katru darba dienu ar izlidošanas laiku no Rīgas plkst. 15:55. Izlidošanas laiks no Arlandas lidostas - plkst. 13:15 pēc vietējā laika.

Šajā maršrutā SAS izmanto 72-vietīgo Bombardier De Havilland DHC-8 Q400 tipa lidmašīnu, kuras maksimālais ātrums sasniedz 660 km/stundā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic ievieš interneta reģistrāciju lidojumiem no Kopenhāgenas, Oslo un Stokholmas

, 18.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, 18. jūnija, Latvijas aviosabiedrība airBaltic nodrošinās iespēju reģistrēties internetā arī lidojumiem no Kopenhāgenas, Oslo un Stokholmas. Līdz šim reģistrācija internetā bija pieejama uz airBaltic izpildītajiem reisiem, kas izlido no Rīgas, Viļņas, Vīnes, Cīrihes, Bergenas un Stavangeras.

“airBaltic aktīvi strādā, lai pasažieriem ceļošana būtu pēc iespējas ērtāka. Šobrīd reģistrēties lidojumam internetā var uz airBaltic izpildītajiem reisiem no deviņām pilsētām un to skaits tiek mērķtiecīgi palielināts. Interneta reģistrācija lidojumiem ir īpaši ērta vasaras sezonā, kad lidostās palielinās ceļotāju skaits, jo tā ļauj izvairīties no stāvēšanas reģistrācijas (check-in) rindā pirms izlidošanas,” Db.lv norāda Jānis Vanags, airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents.

Reģistrācija lidojumiem internetā (web check-in) ir pieejama no 2007. gada 1. augusta. Tā sniedz būtiskas ērtības un laika ietaupījumu pasažieriem, ļaujot reģistrēties lidojumam internetā, izraudzīties vēlamo sēdvietu un izdrukāt iekāpšanas karti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» veic izmaiņas lidojumos no Rīgas uz Londonu

Aivars Mackevics [email protected], 29.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 27 marta ir veiktas izmaiņas lidsabiedrības British Airways (BA) lidojumiem maršrutā Rīga - Londona. Lidojumi turpmāk notiks katru dienu, jauni ielidošanas/izlidošanas laiki, jauna 190 vietīga Airbus 321 lidmašīna, lidojumi notiek no/uz Hītrovas terminālu Nr.4 (LHR T4). Jaunas N un V klases cenas! Uz reģistrāciju pasažieriem jāierodas vismaz 90 min. pirms noradītā izlidošanas laika. Visu BA paredzēto SPCML jāpieprasa caur rezervēšanas sistēmām vai ba.com - “Manage my Booking” - ne vēlāk kā 24 stundas pirms reisa izlidošanas. Nokļūšanai no Londonas Hītrovas lidostas līdz Londonas centrālajai daļai var izvēlēties: a) Heathrow Express ātrvilciens līdz Peddingtonas stacijai (~15 min. ceļā); b) specials autobuss no T4 līdz Hatton Cross metrostacijai (bezmaksas), tālāk - metro Piccadilly line (vismaz 1 stunda ceļā); c) Heathrow Express T4 līdz T1 (bezmaksas), tālāk - metro Piccadilly line (vismaz 1 stunda ceļā); d) London Airbus A2 (~1 stunda ceļā); e) TAXI (~1 stunda ceļā). "Longhaul" virzieniem, kuros nav iespējams vienas dienas savienojums, tiek ieteikts pārbaudīt alternatīvos savienojumu piedāvājumus ar pārsēšanos. Jāatzīmē, ka “Longhaul” tarifi no Eiropas savstarpēji kombinējas un tie atļauj izvēlēties arī izlidošanai/ielidošanai tai skaitā “Open Jaw”, kas var labi noderēt plānojot lidojumus. Sīkāka informācija: www.ba.com

Komentāri

Pievienot komentāru