Latvijas Preses izdevēju asociācija ir nobažījusies, ka, pieņemot Preču un pakalpojumu loteriju likumu tā pašreizējā redakcijā, palielināsies nodokļu slogs preses izdevējiem. Par to Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju trešdien informēja Latvijas Preses izdevēju asociācijas viceprezidents Ivars Zariņš. Šādas bažas izraisa fakts, ka ar valsts nodevu 25 % apmērā no laimestu fonda summas plānots aplikt visas loterijas, kuru balvu fonda vērtība pārsniedz 500 Ls. Sarunā ar Db I. Zariņš skaidroja, ka daudzi preses izdevumi regulāri organizē loterijas, kurās dalībnieki var saņemt nelielas balvas, piemēram, iesūtot pareizi atminētas krustvārdu mīklas, taču laimestu fonda kopējā vērtība pārsniedz 500 Ls. Tas nozīmē, ka izdevējam, kuram pieder loteriju organizējušais preses izdevums, būtu jāmaksā 25 % liela valsts nodeva, norāda I. Zariņš, piebilstot, ka izdevēji neiebilst pret prasību maksāt nodevu gadījumos, kad tiek izlozētas balvas, kuru vērtība pārsniedz 500 Ls. Tomēr jau trešdien Latvijas Preses izdevēju asociācijas pārstāvji vienojušies ar Finanšu ministrijas speciālistiem, ka Preču un pakalpojumu likumā tiks ietverta norma, kas noteiks, ka uz preses izdevumu organizētajām loterijām, kurās tiek izlozētas nelielas balvas, netiek attiecināta prasība maksāt valsts nodevu gadījumos, kad balvu fonda kopējā vērtība pārsniedz 500 Ls. Saeimas atbildīgā komisija šo priekšlikumu skatīs nākamnedēļ. Vakar, gatavojot likumprojektu galīgajam lasījumam, Budžeta komisija atbalstīja ierosinājumu uz preses izdevumu organizētajām loterijām neattiecināt ierobežojumus, kas nosaka, ka vienas preces vai pakalpojuma popularizēšanai gada laikā drīkst rīkot ne vairāk kā trīs loterijas. Komisijas atbalstu guva arī Jaunā laika ierosinājums, kas paredz, ka preču loterijas aizliegts organizēt ne tikai tabakas izstrādājumu, medikamentu un stiprā alkohola, bet arī alus reklamēšanai. Par šādu lēmumu neizpratnē ir a/s Aldaris sabiedrisko attiecību vadītāja Elīna Jankovska, kura Db norādīja, ka aizliegums organizēt loterijas alus reklamēšanai atstās negatīvu iespaidu uz alus ražotāju preču zīmju atpazīstamību. Viņa skaidro, ka tā dēvēto tirdzniecības loteriju rīkošanas galvenais mērķis ir nevis gatavās produkcijas noieta palielināšana, bet gan uzņēmuma atpazīstamības stiprināšana. Turklāt a/s Aldaris bija nosūtījis par tautsaimniecības attīstību saistītajām ministrijām un Saeimas komisijām vēstuli, kurā norādīja, ka šādi alus reklamēšanas pasākumu aizliegumi nesekmē alkohola patēriņa struktūras uzlabošanos Latvijā, taču Budžeta komisijas lēmums liecina, ka uzņēmuma argumenti nav sadzirdēti, sacīja E. Jankovska.