Jaunākais izdevums

ASV kompānija General Motors apsver iespēju slēgt divas no kopumā četrām Opel rūpnīcām Vācijā, ja Vācijas valdība atteiksies piešķirt finanšu palīdzību.

Aģentūra AP norāda, ka General Motors finanšu palīdzību Vācijas valdībai lūdza jau vairākus mēnešus atpakaļ.

«Ja finanšu palīdzība tiks noraidīta, tad General Motors varētu īstenot kompānijas restrukturizācijas plānu. Tādējādi mums vajadzētu uztraukties par vismaz divām Opel rūpnīcām Vācijā,» norādīja Opel arodbiedrības vadītājs Klauss Francs (Klaus Franz).

Kompānija Opel, kurā ietilpst arī Lielbritānijas struktūrvienība Vauxhall, Vācijas četrās rūpnīcās nodarbina 25 tūkst. cilvēku, kas ir puse no visiem kompānijas darbiniekiem Eiropā.

K. Francs arī uzsver, ka ja Vācijas valdība atteiksies no finanšu palīdzības sniegšanas, tad rūpnīcu slēgšana un darbinieku atlaišana ir neizbēgama. General Motors Eiropas valstīm, kurās atrodas kompānijas rūpnīcas, lūdzis piešķirt 1,8 miljardus eiro valsts garantijās, lai spētu restrukturizēt Opel.

No visām Eiropas valstīm vislielākais kumoss būtu jāziedo Vācijai - viens miljards eiro, pie kam tur arī tiktu likvidētas 3 900 darba vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotājs General Motors (GM) atkal apsver iespēju pārdot Vācijas vienību Opel, atsaucoties uz citu plašsaziņas līdzekļu vēstīto, ziņo thelocal.de. Opel šo informāciju gan nodēvējis par spekulācijām.

Ziņu žurnāla Der Spiegel interneta vietne informējusi - GM vadītāji ir norūpējušies, ka Eiropas divīzija, kurā ietilpst Opel un Lielbritānijas Vauxhall, cīnās par izdzīvošanu, kamēr pārējā kompānija jau ir atlabusi.

Viņi arī uzskatot, ka GM vairs nav atkarīgs no Opel tehnoloģijas, un tās vietā var izmantot korejiešu tehnoloģisko kompetenci. Ja GM patiešām pārdos Opel, tas, visticamāk, koncentrēsies uz veiksmīgāko Chevrolet zīmolu.

Starp potenciālajiem pircējiem esot Volkswagen un Ķīnas autoražotāji. Volkswagen, visticamāk, nevēlēsies pieļaut Opel nokļūšanu Ķīniešu rokās, kuru autobūves uzņēmumi jau vairākkārt izrādījuši interesi par GM zīmoliem. Volkswagen gan pagaidām ir atteicies no komentāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Opel izveidojis pilnīgi jaunu motoru paaudzi

Aldis Zelmenis, 28.04.2014

1,6 litru četrcilindru dīzelis ar maināmās ģeometrijas turbīnu ir Opel inženieru lepnums. Vēl lielāks lepnums, ka 136 un 110 ZS jaudīgo motoru atbalstam kalpos pilnīgi jauna sešpakāpju manuālā transmisija, bet pēcāk arī jauns sešpakāpju automāts.

Avots: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatpaliekot no pārējiem ražotājiem, vācu Opel ir izveidojis pilnīgi jaunu motoru paaudzi, ar ko tiks aplaimots teju ikviens no turpmākajiem modeļiem ar Opel zibeni pierē

Motoru atjaunināšana šobrīd ir karsta tēma teju ikvienam autoražotājam vai drīzāk jaunie spēles noteikumi, kuri atļauj cīnīties par zemāku kaitīgu izmešu līmeni un mazāku degvielas apetīti, vienlaikus nepazaudējot jaudas un dinamikas rādītājus. Arī Opel ir izrevidējis motoru skapi un, izmantojot savu inženieru zināšanas un finanšu resursus, pašu spēkiem radījis pilnīgi jaunus četrcilindru turbomotorus, kas darbināmi gan ar benzīnu, gan ar dīzeļdegvielu. Ungārijā, kur reģionālais Opel pārstāvis bija organizējis iepazīšanās testa braucienus ar jaunajiem spēka agregātiem, šo rindu autoram bija iespēja rafinētāk aplūkot jauno 1,6 dīzeļmotoru, kurš nākotnē stāsies labi zināmā General Motors un Fiat kopdarba 1,3 litru, kā arī kompānijas Isuzu veidotā 1,7 litru dīzeļu vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Ienes mājokļos harmoniju

Ilze Žaime, 19.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inga Skrastiņa interjerus cenšas atdzīvināt, ienesot tajos baltu spēka zīmes un sakrālo ģeometriju. Māksliniece atzīst, ka var «peldēties enerģijā», ko zīmes dod.

Kā interjera dizainere un dekoratore Inga Skrastiņa strādā kopš 2003. gada. Sākotnējā izglītība ekonomikas jomā un projektu vadītājas amats arhitektu birojā, kur ik dienas nācies sadarboties ar dizaineriem, ļāvis I. Skrastiņai apjaust, ka patiesais aicinājums tomēr vairāk saistās ar mākslu. Dekoratīvās krāsas un apmetumi vienmēr viņai ir bijuši tuvi, un, kļūstot par interjera dizaineri, I. Skrastiņa tos centusies iedzīvināt dažādos veidos. Lai gan lielākā daļa cilvēku bieži domā, ka interjera dizainers darbu veic pie datora, tā nebūt neesot, un arī SIA Annalex dibinātājai tehniskā darba puse ļoti patīk. Kā savu stipro pusi viņa izceļ spēju gan izstrādāt dizainu, gan to tehniski realizēt, procesā gūstot prieku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Opel Zafira pārtop par mikroautobusu

Aldis Zelmenis, 16.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk Opel Zafira jeb, precīzāk, Opel Zafira Life nosaukums tiks izmantots ērta mikroautobusa vajadzībām, savukārt kravas versija izmantos Opel Vivaro vārdu

Kompakto minivenu ēras noriets liek ražotājiem pārgrupēties un piedāvāt tirgū pieprasītus produktus, tādējādi Opel Zafira vārds, kas iepriekš tika izmantots populārā minivena vajadzībām, tagad piešķirts minibusam, kas tiks piedāvāts trīs dažādos izmēros un būs paredzēts līdz pat deviņu pasažieru vizināšanai. Jaunā Opel Zafira Life pamatā ir pārbaudīta tehnika jeb tas, ko jau pazīstam citos franču PSA uzņēmuma veiksmīgajos modeļos – Peugeot Traveller, Citroen Space Tourer un ārlaulības bērnam Toyota Proace Verso.

Kopumā Opel Zafira Life būs vairāki jaunākās paaudzes 1,5 un divu litru dīzeļdzinēji, kuru jauda ir no 102 līdz 177 zirgspēkiem. Būtiski piebilst, ka visi dīzeļi atbildīs jaunākajiem un bargākajiem Euro 6d-TEMP standartiem. Pārsvarā gadījumu dīzeļi tiks saprecināti ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tikai prestižākais un dārgākais 177 ZS jaudīgais divu litru dīzelis sešpakāpju rokas kārbas vietā būs tiesīgs saņemt modernu astoņpakāpju automātu. Pēdējā versija būs ikvienas ģimenes sapņu auto. Tam ir viss, ko dakters izrakstījis: jauda, dinamika un komfortabla braukšana, kas nenogurdinās arī pilotu. 1,5 litru dīzeļiem ar 102 un 120 ZS lielu jaudu būs tikai sešpakāpju rokas kārba, tāpat arī divu litru 150 ZS versijai. Opel Zafira Life salonu varēs iekārtot, sākot no 5 līdz 9 vietām, tam ir trīs dažādi virsbūves garuma modeļi, proti, 4,60 metru jeb S modelis, tālāk seko 4,95 metru garais M modelis un maksimālajā izpildījumā jeb L modelis būs 5.30 metrus garš. Neatkarīgi no garuma visi Zafira Life modeļi būs 1,90 metru augsti. Šī informācija lieti noderēs un iepriecinās tos, kas bieži brauc uz lielveikaliem un atstāj savus auto daudzstāvu autostāvvietās, kam pašiem pie mājas auto glabājas daudzstāvu stāvvietā vai kuri arī bieži dodas ceļojumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vācijas valdība atliek valstiski svarīga lēmuma izskatīšanu

Valdis Vikmanis, 07.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas valdība nolēmusi līdz šīs nedēļas piektdienai atlikt izskatīt lēmumu par finanšu palīdzības piešķiršanu kompānijai Opel, ziņo Automotive News.

General Motors, kuram pieder kompānija Opel jau iepriekš paziņoja, ka, ja Vācijas valdība atteiksies piešķirt finansiālo palīdzību, tad tai nāksies slēgt divas no kopumā četrām Opel rūpnīcām Vācijā.

Kompānija Opel, kurā ietilpst arī Lielbritānijas struktūrvienība Vauxhall, Vācijas četrās rūpnīcās nodarbina 25 tūkst. cilvēku, kas ir puse no visiem kompānijas darbiniekiem Eiropā. Tādējādi Vācijas valdības lēmums var būt izšķirošais vismaz 12 tūkst. cilvēku.

Db.lv jau ziņoja, ka General Motors Eiropas valstīm, kurās atrodas kompānijas rūpnīcas, lūdzis piešķirt 1,8 miljardus eiro valsts garantijās, lai spētu restrukturizēt Opel.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kāpēc privātā preču zīme nozīmē daudz vairāk nekā tikai "lēti"

Andris Aire, "Rimi Baltic" privātās preču zīmes direktors, 10.12.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Preces ar tirgotāja, nevis ražotāja zīmolu – šādu piedāvājumu ir pamanījuši lielākā daļa tirdzniecības tīklu klientu.

Lielākoties sortimentu ar privāto preču zīmi raksturo augsta kvalitāte par pieejamu cenu un pašmāju ražotāju produkciju. Tomēr Baltijā privāto preču zīmju popularitāte aug salīdzinoši lēnām: Eiropas lielveikalu tīklos privātās preču zīmes veido ap 30–40% no kopējā preču apgrozījuma, bet Baltijā šis rādītājs ir apmēram trīsreiz zemāks, nepārsniedzot 10% robežu.

Pircēji arvien vairāk novērtē privātās preču zīmes priekšrocības – pēdējā gada laikā privāto preču zīmju produktus Baltijā iegādājušies vidēji 76% pircēju, turklāt 5% to darījuši pat biežāk nekā pērn, liecina Nielsen pētījums*. Saskaņā ar aptaujas datiem vairāk nekā trīs ceturtdaļas Latvijas iedzīvotāju uzskata privātās preču zīmes produktus par tikpat labiem vai pat labākiem nekā zīmolu produkti. Tiesa, netrūkst arī aizspriedumu – piemēram, daļai pircēju joprojām ir šaubas par produktu izcelsmi, tas ir galvenais iemesls, kāpēc viņi neizvēlas privātās preču zīmes produktus. Tomēr šādām bažām nav pamata. Pirmkārt, privātā preču zīme ir zīmola prestižs un iespēja izcelties konkurentu vidū, radīt jaunus un inovatīvus produktus, kas pieejami tikai šī zīmola veikalos. Otrkārt, ieviešot privāto preču zīmi, uzņēmums kļūst par tādu kā “labo policistu”, sadarbībā ar produktu ražotājiem izstrādājot un uzlabojot receptūru, lai radītu vēl veselīgākus produktus un atbrīvotos no neveselīgām vielām to sastāvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Opel grasās slēgt vienu no ražotnēm

Gunta Kursiša, 10.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV automašīnu ražošanas giganta Genreal Motors Vācijas atzars Opel pēc 2016. gada grasās apturēt ražošanu Bohumas rūpnīcā, kurā pašlaik strādā 3000 darbinieku, ziņo thelocal.de.

Paredzēts, ka dažas ražotnes daļas turpinās darbu.

«Opel vadība šodien informēja darbiniekus, ka pilna ražotnes darbība tiks pārtraukta 2016. gadā, kad tiks beigta Zafira modeļa ražošana,» norādīts Opel paziņojumā.

Autoražotājs jau šā gada jūnijā pauda, ka Zafira automašīnu ražošana Bohumā tiks pārtraukta 2016. gadā.

Pēc 2016. gada ražotne tiks izmantota kā daļu izplatīšanas centrs.

Pašlaik Bohumas ražotnē strādā aptuveni trīs tūkst. darbinieku, un nav zināms, cik daudzi no viņiem zaudēs darbu, paziņojumā pauda Opel vadītajs Tomass Zedrans (Thomas Sedran).

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Opel Insignia Country Tourer vizināšanās pa sniegu un ledu patiks daudz vairāk nekā dzīvošanās pa dubļiem

Aldis Zelmenis, 21.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Opel Country Tourer ir labs pieteikums automobiļu segmentā, kurā Opel līdz šim nav bijis.

Mūsdienās ikviens autoražotājs meklē jaunus veidus, kā pārsteigt un iekārdināt savus pircējus, neapstājoties tikai pie klasisko virsbūvju modeļu ražošanas. Spilgts piemērs ir Nissan Qashqai – pilsētas krosovers, kurš radīja pilnīgi jaunu klasi, balvā saņemot milzīgu Eiropas pircēju atsaucību. Pēc būtības Opel Country Tourer nav nekas revolucionārs, taču Opel tas ir pagaidām neapgūts lauciņš. Teorētiski šis gājiens varētu piespēlēt vācu ražotāja klientu datu bāzei kadrus, kas iepriekš nekad nav skatījušies Opel virzienā.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Universālu mode no rietumeiropiešiem ir pielipusi arī mums, turklāt kombinācijā ar 4X4 piedziņu tā kļūst vēl interesantāka. Neba velti joprojām pietiekami lielos apmēros tirgoti Volvo XC70, jo īpaši mazlietotie. Par fanu trūkumu nevar sūdzēties viens no principiālākajiem Country Tourer konkurentiem Subaru Outback. Šim klubiņam nu ir pievienojies arī Opel. Vācu ražotāja izstrādājums ir iekārtojies starp šiem abiem pieminētajiem konkurentiem. Emocionāli un saturiski Country Tourer vairāk līdzināsies XC 70 paraugam. Premium auto raksturīgais iekārtojums ar digitalizēto vadības paneli būs galvastiesu pārāks par askētisko Subaru Outback salona iekārtojumu. Atšķirībā no Subaru Outback, kas ar entuziasmu būs gatavs līdz ausīm mesties peļķēs un dubļos, jaunajam Country Tourer vairāk patiks glamūrīgāka vide, piemēram, pa Alpu kūrortiem, kur, vizinoties caur piparkūku namiņu ciematiņiem, pilnpiedziņa ziemā bieži vien ir neaizstājama.Tiem, kuriem iepatiksies jaunais Country Tourer, vajadzēs likt galdā vismaz 31 163 eiro. Vēl ir jāpatur prātā, ka jaunajam modelim no kopējās Insignia motorizācijas programmas būs pieejami tikai trīs jaudīgi turbomotori, proti, divu litru 163 ZS un 195 ZS CDTi dīzeļi un tiešās iesmidzināšanas 250 ZS jaudīgais divu litru benzīnmotors. Pilnīgi noteikti abi dīzeļi būs piemērotākie Country Tourer motortelpai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Parakstīta vienošanās par jauna Opel dīlera izveidi Latvijā

Vēsma Lēvalde, 25.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau novembrī Rīgā būs jauns Opel tirdzniecības un servisa centrs Skanstes ielā, kas nesīs Auto Blitz nosaukumu.

Opel SouthEast Europe un Auto Blitz parakstījuši nodomu protokolu par jauna Opel dīlera Latvijā izveidošanu. Auto Blitz padomes priekšsēdētājs Māris Varkalis ir apņēmības pilns kļūt par labāko Opel dīleri Baltijā klientu apkalpošanas kvalitātes un

sniedzamo pakalpojumu jomā. Jaunajā Opel centrā tikšot pilnībā ieviesti jaunie Opel korporatīvie standarti. Auto Blitz būs lielākais Opel zīmola autocentrs Latvijā, kurā 650m2 atvēlēti salona ekspozīcijai, 560m2 servisa apkalpošanas zonai un 320m3 rezerves daļu noliktavai, informē uzņēmums. Te varēs iegādāties Opel vieglās un komercautomašīnas, kā arī mazlietotas automašīnas, varēs izmantot ātro servisu, virsbūves darbu servisu, pasūtīt un iegādāties rezerves daļas un aksesuārus. Auto Blitz klientiem būs pieejami papildus pakalpojumi: līzings, apdrošināšana un auto noma. Auto Blitz dibinātāji ir Mūsa motors grupa un vairākas privātpersonas. Kopējās investīcijas šajā projektā sasniedz vienu miljonu eiro. Jaunajā uzņēmumā plānots nodarbināt 15-20 darbinieku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

General Motors ļauj Opel izplesties Ķīnā

Lelde Petrāne, 27.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražotājs Opel, General Motors vienība, nākamgad sāks pārdot transportlīdzekļus Ķīnā un vairākās citās valstīs, ziņo dw-world.de.

ASV autoražotājs General Motors ir nolēmis ļaut Opel pārdot automašīnas Ķīnā. Šis solis varētu novest pie vēl asākas konkurences starp tā zīmoliem milzīgajā Ķīnas tirgū, norāda medijs.

«Ir arvien vairāk ķīniešu, kuriem patīk Eiropas automašīnas un kuriem ir nauda, lai tās iegādātos,» stāstījis Opel pārstāvis Andreass Krēmers (Andreas Kroemer).

Opel pārbaudīja Ķīnas «ūdeņus» pagājušajā gadā, pārdodot aptuveni 4 tūkstošus automašīnu, informējis A. Krēmers.

2010.gada pirmajā pusē Ķīna pārspēja ASV kā General Motors lielākais tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā automašīna noripojusi no Opel Bohumas rūpnīcas ražošanas līnijas, padarot šo piektdienu par drūmu dienu gan Vācijas pilsētai, gan rūpnīcas 3 tūkstošiem darbinieku, ziņo thelocal.de.

Pēc 52 gadus ilgas Opel automašīnu ražošanas tai pielikts punkts.

«Opel sirds ir pārstājusi pukstēt,» sērīgi teicis viens no darbiniekiem.

Pēdējā automašīna, kas saražota Bohumā, bijusi Opel Zafira. Nolemts, ka tā netiks pārdota, bet tiks veltīta sociālajam darbam.

Opel, kas ir General Motors meitas uzņēmums, savu bijušo vadošo rūpnīcu slēdz pārprodukcijas dēļ. Savos ziedu laikos Bohumas rūpnīca nodarbināja 22 tūkstošus cilvēku. Tagad tā nodarbinās vien 700, lai ražotu auto detaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc nonākšanas franču autogiganta PSA apskāvienos vācu Opel strauji ir palielinājis SUV modeļu gammu. Jaunākais no tiem – Opel Grandland X – cēlies no labi pazīstamā Peugeot 3008

4,47 metrus garais Opel Grandland X vācu ražotājam ir akūti nepieciešams papildinājums tik plaukstošajā SUV segmentā. Šajā klasē jau aktīvi rosās ne tikai radniecīgais Peugeot 3008, bet, piemēram, arī Nissan Qashqai, VW Tiguan, Hyundai Tucson, KIA Sportage, citiem vārdiem sakot, automobiļi, kas šobrīd ļoti tiek mīlēti visā Eiropā, un Opel modelim ir plāni vismaz daļu klientu no tiešajiem konkurentiem pievākt sev. Viegli tas nebūs, taču potenciāls ir.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Lieliskas garuma, platuma un augstuma proporcijas, kā arī augsta sēdvieta ar labu pārredzamību ir tas, kas šodien vajadzīgs. Konservatīvāku uzskatu pircēji jauno Opel Grandland X pieminētā Peugeot 3008 vietā varētu izvēlēties kaut vai tikai tāpēc, ka tam būs klasiska izmēra stūres rats, ko var pieregulēt tā, lai redzētu gan ceļu, gan mērinstrumentu paneli, turklāt stūres ratam nav jāatrodas klēpī. Pati salona arhitektūra Grandland X nebūs tik stilīga kā Peugeot 3008, taču noteikti būs pircēji, kas par to neskums. Ar ergonomiku tam viss ir kārtībā. Vēl viena Grandland X priekšrocība ir tā, ka ir pircēji, kas joprojām šķībi skatās uz franču ražojumiem, toties fano par vācu zīmoliem. Tādējādi, neraugoties uz to, ka Grandland X ir franču izcelsmes un arī tiek ražots Francijā, būs cilvēki, kas to labprātāk izvēlēsies Peugeot 3008 vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors(GM) piederošais vācu autoražotājs Opel nācis klajā ar paziņojumu, vēstot, ka visiem saviem jaunajiem modeļiem tiks piemērota garantija līdz 160 000 kilometru lielam nobraukumam, nosaucot to par mūža garantiju, vēsta Automotive news.

Kaut arī šo pakalpojumu Opel sauc par mūža garantiju, Automotive news vēsta, ka patiesībā pilnā apmērā remonta izdevumi tikšot segti līdz 50 000 kilometru nobraukumam. Vēlāk pieaugot nobraukumam Opel īpašniekam vajadzēs rēķināties, ka par remonda izdevumiem ar katru nākamo nobraukto kilometru būs jāmaksā vairāk. Piemēram, sasniedzot 100 līdz 160 tūkst. kilometru lielu nobraukumu īpašniekam pašam vajadzēs segt 60 % no remonta izmaksām, un tikai 40 % tiks segti no Opel puses. Uzņēmuma mērķis esot apturēt pieaugošo Opel pārdošanas apjomu kritumu, ko lielā mērā esot ietekmējusi GM neizlēmīgā rīcība 2008. gadā, sākotnēji cenšoties pārdot Opel, bet pēcāk pārdomāt un paturot Opel savā īpašumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas policisti, kuri jau aktīvi vizinās ar vecajām Opel Mokka, visticamāk, sajutīsies apdalīti, ieraugot, cik eleganti no ārpuses un galvenokārt no iekšpuses izskatīsies uzlabotā Opel Mokka X

Varētu teikt, ka Opel izdevusies īsā pasaka par Pelnrušķītes pārvēršanos skaistulē, jo saturiski transformācija no Mokka uz Mokka X ir vairāk nekā nosaukumam pievienotais X burts. Starp citu, jau šī pavasara Ženēvas autoizstādē, kur norisinājās Mokka X pirmizrāde, daudzus nozares ekspertus jaunais auto apbūra ar savu eksterjera dizainu, kurā vairs nebija ne vēsts no smagnējā Mokka silueta ar lempīgo degungalu. Tagad no atsevišķiem priekšdaļas rakursiem Mokka X tumsā var pat sajaukt, piemēram, ar Audi Q3. Kas attiecas uz modeļa nosaukumam pievienoto X burtu, tad, pēc Opel marketologu skaidrojuma, nākotnē visi Opel modeļi ar piedzīvojumu meklētāja instinktiem tiks apzīmēti ar X.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

GM neplāno pārdot Opel

Jānis Rancāns, 28.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves kompānija General Motors (GM) neplāno pārdot Opel struktūrvienību, paziņojis kompānijas vadītājs Dens Akersons, noliedzot iepriekš izskanējušo informāciju par Opel pārdošanu, vēsta Reuters.

«Mēs nekomentēsim spekulācijas, un pēdējā laikā to ir bijis daudz – tomēr es teikšu šo: Opel netiks pārdots,» uzsvēra D. Akersons.

Jūnija sākumā Vācu medijos sāka izplatīties baumas par Opel pārdošanu. Kā iespējamie pircēji tika nosaukti Volkswagen un Ķīnas autoražotāji.

Dv.lv jau rakstīja, ka šī informācija pamatīgi satrauca gan darbiniekus, gan arodbiedrību. Opel vadītājs Karls Frīdrigs Štrake vēstulē darbiniekiem sūdzējies par baumām un spekulācijām, lūdzot viņiem saglabāt uzticību autoražotāja nākotnei, norādot, ka zīmolam saglabājas perspektīvas, jo ir pieaudzis pasūtījumu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar Āboltiņas vīru saistīts uzņēmums smeļ miljonus valsts iepirkumos

Dienas Bizness, 09.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Rīgas apkaimē jūs apturēs ceļu policists, iespējams, viņš patrulēšanas vietā būs nokļuvis ar kādu no 40 jaunajiem, glaunajiem automobiļiem Opel Insignia, taču mugurā būs par paša naudu pirktas bikses, jaka, ziemas apavi vai pat uzpleči. Tik absurda situācija ar iepirkumiem izveidojusies Valsts policijā (VP). Skaļi runāt par to uzdrošinās vien retais likumsargs, un arī aiz lepnās Opel Insignia spēkratu publiskās demonstrēšanas janvāra pirmajā nedēļā dažas lietas palika nepateiktas, piektdien raksta laikraksts Diena.

VP lielapjoma iepirkumā laurus jau otro reizi plūc SIA Auto Blitz - vairāk nekā puse tās kapitāldaļu pieder a/s Mūsa Motors Grupa. Šī uzņēmuma padomes priekšsēdētāja vietnieks ir Saeimas deputātes, varas partijas Vienotība valdes priekšsēdētājas Solvitas Āboltiņas vīrs Jānis Āboltiņš. Iepirkumu uzraudzības biroja dati rāda, ka Opel dīleris SIA Auto Blitz trijos darbības gados pamanījies ar savas pārstāvētās markas automobiļiem apgādāt ne vienu vien valsts iestādi, tiekot pie vairākiem miljoniem eiro. Lauvas tiesa nopelnīta tieši Iekšlietu ministrijas iepirkumos. Šo jomu jau vairāk nekā trīs gadus pārrauga Rihards Kozlovskis, kurš pēc Reformu partijas kraha pievienojās Vienotībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Atklājot jaunu salonu, cer iegūt 40% Opel tirgus

NOZARE.LV, 01.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Opel automašīnu tirgotājs Latvijā Auto Blitz nākamgad vietējā tirgū cer pārdot 40% no visiem pārdotajiem Opel transportlīdzekļiem, sacīja Auto Blitz valdes priekšsēdētājs Ģirts Zemītis.

Viņš norādīja, ka auto tirgotājs nākamgad plāno pārdot 300 Opel automašīnu, no kurām 225 būtu vieglās automašīnas, bet 75 - komerctransports.

Pēc Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas datiem 2010.gadā Latvijā kopumā tika pārdotas 179 Opel markas automašīnas, bet šā gada desmit mēnešos - 325.

2012.gadā Auto Blitz cer iekarot 2% no kopējā Latvijas jaunu auto tirgus.

Kompānijas padomes priekšsēdētājs Māris Varkalis informēja, ka atkarībā no ekonomiskās situācijas valstī, Auto Blitz nākamgad varētu paplašināt darbību arī Latvijas reģionos.

Jau ziņots, ka šā gada 10.oktobrī starp Opel SouthEast Europe un Auto Blitz parakstīts nodomu protokols par jauna Opel dīlera centra Latvijā izveidošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban tiek meklēti investori naftas pārstrādes rūpnīcas būvniecībai Daugavpils novadā un risināti ar izejvielu piegādi ražotnei saistītie jautājumi, aģentūru LETA informēja SIA Euro Oil Refinery valdes loceklis Igors Jemeļjanovs.

Tā kā naftas pārstrādes uzņēmuma būvniecība ir sarežģīts un dārgs process, investoru piesaiste un izejvielu piegādes jautājumi ir komplicēti un to risināšana prasa daudz laika. Patlaban no pašvaldības un Vides pārraudzības valsts biroja ir saņemtas visas nepieciešamās atļaujas rūpnīcas būvniecībai un tiek vērtēti vairāki ražotnes izveidei nepieciešamā finansējuma piesaistes varianti, skaidroja Jemeļjanovs.

SIA Euro Oil Refinery naftas pārstrādes rūpnīcas ar jaudu 7,875 miljoni tonnu gadā būvniecības un ekspluatācijas Laucesas pagastā ideju Daugavpils novada dome atbalstījusi 2009.gada oktobrī. Lēmums pieņemts, balstoties uz Vides pārraudzības valsts biroja iesniegto ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kriptovalūtu klondaika – vai digitālās zīmes var kļūt par naudu?

Latvijas Bankas ekonomists Ivars Tillers, 02.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā šķietami nemanāma, tomēr tautsaimniecībai nepārvērtējami nozīmīga ir uzticamība. Vai varam paļauties, ka preču un pakalpojumu maiņas darījumos iegūsim solīto; vai varam būt droši, ka darījuma otra puse spēj pildīt solījumus; vai vērtības, kuras iegādājāmies, patiesībā pieder to pārdevējam, un kā varam droši zināt, kas tieši kam pieder?

Vai, iegādājoties, piemēram, nekustamo īpašumu, tam nav apgrūtinājumu, vai īpašumtiesību nostiprinājumi ir droši un nevar tikt nesankcionēti mainīti? Visbeidzot, naudas pastāvēšana pašos pamatos ir uzticēšanās rezultāts – tautsaimniecības dalībnieku paļaušanās, ka naudaszīmes, kam pašām par sevi nav gandrīz nekādas vērtības, var un nākotnē varēs apmainīt pret precēm un pakalpojumiem. Līdzās uzticībai naudas pirktspējai, kredītiestāžu emitētā bezskaidrā nauda var pastāvēt, ja klienti uzticas kredītiestāžu spējai pildīt saistības un regulējošo institūciju spējai novērst nelīdzsvarotības, kas rodas banku sistēmā.

Darījumos, kuros nepietiek ar otras puses labu reputāciju, mūsdienās uzticamības panākšanai plaši tiek izmantoti centralizēti institucionāli risinājumi – dažādi reģistri, vidutāji, kas apstiprina darījuma pušu noslēgtās vienošanās, intelektuālā īpašuma izmantošanas tiesības un autoratlīdzības sadali administrējošas iestādes utt. Institucionālie risinājumi ne vienmēr ir ātrdarbīgi un efektīvi, turklāt daudzos gadījumos to darbošanos atbilstoši izveidošanas iecerei apdraud dažādi cilvēciskie faktori – kļūdas, ļaunprātība. Varētu vaicāt, vai iespējams izveidot tautsaimniecības darbības modeļus, lai uzticamība kļūtu par sistēmas neatņemamu īpašību un tautsaimniecības dalībnieku paļāvība būtu sasniedzama bez trešās puses iesaistes? Vai iespējams darījuma slēdzējpusēm izveidot līgumus, kuru izpilde notiktu automātiski, bez darījuma gaitu un nosacījumus pārraugošo pušu iesaistes, un līguma nesankcionēta maiņa būtu neiespējama?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums «Opel» prezentējis plānu sava finansiālā stāvokļa uzlabošanai, kas paredz 2020.gadā atgriezties pie peļņas gūšanas, pateicoties ietaupījumiem, kurus jaunais īpašnieks - Francijas autoražotājs «Groupe PSA» - palīdzēs sasniegt bez nepieciešamības slēgt rūpnīcas vai likvidēt darba vietas.

PSA šā gada augustā iegādājās ASV autoražotāja «General Motors» Eiropas struktūrvienību, kurā ietilpst «Opel» un «Vauxhall» zīmoli, ar cerībām atdzīvināt uzņēmumu, kas peļņu nav guvis jau kopš 1999.gada.

Ceturtdien prezentētais plāns ievērojami balstās uz PSA tehnoloģiju izmantošanu un atsevišķu darbību apvienošanu, lai sasniegtu ietaupījumus, kas līdz 2020.gadam veidos 1,1 miljardu eiro, bet līdz 2026.gadam - 1,7 miljardus eiro.

Divas PSA automašīnu platformas paredzēts drīzumā ieviest «Opel» un «Vauxhall» ražotnēs, lai paātrinātu pāreju uz PSA dzinēju un transmisiju izmantošanu. Kopumā «Opel» plāno līdz 2024.gadam samazināt vieglajiem automobiļiem izmantoto platformu skaitu no šobrīd deviņām līdz divām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Preču zīmju apstrīdēšana kļūst aizvien biežāka, līdz tiesai visi strīdi gan nenonāk

Kā liecina Patentu valdes Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padomes (Apelācijas padomes) sniegtā informācija, 2016. gadā 4,7 % no reģistrētajām preču zīmēm tika apstrīdētas iebildumu procedūrā, salīdzinājumam – 2012. gadā tie bija 3,1 %. Līdz šā gada 15. novembrim iebildumu procedūrā tika apstrīdēti 4,2% preču reģistrēšanas gadījumu.

Patentu valdes Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padomes priekšsēdētāja Dace Liberte atklāj, ka pēdējā laikā aizvien vairāk starptautiski pazīstamu kompāniju apstrīd reģistrētās preču zīmes. «Tie, kas ir reģistrējuši savas preču zīmes, pārējos grib turēt zināmā attālumā no tās. Jo lielāka ir kompānija, jo vēlme citus turēt zināmā attālumā ir lielāka,» stāsta Dace Liberte. Viņa nosauc vairākus piemērus, kad lielo zīmolu īpašnieki satraucas par līdzīgu preču zīmju izmatošanu. «Kompānija Apple kā ierauga ābolīti, tā viņiem liekas, ka tas viņus traucē. Red Bull, kā ierauga buļļa attēlu vai bulli, satraucas. Arī Orange, kad redz oranžo krāsu vai kaut ko, kas saistīts ar oranžo, liekas, ka viņiem tas traucē. Viņi kļūst uzmanīgi un skatās, kādas ir preces un pakalpojumi. Nav tā, ka preču zīmju aizsardzība darbojas uz jebkurām precēm – tā attiecas tikai uz tām, kurām preču zīme reģistrēta, turklāt ir gadījumi, kad reģistrācija notikusi jau sen, tad apstrīdētās zīmes īpašnieks var pieprasīt reģistrētās preču zīmes izmantošanas pierādījumus,» stāsta D.Liberte. Viens no vērtīgākajiem pasaules uzņēmumiem Apple ir līderis savas preču zīmes sargāšanā. Kā stāsta Dace Liberte, Apple cēlis iebildumus par ābolīša (kopā ar apzīmējumu Plush Apple) izmantošanu uz vingrošanas un sporta precēm, par vārda Apple izmantošanu uz somām un siksnām. Pašlaik Apple visā pasaulē ir strīds ar pulksteņu ražotāju Swatch, kurš reģistrējis divas preču zīmes – saukli, ko savulaik lietojis Stīvs Džobss, prezentējot katru jaunu Apple produktu – One more thing. Faktiski abām pusēm ir strīds par tā saucamajiem gudrajiem pulksteņiem, kur saduras abu kompāniju intereses. Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padome šajā strīdā ir lēmusi par labu Swatch, taču pretējā puse šo lēmumu pārsūdzējusi tiesā, kas gaidāma nākamā gada pavasarī. Kompānija Red Bull iebilda pret Stargorod preču zīmes reģistrāciju, kuras vizuālais tēls ir līdzīgs - tajā attēloti divi buļļi. Strīda rezultātā Stargorod preču zīmes reģistrācija tika dzēsta un pie restorāna vairs nav redzama izkārtne ar šo preču zīmi. Liberte arī stāsta, ka aktīvi savu preču zīmju sargāšanā ir alkoholisko dzērienu ražotāji. Kāds Latvijas uzņēmums bija reģistrējis uzņēmumu kampari18.lv, pret ko iebilda dzērienu ražotājs Campari, uzskatot, ka tas ir viņu tiesību pārkāpums. Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padome apmierinājusi Campari iebildumus. Lai aizliegtu savas preču zīmes izmantošanu, tad jāvēršas tiesā. Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padome var dzēst preču zīmes reģistrāciju, kas nozīmē, ka tiek anulētas uzņēmumam piešķirtās tiesības apkarot viņu preču zīmes atdarinātājus. Vēl viens gadījums – strīds starp Viagra un alkoholiskajiem dzērieniem reģistrētu preču zīmi Viaguara, kur iebildums tika apmierināts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Saldo

Joprojām vienīgais veids, kā pasargāt preču zīmi, ir to reģistrēt

Elīna Pankovska, 03.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Intelektuālais īpašums ir tieši tas, kas uzņēmējdarbībā rada pievienoto vērtību. Tas atšķir vienu uzņēmumu no citiem uzņēmumiem, tāpēc konkurences apstākļos izvēršas strīdi.

Strīdu saistībā ar preču zīmēm Latvijā nav pārāk daudz. Tomēr no intelektuālā īpašuma strīdiem tie ir visizplatītākie. Latvijas tiesu statistika liecina, ka 2011.gadā pirmās instances tiesās saņemtas 19 lietas, kas saistītas ar preču zīmēm, pagājušajā gadā to skaits bija jau 28, bet šā gada pirmajā ceturksnī – 12. Krietni mazāk strīdu tiesās ir par patentiem. Proti, 2011. gadā tādi bija trīs, bet pērn tiesā nav saņemta neviena šāda lieta. Tas pierāda, ka patentu tiesvedība Latvijā nav īpaši izplatīta. Līdzīgi ir arī ar strīdiem par dizainparaugiem – 2011. gadā šādas lietas pirmās instances tiesās netika saņemtas, bet pērn tādas bija divas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

General Motors Vācijas un Polijas rūpnīcās investēs vairāk nekā 500 miljonus eiro

LETA--AFP, 21.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves gigants General Motors (GM) Vācijas un Polijas rūpnīcās investēs vairāk nekā 500 miljonus eiro, lai ražotu jaunus dzinējus un pārnesumkārbas, ziņo GM Vācijas struktūrvienība Opel.

Opel norāda, ka GM investēs Rīzelsheimas un Kaizerslauternas rūpnīcās Vācijā, kā arī Tiši ražotnē Polijā.

Papildus tam, GM arī atgādināja par plāniem Opel Rīzelsheimas rūpnīcā ražot jaunu vieglās apvidus automašīnas modeli, tam atvēlot aptuveni 245 miljonu eiro investīcijas.

«Opel mums stratēģiski ir ļoti svarīgs. Šīs papildu investīcijas palīdzēs atjaunot zīmola pievilcību un stiprināt mūsu pozīciju Eiropā,» norāda GM vadītāja Marija Bara.

Pēc ciestajiem zaudējumiem vairāku gadu garumā Opel uzsācis īstenot pasākumus finanšu stāvokļa uzlabošanai, tostarp paredzot no 2014.gada līdz 2018.gadam tirgū laist 27 jaunus modeļus un 27 jaunus dzinējus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav šaubu, ka Opel Insignia GSi limuzīns un universālis brauc daudz azartiskāk un precīzāk par parasto Insignia. Žēl, ka modelim pietrūkst sportiskās mežonības un jauneklīgās trakulības

Asāka un precīzāka stūre, atlētiskāka piekare, jaudīgākas bremzes, divi ņipri motori un perfekts pilota krēsls. Gribētos cerēt, ka Insignia, kura aizmuguri rotā GSi burti, arī uz koplietošanas ceļiem vai slēgtā trasē būs trakulīgāks un izaicinošāks. Šoreiz – ne! Auto ir iznācis pārāk pareizs un nosvērts. Pat automašīnas skaņa gaitā ir pieklusināta, un tikai pie maksimāliem apgriezieniem pilota ausis glāsta tā melodija, ko būtu pelnījis Insignia GSi. Savā ziņā Insignia GSi raksturo kompānijas Opel pašreizējo dvēseles stāvokli. Pēc tās iekļaušanās franču PSA sastāvā jaunie saimnieki aktīvi ķērušies pie optimizācijas darbiem, atrotītām piedurknēm griežot visus nevajadzīgos izdevumus. Kā zināms, Opel vairāku gadu garumā strādā ar milzu zaudējumiem, piemēram, pēc 2017. gada aprēķiniem tie pārsniedza miljardu eiro. Loģiski, ka PSA finansisti turpmāk kaut ko tādu nevēlas pieļaut, tāpēc nav brīnums, ka Opel jaunie īpašnieki finansiālu apsvērumu dēļ šogad liedza Opel piedalīties Ženēvas autoizstādē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Opel šo gadu plāno noslēgt ar 1,4 miljardu eiro zaudējumiem

Ritvars Bīders, 22.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV automašīnu ražotājam General Motors (GM) piederošā Eiropas kompānija Opel 2010. gadu plāno noslēgt ar 1,4 miljardu eiro lieliem zaudējumiem, citējot Opel vadītāju Niku Reiliju (Nick Reilly), ziņo AFP.

Viņš norāda, ka lielā mērā zaudējumus veicinājušas restrukturizācijas izmaksas. Šā gada pirmo deviņu mēnešu laikā Opel strādājis ar 1,2 miljardu eiro lieliem zaudējumiem.

Pirms pāris mēnešiem GM uzsāka Opel restrukturizāciju, kā rezultātā darbu zaudēja 8 tūkstoši darbinieku. Tagad Opel nodarbina aptuveni 38 tūkstošus darbinieku.

Šogad restrukturizācijas izmaksas Opel veidos aptuveni vienu miljardu eiro, savukārt nākošgad paredzētas 500 miljonu eiro lielas restrukturizācijas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru