Saeima ceturtdien galīgajā lasījumā pieņēma likuma «Par akcīzes nodokli» grozījumus, kas paredz no 2004. gada 1. maija palielināt akcīzes nodokli degvielai. Proti, benzīnam akcīzes nodokļa likme pieaugs no 160 Ls līdz 174 Ls par 1000 litriem, bet dīzeļdegvielai attiecīgi no 100 Ls līdz 148 Ls par 1000 litriem degvielas. Šāds degvielas akcīzes nodokļa likmju pieaugums tiek skaidrots ar nepieciešamību saskaņot Latvijā noteiktās akcīzes nodokļa likmes ar minimālajām šī nodokļa likmēm, ko nosaka ES direktīva. Db ( 09.03.2004.) jau rakstīja, ka minimālā akcīzes nodokļa likme dīzeļdegvielai ES ir 245 eiro ( 165 Ls pēc pašreizējā lata/eiro kursa), taču Latvija ar Eiropas Komisiju panākusi vienošanos, kas atļauj akcīzes nodokļa likmes degvielai noteikt pēc valūtas maiņas kursa 2002. gada decembrī. Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Uldis Sakne Db norādīja, ka akcīzes nodokļa likmju pieauguma dēļ no 1. maija dīzeļdegvielas cenām būtu jāaug par 4.8 santīmiem litrā, bet benzīna cenām — par 1.4 santīmiem litrā, taču šīm summām vēl jāpiemēro PVN, kā rezultātā dīzeļdegvielas cenas pieaugs par vismaz 5.5 santīmiem litrā, bet benzīna cenām — par vismaz 1. 65 santīmiem litrā. «Protams, šo cenu kāpumu pilnā mērā izjutīs patērētāji,» uzsver U. Sakne. Viņš pieļauj, ka degvielas cenu kāpums var veicināt degvielas kontrabandu no Krievijas un Baltkrievijas, kur degviela jau tagad ir lētāka nekā Latvijā, turklāt varētu palielināties arī pieprasījums pēc nelegālās dīzeļdegvielas, kas tiek nozagta no LatRosTrans naftas vada. Lai kaut daļēji kompensētu zaudējumus, kas pasažieru autopārvadājumu veicējiem radīsies, pieaugot degvielas akcīzes nodokļa likmei, no 2005. gada 1. janvāra varētu tikt ieviestas akcīzes nodokļa atmaksas komersantiem, kas veic pasažieru autopārvadājumus.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra