Visdārgāko raidlaiku politiskajām reklāmām apmaksājusi apvienība TB/LNNK - aptuveni par 270 tūkstošiem latu, konstatēts Sabiedriskās politikas centra Providus pētījumā.
Interesanti, ka apvienības TB/LNNK publiski zināmie ienākumi neliecina, ka tā var atļauties šo ļoti dārgo reklāmas raidlaiku apmaksāt. Ja saskaita 2008.gada atlikumu partijas kasē, kā arī 2009.gada laikā saņemtos ziedojumus, partijai varētu pietrūkt aptuveni 100 tūkstoši latu, lai televīzijā vien norēķinātos par politisko reklāmu, norādīja Providus pētniece Iveta Kažoka. Līdz 30. maijam reklāmai televīzijas kanālos tautas partija tērējusi 237 tūkstošus latu, bet LPP/LC – 199.5 tūkstošus. Nākamā sekotāja šajā sarakstā – PCTVL – krietni atpaliek ar 88.9 tūkstošiem latu.
Vislielāko reklāmas apjomu pēdējās nedēļas laikā nacionālā līmeņa televīzijā bija izvietojusi Tautas partija - 202 minūtes. TB/LNNK un LPP/LC reklāmas laiks atšķiras par pusminūti – tēvzemiešiem 173.5, bet mācītāju partijai – 173 minūtes.
Vērtējot partiju ienākumus un atļautos tēriņu «limitus», Providus secina, ka esošais partiju priekšvēlēšanu kampaņu regulējums novērš kliedzošas partiju tēriņu pārmērības, taču nenodrošina vēlēšanu kandidātu iespēju vienlīdzību. Pēc izvietotā reklāmas daudzuma televīzijā trīs partijas izteikti dominē pār pārējām. Zīmīgi, ka tieši šīs partijas (TB/LNNK, TP, LPP/LC) ir starp tām, kurām ir ļoti augsts vidējā ziedojuma apmērs, turklāt tām ziedo salīdzinoši šaurs cilvēku loks.
Latvijas priekšvēlēšanu kampaņas joprojām maksā ļoti dārgi. Monitorings liecina, ka no 7. februāra līdz 30. maijam partijas politiskajām reklāmām nacionāla līmeņa televīzijās vien varētu būt iztērējušas vairāk nekā miljonu latu.