«Pārmaksātā uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) avansa maksājumu atmaksas pieaugums ir saistīts ar peļņas nodokļa likmes samazināšanos un neatbilstoši lielu UIN pieprasīšanu avansā,» uzskata telekomunikāciju SIA Telecentrs administratīvā direktore Laima Saltuma. Viņa norāda, ka avansa maksājums UIN tiek aprēķināts, ņemot vērā iepriekšējā gada rādītājus, kas bieži neatbilst kārtējā gadā paredzamajai peļņai. Ja kārtējā gada peļņa ir mazāka vai arī ja rodas zaudējumi, uzņēmumam jebkurā gadījumā ir jāmaksā valstij avansā UIN atbilstoši iepriekšējā gada aprēķiniem, tādējādi uzņēmums tiek piespiests kreditēt valsti, kas tam var radīt apgrozāmo līdzekļu trūkumu, kas, savukārt jākompensē ar aizņēmumiem, piemēram, komercbankās. Rodas absurda situācija, ka uzņēmumam ir jāaizņemas bankā nauda, jāmaksā par to kredītprocenti tikai tāpēc, lai samaksātu valstij nodokli, kas tam nemaz nebūtu jāmaksā. Valstij vajadzētu vairāk domāt par uzņēmumu atbalstu, iestrādājot likumos iespēju maksāt avansā tikai tādu UIN, kas ir paredzams, ka tiks gūts no kārtējā gada peļņas. Šāda valsts attieksme veicinātu komercdarbības attīstību, neradot uzņēmējam problēmas ar nepamatotu avansa maksājumu veikšanu un sarežģīto tālāko tā atgūšanu no valsts, secina L. Saltuma.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra