Izmantojot jauno pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likmi, tirgotāji pamanījušies cenas celt vairāk, nekā tās mainītos paaugstinātā PVN ietekmē, novēroja Db.
Pirmajās jaungada dienās vairākos veikalos cenu zīmes plauktos bija palikušas vecās, taču kasē tās bija jau ar izmaiņām. Līdz ar to bija iespēja fiksēt katras preces konkrēto cenu kāpumu. Tā būvmateriālu veikalā DEPO vidējais cenu kāpums, aprēķināja db, ir ap 6 %. Piemēram, tualetes papīrs ZEWA Moll no 1.29 ls kāpis līdz 1.36 Ls, lai gan PVN izmaiņas cenu paceltu tikai līdz 1.32 ls. Šķidrās ziepes Palmolive - no 0.81 Ls līdz 0.85 Ls (ar 21 % PVN - 0.83), atkritumu maisi no 0.58 līdz 0.61 (0.60), grīdas tīrīšanas līdzeklis laminātam no 2.07 līdz 2.17 (2.12), zobu pasta COLGATE no 0.63 lS LĪDZ 0.66 (0.65), Akvārija dekors no 1.64 līdz 1.72 (1.68), mazgājamās grīdas birstes rezerve - no 5.35 līdz 5.62 (5.49).
Līdzīgi rīkojušies arī pārtikas tirgotāji.
Tā veikalā Elvi kafijas Tchibo cena augusi no 1.86 līdz 1.92, par pusprocentu pārsniedzot PVN kāpumu, baltmaize no 0.54 uz 0.56, piena maisījums Aptamil no 8.87 līdz 9.31, aptuveni par procentu pārsniedzot PVN starpību. Kā jau vairākkārt informēts, ar valdības lēmumu no 2009. gada 1. janvāra PVN likme līdzšinējo 18 % vietā noteikta 21 % apmērā.