Nodokļi

Valdim Dombrovskim būs jāskaidro Dinaz Oil Terminal LLC parāda dzēšana

Miks Stroža [email protected], 26.01.2004

Jaunākais izdevums

Ministru prezidents Einars Repše prasīs finanšu ministra Valda Dombrovska skaidrojumus par Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pagājušā gada lēmumu dzēst Ls 23.6 miljonu nodokļu parādu Dinaz Oil Terminal LLC, kas vairākus gadus bija viens no lielākajiem valsts nodokļu parādniekiem. E. Repše vēlas uzzināt faktus, kas ietekmējuši šādu VID lēmumu, premjera viedokli pauda viņa palīgs preses jautājumos Guntars Gūte. Db jau ziņoja (23.01.), ka VID Dinaz Oil Terminal nodokļu parāda dzēšanu skaidro ar piedziņas neiespējamību, jo VID rīcībā nav informācijas, ka no ASV kompānijas parādu kādreiz būtu iespējams piedzīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Naftas rūpnīcai miljardu vēriens

Daiga Ozola kopā ar Madaru Laicāni, 06.10.2008

Dinaz holdingā ietilpstošā Euro Oil Refinery, kas iecerējusi uzbūvēt naftas ražotni Daugavpils rajona Lauceses pagastā, investīcijas šim projektam un rūpnīcas jaudu nepilna gada laikā desmitkāršojusi līdz 2 miljardiem eiro un 7.5 miljoniem tonnu gadā. «Šajā jomā biznesa efektivitāte ir augstāka, strādājot ar lielāku pārstrādes jaudu nekā iecerēts iepriekš, tāpēc plāni būtiski mainīti,» skaidro Dinaz holdinga vadītājs Nikolajs Jermolajevs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepilna gada laikā desmitkāršojušās SIA Euro Oil Refinery plānotās aplēses par investīcijām naftas pārstrādes rūpnīcā un tās jaudu.

Varētu ar Krieviju

Pārstrādājot jēlnaftu, rūpnīcā plānots iegūt benzīnu (95., 98.), dīzeļdegvielu un aviobenzīnu, ko tālāk realizēt gan ES, gan Krievijā. Pašreiz EOR notiek sarunas ar Eiropas lielākajiem degvielas uzpildes staciju tīkliem. Savukārt par jēlnaftas iepirkšanu vēl esot neskaidrības. Lai gan iepriekš minēta Krievija, politisko apstākļu dēļ EOR jēlnaftu varētu iepirkt no citas valsts, norāda Dinaz holdinga preses sekretāre Ligita Audere. Savukārt Oil Market minējis Kazahstānu kā vienu no variantiem. Jāatzīmē, ka plānotā naftas pārstrādes rūpnīca atradīsies liela dzelzceļa transporta mezgla tuvumā un vien 4 kilometru attālumā no Latvijas-Krievijas uzņēmuma LatRosTrans naftas vada, tāpēc izejvielas piegādi no Krievijas nevarot izslēgt. Pašreiz Krievijas puse norādot uz naftas pārvada Brjanskas apgabalā tehniskajām problēmām, kas neļaujot atjaunot naftas pārsūknēšanu uz Mažeiķu naftu. Tomēr Oil Market atzīmē, ka ieinteresētība šī vada remontā var parādīties, ja projekta galveno akcionāru vidū iekļūs kāda milzīga Krievijas privātā vai valsts kompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Izdevīgā tiesvedības vilcināšana

Mārtiņš Mežinskis, Zvērināts advokāts advokātu birojā Red, 09.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diskusijas par tiesu sistēmas efektivitāti un lietu izskatīšanas ātrumu nerimst jau kopš Latvijas valstiskās neatkarības atjaunošanas. Tomēr tiesu noslogotība un lielais izskatāmo lietu daudzums ir tikai viena medaļas puse. Izmantojot Civilprocesa likuma dotās iespējas, civiltiesisko strīdu izskatīšanu tiesā nereti apzināti vilcina viena no strīdā iesaistītajām pusēm. Kā piemēru minēšu ASV ārzonas uzņēmuma Menard Port LLC darbības skaļu rezonansi guvušajā tiesvedībā pret Nordic Partners grupas uzņēmumiem.

Kopš Menard Port LLC prasības iesniegšanas Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesā drīz būs pagājis gads, tomēr līdz lietas skatīšanai pēc būtības tiesa vēl nav tikusi. Teju gada garumā risinājušās peripetijas ap prasības nodrošinājuma piemērošanu vairāk kā divdesmit ar minēto lietu nesaistītiem NP grupas uzņēmumiem un tā atcelšanu, tomēr kārtējās tiesai iesniegtās Menard Port LLC prasības draud kļūt par to klupšanas akmeni, kas tiesvedībai var likt ievilkties neprognozējamā garumā. Tiesvedības «ievilkšanas» shēma īsumā izskatās šādi: 2014. gada 29. septembrī Menard Port LLC iesniedza prasības pieteikuma grozījumus un papildinājumus, prasot vairāk kā 5 miljonu eiro lielo prasījuma summu palielināt vēl par vairāk kā 2,7 miljoniem eiro. Ņemot vērā, ka daļai atbildētāju lietā prasības nodrošinājums ir atcelts, Menard Port LLC 21. oktobrī iesniedz pieteikumu par prasības nodrošinājuma apmēra grozīšanu, to solidāri sadalot starp četriem atbildētājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Pašmāju «ārvalstu investora» darbībai bijušas smagas sekas

Ilona Bērziņa, publiciste, 21.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados Latvija piedzīvojusi vairākus skaļus investīciju strīdu pretenziju skandālus. Zināmākie no tiem ir kādreizējā air Baltic vadītāja Bertolda Flika pretenzija par 62 miljoniem latu, Spāņu kompānijas CAF strīds par 403,9 miljonus eiro vērtā vilcienu piegādes līguma izbeigšanu, kā arī Igaunijas Wind One prasība 50 miljonu eiro apmērā saistībā ar SIA Winergy lietu, un Uzbekistānas uzņēmēju pretenzija par viesnīcu Royal Square Hotel & Suites un Garden Palace Hotel prettiesisku atņemšanu. Nule šīm pretenzijām pievienojusies arī ASV ofšora Menard Port LLC pretenzija, kurš vēlas panākt tam it kā nodarīto zaudējumu atlīdzību vairāk kā 8 miljonu eiro apmērā.

Starptautisko investīciju šķīrējtiesu prakse rāda, ka iespējamā investora ieguldījumu atzīšanai par investīciju, jābūt izpildītiem attiecīgiem priekšnoteikumiem – noteiktam darbības ilgumam, regulārai peļņai, zināmam riskam, ieguldot ievērojamus finanšu līdzekļus, kā arī pienesumam attiecīgās valsts ekonomikā. Eksperti norāda, ka šim ieguldījumam jābūt samērojamam ar attiecīgās valsts ekonomikas lielumu, un Latvijas gadījumā tam vajadzētu būt mērāmam vairākos simtos tūkstošos un pat miljonos eiro. Cik liels finansiāls ieguldījums vajadzīgs, lai prasītu astoņu miljonu eiro lielu kompensāciju?

Astoņi miljoni par 170 tūkstošu ieguldījumu

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Sarmal Oil Ltd lieta par, iespējams, nenoskaidrotas izcelsmes līdzekļu konfiskāciju tūdaļ nonāks tiesā. Šī ir viena no pirmajām reizēm, kad uzņēmums gatavs stāstīt par notiekošo, kas precīzi sakrīt ar Dienas Biznesā iepriekš izteiktajām bažām 2019.gada nogalē un 2020. gada sākumā par likumu pakārtošanu mantas konfiskācijas vajadzībām.

Sākotnējie secinājumi: lielākais vairums uzsākto lietu par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju tiek izskatītas steigā, formāli un, lai lietu nodotu tiesai naudas līdzekļu konfiskācijai, pietiek vien ar izmeklētāju aizdomām un pieņēmumiem, ka darījumi ir neloģiski.

Stāsta likumdošanas priekšvēsture

2019. gada sākumā tika grozīts Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma proliferācijas finansēšanas novēršanas (NILLTPFN) likums, kas šobrīd atkal atvērts un tieši pieļauto likumdevēja kļūdu dēļ. Tā paša gada nogalē tika ieviesti ar legalizāciju saistīti grozījumi Kriminālprocesa likumā, būtiski atvieglojot izmeklēšanas darbību un paredzot cilvēka vainas nodalīšanu no noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas fakta, kas pēc būtības būtu jāgroza pirmkārt, jo tieši tur tiek noteikts, ka pierādīšanas priekšmets var būt manta, kas, visticamāk, ir ar noziedzīgu, nevis likumīgu izcelsmi. Tālāk seko legālā fakta prezumpcija, kur atslēgvārdi ir “spēt ticami izskaidrot”, pēc noklusējuma pasakot, ka procesa virzītājam nav obligāti jātic un nekādi ticības kritēriji līdz šim nav izstrādāti. Toties banku un apsūdzības zināšanai pērn tika izstrādāta Finanšu izlūkošanas dienesta (FID) tipoloģija, kā saskatīt līdzekļos iespējami noziedzīgo izcelsmi, kas pēc institūciju norādes ņemtas no starptautiskām institūcijām kā vadlīnijas, taču Latvijā ieguvušas jau gandrīz tādu spēku, kas stāv pat virs normatīvajiem aktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākās tiesas Senāta Krimināllietu departaments 1. novembrī rakstveida procesā izskatījis bijušā Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektora Andreja Sončika kasācijas sūdzību un nolēmis atstāt negrozītu Rīgas apgabaltiesas spriedumu, ar kuru apsūdzētajam par dienesta stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu, kas izraisījis smagas sekas, piespriests naudas sods 150 minimālo mēnešalgu apmērā jeb 12 000 latu, Db.lv informēja Augstākās tiesas Komunikācijas nodaļa.

Senāta lēmums ir galīgs un nav pārsūdzams. Krimināllietu departamenta ieskatā apelācijas instances tiesa nav pieļāvusi Andreja Sončika kasācijas sūdzībā norādītos Krimināllikuma un Kriminālprocesa likuma normu pārkāpumus. Iesniegtajā sūdzībā galvenokārt analizēti lietas faktiskie apstākļi, atsevišķi fakti un pierādījumi, un izteikts subjektīvs viedoklis par to, ka apsūdzētā A.Sončika vaina viņam inkriminētā nozieguma izdarīšanā neesot pierādīta. Krimināllietu departaments atzīst, ka kasācijas sūdzība faktiski satur apelācijas sūdzības motīvus vai papildina tos, bet nesatur konkrētus un pamatotus kasācijas motīvus. Kasācijas instances tiesai nav jāpārbauda pierādījumi, nav jāizvērtē apsūdzētā vainīguma pierādīšana, jo šādu jautājumu izlemšana atbilstoši Kriminālprocesa likuma 54. nodaļas normām neietilpst kasācijas instances tiesas kompetencē. Krimināllietu departaments savā lēmumā atzīmē, ka apelācijas instances tiesa visus pierādījumus ir pietiekoši pilnīgi, vispusīgi un objektīvi pārbaudījusi un izvērtējusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Revīzijas laikā Latvijas Literatūras centra atskaitēs konstatē 73,7 tūkstošu eiro iztrūkumu

Žanete Hāka, 13.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kultūrkapitāla fonds (VKKF), oktobra sākumā veicot likumības revīziju fonda 2014. un 2015. gadā finansētajiem projektiem, kuru realizēšanu nodrošina biedrība Latvijas Literatūras centrs (LLC), konstatējis nepilnības iesniegtajās starpatskaitēs, informē VVKF.

Atskaites nav sniegušas skaidru un patiesu priekšstatu par piešķirtā finansējuma izlietojumu.

Revīzijas mērķis bija pārbaudīt piešķirtā finansējuma izlietojuma atbilstību projektu finansēšanas līgumos minētajiem nosacījumiem, kā arī LLC spēju finansiāli nodrošināt sekmīgu projektu realizāciju. Revīzijas rezultātā tika pārbaudīta dokumentācija VKKF finansētajiem projektiem.

Kopējais piešķirtais finansējums bija 236 tūkstoši, no kuriem izmaksāts finansējums 183 tūkstošu eiro apmērā. Secināts, ka atskaites iesniegtas par 109,6 tūkstošiem eiro, tā rezultātā kopējais iztrūkums bijis 73,7 tūkstošu eiro apmērā. 5.oktobrī kopējais atlikums projektu kontos bijis 23 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dombrovskis noliedz, ka sliecies par labu kādai pašvaldībai; nereti nācies strādāt Ķīļa vietā

LETA, 21.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) noliedz, ka būtu savā darbā sliecies par labu kādai pašvaldībai, taču uzsver, ka viņam nereti nācies strādāt bijušā izglītības un zinātnes ministra Roberta Ķīļa vietā, kurš nav spējis sastrādāties ar nozari.

Šodien Latvijas Avīzē publicētajā intervijā R. Ķīlis saka, ka viņam, pildot ministra pienākumus, «nācās saņemt zvanus no Ministru prezidenta saistībā ar nepieciešamību iekļaut budžeta grozījumos papildu pozīcijas, kas saistās ar sporta finansēšanu, kaut Izglītības un zinātnes ministrijā bija cits viedoklis par šīs finansēšanas nepieciešamību». «Tāpat esmu saņēmis no Ministru prezidenta lūgumu atsevišķos jautājumos būt labvēlīgākam pret Ventspili. Piemēram, būt pielaidīgākam pret to, ka Ventspils Profesionālās izglītības centram ir dārgāka būvniecības tāme, nekā pieļaujams.»

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Cienīgs amats vai atzinīgs Eiropas politiķa sniegums?

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece, 11.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ekspremjeram Valdim Dombrovskim savā jaunajā Briseles amatā būs iespēja vai nu izdarīt ļoti daudz, vai neizdarīt neko.

Noslēgumam pietuvojies viens no sava veida realitātes šoviem, kam vismaz daļa Latvijas sabiedrības sekoja gluži vai ar aizturētu elpu. Šī neoficiālā šova nosaukums varētu būt «Kādu amatu Briselē dabūs Dombrovskis». Spekulācijas, minējumi, līdzjutēju un vienkārši vērotāju kaislības sita augstu vilni. Šopavasar dažiem nācās norīt vilšanos par to, ka V. Dombrovskis no cīņas ar Žanu Klodu Junkeru par Eiropas Komisijas (EK) prezidenta posteni izstājās, tomēr prieka dzirksti visā stāstā nesa tā paša Ž. K. Junkera sacītais, ka V. Dombrovska vieta jaunajā EK sastāvā būšot cieši blakus EK prezidentam. Šo mēnešu laikā V. Dombrovskim vismaz runu līmenī tika pielaikoti dažādi amati – no Eiropas Padomes vadītāja līdz Enerģētikas savienības komisāram, lai gan viņš pats bija izteicies, ka vēlētos būt atbildīgs par ekonomiku un finansēm. Tagad intriga ir atrisinājusies, kļuvis skaidrs, ka V. Dombrovskim ir piešķirts viens no septiņiem EK viceprezidentu portfeļiem ar atbildību eiro un sociālā dialoga jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nelegāli strādā līdz pat 10 % reģistrēto bezdarbnieku

Madara Fridrihsone, Db, 01.09.2009

Pēdējo mēnešu laikā vērojams, ka publiskajā telpā izskan aicinājumi nemaksāt nodokļus, vēstulē premjeram Valdim Dombrovskim norādījis VID ģenerāldirektors Dzintars Jakāns. (Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gadā 6 % - 10 % no Valsts darba inspekcijas atklātajiem nelegāli nodarbinātajiem izrādījušies reģistrējušies kā bezdarbnieki. Šāda informācija ir paskaidrojumos par nelegālās nodarbinātības samazināšanu, kurus Valsts darba inspekcija (VDI) sniegusi premjerministram Valdim Dombrovskim (Jaunais laiks).

Finanšu policija pret bezdarbniekiem, kas vienlaikus nelegāli strādā, uzsākusi 10 kriminālprocesus, 5 personas atrodas kriminālvajāšanā.

Šī gada pirmajos septiņos mēnešos VDI apsekojusi 2727 uzņēmumus, kuros atklāti 706 nodarbināti ēnstrādnieki, tas ir, personas, kas strādā, bet ar kurām darba devējs nav noslēdzis rakstveida darba līgumus. Tikai ar 155 no atklātajiem ēn-strādniekiem darba devējs noslēdzis darba līgumus.

Vislielākais nelegāli nodarbināto skaits atklāts būvniecībā, proti, būvniecībā nodarbināti 43.2 % no visiem VDI atklātajiem ēnstrādniekiem. 12.3 % pieķerto nelegāli nodarbināto strādā individuālo pakalpojumu sniegšanas nozarē, bet 8. 9 % bijuši nodarbināti kokapstrādē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets otrdien vienojies piešķirt nacionālo interešu objekta statusu Skultes sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) terminālim pie Saulkrastiem, žurnālistiem pēc lēmuma pieņemšanas pavēstīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Tiek paredzēts, ka Ekonomikas ministrija (EM) līdz 20.septembrim iesniegs valdībā likumprojektu nacionālā interešu objekta statusa noteikšanai Skultes LNG terminālim.

Ekonomikas ministre Ilze Indriksone (NA) preses konferencē atzīmēja, ka nacionālo interešu objekta statusa piešķiršana projektam nozīmēs vienkāršotas un ātrākas administratīvās procedūras gan būvniecības, gan projektēšanas procesā.

Indriksone paredz, ka projektu varētu īstenot līdz 2024.gada rudens sezonai. Vaicāta, vai agrāku lēmumu gadījumā terminālis nevarētu sākt funkcionēt jau 2023./2024.gada apkures sezonā, ministre skaidroja, ka šāda veida lēmumi ir jāpieņem ar lielu atbildību un tiem nepieciešams padziļināts izvērtējums, kāds veikts šobrīd.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Sašķidrinātās dabasgāzes terminālis Skultē varētu izmaksāt aptuveni 120 miljonus eiro

LETA, 08.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) terminālis pie Skultes ostas Saulkrastu novadā varētu izmaksāt aptuveni 120 miljonus eiro, kas ir par 20 miljoniem vairāk, nekā rēķināts iepriekš, teica AS "Skulte LNG Terminal" ģenerāldirektors Renārs Miķelsons.

Sadārdzinājums radies, ņemot vērā pieaugušās cenas izejmateriāliem. Miķelsons apgalvoja, ka termināli ātrākais varētu uzbūvēt 2023.gadā.

"Skulte LNG Terminal" ģenerāldirektors informēja, ka terminālis sastāv no divām daļām - savienojuma un platformas. Ikdienas apstākļos platformas piegādei būtu nepieciešams līdz diviem gadiem, tomēr, ja ir vajadzība to sagādāt strauji, piegādātāji būtu gatavi šo pasūtījumu izpildīt arī gada laikā. Tikmēr savienojumam ar Inčukalna pazemes gāzes krātuvi nepieciešamos cauruļvadus var saņemt apmēram četru līdz piecu mēnešu laikā, bet to izbūve pie ātrākā scenārija prasītu apmēram sešus mēnešus.

Pret Skultes termināļa izbūvi pie Saulkrastiem iebilst šīs vēsturiskās kūrortpilsētas iedzīvotāji. Turklāt pētījumā par vispiemērotāko LNG termināļa atrašanās vietu Latvijā, kurā tika salīdzinātas četras iespējamās vietas, iepriekš tikusi atzīta Rīga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna, videi draudzīga pasažieru un ro-ro kravu termināļa īstenošanai Rīgā noslēdzies Riga Ropax Terminal metu konkurss, kurā kopumā tika saņemti 10 pieteikumi, ko izskatīs žūrijas komisija, lai jau maijā paziņotu uzvarētāju un varētu uzsākt darbu pie termināļa un piegulošās teritorijas projektēšanas.

Paredzēts, ka pie veiksmīgas projekta virzības jaunais terminālis pasažieriem durvis vērs 2028. gadā. Tajā pat laikā noslēgtais sadarbības memorands ar Stokholmas ostu jau ir ļāvis Riga Ropax Terminal iesniegt pieteikumus vairākos Eiropas Savienības fondu projektos.

Saskaņā ar Rīgas domes apstiprināto Eksportostas dienvidu daļas lokālplānojumu arhitektoniskajā konkursā piedalīties varēja ikviens interesents, kurš kvalificējās prasībām. Interese par metu konkursu bija milzīga – kopumā konkursa dokumentāciju izņēma teju 60 pretendenti. Metu konkursā piedalījās trīs uzaicinātie dalībnieki no Ziemeļeiropas un ASV, bet kopumā tika saņemti 10 konkursa pieteikumi. Ņemot vērā darba uzveduma komplicētību, žūrijas komisija, kuras sastāvā ietilpst Rīgas domes, Rīgas Brīvostas pārvaldes, Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes, kā arī Latvijas Arhitektu savienības un Riga Ropax Terminal pārstāvji, pieteikumus izvērtēs līdz šī gada aprīļa beigām, savukārt uzvarētāju paziņošana plānota līdz maija vidum.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Riga Fertilizer Terminal" un SIA "Ventamonjaks" patiesais labuma guvējs vairs nav Eiropas Savienības (ES) sankciju sarakstā iekļautais Dmitrijs Mazepins, bet Amirs Atta Bidvals, informēja "Riga Fertilizer Terminal" un "Ventamonjaks" valdes priekšsēdētājs Artūrs Skadats.

Viņš norāda, ka abu Latvijas uzņēmumu līdzīpašnieka Kiprā reģistrētā uzņēmuma "Uralchem Freight Limited" dalībnieku struktūrā 1.martā ir notikušas izmaiņas, par "Uralchem Freight Limited" dalībnieku kļūstot Šveices uzņēmumam "Svizraa SA". Tādējādi Mazepins kopš 1.marta vairs nav patiesais labuma guvējs "Riga Fertilizer Terminal" un "Ventamonjaks".

Vienlaikus "Firmas.lv" datubāzē, kā abu kompāniju vienīgais patiesais labuma guvējs, joprojām ir uzrādīts Mazepins, taču, pēc Skadata minētā, ir sākts process attiecīgo izmaiņu iegrāmatošanai Uzņēmumu reģistrā.

Tuvākajā laikā plānotas arī izmaiņas abu termināļu pārvaldes institūcijās.

"Riga Fertilizer Terminal" un "Ventamonjaks" valdes priekšsēdētājs norāda, ka Bidvals ilgstoši darbojies ķīmisko produktu biznesā, tostarp minerālmēslu transportēšanas, loģistikas, piegāžu un izplatīšanas jomās, tāpēc saskatījis potenciālu abu termināļu esamībai viņa aktīvu portfelī un, sekojoši, netiešā uzņēmumu iegādē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Ventspils Grain Terminal ir saņēmusi maksimālu atbalstu, apgalvo Ventspils brīvostas pārvalde. Savukārt ekonomikas ministrs Artis Kampars uzskata, ka Ventspils brīvostas pārvalde rīkojas «bezatbildīgi, nesaimnieciski, pat pretvalstiski».

Ventspils Grain Terminal 31.janvārī vērsusies Ventspils brīvostas pārvaldē ar lūgumu pagarināt dzelzceļa sliežu ceļu nomu, ko valde izskatījusi divas reizes, abas reizes atliekot uz nenoteiktu termiņu un iemeslu neizskaidrojot. 25.maijā Ventspils brīvostas valde atteikusi pagarināt dzelzceļa sliežu ceļu nomas līgumu. Faktiski tas nozīmē Ventspils Grain Terminal izolēšanu, liedzot tam piegādāt dzelzceļa sastāvus ar graudiem. Sekas tam būtu kazahu investoru aiziešana no Ventspils, par spīti brīvostā jau ieguldītajām miljonu investīcijām, raksta portāls Nozare.lv. Ekonomikas ministrs A. Kampars norādījis, ka tas ir piemērs tam, kā samudžinātas īpašumtiesības un oligarhu ietekme uz ostas pārvaldi tiešā veidā negatīvi ietekmē valsts kopējo politiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

DINAZ plāno lielas investīcijas Latvijā

, 23.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DINAZ 22. februārī prezentēja divus iespaidīgus projektus. Viens no tiem paredz uzbūvēt naftas produktu pārkraušanas terminālu Daugavgrīvā, bet Daugavpilī plānots uzbūvēt pirmo naftas pārstrādes rūpnīcu Latvijā. Abu šo projektu kopējā vērtība ir 362 miljoni USD (194 miljoni LVL).

Diena bizness Otrs DINAZ projekts paredz Rīgas brīvostas teritorijā Daugavgrīvā uzbūvēt naftas produktu pārkraušanas termināli. To realizēs ar Baltic Oil Terminal (BOT). Tiesa, šo projektu BOT cenšas realizēt jau daudzus gadus. Termināļa būvniecība tika aizkavēta, jo pret celtniecību iebilda Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija (VKPAI). Tāpat par projektu bija nobažījušies zaļie.

"Projektus realizēsim gan par mūsu kompānijas līdzekļiem, gan par kredītlīdzekļiem," norāda DINAZ holdinga vadītājs Nikolajs Jermolajevs.

Plašāk lasiet laikrakstā Dienas bizness

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas naftas kompānijas SIA Dinaz Group KU meklē partnerus, lai būvētu Latvijā pirmo jēlnaftas pārstrādes fabriku, kā arī ostu produkcijas eksportam, ziņo Bloomberg.

Kompānija jau risina sarunas par iespējamu sadarbību ar kompāniju KazMunaiGaz National. Tāpat Dinaz plāno piedāvāt sadarbību kompānijām Rosneft un TNK-BP.

Kompānijai ir jāatrod izejvielu piegādātājs Krievijā vai Kazahstānā, kas varētu piegādāt naftu tālākai pārstrādei plānotajā naftas fabrikā, saka N. Jermolajevs, piebilstot, ka būs iespējams naftu piegādāt arī no Eiropas, ja neizdosies vienoties ar Krieviju.

Krievijas jau agrāk ir ierobežojusi preču transportēšanu uz Latviju, lai izdarītu spiedienu uz Baltijas valstīm, kuras Krievija vaino diskriminācijā pret krieviski runājošajiem šo valstu iedzīvotājiem, raksta Bloomberg.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ieguldīs 140 tūkstošus latu DUS ar vertikālo virszemes degvielas tvertni izveidē

Žanete Hāka, 19.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Neste Latvija Kuldīgā iegādājusies degvielas uzpildes staciju Sumata, kas rekonstrukcijas rezultātā kļūs par pirmo DUS ar vertikālo virszemes degvielas tvertni Neste Oil tīklā Baltijas valstīs, informē uzņēmuma pārstāvji.

Stacijas rekonstrukcijā plānots ieguldīt vairāk nekā 140 tūkstošus latu, un to paredzēts atklāt oktobra vidū. Jaunā Neste Oil stacija atradīsies Kuldīgā, Graudu ielā 19 un tā paredzēta galvenokārt kravas autotransportam.

Jaunajā Neste Oil DUS būs pieejama tikai dīzeļdegviela un stacija būs aprīkota ar ātrgaitas dīzeļdegvielas sūkni ar četrām uzpildes pistolēm, kas ir piemērotas gan kravas, gan arī vieglajam autotransportam. Arī jaunajā DUS, tāpat kā visās pārējās Neste Oil DUS, dīzeļdegviela tiks piegādāta no Neste Oil rūpnīcas Somijā.

Latvijā pirmās Neste Oil DUS vertikālās virszemes degvielas tvertnes augstums būs 8,5 metri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Neste sāk smagajam transportam paredzētas DUS būvniecību

Lelde Petrāne, 10.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Neste Latvija uzsāk jaunas Neste Oil degvielas uzpildes stacijas (DUS) smagajam transportam būvniecību Rīgā.

Šī būs pirmā Neste Oil DUS Latvijā, kura paredzēta tikai smagajam transportam, un 55. Neste Oil DUS Latvijā.

Stacijas būvniecībā plānots ieguldīt ap 175 tūkstošiem latu (250 tūkstošiem eiro), un to plānots atklāt šā gada augusta beigās.

Jaunā stacija atradīsies Maskavas ielā 448b, šosejas Rīga – Daugavpils malā.

Jaunā Neste Oil DUS būs aprīkota ar kombinētas darbības ātrgaitas dīzeļdegvielas sūkni, kas papildināts arī ar satelīta un AdBlue iekārtām. Arī jaunajā DUS, tāpat kā visās pārējās Neste Oil DUS, dīzeļdegviela tiks piegādāta no Neste Oil rūpnīcas Somijā. Stacijā varēs norēķināties ar banku kartēm un Neste Oil degvielas karti privātpersonām un uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No aprīļa sākuma visās Neste Oil degvielas uzpildes stacijās Latvijā uzsāta degvielas Neste Futura tirdzniecība.

Kā norāda uzņēmums, tad Neste Futura degvielas satur piedevas, kas ļauj uzturēt benzīna un dīzeļa dzinējus tīrākus.

«Pats galvenais, ka jaunās Neste Futura degvielas ir piemērotas visa veida automašīnām, neatkarīgi no auto vecuma un jaudas parametriem,» uzsvēr Neste Oil viceprezidents mazumtirdzniecības jautājumos Panu Kopra.

Neste Futura tiks piegādāta no Neste Oil rūpnīcas Porvo, Somijā. Neste Oil degvielas uzpildes stacijās Latvijā 95. un 98.markas benzīnu turpmāk pārdos ar nosaukumu Neste Futura 95 un Neste Futura 98, savukārt dīzeļdegvielu – ar nosaukumu Neste Futura dīzeļdegviela.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Neste Latvija ir pabeigusi degvielas uzpildes staciju (DUS) tīkla pārbūves procesu Latvijā atbilstoši jaunajam Neste Oil DUS konceptam. Tīkla pārbūves process aizsākās pagājušā gada rudenī, atverot pirmo Neste Oil DUS Ķekavā.

Kopumā tika pārbūvētas 52 Neste Oil degvielas uzpildes stacijas. Ar šo DUS pārbūves procesu tika noslēgts pērn uzsāktais Neste Oil zīmola ieviešanas process. Tajā pavisam tika ieguldīti 2 miljoni eiro.

Pārbūves procesa ietvaros tika ieviests modernāks apgaismojums visā Neste Oil DUS tīklā Latvijā, kā rezultātā esot novērojami būtiski elektroenerģijas patēriņa ietaupījumi.

Nozīmīgais elektroenerģijas izmaksu ietaupījums ir iespējams, jo katra lampa ir aprīkota ar sensoru, kurš pielāgo apgaismojuma spilgtumu no blāva līdz spožam, reaģējot uz cilvēku vai automašīnu kustību stacijā. Sensoru darbība tiek pieregulēta ar tālvadības pulti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Latvijas valdības parāda attīstība un riski

Latvijas Bankas ekonomists Kārlis Vilerts, 09.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tāpat kā uzņēmumiem un mājsaimniecībām - arī valdībām pārmērīgi augsts parāda līmenis var krietni apgrūtināt ikdienu.

Augstākas parāda apsaimniekošanas izmaksas un mazāk pieejamo līdzekļu publisko investīciju veikšanai ir tikai daži no faktoriem, kas galu galā var negatīvi ietekmēt ekonomisko izaugsmi. Lai gan zinātniskajā literatūrā valdības parāds un ap to saistītās tēmas ir visai plaši analizētas, nepastāv viennozīmīgs skaidrojums, kad īsti valdības parādu var uzskatīt par augstu.

Latvijas valdības parāds 2017. gadā bija aptuveni 9.7 miljardi EUR jeb 39% no iekšzemes kopprodukta (IKP), kas būtiski neatšķiras no 2016. gada rādītāja. Naudas izteiksmē parāds šķiet liels - ar šo summu pietiktu, lai veselu gadu segtu visus valdības izdevumus. Tai skaitā, naudas pietiktu gan veselības aprūpei, pensijām, gan drošībai utt. Neskatoties uz to, uz pārējo Eiropas Savienības (ES) valstu fona Latvijas valdības parāds ir diezgan zems. Turklāt Latvija ir viena no tām 12 Eiropas Savienības (ES) valstīm (un viena no 6 eiro zonas valstīm), kurām parāds ir zem ES mērķa rādītāja – 60% no IKP.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Dzēsts lielākā nodokļu nemaksātāja Dinaz Oil Terminal LLC parāds 23.6 miljonu latu apmērā

Miks Stroža [email protected], 22.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) dzēsis 23.62 miljonu latu nodokļu parādu ārzonas firmai Dinaz Oil Terminal LLC, kas vairākus gadus bija viens no lielākajiem nodokļu parādniekiem Latvijā, Db informēja VID Komunikāciju nodaļas priekšniece Agnese Grīnberga. Vēl pagājušā gada decembrī ASV reģistrētais uzņēmums lielāko valsts nodokļu parādnieku listē bija pirmajā vietā. Dinaz Oil Terminal nodokļu parāds dzēsts, pamatojoties uz pagājušā gada vasarā veiktajām izmaiņām likumā par nodokļiem un nodevām, kas reglamentē, ka valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu parādus un ar tiem saistītās soda naudas, pamatparāda palielinājuma naudas un nokavējuma naudas VID ģenerāldirektors dzēš, ja lēmums par nokavēto nodokļu maksājumu piedziņu bezstrīdus kārtībā zaudējis spēku un tas noticis, ja lēmums par nokavēto nodokļu maksājumu piedziņu nav izpildīts triju gadu laikā un nodokļu administrācijas rīcībā ir tiesiski apstiprināts akts par piedziņas neiespējamību. Nodokļu parāds dzēsts, jo pagājuši trīs gadi, kopš sākta parāda bezstrīdus piedziņa. VID rīcībā ir informācija, ka no minētās ASV kompānijas nav nekā ko piedzīt, turklāt uzņēmums ir nerezidents un no tā šajos gados nav izdevies saņemt nekādu informāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Noraida Baltic Oil Terminal ieceri Rīgas brīvostas teritorijā būvēt naftas termināli

Žanete Hāka, 01.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes deputāti otrdien vienbalsīgi noraidīja SIA Baltic Oil Terminal ieceri būvēt naftas termināli Rīgas brīvostas teritorijā Daugavgrīvā, Flotes ielā 2, informē Rīgas domes pārstāvji.

Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Maksims Tolstojs norāda, ka šāda naftas un naftas ķīmijas produktu pārkraušanas termināļa izveide var būtiski ietekmēt vidi, kultūras un dabas mantojumu, līdz ar to paredzētā darbība nav akceptējama.

Turklāt iecerētā termināļa būvniecība izraisījusi ievērojamus iedzīvotāju iebildumus. Savulaik pret Baltic Oil Terminal plāniem Daugavgrīvā savākti aptuveni 13 tūkstoši parakstu, bet šīs būvniecības ieceres publiskās apspriešanas laikā saņemtas 3685 iedzīvotāju un trīs organizāciju atsauksmes, no kurām ieceri atbalstīja 235 iedzīvotāji, bet 3450 iedzīvotāji un visas trīs organizācijas izteica noraidošu viedokli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gada sākums līdz ar eiro ieviešanu nāca ar cerībām uz lielāku ārvalstu tiešo investīciju ieplūdumu, jaunu darba vietu rašanos un mūsu dzīves līmeņa paaugstināšanos. Tomēr izrādījās, ka eiro nav brīnumnūjiņa, un gada pirmajos deviņos mēnešos ĀTI pieauga vien par 166 miljoniem eiro. Salīdzinājumam var minēt, ka 2013. gadā kopējās ārvalstu investīcijas Latvijā bija 608,9 miljoni eiro, un tām pateicoties tika radītas 1614 jaunas darba vietas. Investīciju šogad bija mazāk, toties ar tām saistītu skandālu – vairāk.

Ne katrām ārvalstu investīcijām ir vienāda ietekme uz tautsaimniecības attīstību. Vieni investori ceļ jaunas ražotnes, citi pārpērk jau strādājošus uzņēmums, vēl citi iepludina naudu tautsaimniecībā, pērkot nekustamos īpašumus. Tomēr ir arī investīcijas, kuras līdzinās Pandoras lādei, un gaidīto labumu vietā valstij var nest tikai zaudējumus.

Strīdi ap termiņuzturēšanās atļaujām

Politiskajā lauciņā līdzīgi kā iepriekšējos gadus karstus strīdus izraisīja termiņuzturēšanās atļauju (TUA) izsniegšana ārvalstniekiem, ja vien noteiktās cenu robežās iegādāts nekustamais īpašums, investēts uzņēmējdarbībā vai finanšu sektorā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Skultes sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa attīstītāji vai stratēģiskais investors prasīs valstij neadekvātas garantijas, tad nav izslēgts, ka termināli varētu būvēt pati valsts, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" sacīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Viņš atklāja, ka ir iepazinies ar nesen saņemto vēstuli no AS "Skulte LNG Terminal", un tajā neesot minēti nekādi konkrēti skaitļi vai garantijas, kādas termināļa attīstītāji vai stratēģiskais investors vēlētos saņemt no valsts projekta īstenošanas gadījumā. Kariņš pauda neizpratni, ka "kāds kaut ko piedāvā darīt, un nevar uzrakstīt melns uz balta, ko grib".

Premjers solīja, ka nepieļaus situāciju, ka investors no valsts prasīs neiespējamus solījumus un garantijas. Piemēram, valsts nekad neuzņemšoties garantēt peļņu no termināļa būvniecības projekta. "Ja meklēs, lai garantē kaut kādu peļņu vai ko tamlīdzīgu, tas vispār ir izslēgts," sacīja Kariņš.

Komentāri

Pievienot komentāru