Atbalstot Audiovizuālo plašsaziņas pakalpojumu direktīvu, Eiropas Parlaments šodien, 29.novembrī, apstiprinājis jaunās Eiropas Savienības (ES) prasības par reklāmu un "produktu izvietošanu" televīzijā. Atšķirībā no direktīvas par Televīziju bez robežām, kas ir spēkā pašlaik, jaunā kārtība skars arī interneta televīziju un pakalpojumus, ko skatītāji saņem pēc pieprasījuma.
Dalībvalstīm izmaiņas būs jāievieš līdz 2009. gada beigām, informēja Eiropas Parlamenta Preses dienests.
Deputāti direktīvu pieņēma bez balsojuma, jo galīgā likumprojekta redakcija jau bija pilnībā saskaņota gan Parlamentā, gan ar ES dalībvalstīm, t.i., Padomi.
Viens no jauninājumiem ir noteikumi par produkta izvietošanu — noteiktas markas preces demonstrāciju reklāmas nolūkā. Tā būs aizliegta bērniem domātos raidījumos, ziņu programmās, informatīvos un informatīvi izglītojošos, kā arī dokumentālos raidījumos. Produktu izvietošana tomēr atļauta, rādot filmas, seriālus, sporta un vieglas izklaides raidījumus.
Kinofilmas, televīzijas filmas un ziņu raidījumus ar reklāmas pauzēm drīkstēs pārtraukt ne biežāk kā reizi 30 minūtēs, stundā nepārsniedzot 12 minūtes. Reklāmas pauzes nav pieļaujamas bērnu raidījumos, ja vien tie nav ilgāki par pusstundu. Reklāmas ierobežojumi neattiecas uz citiem raidījumiem, piemēram, seriāliem un izklaides programmām.