Mazais bizness

Komforta meklējumos nonāk līdz mūsdienu filcīšiem

Anda Asere, 23.10.2012

Jaunākais izdevums

Ķerties pie apavu izgatavošanas var arī tad, ja nav nekādas pieredzes, bet gana daudz vēlēšanās un spītības.

«Gribējās kaut ko ērtu, jo man pašai vienmēr ziemā salst kājas. Woolings ir maksimāli veidoti tā, kā patīk man,» saka Marija Vlasova, filca apavu Woolings ražotāja SIA 8888 īpašniece. Vairākus gadus viņa strādājusi par stilisti, bijusi apģērbu dizainere, tad, līdz ar meitas piedzimšanu, viņas pasaules uztvere mainījās – M. Vlasova vēlējās strādāt sev, gribēja radīt kādu īpašu aksesuāru, ko varētu lietot visi – vīrieši un sievietes, veci un jauni, kā arī bērni.

Iepriekš viņa vairākus gadus bija dzīvoja Londonā un arī tagad joprojām visai bieži tur viesojas. Kādā no reizēm, dodoties uz Londonu, īsi pirms izlidošanas, sēžot kafejnīcā, viņa aizdomājusies, ka varētu ražot apavus.

Sākotnēji M. Vlasova bija iedomājusies, ka apavu radīšana nav nekas sarežģīts, bet laika gaitā izrādījās, ka tas nav pats vienkāršākais darbs. «Ir pagājuši trīs gadi un tikai tagad es varu teikt, ka beidzot ir atrasta īstā tehnoloģija. To atrast bija pats grūtākais, es to pilnībā izgudroju pati,» apgalvo M. Vlasova. Woolings filca apavu izgatavošana ir roku darbs un vienīgais, ko viņa pati neveic, ir filca izgatavošana. To uzņēmums pērk gatavu, no lielajām loksnēm izgriež nepieciešamās formas, līmē, izšuj, stiepj, krāso utt. Viens apavu pāris top aptuveni desmit stundu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Biznesa vieta: Baznīcas iela - klusa, bet ar potenciālu

Anda Asere, 28.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baznīcas ielu posmā no Ģertrūdes līdz Stabu ielai vislabāk raksturo tās uzņēmumu teiktais – līdzīga Miera ielai, zaļa, mierīga, klusa, nostāk no centrālajām galvaspilsētas ielām, bet ar attīstības iespējām.

Baznīcas ielā labi sadzīvo dažādi uzņēmumi – gan šī rajona ilgdzīvotāji, piemēram, vīna veikals Berno vīni, apakšveļas veikals Triumph un krodziņš Muklājs, gan jauni un moderni veikaliņi, kas pievienojušies samērā nesen.

Pirms gandrīz trim gadiem Baznīcas ielas puspagrabiņā sāka strādāt gaismas virteņu veikaliņš Cherry Picking. «Baznīcas iela ir nostāk no centrālās – Brīvības – ielas, bet tas mums patīk pat labāk, jo šeit ir kur atstāt mašīnu, cilvēki ir nesteidzīgi. Te ir tāda kā miera osta. Cilvēks, kurš te nāk, atbilst mūsu klienta profilam – viņam patīk interesantas lietas, vēlas nesteidzīgi iepirkties,» spriež Egija Taube, Cherry Picking līdzīpašniece. Viņas biznesa partnere Līva Vīgante uzskata, ka arī apkārt esošie uzņēmumi ir pluss, jo pamazām iela attīstās. «Arī man liekas, ka šī iela attīstās, te ir daudz interesantu veikalu,» saka Mišela Šehurina, filca apavu izgatavotāja Woolings mārketinga vadītāja. Uzņēmuma īpašniece Marija Vlasova piekrīt, ka šai ielai ir liels potenciāls. Viņai šī vieta patīk un viņas skatījumā te jūtama hipsterīgi intelektuāla enerģija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iespēja apavu ražošanā varētu būt unikāls dizains un roku darbs; tieši pēdējā laikā vērojams jaunu apavu zīmolu uzplaukums, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz 90. gadiem Latvijā apavu izgatavošana notika rūpnieciskos apjomos, bet līdz ar tautsaimniecības transformāciju viss mainījās, nozare faktiski izzuda. Pēdējos gados vērojams jauns tās uzplaukums, bet to drīzāk var saukt par amatniecību. Tirgū ir pārstāvēti vairāki vietējie apavu zīmoli – Elīna Dobele, SAZ, June9, Woolfers, Woolings, Žaime Sandals, Inch2, Del Gardi u.c. Sava zīmola apavus piedāvā arī tirgotāji, piemēram, pērn oktobrī dāmu modes salons Madam Bonbon atklāja savu pirmo apavu līniju. «Pēc astoņiem gadiem emocionāli šķita, ka esam gatavi savam apavu modelim, un bija piedāvājums to ražot, izdarīt to ātri un bez šķēršļiem. Piedāvājums sakrita ar tā brīža pieprasījumu un nekavējoties pieņēmām lēmumu,» saka J. Ezeriņa. Vienlaikus viņa atzīst, ka šis bija arī solis sabiedrisko attiecību labā, veidojot uzņēmuma publicitāti un tēlu. «Viena apavu līnija nekādā veidā nevar ietekmēt biznesu,» saka Jana Ezeriņa, SIA Madam Bonbon vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru