Modulāro sintezatoru ražotājs Erica Synths nākamā gada laikā vēlas savā nišā kļūt par piekto lielāko ražotāju pasaulē, raksta Dienas Bizness.
«Nav tā, ka man ir rozā brilles vai pārspīlētas ambīcijas. Man ir diezgan precīzs plāns, kā to izdarīt,» saka Ģirts Ozoliņš, SIA Erica Synths īpašnieks. Šis uzņēmums ražo elektroniskos mūzikas instrumentus. «Galvenais produkts ir modulārie sintezatori, ko jebkurš var sakomplektēt no atsevišķiem moduļiem, iegūstot personalizētu instrumentu, kas atbilst konkrētā cilvēka prasībām, iecerēm, spēlēšanas veidam. Ja nopērk Yamaha sintezatoru plastmasas kastē, tas ir pabeigts – kādas skaņas tajā ir ieprogrammētas, tādas arī var dabūt ārā, neko vairāk. Ar moduļiem var uztaisīt personalizētu sintezatoru. Šāda veida instrumenti pasaulē ir aktualitāte. Kad pirms četriem gadiem sāku par to interesēties, bija kādi 50 ražotāji, tagad – vismaz 200,» viņš stāsta.
Uzņēmums nodibināts pirms pusotra gada, aktīva tirdzniecība notiek gadu, bet pirmsākumi Ģirta interesei par mūzikas instrumentiem meklējami senāk. «Kad mācījos pamatskolā, fizikas klasē pa kluso aizņēmos vienu grāmatu, sāku lodēt, bet vidusskolā sāku taisīt visādus elektroniskos verķus. Kad mācījos universitātē, lodēju ģitāru pedāļus, jo tad, 90. gadu sākumā, neko nevarēja dabūt. Pēc tam daudz ko sāka vest no ārzemēm un es atmetu šo nodarbi,» stāsta Ģirts. Pirms kādiem četriem gadiem viņš nolēma paskatīties, kas jauns šajā jomā. Secinājumi, novērojumi bija šādi – visas tendences patērētāju segmentā saistās ar personalizāciju un «dari pats», piemēram, daudzi atkal tamborē, audzē uz palodzēm tomātus, un arī mūzikā viens no lielajiem attīstības virzieniem ir «dari pats» produkti. Arī Ģirts sev uztaisīja slavenā krievu sintezatora Polivoks klonu un, diskutējot ar līdzīgiem entuziastiem forumos, viņam radās doma sadalīt sintezatoru atsevišķos moduļos un piedāvāt tos jebkuram, kur sev vēlētos uzlodēt tieši tādu sintezatoru, kādu iedomājies. Pētot piedāvājumu, Ģirts saprata, ka svarīga ir diferenciācija un spēja atšķirties no konkurentiem. Viņš pamanīja brīvās tirgus nišas, konkurentu tehniskos mīnusus un saskatīja iespēju izveidot atšķirīgu piedāvājumu. Līdz ar to šobrīd Erica Synths ir divi virzieni – gatavie sintezatoru moduļi un «saliec pats» moduļi.
Viņš stāsta, ka vairumtirgotāji paši piesakās, ja vēlas tirgot Erica Synths produktus. Kompānija sadarbojas ar vairākiem lieliem uzņēmumiem Amerikā un Eiropā.
99,8% produkcijas tiek eksportēta. Viņš uzskata, ka jaunam uzņēmumam būtu bezatbildīgi veidot biznesu, rēķinoties tikai ar Latvijas tirgu. 50% no eksporta veido kontinentālā Eiropa, 20–30% Skandināvija un Lielbritānija, pārējo – ASV, Kanāda. Uzņēmumu interesē arī Japāna, bet pagaidām pasūtījumu nav tik daudz, kā gribētos. Klientu vidū ir gan elektroniskās mūzikas grandi, gan cilvēki, kuri spēlē sava prieka pēc.
Plašāk lasieta rakstā Ambīcijas mūzikas instrumentu ražošanā ceturtdienas, 3. septembra, laikrakstā Dienas Bizness (16. lpp.)!