Mazais bizness

Mana pieredze: Somiņas tikpat krāšņas kā gleznas

Anda Asere, 03.11.2014

Jaunākais izdevums

Gleznotāja Gundega Dūduma rada ne vien gleznas un interjerus, bet arī košas un krāsainas somiņas, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Manas somiņas savā ziņā esmu es pati. Katra soma ir kā maza glezna. Tās ir daudzfunkcionālas, jo var vilkt gan pie džinsiem un kedām, gan pie vakartērpa, ejot uz operu,» uzskata Gundega Dūduma, somu zīmola Duduma Bags (SIA Bazhaar) īpašniece. Vaicāta, kā viņa spēj apvienot visas savas radošās aktivitātes, Gundega teic, ka viņai šis darba modelis patīk, jo nav visu laiku jāglezno, jāveido interjeri vai jāšuj somas. «Varu visu laiku darīt ko citu,» viņa teic.

Neatrada meklēto

Kā Gundega pievērsusies somiņu darināšanai? Pirms kāda gada viņa internetveikalā gribēja nopirkt somiņu. Ilgi to meklējusi dažādos veikalos, taču nav varējusi atrast tieši tādu, kādu bija iedomājusies. «Trijos naktī gāju gulēt dusmīga par iztērēto laiku. Tomēr nākamajā rītā izdomāju, ka mani tik viegli apturēt nevar – tādu somiņu, kādu esmu izsapņojusi, mierīgi varētu uztaisīt arī pati. Man mājās ir daudz audumu un es ķēros klāt. Uztaisīju skici, sadiedzu, atradu labu šuvēju, kura sašuva trīs dažādas somas. Pēc tam somas novērtēja manas draudzenes un teica, ka arī viņas tādas gribētu. Kur problēma?» viņa atminas. Kad bija gatavas pirmās trīs somas, Gundega uzcītīgi apstaigāja Rīgas labākās šūšanas darbnīcas, taču neviens nebija ieinteresēts viņas pasūtījumā. Draugi ieteica šūšanas fabriku Valmierā un turienes šuvējām iepatikās mākslinieces ideja. «Man ir svarīgi, ka visiem cilvēkiem, kas ir procesā iesaistīti, patīk tas, ko viņi dara, jo man šķiet, ka to var sajust gala produktā,» pieļauj Gundega. Pēc tam viņa uzšuva pirmās 50 somas, kuras vienlaikus bija mārketinga pētījums – vai kādam tās patīk, par kuriem modeļiem cilvēki ir gatavi samaksāt naudu, jo viena lieta ir teikt, ka patīk, bet pavisam cita – patīk tik ļoti, ka ir gatavi tādu iegādāties. «Tad top skaidrs, vai ir jēga turpināt,» saka Gundega.

Gundega bija rēķinājusies, ka jebkurš sākums ir diezgan grūts, taču bija viens periods, kad viņai radās šaubas, vai nepieciešams turpināt sākto, bija vēlme visam atmest ar roku. Vienā šādā krīzes punktā pie sociālajā tīklā Instagram publicētas bildes Paris Vogue redaktore pajautāja, kas šīs somas taisa. To Gundega uztvēra kā zīmi, ka iesāktais jāturpina, un ar dubultu sparu ķērās pie darba. «Esmu sapratusi, ka vēlos izveidot kvalitatīvu produktu, lai tā nebūtu amatniecība, bet gan zīmols, ar ko iziet pasaulē. Tam nepieciešama laba ideja, savs skatījums, īpatnība, kvalitāte un apjoms. Nevar iekļūt nevienā ārzemju internetveikalā, ja noliktavā nav vismaz 300 vienību,» ir noskaidrojusi Gundega. Tomēr Latvijā esot problemātiski nopirkt 200 vienādus rāvējslēdzējus, un ar vietējā tirgū pieejamiem materiāliem nav iespējams realizēt ambīcijas. Tāpēc nesen uzņēmēja bija aizbraukusi uz audumu un furnitūras izstādi Parīzē, kur pasūtīja nepieciešamās lietas, lai strādātu nopietnākā līmenī. «Man ir svarīgi, lai tas izskatītos pēc pasaules produkta,» saka Gundega. Viņa kā gleznotāja un interjera dizainere bija pieradusi strādāt viena pati, būt sev saimniece un noteicēja. Taču tagad jāsastrādājas ar šuvējām, izejmateriālu piegādātājiem, veikaliem utt. «Sanāk atvērt jaunas durvis un iekāpt pilnīgi citā pasaulē. Taču, tā kā man nepatīk rutīna, tas man ir interesanti,» teic Gundega.

Austrumnieciskas notis

Gundegas darbi kontrastē ar citām Latvijas dizaineru somām. Viņa pieļauj – tas tāpēc, ka viņas vecvectēvs ir arābs, austrumnieciskā krāsainība viņai ir asinīs.

Visu rakstu Somiņas tikpat krāšņas kā gleznas lasiet 3. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Somiņas kā grāmatas, Kārums sieriņi, Serenāde un Pols

Monta Glumane, 26.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikrouzņēmuma «From Bee.With Love.» īpašniece un dizainere Olga Grigurko uzskata, ka «Laimas» konfektes un «Kārums» sieriņi ir Latvijas vizītkarte, tāpēc viņa izveidojusi somiņas, kas līdzinās šiem produktiem. Tāpat viņa darina arī «Book clutch» jeb grāmatu somiņas.

O. Grigurko jau no bērnības vēlējusies nodarboties ar šūšanu, jo viņas vecmāmiņa bija šuvēja. «Es nopirku «second hand» veikalā apģērbu, un mēs to kopā pārveidojām. Man vienmēr bijusi vēlme kaut ko veidot, bet nebija ticības sev,» atceras dizainere.

Papildu somiņu izgatavošanai O. Grigurko strādā interjera dizaina nozarē, taču viņas izglītība ir saistīta ar loģistiku, studējusi «Transporta un sakaru institūtā», kā arī trīs gadus strādājusi šajā nozarē. No Liepājas uz Rīgu viņa pārcēlusies pirms 11 gadiem, bet uzņēmumu nodibinājusi 2013.gadā.

Reiz somiņu autorei bija jādodas uz kādu pasākumu un par godu tam viņa ļoti vēlējās sev uztaisīt somiņu, kas izskatās pēc grāmatas. «Tas paņēma tik daudz laika un nervu, ka es sapratu, ka to ir grūti izdarīt un beigās nolēmu, ka varu šajā jomā sākt savu biznesu. Es somiņas fotogrāfiju ieliku «Instagram» un draugi rakstīja, ka tā ir superīga ideja, jo tā bija izveidota, ņemot par pamatu īstas grāmatas dizainu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Kas tev jāzina

Kas tev jāzina 3. novembrī

Dienas Bizness, 03.11.2014

Latvijā.

Eksportspēja: Cer iekarot Ķīnas gardēžu sirdis

A/s Rīgas Piena kombināts plāno audzēt ražošanas jaudu un dubultot piena iepirkumu
. Ar premium saldējumu Ekselence dubultais cer iekarot Ķīnas patērētāju uzticību un par spīti embargo vēl neatmet ar roku Krievijas tirgum. 
 Lasīt tālāk...

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

500 lielākie Latvijas uzņēmumi 2013. gadā kopā apgrozījuši 28,04 mljrd. eiro, kas ir tikai par 0,6% vairāk nekā gadu iepriekš. Šis ir vēsturiski zemākais lielāko uzņēmumu apgrozījuma pieaugums vairāku pēdējo gadu laikā, ja neskaitām 2009. gadu ar kopējā apgrozījuma kritumu par 22,3%, ko ietekmēja ārkārtas situācija jeb vispārējā ekonomiskā krīze.

Par Privatizācijas aģentūras (PA) otro valdes locekli ir izvēlēts kādreizējais bankas Citadele padomes loceklis Ģirts Freibergs.

Gleznotāja Gundega Dūduma rada ne vien gleznas un interjerus, bet arī košas un krāsainas somiņas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laima Čirkova ādas somiņas Laimushka izgatavo Stokholmā, bet pārdod tās galvenokārt Rīgā, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šobrīd Laima dzīvo Stokholmā. Viņas dzīvesbiedram tika piedāvāts darbs Zviedrijas galvaspilsētā, un abi pārcēlās uz turieni. Laimas pirmā izglītība ir bizness un ekonomika, bet pirms došanās uz Stokholmu viņa pabeidza profesionālos šūšanas kursus. «Sākumā, kad tur man īsti nebija ko darīt, centos sevi nodarbināt, sāku šūt sev apģērbu. Viss sākās ar dekoratīvām jostām, ko pārdevu Etsy. Pieprasījums bija, bet ar jostām bija sarežģīti, jo katru reizi vajadzēja pielāgot konkrētajam pircējam, un, piemēram, Stokholmā ir grūti ar skaistiem audumiem – viņiem ir daudzveidīgs mājas tekstils, pieejami eko materiāli, bet tādu modīgu audumu nebija, tāpēc visu, ko šuvu, vedu no Rīgas, un tas kļuva pārāk sarežģīti. Tā pārgāju uz somiņu izgatavošanu,» stāsta Laima.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No ceļojuma Ketija Sola atvedusi ne vien spilgtas atmiņas un emocijas, bet arī biznesa ideju – Singular Wear somiņas

«Ideja radās pavisam nejauši. Ar vīru septiņus mēnešus ceļojām pa Āziju un vienā no Taizemes pilsētiņām, staigājot pa tirdziņiem, ieraudzīju audumu, kas mani uzrunāja un ilgi nelika mierā. Izdomāju, ka no tā varētu uztaisīt somiņu. Taču radās jautājums, kā to izdarīt svešā valstī, nezinot valodu vairāk par pieklājības frāzēm «labdien» un «paldies». Lēnā garā, iepazīstot un runājot ar vietējiem, atradu šuvēju un vīrieti, kurš apmācīja, kā darboties ar ādu, kā spiest logo. Izmēģinot dažādus modeļus, tapa mana soma. Publicēju fotogrāfiju Facebook, un draudzenes sāka rakstīt un prasīt, kur tādu dabūju, ka viņas arī tādu vēlas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Rīgā tiek atklāta Aleksandra Vasiļjeva modes izstāde Pieradinātā daba

Dienas Bizness, 14.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā 14.jūlijā sāk darbu izstāde no starptautiski pazīstamā modes vēsturnieka Aleksandra Vasiļjeva kolekcijas Pieradinātā daba, sniedzot iespēju baudīt floras un faunas motīvu daudzveidību tērpu un aksesuāru dizainā no 18. līdz 21. gadsimtam. Šī izstāde ir pasaules pirmizrāde, jo šāda rakstura skate no modes vēsturnieka Aleksandra Vasiļjeva tērpu kolekcijas līdz šim vēl nav veidota. Ekspozīciju būs iespējams apskatīt līdz 16.oktobrim.

Latvijas Nacionālais mākslas muzejs sadarbībā ar ABLV Bank un Aleksandra Vasiļjeva fondu organizē jau astoto modes izstādi. Jaunā ekspozīcija Pieradinātā daba veltīta mūžīgai dabas un modes simbiozei visdažādākajās kombinācijās trīs gadsimtu garumā – no 18. gadsimta līdz mūsdienām. Kopumā ekspozīcijai atlasīti vairāk nekā 85 vēl neredzēti tērpi un 500 aksesuāri.

Izstādes ģenerālsponsors ABLV Bank ir zināms mākslas cienītājs un atbalstītājs. Banka atbalsta netikai ikgadējas A.Vasiļjeva modes kolekcijas izstādes, kā arī piedalās vairāku laikmetīgas mākslas izstāžu un kolekciju tapšanas projektos. Par bankas akcionāru un mecenātu Ernesta Berņa un Oļega Fiļa līdzekļiem sadarbībā ar partneriem Borisa un Ināras Teterevu fondu Rīgā tiks celts Laikmetīgas mākslas muzejs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Interneta veikalam - nē, Etsy - jā

Anda Asere, 19.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aksesuāru zīmola DDSLL Girls krāsainās somiņas lielākoties iegādājas pircēji ārpus Latvijas, tāpēc tā veidotājas Alise Ābele un Liene Bērziņa spriež, ka viņu izgatavotajai produkcijai sezona ir vienmēr

DDSLL Girls visvairāk pirktais produkts ir mazās somiņas – t.s. klači. Tās ir dažāda izmēra, ar plecu lenci un bez tās. Tāpat sortimentā ir mugursomas, datorsomas, kosmētikas maciņi, rotaslietu, kredītkaršu un telefonu maciņi. No aksesuāriem zīmols piedāvā teju visu, bet tam nav apģērbu.

«Gribētos nākotnē saglabāt to, ka viss ir izgatavots ar rokām, nepazaudēt īpašo pievienoto vērtību, ka katra prece ir unikāla, nekas nav rūpnieciski «sačakarēts». Tas mazliet liedz iet lielu apjomu virzienā, taču tas arī nav tas, ko mēs ar prieku darītu. Tā vietā labāk saglabājam to, ka viss ir vienā eksemplārā,» saka Alise.

Rokdarbu platforma Etsy ir DDSLL Girls galvenais noieta kanāls. Pirms kāda laika zīmolam bija arī savs interneta veikals, bet Alise saprata, ka viņas produkcijai tas nav pats piemērotākais kanāls. «Tā kā izgatavojam mākslinieciskus produktus vienā eksemplārā, katra soma jābildē un jāievieto veikalā atsevišķi. Tas prasa pārāk daudz laka un sniedz pārāk maz ienākumu, savukārt Etsy mums piegādā samērā daudz klientu – cilvēki zina, ka tur var meklēt ar rokām izgatavotas kvalitatīvas lietas. Ja cilvēks ieiet Google meklēt somu, tad ir tūkstošiem variantu, un iespēja, ka viņš atradīs tieši mūsu veikalu, ir ļoti maza. Ar savu veikalu jaunus cilvēkus ir grūtāk piesaistīt,» secina Alise.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

RSU zinātnieki rada jaunu sirds vārstuļa protēzi

Dienas Bizness, 02.05.2016

RSU asociētais profesors, sirds ķirurgs Pēteris Stradiņš (no kreisās) un RSU Biomehānikas laboratorijas vadošais pētnieks, sirds ķirurgs Mārtiņš Kalējs

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas zinātniekiem izdevies izskaitļot ideālo materiālu sirds vārstuļa protēzes izgatavošanai, turklāt tādu, kurš nenolietotos - šis jaunais un unikālais materiāls pamazām apaugtu ar cilvēka organisma šūnām, kuras ar laiku pilnībā pārņemtu mākslīgo protēzi. Šāds rezultāts panākts Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) paspārnē veiktā pētījumā.

«Esam izpētījuši, ka vispiemērotākais būtu kombinēts sintētisks nanošķiedru materiāls, kurš atbilst dabiska sirds vārstuļa mehāniskajām īpašībām. Tas ir pietiekami blīvs, lai izturētu pastāvīgo spiedienu, ko sirdī rada asinsrite, taču tas ir arī gana porains, lai tajā varētu iemājot cilvēka šūnas. Šīs šūnas pakāpeniski no jauna izveidotu cilvēka sirds vārstulim raksturīgo ļoti izturīgo dabīgo šķiedru tīklojumu, kas ar laiku pārņemtu sintētiskā materiāla funkcijas, tam pakāpeniski sadaloties. Tādējādi, par šablonu izmantojot sintētisko nanošķiedru karkasu, būtu radies pilnībā jauns sirds vārstulis. Šābrīža izaicinājums ir saražot šo kombinēto materiālu, lai turpinātu pētījumus materiāla izmantošanā. Pēc pāris nesekmīgiem mēģinājumiem to izveidot ārvalstīs, esam nolēmuši šo kombinēto materiālu sadarbībā ar vietējiem fiziķiem radīt Latvijā. Ražošanas process nav no vieglajiem - materiāls jāauž elektriskajā laukā no ārkārtīgi smalkiem pavedieniem, kuru diametrs mērāms nanometros,» stāsta RSU Biomehānikas laboratorijas vadošais pētnieks, sirds ķirurgs Mārtiņš Kalējs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Inovatīvi Latvijas dizaina risinājumi izstādē Baltic Fashion & Textile RIGA 2018

Monta Glumane, 13.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 12. līdz 14. aprīlim izstādē Baltic Fashion & Textile RIGA 2018 Ķīpsalā sastopami gan pieredzes bagāti Latvijas tekstila un modes industrijas uzņēmumi, gan arī pavisam jauni vietējie zīmoli, kas iepazīstina ar inovatīviem Latvijas dizaina produktiem.

Ik gadu Baltic Fashion & Textile RIGA var iepazīties ar Latvijas Tehnoloģiskā centra organizēto Inovācijas stendu, kurā atrodamas neierastas idejas un inovatīvi risinājumi, piemēram, 3 wind knots aksesuāri no pārstrādātām avīzēm, Flashion Wear funkcionālie apģērbi ar atstarojošiem elementiem un Allie Janeson somas, kuras imitē dzintarā iekusušus kukainīšus un augu gabaliņus.

Kādreiz 3 wind knots dibinātāja Sigita Trukšāne krāmēja pagrabu un uzdūrās vecām avīzēm – šodien no tām tiek veidota somu kolekcija 3wk upcycled. Termins no angļu valodas upcycled, pretēji biežāk dzirdētajam recycled, paredz iedvest jaunu dzīvību vecos materiālos, daļēji vai pilnībā saglabājot to iepriekšējo izskatu, nevis pilnībā tos pārstrādāt jaunos materiālos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Zagļi īpaši pievērsušies to automašīnu zādzībām, kuras aprīkotas ar Keyless Go

Lelde Petrāne, 11.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošinātāja BALTA drošības dienesta operatīvā informācija liecina, ka pēdējā laikā zagļi, izmantojot modernās tehnoloģijas, īpaši pievērsušies to auto zādzībām, kuri aprīkoti ar tā saukto Keyless Go iedarbināšanas sistēmu.

Kopējā situācija auto zādzībās nav iepriecinoša – lai gan, salīdzinot šā un pagājušā gada periodu no janvāra līdz oktobrim, automašīnu zādzību skaits ir samazinājies par 17%, būtiski pieaudzis luksusa klases automašīnu, kas aprīkotas ar tā saukto Keyless Go, zādzību skaits.

BALTA drošības dienesta speciālisti novērojuši, ka zagļu «darbarīki» kļuvuši daudz profesionālāki - pateicoties Keyless Go iedarbināšanas sistēmai un tās uzlaušanai, ir iespējams nozagt automašīnu pāris minūšu laikā. Keyless Go ir vispārējs apzīmējums sistēmai, kas autovadītājam ļauj komfortabli iekļūt automašīnas salonā un iedarbināt motoru ar automašīnas panelī integrētu start/stop pogu, neizņemot automašīnas aizdedzes atslēgas un/vai signalizācijas pultis no lietotāja kabatas vai somiņas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rotu dizainere Ginta Sičeva jau 20 gadus dzīvo Londonā, 2000. gadā tur ir izveidojusi savu uzņēmumu, bet pirms pāris gadiem viņa savu darbnīcu pārcēla uz Rīgu

Biju domājusi, ka jūs lielākoties dzīvojat Londonā, bet, kad sarakstījāmies LinkedIn, pieminējāt, ka šobrīd dzīvojat starp Londonu, Tokiju, Minheni un Rīgu. Ko tas nozīmē?

Londonā esmu nodzīvojusi 20 gadus, bet pirms trim gadiem sāku veidot darbnīcu un izstāžu telpu (showroom) Rīgā. Tajā laikā paralēli izveidojās sadarbība ar Japānu, un tagad diezgan bieži jālido turp. Dzīvoju tur vienu vai vairākas nedēļas, tāpēc reizēm man šķiet, ka Japānā esmu biežāk nekā Londonā. Savukārt Minhenē daļēji dzīvo mana ģimene. Rīgā strādāju, te ir mana darbavieta, bet Londonā ir mana kompānija, grāmatveži, menedžeris, papīru darbi un mājas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Šķiet, latviešiem mīļākais dzīvnieks ir zaķis,» puspajokam saka koknesiete Evita Briņķe. Viņa krāsainus zaķīšus sešu gadu laikā uzšuvusi tūkstošiem, bet jaunā māksliniece darina ne tikai rotaļlietas. Viņas rokām top somiņas un apģērbu komplekti mazajām dāmām, koka rotas un somas lielām dāmām, un šie oriģinālie darinājumi iekarojuši tirgu arī ārpus Latvijas robežām, vēsta reģionālais laikraksts Staburags.

Evita atzīst, ka sešu gadu laikā uzšuvusi tūkstošiem zaķīšu — tā pēdējos gados ir TOP prece, kuru pircēji pasūta visvairāk.

Tāpat apbrīnojama ir latviešu mīlestība pret tautiskajiem rakstiem. Evita smej: ja kāda prece «neiet», atliek vien uz tās uzšūt Austras koku. Piekrišana fantastiska! «Lai gan biju nosolījusies neaizrauties ar latviskajiem rakstiem, esmu sevi lauzusi un tagad to daru,» saka viņa.

Evita patlaban meklē piemērotas telpas savam biznesam, jo mājās jau sen kļuvis par šauru: «Visur ir auduma baķi un kastes ar visādiem knibuļiem un bumbiņām. Tāpat jūtu, ka man vajag palīgus, jo viena ar lielo pieprasījumu vairs netieku galā. Pēdējā laikā šuju no rīta līdz vakaram un arī, vēl noliekot bērnus gulēt. Nevaru sākt neko jaunu, jo jāizpilda tas, ko pasūta, līdz ar to pašai sāk kļūt neinteresanti. Rūpnieciskais darbs, un prieka nekāda! Bet man vēl ir daudz ideju, un gribas pamēģināt to un šito, bet netieku līdz radošajam darbam. Plāni ir lielāki un nopietnāki, kas vairāk par zaķīšiem. Pagaidām par tiem nestāstīšu, lai vispirms piepildās.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Varam sagaidīt Eiropas un ASV tarifu eskalāciju – tas skars gan lidmašīnu detaļas, gan šampanieti

Pasaules ekonomikai nozīmīgāko tēmu saraksta galvgalī jau kādu laiku atrodas tirdzniecības kari. Visskaļāk ar jaunām barjerām precēm apmainās ASV un Ķīna, lai gan šis process mūsdienu globalizētajā pasaulē pamatīgi iekrauj arī citiem (sevišķi, piemēram, eksportējošajai Vācijai). Tiesa gan, pastāv iespēja, ka Eiropa jau daudz tiešākā veidā tiks ierauta šajos tarifu karos.

Šobrīd notiekošais liek domāt, ka Pasaules Tirdzniecības organizācija dos svētību ASV noteikt tarifus Eiropas precēm aptuveni astoņu miljardu ASV dolāru apmērā. Kā iemesls šiem svaigajiem iespējamajiem tarifiem ir ilgstošais šo pasaules ekonomikai izšķirīgo reģionu strīds, ka Eiropā ticis subsidēts aviobūves uzņēmums Airbus, kas savukārt sniedzis tam priekšrocības, ja salīdzina ar ASV Boeing. Jāpiebilst, ka ASV un Eiropas strīds par Airbus subsīdijām nav nekas jauns. ASV pirmo reizi Pasaules Tirdzniecības organizācijai par šo praksi sūdzējās jau pirms aptuveni 16 gadiem. Šī drāma vilkusies gadiem un šobrīd ieguvusi ļoti konkrētu veidolu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tagad, kad Dream Room lampas iekarojušas Latvijas iedzīvotāju mājokļus, tās izgatavotāji centīsies iekarot arī ārvalstu tirgus, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Db. lv par Dream Room rakstīja 2015.gada janvārī, kad lampas nesen tika laistas tirgū. Kompānijā aizvien strādā divi cilvēki - dizainere-māksliniece Ieva Tifānija Madarāja un tehniskais speciālists Oskars Grenevics.

Nu bizness ieskrējies un lampu izgatavotāji patlaban skatās Skandināviju, Igauniju un Vāciju, savukārt, domājot par potenciālajiem tirdzniecības kanāliem, visdrīzāk tirdzniecība varētu notikt internetā vai Etsy mājaslapā. «Tāpat mums ieteica ideju investēt un piedalīties kādā ārvalstu Ziemassvētku tirdziņā – kaut arī dalības maksas tur ir daudz augstākas nekā Latvijā, pieprasījums ir milzīgs. Zinām meiteni Spānijā, kas gadu izgatavo somiņas un tad aizbrauc uz tirdziņu Vācijā, kur visu šo gada darbu iztirgo. Protams, vietas cena ir ļoti augsta, bet atdeve ir ļoti liela. Ārvalstīs koks ir ļoti pieprasīts, līdz ar to domājam, ka šī ir niša, kurā varam tirgoties,» norāda I. Tifānija Madarāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola "Littleberry" dizaina auduma autiņbiksītes un aksesuāri tiek ražoti Latvijā, taču vairums no produktiem aizceļo ārpus mūsu valsts robežām.

"Littleberry" stāsts aizsākās pirms aptuveni trīs gadiem. "Drīzumā bija jādzimst mūsu jaunākajai meitiņai. Jau agrāk praksē bija izmēģināti auduma autiņi un modernās auduma autiņbiksītes vecākajām meitām, un tas šķita samērā vienkārši un daudz skaistāk nekā vienreizlietojamās autiņbiksītes. Turklāt tas, ko uzreiz ievērojām ģimenē - lietojot auduma autiņbiksītes, izdevās ievērojami samazināt arī ikdienā izveidoto atkritumu daudzumu," idejas rašanos atceras "Littleberry" izveidotāja Elīna Neiberga.

Viņa stāsta, ka 2017.gadā, kad dzima jaunākā meita, domāja par to, ka labprāt ieviestu moderno auduma autiņbiksīšu lietošanu ikdienā, pavisam iztiekot bez vienreizlietojamajām, turklāt, lai dizains būtu tieši tāds, kādu gribas un lai būtu droši par izmantoto materiālu izcelsmi un kvalitāti, ražošanu varētu uzsākt paši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Soma ir gan aksesuārs, gan dzīvesstila apliecinājums, kas integrējas cilvēka tēlā un dzīves ritmā

Tā uzskata aksesuāru zīmola EightCrafts (SIA Eighty Eight) radītāji Diāna Godmaša un Ričards Briška. Šobrīd uzņēmuma sortimentā ir ādas jostas, somiņas, maki, kā arī auduma somas ar ādas rokturiem. Kompānija darbojas kopš pagājušā gada novembra un šobrīd ir attīstības sākumstadijā. «Vēl ir milzīgs darbs priekšā. Joprojām meklējam savu inovatīvo ideju,» neslēpj Diāna. Stāstot par to, kā viss sācies, Ričards teic, ka viņš ir fotogrāfs un viņam nav patikusi klasiskā fotoaparāta siksniņa. «Skatījos internetā visādus variantus, ko varētu iegādāties, bet nevarēju atrast neko tādu, kas man patiktu. Tāpēc es aizdomājos, ka varētu pats to uztaisīt. Atradu ādas meistaru, kurš izgatavoja tieši tādu siksniņu, kāda man ļoti patika, un man radās doma, ka varbūt tās jāpārdod arī citiem. Laika gaitā sapratām, ka pieprasījums pēc siksniņām nav tik liels, jo fotogrāfi Latvijā ir tik, cik ir, un no tā nevar izveidot nopietnu biznesu. Tā radās ideja izgatavot ādas dizaina aksesuārus,» viņš stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Niks Jansons un Nora Legzdiņa strādā pie interneta platformas Janson, kur tirgot izstrādājumus no kažokādām; ideālajā scenārijā tas ir autonoms bizness, kas strādā bez īpašas viņu pašu iesaistes

Šobrīd viņi piedāvā bērnu un pieaugušo bebrādas cimdus. Līdz šim jaunieši produkciju ir pārdevuši internetā, kā arī izmēģinājuši spēkus Latvijas Universitātes Inovāciju stendā t/c Riga Plaza. Tomēr Niks neslēpj, ka pagaidām apjoms ne tuvu nav tāds, kādu viņš vēlētos. Šobrīd tie ir vien 2 līdz 3% no vēlamā. «Zinām, ka internetā var pārdot, jo tas jau ir noticis, un zinām, ka var pārdot arī klātienē, taču mūsu fokuss būs internets, jo uzskatām, ka tā mūsdienās ir mums piemērotākā vide. Tagad visu var nopirkt, izmantojot telefonu, un arvien vairāk cilvēku tā iepērkas,» viņš stāsta. Niks prāto, ka preces, piemēram, kažokādas somiņas, varētu pārdot ar sociālo tīklu starpniecību, proti, ievietojot skaistas bildes Instagram un sasaistot tās ar iepirkšanās iespējām. Viņam ir doma zīmola piedāvātās lietas pozicionēt kā luksus preces. «Rīgā ir vairāki visai veiksmīgi veikali, kur tirgo kažokādas. Domāju, ka mēs internetā to varētu darīt labāk,» spriež Niks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Tiesa ABLV Bank naudas atmazgāšanas lietā pieņem noraidījumu vienam no prokuroriem

LETA, 10.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomisko lietu tiesa piektdien krimināllietā par 2,1 miljarda eiro legalizēšanu "ABLV Bank" pieņēma noraidījumu vienam no lietas prokuroriem - Rimantam Kuzmam.

Lietā apsūdzētā Kaspara Dreimaņa aizstāve Dace Ozoliņa šodien tiesā pieteica noraidījumu lietas prokuroram Kuzmam, jo apsūdzētais un prokurors iepriekš bijuši kolēģi Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB) un uzturējuši draudzīgas attiecības.

Viņa norādīja, ka Dreimanis un Kuzma ilgu laiku strādāja kopā vienā kabinetā un Dreimanis kādu laiku bija Kuzmas priekšnieks.

Advokāte uzsvēra, ka klients Kuzmu pazīst kopš 2004.gada, kad Kuzma sāka strādāt KNAB. Kopš tā laika starp Dreimani un Kuzmu izveidojusies ne tikai darba attiecības, bet ar cieša draudzība.

Saskaņā ar amatpersonu deklarācijām, Dreimanis sācis KNAB strādāt drīz vien pēc biroja izveidošanas. Viņš darbojies kā izziņas veicējs un izmeklētājs. Pēdējais ieņemtais amats bijis Izmeklēšanas nodaļas vadītāja vietnieks. Darbu KNAB viņš pametis 2010.gada maijā. Savukārt prokurors Kuzma no 2005.gada strādāja par izmeklētāju KNAB un amatu pameta 2013.gada oktobrī, savukārt par prokuroru sāka strādāt 2014.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Kafejnīca ir ar uzsvaru uz vietējo. Gan kultūrā, gan pasākumos, ko mēs organizējam. Atbalstīt un stimulēt vietējo ražotāju un tā produkciju. Ne aiz žēlsirdības un tikai tāpēc, ka vietējais, bet kvalitātes dēļ,» par savu lolojumu Liepājā saka kafejnīcas Kursas Putni radītājs, vadītājs un viesmīlis vienā personā Artūrs Butāns, raksta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

«Piemēram, izvēlamies kafiju, kas ir Latvijā grauzdēta. Saimnieks ir Andris, tāpēc tās nosaukums ir “Andrito”, viņš pats iepērk pupiņas no Brazīlijas un Kolumbijas. Kafija ir ļoti dārga un tagad Vecrīgā izkonkurē itāļu kafijas. Es redzu, cik profesionāli cilvēks pieiet savam darbam, cik profesionāli viņi apkalpo mūs, un man ir prieks ar viņiem sadarboties. Līdzīgi ir ar Aizputes vīniem, kuri jau atzinīgi novērtēti ārzemēs. Tad vēl izlejamais Tālavas Ķēniņa alus un Medalus, kas Kurzemē nekur citur nav nopērkams. Nekas jauns nav jāizdomā. Ir tikai jāparāda cilvēkiem, ka tepat blakus ir labas lietas. Mēs arī paši esam sākuši cept savu maizīti un taisīt savus veselīgos burgerus,» stāsta A.Butāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katru dienu Latvijā tiek reģistrēti vidēji desmit mājokļu aplaupīšanas gadījumi, un zādzības no mājokļiem ir otrs biežākais atlīdzību pieteikšanas cēlonis īpašuma apdrošināšanā, liecina Valsts policijas un apdrošināšanas sabiedrības Balta (PZU grupa) dati.

Nereti zādzības no īpašumiem tiek izdarītas tieši naktīs, turklāt pašiem saimniekiem klātesot.

Pēdējo trīs gadu laikā Balta atlīdzībās par zādzībām privātīpašumos izmaksājusi teju 0,9 miljonus eiro. Lai gan saņemtie atlīdzību pieteikumi liecina, ka visbiežāk zādzības tiek izdarītas mājokļa saimnieka prombūtnes laikā, ir gadījumi, kad īpašums tiek apzagts, saimniekiem esot mājās. Saskaņā ar BALTA informāciju šādos gadījumos zādzības visbiežāk tiek izdarītas naktīs, un zagļi par laupījumu izvēlas viegli sasniedzamas un ātri realizējamas lietas – juvelierizstrādājumus, mobilos tālruņus, planšetdatorus – vai citas nelielas elektropreces – darbarīkus, fotoaparātus. Retāk šādās situācijās tiek zagtas lielas mantas, jo to iznešana no mājokļa ir sarežģītāka – BALTA pieredzē ir gadījums, kad mēģinājums iznest televizoru beidzies ar tā pamešanu pie sētas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Biznesa vieta: Cēsīs dzīvība kūsā

Lāsma Vaivare, 26.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ap Rožu laukumu Cēsīs dzīvība kūsā, biznesa veiksme gan lielā mērā atkarīga no tūristiem.

Cēsu vēsturiskajā daļā esošais Rožu laukums pēdējos gados pārvērties par pilsētas centru, atņemot šīs pozīcijas Vienības laukumam, saka vietējie. Lai gan banku, lielāku veikalu, jaunās Cēsu koncertzāles, intensīvākas satiksmes dēļ par pilsētas centru uzskatāms Vienības laukums ar Uzvaras pieminekli, dzīves baudītājiem īstā vieta, šķiet, ir Rožu laukums. Te līdzās viena otrai rindojas kafejnīcas, karstās dienās strūklakā šļakstās bērni, paveras skats uz Sv. Jāņa baznīcu un tikai rokas stiepiena attālumā ir Cēsu pils. Gar laukumu vijas Rīgas iela, pa kuru no galvaspilsētas puses viduslaiku pilsētā ierodas tūristi.

Ārpilsētas valdzinājums

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilze Kubila izgatavotajām svecēm Nine Black Birds ir dažādi uzraksti, pats galvenais šajā produktā ir vēstījums, nevis svece

«Pietiek ar trim vārdiem, lai cilvēki smaidītu. Daži vārdi pasaka ļoti daudz. Nevajag garus dzejoļus, lai kādu iepriecinātu. Cilvēkiem patīk vienkāršas un saprotamas lietas,» ir pārliecināta Ilze. Vispopulārākie teksti ir «Laime ir tepat» un «Dzīve ir svētki». Ilzes novērojumi liecina, ka pircēji biežāk izvēlas uzrakstus latviešu valodā, arī ārzemnieki – viņiem šķiet eksotiski nopirkt preci ar tekstu vietējā valodā. Nine Black Birds sortimentā šosezon ir arī citi produkti – somiņas un krūzītes. «Likās, ka ar svecēm vien nepietiek, vajag arī citus produktus, kam nebūtu tik izteikts sezonāls raksturs. Gribu attīstīties, tāpēc neturos tikai pie svecēm, bet izgatavoju arī citas lietas, lai aptvertu plašāku cilvēku interešu loku,» saka Ilze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Māklsiniece Ieva Taranda Latvijā rada izcilas kvalitātes mākslīgās kažokādas vestes un šalles ar zīmolu Touch IT. Uzņēmuma moto: Pieskaries savam sapnim, izdzīvo to!

Produkcijas dizaina autore ir pārliecināta – nēsājot Touch IT, ir iespēja saņemt daudz vairāk uzmanības apliecinājumu un prieka. Touch IT produkcija rodas, spēlējoties ar dažādiem materiāliem, audumiem, krāsu un faktūru, vērojot kompozīciju, kā savienojas it kā nesavienojamas lietas. Tā arī ir produkcijas noslēpumu atslēgta, kas to padara īpašu un neaizmirstamu.

Touch IT produkcijas piedāvājumā ir arī:

kokvilnas džemperi,

tunikas,

legingi,

blūzes,

dažādi aksesuāri (kosmētikas somiņas, telefonu un planšetu futlāri).

Mākslinieces darbus iegādāties varēs Biznesa eskalators stendā, t/p "Alfa" no 01.10. - 31.10.2014.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somai jābūt tādai, lai tā labi kalpotu – to varētu nēsāt ilgi un tā arvien izskatītos pietiekami labi, uzskata zīmola Mizo virzītāji Edgars Bīberis un Ilze Aderniece

Mizo produktu portfelī ir mugursomas, mazākas somiņas ikdienas vajadzībām, kā arī šo izstrādājumu kopšanas un tīrīšanas līdzekļi.

Mizo somas šūtas no vaskota kokvilnas auduma. Viņš stāsta, ka izvēlējies audumu ar vēsturi. 19. gadsimta beigās britu zvejnieki izmantoja šo materiālu, jo atklāja, ka vaskots kokvilnas audums pasargā no brāzmām vējā un aukstumā. Agrāk šis vaskotais kokvilnas audums cilvēkiem asociējās ar to, ka, tam pieskaroties, paliks tāds kā vaskojums uz rokām un notraipīs drēbes. «Šobrīd tas ir pilnībā mainījies, audums tiek ražots pēc mūsdienīgām tehnoloģijām. Vaskojums tiek impregnēts audumā, un attiecīgi pārnese uz drēbēm vai rokām 99% gadījumu nenotiek,» skaidro Edgars. Jau sākotnējais zīmola veidotāju mērķis bija, lai somas būtu funkcionālas un ūdensnecaurlaidīgas, tas bija galvenais parametrs, izvēloties šo materiālu.

Komentāri

Pievienot komentāru