Mazais bizness

Sākam biznesu: Biznesa ideja dzimst eikaliptu mežos

Vēsma Lēvalde, 05.02.2014

Jaunākais izdevums

Kuldīgā top sociālā biznesa uzņēmums, kura produkts būs unikāla dizaina mājas tekstila izstrādājumi no eikaliptu šķiedras auduma.

Zigzag Factory ideja ir kļūt par sociālu uzņēmumu, kas atvērts ikvienam, kurš vēlas izmēģināt roku mājas tekstila šūšanā un kaut ko ar to nopelnīt. Reizē tā būs dizaina jaunrades platforma, kas vienuviet pulcēs Latvijas tekstila dizainerus, Kuldīgas iedzīvotājus, kā arī potenciālos pircējus, kuriem būs iespēja pasūtīt tieši tādu izstrādājumu, par kādu jau sen sapņojuši, stāsta Zigzag Factory dibinātājs Dāvids Grāveris. Telpas jau iekārtotas, uz Latviju no Singapūras ceļo īpašs audums, kura aušanā izmantotas eikaliptu šķiedras. Sašūts arī pirmais gultasveļas komplekts. Aktīva darbība sāksies februāra beigās, līdzko būs klāt audumi.

«Aizgāju no visa»

Ideja radās, krustojoties vairākām likumsakarībām, stāsta D. Grāveris. Vecāki viņu nevarēja materiāli pabalstīt, tāpēc agri sācis strādāt. Neilgu laiku bijis tulks un administrators Lietuvas kinostudijā, jo labi zina lietuviešu valodu. Pēc mācībām Saldus novada Kalnu vidusskolā viņš nevarēja izšķirties – studēt ko radošu vai apgūt praktiskas zināšanas. Izlēmis, ka garīgas lietas cilvēks var apgūt pats, tāpēc aizgājis uz RTU. Sekoja ar klientu apkalpošanu, pārdošanu un kvalitātes vadību saistīti amati lielos uzņēmumos. Darbā atskārtis, ka komunikācija ar cilvēkiem padodas viegli, arī pārdošana nesagādā problēmas. Tomēr pienāca brīdis, kad Dāvids Grāveris, nu jau SIA Baltcom TV kvalitātes procesu vadītājs, saprata, ka vēlas mainīt savu dzīvi. Pirmais impulss bija apjausma, ka algots darbs un karjera lielā uzņēmumā nesniedz cerēto gandarījumu. Jauns, degošām acīm («Tās man ir vēl joprojām,» viņš piebilst), viņš aizrautīgi strādājis, ģenerējis idejas, lai gūtu panākumus – citu labā. Taču tad sapratis, ka tas neatbilst viņa paša būtībai un ka svarīgas vērtības paliek novārtā. «Trūka to dievišķo sajūtu, kuru dēļ mēs vispār kaut ko darām,» viņš atzīst. «Vairs neredzēju sevi telekomunikāciju nozarē, kur biju nostrādājis piecus gadus. Es aizgāju no tā visa.»

Sāk ar sevi

Šajā vērtību analīzes periodā Dāvids ilgi domājis par to, kādiem jauniem izaicinājumiem pievērsties. Reiz viņa draudzene, kuldīdzniece, kopā ar mammu meklēja mājas tekstilu kāzu dāvanai. Izrādījās, ka ir liela problēma atrast tieši to, ko esi iztēlojies un kas atbilst gan vēlmēm, gan noteiktiem kritērijiem. Turklāt veiksmīgais un izglītotais puisis jau ilgstoši pēc saspringti aizvadītām darba dienām jutis nopietnus miega traucējumus. «Pavadīju daudz laika, tiekoties ar veselības speciālistiem un meklējot atbildes literatūrā. Aptvēru, ka mēs patiesībā 2/3 dzīves pavadām virsdrēbēs – dažādos emocionālos stāvokļos un situācijās, bet reālu atpūtu un dabisku masāžu mūsu lielākais orgāns – āda – var saņemt tikai atlikušo trešdaļu, kad esam miegā.» Viņš sācis meklēt ekoloģiskus, veselībai draudzīgus audumus. Konsultējoties ar RTU pasniedzējiem, uzzinājis par tencelu – no dabīgas šķiedras izgatavotu audumu. «Mīksts, ekonomiskāks nekā zīds, vairāk absorbējošs nekā kokvilna, izteikti elpojošs, antibakteriāls un neelektrizējas, ko papildina eikalipta priekšrocības – var gulēt absolūtā komfortā visos gadalaikos,» apgalvo jaunais uzņēmējs. Nācis no laukiem, viņš sapratis, ka vēlas tur atgriezties. Jau sākot virzīt ideju par savu uzņēmumu Kuldīgā, atcerējies to, ko gribēja īstenot kā kvalitātes vadītājs – radīt unikālu produktu, kas reizē būtu pakalpojums, turklāt ar individuālu pieeju katram klientam. Zinot reģionu problēmas, izvēlējies sociālā biznesa modeli. «Sāksim ar trim darbiniekiem, bet esam atvērti visiem Kuldīgas iedzīvotājiem, kas vēlas socializēties, iegūt jaunas vai atsvaidzināt vecās prasmes, sajust, ka viņi ir vajadzīgi, ka viņu darbs ir novērtēts, un, protams, gūt papildu ienākumus. Vēlos uzlabot vidi, kur augs arī mani bērni,» uzsver Zigzag Factory dibinātājs.

Iekaros pasauli

Līdz šim uzņēmuma izveidē ieguldīti aptuveni 18 tūkstoši eiro, bet ieceru sasniegšanai vajag vēl tikpat, lēš D. Grāveris. Astoņu mēnešu laikā viņš izplānojis darbību, atradis partnerus, piegādātājus, iekārtota vieta ražošanai. Tūlīt pēc intervijas ar DB viņš dodas uz Rīgu, lai Valsts Kultūrkapitāla fondā iesniegtu projektu, cerot uz atbalstu sadarbībai ar Latvijas dizaineriem. «Esam sagatavojuši radoši pozitīvu vidi – aizraujošu dizaina darbnīcu, kas ļauj klientu iztēlei pārtapt mākslas darbā,» viņš stāsta. Jautāts par problēmām vai sarežģījumiem, Dāvids saka, ka šos vārdus no leksikas un arī apziņas izslēdzis. «Man ir tikai izaicinājumi, ar kuriem tieku galā. Vienīgi jautājums, cik daudz laika un enerģijas tas paņem. Nekur nav viegli, arī tur, kur tu domā, ka ir foršāk,» viņš atzīst. Ļoti daudz laika pagājis, lai atrastu audumu ražotāju, kas nepiedāvā lielu apjomu, bet var nodrošināt vismaz 18 krāsas un nepieciešamo kvalitāti. Mērķi jaunajam uzņēmumam ir milzīgi, taču pamatīgi izplānoti. Noieta tirgus būs visa pasaule, protams, arī Latvija. Pirmie soļi – Vācijā, Itālijā, Francijā un Skandināvijā.

Inkubators ir ļoti noderīgs atbalsts jauniem uzņēmējiem tieši reģionos, uzskata D. Grāveris. Te palīdz atrast gan informāciju, gan lietišķus kontaktus. «Daudz kas ir mūsu galvās. Man bija svarīgi vispirms izprast pašam sevi, atrast mieru un «savu matricu». Rezultātā idejas un enerģija nāca pašas no sevis,» apgalvo Dāvids Grāveris, piebilstot, ka plāni, kas paliek galvā neizdarīti, ir ceļš uz elli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klientu ir daudz, vēlmju ir daudz, un darbu – vēl vairāk

Par pieredzi projektā Biznesa eskalators saka gultasveļas šūšanas uzņēmuma Zigzag Factory vadītājs Dāvids Grāveris. Projekta ietvaros tam nācies vienlaikus darīt visu – informēt klientus, pieņemt pasūtījumus, šūt un pabeigt mājaslapas iz- strādi. Projektu D. Grāveris vērtē kā kristības Latvijas tirgū, jo interneta vietne pat vēl nebija pieejama publiski, kad jau vajadzēja izpildīt klientu pasūtījumus.

Noskaidro vēlmes

T/p Alfa klienti apliecināja, ka viņiem radošuma un gaumes netrūkstot. «Neatsveramā lieta ir tā, ko klienti mums ir pastāstījuši par savām vēlmēm, sajūtām par audumu. Tas ir pats dārgākais ieguvums, jo mūsu nākotnes jaunie produkti ir tieši viņu pirksts,» norāda D. Grāveris. Sākumā viņam licies, ka Alfā apgrozās tikai gala patērētāji, taču uzņēmumam ir izdevies iegūt arī jaunus sadarbības partnerus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zigzag Factory piedāvā Latvijā radīta oriģināla dizaina gultasveļu, kuras ražošanā izmanto dabīgu audumu, kas izgatavots no eikalipta – Tencels.

Auduma priekšrocības:

• Īpaši maigs, mīksts un viegls materiāls, jo šķiedras virsma ir vienmērīgi gluda;

• Termoregulējošs – sniedz vēsuma sajūtu vasarā, bet ziemā silda;

• Rūpīgs un patīkams – nelīp pie ādas, nesviedrē un neelektrizējas;

• Iejūtīgs – neizraisa kairinājumu, piemērots jutīgai un bērna ādai;

• Mitrumuzsūcošs – unikālas mitruma vadīšanas īpašības, regulē ķermeņa mitruma svārstības, uzlabo ādu un veselību;

• Dabai draudzīgs – audumu iegūst no koksnes, tas ir pilnīgi higiēnisks un kavē baktēriju rašanos.

ZIGZAG FACTORY komanda strādā pie idejas realizēšanas, lai saviem klientiem piedāvātu iespēju ātri un ērti iegūt ideālo gultas veļu, par kādu jau sen sapņots – ar dizainu, kādu sirds vēlas. Šobrīd izstrādē ir online Dizaina darbnīca jeb konstruktors, kas sniegs vienkāršu iespēju pašam piedalīties Tencela gultas veļas dizaina izstrādē. Zigzag Factory komanda realizēs ikviena ieceri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1. maijā tika atklāta otrā sezona projektam Biznesa eskalators, ko rīko t/p Alfa un laikraksts Dienas Bizness. Līdzīgi kā pērn, arī šogad projekts sniedz iespēju jaunajiem uzņēmējiem izmēģināt spēkus, piedāvājot savu produkciju tirdzniecības parka pircējiem.

Maija mēnesī Biznesa eskalatora tirdzniecības stendā tirgosies uzņēmumi: Amber Sisters un Zigzag Factory. Biznesa eskalators norisināsies septiņus mēnešus, kuru laikā kopumā 14 uzņēmumiem būs iespēja izmēģināt spēkus projektā. Uzņēmumam, kuram būs veicies vislabāk, t/p Alfa dāvās iespēju tirgoties arī gada karstākajā mēnesī – decembrī.

T/p Alfa vadītāja Liene Apine stāsta: «Lai katrs uzņēmums individuāli un līdz ar to uzņēmējdarbības vide kopumā varētu veiksmīgi attīstīties, uzņēmējiem ir būtiski izprast tirgu, tā ietekmējošos faktorus, iespējas un draudus. Biznesa eskalators jaunajiem censoņiem sniedz iespēju gūt pieredzi, sajūtot reālo saskarsmi ar pircēju un tirdzniecības centra specifiku. Ticu, ka dalībnieki mēneša laikā, ieklausoties ekspertu ieteikumos, gūs vērtīgas atziņas turpmākajam ceļam uz panākumiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

Kā top?: Halāti uzņēmumā ZigZag Factory

Žanete Hāka, 09.10.2015

Kompānija ražošanā izmanto tikai 100% eikalipta koka šķiedras audumus. Tie ir mīkstāki nekā zīds, bet vairāk absorbējošs nekā kokvilna, stāsta uzņēmuma pārstāvji.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portāls db.lv šajā piektdienā saviem lasītājiem piedāvā aplūkot, kā Kuldīgas uzņēmumā SIA ZigZag Factory tiek izgatavoti halāti.

ZigZag Factory dibināta 2013.gadā, jo kādu laiku nepameta vēlme rast risinākumu ikdienas problēmai – bezmiegam, kas mūsdienās skar daudzus cilvēkus, stāsta kompānijas vadītāja Lelde Grāvere.

Sākums uzņēmumam bijis grūts, viņa piebilst. «2013.gadā vēl īsti nezinājām kas ir ieņēmumi, bija tikai izdevumi. Tomēr 2014. gadā jau sākam realizēt savu produkciju internetā, šobrīd arī esam pieejami dažādos veikalos,. Līdz ar to apjomi kāpj ar katru ieguldīto darba gadu, ciparos katrs nākamais gaids tikai 30% apjoma pieaugumu,» uzsver kompānijas vadītāja.

Nākamajā gadā ZigZag Factory plāno vēl lielāku apgrozījumu, pārdošanas apjomus audzējot ar jauno produktu palīdzību, kā arī papildus nostabilizēt eksportu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kurzemes Biznesa inkubatorā darbu uzsākuši desmit jauni uzņēmumi

Dienas Bizness, 13.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes Biznesa inkubatorā (KBI) šī gada martā savu darbu uzsākuši deviņi jauni uzņēmumi - četri no tiem Liepājā, divi Kuldīgā un trīs Saldū.

KBI Liepājas filiālē darbu uzsākuši četri uzņēmumi – Liepāja Bulk Liner, LGV Network, Baltic solar un Wood koozie.

SIA Liepāja Bulk Liner nodarbojas ar polietilēna konteineru oderu ražošanu autoceļu un jūras kravu pārvadājumiem, kas nodrošina pilnīgu produktu drošību un piesārņojuma riska novēršanu.

Uzņēmums LGV Network ir pirmais elektromobiļu uzlādes staciju tīkla izveides uzņēmums Latvijā, kurš piedāvā klientiem uzlādēt elektromobiļu akumulatorus publiski pieejamās uzlādes stacijās. Uzņēmums 2014. gada beigās jau paspējis uzstādīt piecas publiski pieejamas elektromobīļu uzlādes stacijas Rīgā. Uzņēmuma mērķis ir attīstīt uzlādes staciju tīkla infrastruktūru Latvijā, nodrošinot elektromobiļu lietotājus ar uzlādes staciju pieejamību tiem ērtās vietās - pie tirdzniecības centriem, restorāniem, degvielas uzpildes stacijām, biroja centriem un citur.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augustā, Kuldīgā, Latvijā dizainētu tekstilizistrādājumu zīmols ZIGZAG FACTORY atklājis atvērta tipa sietspiedes darbnīcu, saņemot atbalstu no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un biedrības Darīsim paši, kas paredzēta ne tikai pašu produktu ražošanai un projektu realizēšanai, bet iecerēta kā jaunrades sekmēšanas platforma, kā arī nozīmīgs atbalsts vietējā reģiona labklājības veicināšanā, teikts paziņojumā medijiem.

ZIGZAG FACTORY izveidotāji Lelde un Dāvids Grāveri šim projektam izvirzījuši divus galvenos mērķus. Pirmkārt, šī darbnīca radīta, lai veicinātu ražošanas, vietējo pakalpojumu un to pieejamības attīstīšanu. Tiek plānots piesaistīt pēc iespējas vairāk sociāli neaizsargātus vietējā reģiona iedzīvotājus ar mērķi mazināt bezdarbu. Otrkārt, šī projekta mērķis ir attīstīt, un paplašināt uzņēmuma sociālo interneta vietnes platformu www.zigzagfactory.com, piedāvājot jaunus pakalpojumus un produktus tās lietotājam. Šobrīd interneta vietnē ir iespējams katram pašam konstruēt un pasūtīt gultas veļu dažādos izmēros gan pieaugušajiem, gan bērniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Biznesa Eskalators jaunajiem uzņēmējiem dos iespēju tirgoties Latvijas lielākajā tirdzniecības centrā

Dienas Bizness, 30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajiem un topošajiem uzņēmējiem sākas pieteikšanās projektam Biznesa Eskalators, ko rīko tirdzniecības parks Alfa sadarbībā ar Latvijā vadošo biznesa laikrakstu Dienas Bizness. Projekta mērķis ir, nonākot reālā tirdzniecības vidē, dot iespēju Latvijas jaunajiem uzņēmējiem pārliecināties par radītā produkta dzīvotspēju.

«Latvijā ir daudz uzņēmīgu cilvēku, kas gatavi riskēt un kļūt nevis par darbiniekiem, bet par darba devējiem. Populāra kļūst mazo uzņēmumu atvēršana un mājražošana, un arvien biežāk pircējiem tiek piedāvātas nestandarta preces – dažādi dizaina priekšmeti, Latvijā ražoti mājas aksesuāri un apģērbi. T/p Alfa vienmēr ir ieinteresēts saviem klientiem piedāvāt aizvien jaunus produktus un pakalpojumus, un šāda konkursa īstenošana mums kā tirdzniecības centram ir lieliska iespēja piesaistīt tirgotājus, kas, iespējams, citādāk līdz mums nenonāktu. Lai palīdzētu vietējiem uzņēmumiem attīstīties, jau trešo gadu pēc kārtas perspektīvākajiem jaunajiem uzņēmējiem dodam iespēju vienu mēnesi tirgot savu produkciju t/p Alfa speciāli radītā stendā. Šī ir lieliska iespēja pārbaudīt sava biznesa jaudu vienā no lielākajiem tirdzniecības centriem, gūt atsauksmes no klientiem un saprast sava produkta stiprās un vājās puses lielas konkurences apstākļos,» stāsta t/p Alfa vadītāja Liene Apine.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Bērni iedvesmo biznesam

, 08.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.septembra lielākajā tirdzniecības parkā Alfa īpašā stendā tirdzniecību uzsāks divi entuziasma pilni jauni zīmoli – Sēklu Muss un Smuklietas. Šāda iespēja radusies, pateicoties dalībai projektā Biznesa Eskalators, ko t/p Alfa jau trešo gadu rīko sadarbībā ar Latvijā vadošo biznesa laikrakstu Dienas Bizness. Jaunajiem uzņēmējiem bez pieredzes tirdzniecības centros šī būs iespēja izmēģināt savas pārdošanas prasmes, kā arī pārbaudīt produkta konkurētspēju intensīvas tirdzniecības apstākļos.

Zīmols Sēklu Muss šobrīd piedāvā 2 veidu produktus – sēkliņu un žāvētu augļu trifeles un batoniņus. Produkts ir īpašs un konkursa Biznesa Eskalators žūriju pārliecināja ar to, ka tā sastāvā netiek pievienots cukurs, milti un olas, kā arī tas nesatur glutēnu. Tā pagatavošanā tiek ievēroti svaigēšanas principi.

«Savus veselīgos produktus īpaši iesakām sportistiem, vegāniem, veģetāriešiem, grūtniecēm, barojošām māmiņām, bērniem, svara vērotājiem, celiakijas slimniekiem. Tas ir lielisks našķis katram, kas ievēro veselīgu dzīvesveidu, uzturā vēlas lietot vitamīniem un minerālvielām bagātu pārtiku,» stāsta veselīgo trifeļu Sēklu Muss radītāja Agnese Nazareca, kuru biznesam iedvesmojusi vēlme radīt veselīgus našķus sev un bērniem.

Komentāri

Pievienot komentāru