Pēc izmēģinājumiem ar dažādiem materiāliem un modeļiem Nesu Bags sāk šūt mugursomas

SIA Urban Fox piedāvā mugursomas un jostas somas ar zīmolu Nesu Bags, kā arī veido jaunu dizainu citu veidu somām, piemēram, datorsomām un pleca somām, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness. «Negribas apstāties. Es šobrīd cenšos apzināt, pēc kā vēl ir pieprasījums,» stāsta Renāte Vītola, somu zīmola Nesu Bags dizainere. Viņas iecere ir radīt praktiskas un funkcionālas somas, bet vienlaikus viņa vēlas eksperimentēt ar košām, svaigām krāsām. «Protams, ir arī klasika – somas melnā krāsā, bet ir arī citas krāsas, lai nav jāpērk tikai pelēka, brūna vai melna,» viņa saka.

Pirmā tirdzniecības pieredze uzņēmumam bija Positivus festivālā, un radās secinājums, ka jāturpina iesāktais. Šobrīd par Nesu Bags somām sāk interesēties vietējie veikali. «Pirmais bija M50,» saka Anita Zakse, Nesu Bags (SIA Urban Fox) īpašniece. Tiekot pētītas iespējas piedāvāt savu produkciju ārzemēs. «Te tirgus ir mazs – kad pārdod 25 somas, tās Rīgā jau redz. Gribas augt,» neslēpj Renāte. Lai izdotos sevi parādīt ārzemēs, jāspēj atšķirties, jābūt kaut kam unikālam. Anita teic, ka viegli tas nav, – konkurence ārzemēs esot milzīga, jo neviens nesēž un negaida, kad kāds piezvanīs no Latvijas un piedāvās somas. «Jābūt redzamam, jāpārliecina, kāpēc tieši mūsu prece ir īpaša. Šobrīd apzinām iespējas, plānojam nākamo gadu, izstādes, ko apmeklēt,» viņa saka.

Izmēģinājumu gads

«Viss sākās ar to, ka iepazināmies ceļojumā uz Bulgāriju. Esot Sofijā, vietējie ieteica apmeklēt veikaliņu, kur darina somas no papīra. Tas šķita interesanti, jo likās kaut kas neiedomājams – somas no papīra. Tiešām, tur bija somas no papīra, dažādi dizaini. Taču tas nebija parasts papīrs – avīzes tika īpaši apstrādātas, padarot tās par ūdensnecaurlaidīgu materiālu,» stāsta Renāte. Sākumā viņa kopā ar Anitu eksperimentēja ar dažādiem materiāliem, piemēram, vaskotu kokvilnu, mākslīgo ādu, otrreizēji pārstrādātiem materiāliem utt., līdz nonāca pie idejas par mugursomām no mākslīgās ādas. Tagad viņas teic, ka gads, kas veltīts dažādu modeļu un materiālu testēšanai, bijis vērtīgs, jo izdevies atrast piemērotākos materiālus, lai soma būtu praktiska, ērta un izturīga. «Visgrūtākais ir atrast materiālus. Latvijā tos neražo, tāpēc pasūtām no ārzemēm,» saka Anita.

Viņa ir piedalījusies Nodarbinātības valsts aģentūras biznesa plānu rakstīšanas konkursā, kas kopā ar Nordea Biznesa skolu bija grūdiens sākt uzņēmējdarbību.

Šuvēju deficīts

Uzņēmējas atklāj, ka ir grūti atrast šuvēju, kas specializētos somu izgatavošanā. «Būtiski bija, lai šuvēja būtu atvērta jauniem projektiem un gatava darīt citādi nekā ikdienā,» saka Renāte. Esot maz cilvēku, kas šuj somas, jo šis darbs atšķiras, piemēram, no bērnu apģērba vai zīda blūžu šūšanas.

Visu rakstu Eksperimentu ceļš aizved līdz mugursomām lasiet 1. decembra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra