Meklējot veidus, kā
palīdzēt mazulim, kurš mokās ar vēdergraizēm, Ivetai Šaicānei radās doma par pretkoliku 
jostiņu un citu sildošu produktu izstrādi 



Pret sāpēm mammas cīnās dažādos veidos – izmanto ārstnieciskus pilienus, arī ideja par sildelementu likšanu bērnam uz puncīša, kad viņam ir kolikas, nav nekas jauns. «Palasot forumus, atrodami dažādi ieteikumi – likt uz vēdera ar gludekli sasildītus autiņus, linsēklu maisiņus utt.,» saka Iveta Šaicāne, SIA My Ferty (zīmols Nature for Baby) īpašniece. Iveta saka, ka viņas jostiņas ir viens no variantiem, kā mēģināt cīnīties ar zīdaiņu vēdersāpēm. Vaicāta, vai nosaukums «pretkoliku jostiņa» nav pārāk daudz apsološs, viņa teic, ka centusies to veidot aprakstošu. «Es tikai esmu pielāgojusi vienu no metodēm,» viņa saka. Pirms šā produkta izmantošanas Iveta jebkurā gadījumā iesaka konsultēties ar ģimenes ārstu, jo mazuļiem mēdz būt problēmas, kuras nevar risināt ar sildīšanu.


Uz viena ceļa


Ivetai pašai ir četri bērni, kuru aprūpes procesā viņa izmantoja aitas vilnu, taču tā nekādi neturējās pie bērna ķermeņa. Viņa meklēja internetā, kas līdzīgs būtu pieejams, un atrada, ka viens uzņēmums Amerikā ražojot kaut ko līdzīgu jostiņai. Produkta nosūtīšana uz Latviju bija dārga, un Ivetai radās ideja pašai sākt šūt jostu, kurā iestrādāts maisiņš ar graudiem, linsēklām vai griķiem, ko atsevišķi sasilda un liek uz mazuļa vēdera. «Kad maisiņu uzsilda, tos ieliek jostā un piesien pie vēdera, tā ilgāk tur siltumu, nekā, piemēram, sagludināts autiņš. Ērtības labad aizdarei ir gan lentes, gan t.s. velkro (lipīga) aizdare,» saka Iveta. Turpinot meklējumus internetā, viņa ir redzējusi, ka līdzīgu jostu ražo arī Krievijā, bet tai izmantots želejveidīgs pildījums.


Vēl daudz jāstrādā


Ivetai ideja par jostu izgatavošanu radās pagājušā gada janvārī, tam sekoja ilgs izpētes laiks. Produkta izstrādes procesā Iveta ir tikusies ar vairākiem ārstiem pediatriem, un visi bijuši atsaucīgi un pretimnākoši. Viņi palīdzēja saprast, cik lielai jābūt jostai, cik smagu maisiņu labāk izmantot. Tirgus izpētes nolūkā Iveta veica aptauju un intervēja aptuveni simt māmiņu. 70% mammu bija saskārušās ar bērniņu vēdergraizēm, izmantojušas kādus līdzekļus, lai cīnītos ar tām, taču neviena nezināja par tādu pretkoliku jostiņu. «Noskaidroju, ka produkts ir jauns, secināju – lai to popularizētu, vēl būs krietni vien jāpastrādā,» teic Iveta. 


Vairākas mammas ir testējušas Nature for Baby jostiņas. Vienai no šīm mammām ir priekšlaicīgi dzimis mazulis, kas Iveta lika aizdomāties, ka šādiem bērniņiem nepieciešamas mazāka izmēra jostiņas, izgatavotas no vēl maigākiem materiāliem un vieglākiem sild-
elementiem.


Bez pieredzes


«Es pēc izglītības esmu ticības mācības skolotāja, līdz šim man nav bijusi nekāda pieredze biznesā vai šūšanā. Esam iesācēji. Mums nav priekšstata, kā darbojas reklāma, kur ieguldīt, lai tas veiktos. Nosūtīju informāciju draugiem, izveidoju profilus Facebook, draugiem.lv, Twitter, sāku tur pamazām komunicēt. Rados nav neviena uzņēmēja, bet mums ar vīru ir ģimenes draugi, kam ir bizness, un, ja ir kāds jautājums, piezvanu viņiem, taču kopumā man nav neviena cita, ar ko pakonsultēties,» atklāj Iveta. Viņa ir bijusi aprunāties par savu ideju biedrībā Līdere, bet Jauno uzņēmēju centrā konsultējās par piemērotāko uzņēmējdarbības formas izvēli. Šobrīd Iveta ir pieteikusies mentoringa programmā un gaida atbildi, vai tiks uzņemta. 


Iveta pašlaik pati šuj pretkoliku jostiņas un citus produktus, kā arī nodarbojas ar visu pārējo, kas nepieciešams jaunam uzņēmējam. «Mani atbalsta vīrs un vecākais dēls, kurš palīdz pieskatīt mazākos bērnus,» viņa stāsta. 


Ar sociālu ideju


Iveta ir izstrādājusi vēl citus produktus, piemēram, krūšu un pēdu sildīšanai. «Ņemot vērā savu pieredzi – uztaisīju mantiņas, lai uz krūtīm nebūtu jāliek dvielī ietīta pudele vai kartupelis. Kad bērni silda kājas ūdenī, liela daļa parasti tiek izšļakstīta uz grīdas. 


Tāpēc top sildoši zābaciņi,» viņa izskaidro. Viena no pediatrēm, ar ko jaunā uzņēmēja tikusies, ir ieteikusi izstrādāt kakla sildāmo krādziņu. Vēl tālākā nākotnē Ivetai ir padomā sociālā uzņēmējdarbība. «Man sirdī ir arī sociālās uzņēmējdarbības ideja, bet pagaidām visam nepietiek laika un spēka. Man ir iecere palīdzēt mammām, kuras ir psiholoģiski iztukšojušās un viņām nav spēka integrēties darba vidē. Ir doma, ka es ar laiku varu kādai mammai dot darbu,» prāto Iveta. Viņa uzskata, ka sociālā uzņēmējdarbība ir joma, kur iespējams augt, saskata tajā potenciālu. Reizēm sociāli sāpīgās jomās strādā cilvēki, kuri vienkārši nāk katru dienu uz darbu, tāpēc atdeve nav tāda, kā varētu būt, ja to darītu kāds, kurš ir krietni vairāk ieinteresēts.


Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra