Jaunākais izdevums

Ģimenes uzņēmums SIA Food Factory gādā par sabalansēta uztura piegādi uz darbu vai mājām, kā arī uzņem viesus pie sevis restorānā, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pareiza uztura restorāns Food Factory durvis vēra aptuveni pirms trim mēnešiem. Tā īpašnieki ir Mārtiņš un Baiba Iskrovi. Abus vieno interese par uzturu, par to, kā tas ietekmē veselību, palīdz labāk justies un sasniegt rezultātus sportā.

Food Factory koncepcija ir balstīta uz pareiza un sabalansēta ēdiena kaloritātes aprēķināšanu katrā maltītē. Kopumā ir izstrādātas trīs līnijas: 1500, 2000 un 2900 kaloriju dienas ēdienkarte. Maltīti var pasūtīt uz mājām vai uz darbu, kā arī nākt to nobaudīt uz vietas restorānā.

Uzņēmēji uzsver, ka ēdienu piegāde kastītēs ir pamatbizness, bet restorāns ir tam pakārtots. Līdz šim ir izveidojies lojālo klientu loks, kas maltītes līdzi ņemšanai pasūta regulāri. Tie ir apmēram 17 cilvēku.

Visu rakstu Saskaita, pagatavo un piegādā lasiet 27. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot biznesa idejai: Maina stratēģiju un izvēlas ārpakalpojumus

Anda Asere, 13.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākotnēji veselīgās ēdināšanas uzņēmuma SIA Food Factory īpašnieks Mārtiņš Iskrovs visu – pasūtīt izejvielas, gatavot un piegādāt klientiem – vēlējās darīt pats, taču secinājis, ka reizēm saprātīgāk ir pirkt ārpakalpjumu

LASI ARĪ:

Biznesa ideja: Rada cepures ar koka nagu

Latvieša «krokainie» šķīvji iziet pasaulē

Biznesa ideja: Friziersalons ar robotu

Kā cilvēki Latvijā grib pelnīt naudu: vairāk nekā 20 jaunas biznesa idejas

Sākam biznesu: Palīdz pelnīt naudu mobilo spēļu izstrādātājiem

Pērnajā pavasarī uzņēmējs kopā ar komandu izveidoja restorānu un paralēli nodarbojās ar klientu apkalpošanu, kam ik dienas piegādāja individuāli pielāgotas maltītes atbilstoši katra vēlmēm un mērķiem. Šobrīd Food Factory koncentrējas uz veselīgu maltīšu ražošanu un piegādi, attīsta tieši šo biznesa novirzienu, saskatot potenciālu arī tirdzniecības automātu nišā, piedāvājot alternatīvu ierastajām neveselīgajām ātrajām uzkodām, ko tajos lielākoties var iegūt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar šā gada martu sūtījumu pārvadātājs «DPD Latvija» uzsācis pārtikas piegādes sadarbībā ar veselīgās ēdināšanas uzņēmumu «Food Factory», informē uzņēmumu pārstāvji.

Šobrīd DPD nodrošina veselīgo maltīšu piegādi uz fitnesa klubiem Rīgā un Latvijas lielākajās pilsētās, tostarp Jelgavā, Liepājā un Valmierā.

«Food Factory» īpašnieks Mārtiņš Iskrovs atzīmē, ka klientu skaits gada laikā ir palielinājies par aptuveni 70%.

DPD sadarbībā ar Kantar TNS pērn veiktā iedzīvotāju aptauja rāda, ka 6% e-pircēju Latvijā ir izmantojuši pārtikas piegādes. Tikmēr vidējais rādītājs Eiropā ir 14%, bet līderos ir Lielbritānija ar 27% tiešsaistes pircēju, kuri internetā iegādājušies pārtiku.

«Laikā, kad aizvien lielāka daļa Latvijas iedzīvotāju veic regulārus pirkumus internetā, iezīmējas arī pārtikas piegāžu augstais izaugsmes potenciāls. Mūsu aptauju dati rāda, ka teju 40% Latvijas interneta lietotāju regulāri iepērkas tiešsaistē, iegādājoties visdažādākās preces, un to vidū pamazām ienāk arī pārtikas produkti,» atzīmē «DPD Latvija» valdes priekšsēdētājs Jānis Grants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izejvielu sadārdzinājums un darbaspēka pieejamība būs galvenie ēdināšanas nozares izaicinājumi

Uzņēmēji DB un DNB bankas rīkotā apaļā galda diskusijā prognozē jaunu spēlētāju ienākšanu tirgū un paredz, ka nākotnē varētu pieaugt gatavo maltīšu piegādes klientiem.

Kāda šobrīd ir situācija sabiedriskajā ēdināšanā? Vai, uzlabojoties ekonomiskajai situācijai un augot iedzīvotāju labklājībai, ēdināšanas uzņēmumi izjūt tendenci vairāk ieturēt maltīti ārpus mājas?

McDonald’s Mārketinga direktore Baltijas valstīs Baiba Zaķe:

Šobrīd noteikti ēšana ārpus mājas kļūst arvien populārāka. Ja kādu laiku bija sajūta, ka cilvēki vairāk gatavo, tagad vairs tā nav. Jo laika, kas paliek pāri pēc saspringtās ikdienas, ir tik maz, ka cilvēki labāk izvēlas vairāk laika pavadīt ar draugiem un ģimeni, nekā būt pie katliem. Redzam arī, ka McDrive vairāk cilvēku brauc, lai ietaupītu savu laiku, paņem maltīti un brauc tālāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot līdzi pārtikas un mazumtirdzniecības jaunumiem, "Maxima Latvija" apkopojusi un paskaidro pasaulē aktuālus terminus, kas arvien vairāk ienāk cilvēku ikdienā, izvēloties sev atbilstošāko piedāvājumu veikalos.

Zemāk daļa no jaunvārdiem, kas ieviesti, skaidrojot aktuālākās tendences.

1. Flexitarian diet jeb fleksitārā diēta

Jauns gads lielai daļai cilvēku iesākas ar kādu jaunu apņemšanos. Ja neesi veģetārietis, bet vēlies mainīt savus ēšanas paradumus, vari sākt ar fleksitāro diētu, kas ir mazāk stingrs ēšanas stils.

Fleksitārā diēta mudina baudīt galvenokārt uz augu bāzes gatavotus ēdienus, vienlaikus ļaujot gaļai un citiem dzīvnieku izcelsmes produktiem nelielos daudzumos tikt iekļautiem ēdienkaratē. Ja vēlies uzturā lietot vairāk augu valsts izcelsmes pārtikas, bet nevēlies pilnībā atteikties no gaļas ēdieniem, vari izmēģināt fleksitāro diētu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Pārtikas inovāciju hakatonā aktualizē pasaulē karstākās tēmas

Anda Asere, 18.02.2020

Maija Kāle, Ziemeļvalstu Ministru padomes biroja Latvijā padomniece (no kreisās) un Liene Briede, "EIT Food" vadītāja Latvijā un Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina fabrikas projektu vadītāja.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajās dienās pārtikas nozares inovāciju hakatonā "Future of Food" dalībnieki meklē jaunas idejas ilgtspējīgiem risinājumiem pārtikas nozarē un labākās idejas prezentēs jaunuzņēmumu un tehnoloģiju konferencē "TechChill".

Hakatonu organizē Ziemeļvalstu Ministru padomes birojs Latvijā, "EIT Food" kontaktpunkts Latvijā, Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina fabrika un Nīderlandes Karalistes vēstniecība Latvijā. Kā liecina organizatoru rīcībā esošā informācija, šis ir pirmais šāda veida un mēroga pasākums Latvijā. Līdzīgu pasākumu organizēja IT klasteris, bet tas bija vairāk saistīts ar IT risinājumiem.

"Mūsu gadījumā izvirzītās tēmas ir daudz plašākas. Mūsu mērķis nav piesaistīt tikai mazos vai jaunuzņēmumus, bet ideju autorus, kuri pasākuma laikā var satikt līdzīgi domājošos un varbūt izveidot jaunu komandu, kā arī gūt būtiskas zināšanas no mentoriem un ekspertiem," saka Liene Briede, "EIT Food" vadītāja Latvijā un Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina fabrikas projektu vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ortodoksālākie Porsche sešcilindru motoru apjūsmotāji, pat neaptaustot jaunā 718 Boxter četrcilindru spēkstaciju, nav sajūsmā par to, taču izrādās, ka reizēm diēta spēj dot vairāk spēka, nekā cerēts

Svinot 20 gadus kopš Porsche Boxster debijas, tā radītāji modeļa nosaukumu ir papildinājušu ar zīmīgu skaitli un motoriem. Izrādās, ka aizvadītā gadsimta 60. gados Porsche 718. sērijas modeļi bija nepārspējami vairākos sacīkšu seriālos, un tieši šī iemesla dēļ skaitlis 718 turpmāk būs jaunā Boxter modeļa nosaukuma sastāvdaļa.

Par spīti tam, ka 718 Boxster ir Porsche sporta automobiļu kolekcijas pieejamākais eksemplārs, tā nav plaša patēriņa prece, bet drīzāk smalka un dārga rotaļlieta egoistam/-ei. Svarīgākā jaunā modeļa sastāvdaļa ir jaunie, horizontālie četrcilindru opozītmotori ar turbopūti, proti, divu litru 300 ZS - 718 Boxster un 350 ZS jaudīgais 2,5 litru motors 718 Boxster S vajadzībām. Sešu cilindru vietā jaunā 718 Boxster motortelpai piejaucējot četrcilindru agregātus, arī šoreiz Porsche nav pārkāpis savus pamatprincipus, jo, salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes Boxster, jaunie motori ir gan jaudīgāki, gan par 13 % taupīgāki degvielas ēdāji. No jaunā rodstera papildaprīkojuma saraksta Porsche kaislīgākajiem faniem noderēs Porsche aktīvā piekares vadības sistēma (PASM), kas ļauj padarīt auto par 10 milimetriem zemāku, savukārt 718 Boxster S PASM sporta šasijai pirmo reizi būs par 20 milimetriem zemāks klīrenss. Atliek tikai pieminēt, ka 718 Boxster bāzes modeļa cena Latvijā ir, sākot no 54329 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

VIDEO: Uz šķīvja jaunas biznesa idejas

Ilze Žaime, 14.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uztura speciālistu Līgas Balodes un Tatjanas Tepo izveidotais uzņēmums "OnPlate" ir paplašinājies, atverot Veselības telpu Grīziņkalnā. Tā papildina veselīgās ēšanas šķīvju tirdzniecības biznesu.

Interese par pakalpojumiem pēc Veselības telpas atklāšanas bijusi tūlītēja, visu gan sabremzējis Covid-19 uzliesmojums. Pirms tā iecienītas bijušas gan dažādas meistarklases, kurās apgūt veselīgu ēdienu pagatavošanas prasmes, gan līdzfinansētas nodarbības, kuru apmeklējums ir bezmaksas - to skaitā ir gan nodarbības jaunajiem vecākiem, gan sēdoša darba veicējiem, gan skolēniem un citiem.

Izvēlas Grīziņkalnu

Telpu iegādei un izveidei uzņēmējas investēja 80 tūkstošus eiro. "Šī summa būtu varējusi būt mazāka, taču bijām ierobežotas laika ziņā, tādēļ izmaksas pieauga," pauž L.Balode. Veselības telpas atrašanās vieta Grīziņkalnā uzņēmējas nebiedēja, jo vieta esot piemērota konkrēto pakalpojumu sniegšanai. "Iemesls, kādēļ mums uzreiz iepatikās šī vieta, ir tas, ka blakus atrodas "Ghetto Games" un parks. Parkā varam iet sportot, nūjot, jo, ja laukā ir silts laiks, neesam piesaistīti tikai telpām. Arī autostāvvietas pieejamība it kā ir sīkums, taču beigās diezgan nozīmīga lieta apmeklētājiem. Un vēl joprojām esam centra tuvumā," saka uzņēmuma līdzdibinātāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules bagātākajā daļā pandēmijai komplektā nākusi interesanta parādība – cilvēki pieņēmušies svarā, kam pašam par sevi, laikam ejot, var būt būtiska negatīva ietekme uz sabiedrības veselību un tādējādi – arī ekonomiku.

Piemēram, "Bloomberg" izceļ, ka pandēmija padziļinājusi gan finansiālo, gan veselības nevienlīdzību. Daudzi cilvēki pandēmijas apstākļos, iespējams, daudz biežāk atrodoties ledusskapja tuvumā, mēdzot ēst gan vairāk, gan neveselīgāk. Rezultātā arī Apvienotās Nācijas steigušas bridināt – ja pasaulē riski no neveselīgas ēšanas netiks apkaroti, tad ar to saistītā maksa veselībai nākamajos 10 gados viena gada laikā var pārsniegt 1,3 triljonus ASV dolārus.

"Recesijas iespaidā cilvēkiem būs mazāki ienākumi. Tādējādi liela daļa pāries uz lētāku, mazāk veselīgu pārtiku, kas varētu palielināt liekā svara un aptaukošanās līmeņus," teikuši organizācijas ekonomisti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pusei Latvijas iedzīvotāju šoziem sagaidāms ievērojams dzīves līmeņa kritums

Juris Paiders, speciāli Dienas Biznesam, 16.11.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajai valdībai ir nekavējoties jāatbalsta Latvijas kultūra, teātris, prese un grāmatu izdošana, jo pārtikas, energoresursu un elektrības tarifu kāpums Latvijas lauku apvidos zemo algu saņēmējus pilnībā izputinās.

Kā liecina CSP apkopotā statistika, tad dzīves līmeņa kritums minimālās algas saņēmējam šī gada rudenī bija par aptuveni 22%. Minimālā alga nav palielināta kopš 2021. gada janvāra. Vidējais patēriņa cenu pieaugums tikai pēdējā gada laikā (2022. gada septembris pret 2021. gada septembri) bija 22%. Tas nozīmē, ka tīri matemātiski minimālās algas saņēmējs šī gada septembrī varēja nopirkt (100%-22%= 78%) tikai aptuveni 78% no tā paša preču un pakalpojumu daudzuma, kādu varēja iegādāties pirms gada. Minimālās algas saņēmējam šī gada rudenī dzīves līmenis ir krities vismaz par vienu piekto daļu, salīdzinot ar pagājušā gada rudeni.

Kā mainījās dzīves līmenis vidējās algas saņēmējam? Atbilstoši CSP datiem, 2022. gada jūnijā vidējā alga (1012 eiro) gada laikā (pret 2021. gada jūnija vidējo algu) pieauga par 7,3%. Matemātiski, ņemot vērā vidējo patēriņa cenu pieaugumu, kas ir aptuveni 22% gadā, sanāk (100%+7,3% -22%= 85,3%), ka vidējās algas saņēmējs šī gada septembrī varēja nopirkt tikai aptuveni 85,3% no to pašu preču un pakalpojumu daudzuma, kādu varēja iegādāties pirms gada. Vidējās algas saņēmējam šī gada rudenī dzīves līmenis ir krities par vismaz 15 procentiem, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Svara kontrole ir plaukstoša industrija, lai gan «diēta» ir sliktais vārds; sevišķa loma ir mārketingam.

Globāli pazīstamā svara kontroles kompānija Weight Watchers International (WTW) pērn ir piedzīvojusi sevišķi strauju tirgus vērtības izaugsmi, un, atsākoties vērtspapīru tirdzniecībai, šī tendence pat ar uzrāvienu ir vērojama arī šogad, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

WTW akcijas cena pērn ir augusi par gandrīz 350%, un jaunajā gadā akcijas līkne iezīmē vēl straujāku augšupeju. Tas gan nenozīmē, ka sevišķi amerikāņi, kas veido WTW klientūras un biznesa lauvas tiesu, pēc gada nogales gastronomiskajām pārmērībām jaunajā gadā būtu masveidā notariāli apstiprinājuši apņemšanos turpmāk ēst tikai veselīgi un piekopt aktīvu dzīvesveidu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slava šim kraupjainajam dīvainim nenācās viegli un prasīja miljonus un daudzus gadus

Tur nav daudz, kam patikt. Avokado nav kartupelis vai tomāts, pat ne cukurzirnis. Taču tā slava pārsniedz jebkura cita dārzeņa (kaut avokado tehniski ir auglis) slavu. Nemaz tik ļoti nebūtu pārspīlēts, ja mēs teiktu – visu dārzeņu kopā ņemtu. Tā gan nav bijis vienmēr, kaut šķiet, ka avokado apsēstībai nav gala un malas.

Krokodilbumbieris

Vai vēl atceries sava mūža pirmo avokado? Cilvēces pirmais avokado ēsts kaut kad pirms 10 tūkstošiem gadu. Nu, tās vismaz ir pirmās mums pieejamās liecības, un liecība šajā gadījumā bija avokado kauliņš kādā Meksikas alā. Ļoti, ļoti ilgus gadus tas tā arī palika tikai kā šim reģionam raksturīgs produkts, un, kā Scientific American atceras viens Peru izcelsmes žurnālists, avokado viņa dzimtenē tika ēsts ar visu un visur, un viņam tas galīgi, galīgi negaršoja.

Komentāri

Pievienot komentāru