Sākotnēji veselīgās ēdināšanas uzņēmuma SIA Food Factory īpašnieks Mārtiņš Iskrovs visu – pasūtīt izejvielas, gatavot un piegādāt klientiem – vēlējās darīt pats, taču secinājis, ka reizēm saprātīgāk ir pirkt ārpakalpjumu

LASI ARĪ:
Biznesa ideja: Rada cepures ar koka nagu

Latvieša «krokainie» šķīvji iziet pasaulē

Biznesa ideja: Friziersalons ar robotu

Kā cilvēki Latvijā grib pelnīt naudu: vairāk nekā 20 jaunas biznesa idejas

Sākam biznesu: Palīdz pelnīt naudu mobilo spēļu izstrādātājiem

Pērnajā pavasarī uzņēmējs kopā ar komandu izveidoja restorānu un paralēli nodarbojās ar klientu apkalpošanu, kam ik dienas piegādāja individuāli pielāgotas maltītes atbilstoši katra vēlmēm un mērķiem. Šobrīd Food Factory koncentrējas uz veselīgu maltīšu ražošanu un piegādi, attīsta tieši šo biznesa novirzienu, saskatot potenciālu arī tirdzniecības automātu nišā, piedāvājot alternatīvu ierastajām neveselīgajām ātrajām uzkodām, ko tajos lielākoties var iegūt.

«Pērn sākām ar lielu vērienu – bija restorāns, turpat arī sava ražotne. Restorāns vēl nebija atvērts, kad Facebook jau bija vairāk nekā divi tūkstoši sekotāju. Mums šķita – ja kaut vai 10% no tiem atnāks paēst, varēs skaisti dzīvot. Realitāte bija atšķirīga. Cilvēki apmeklēja un mielojās, bet daudzi nesaprata mūsu koncepciju,» stāsta Mārtiņš.

Otra problēma bija saistīta ar pārāk lielu kolektīvu – ātri vien uzņēmums «apauga» ar vairākiem pavāriem, vadītājiem, viesmīļiem, bārmeņiem, trauku mazgātājiem, maksas dietologiem un sociālo tīklu administratoriem, un galu galā visu laiku bija jāiegulda nauda, bet rezultāts nebija atbilstošs cerētajam. «Pēc pusgada sapratu, ka uzņēmums vairs nevar to visu «pavilkt» – klienti bija, bet komanda un virtuve netika galā. Mums bija tikai sešas ēdienkartes, un, neskatoties uz to, pavāri dažreiz strādāja līdz pat diviem naktī un lika kopā pasūtītos ēdienus, jo to komplektēšana nebija loģiski izstrādāta. Aprīlī atvēru restorānu, bet jau septembra beigās sapratu, ka tas ir jāslēdz,» saka Mārtiņš.

Visu rakstu Maina stratēģiju un izvēlas ārpakalpojumus lasiet 13. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra