Apčubināti un izloloti trauki

Mazais bizness
2012. gada 12. oktobris 08:05

Dizaina priekšmetiem svarīga ir nevis zema cena, bet pareizs pozicionējums konkrētajā tirgus nišā. «Esam sapratuši, ka mūsu produkts ir īpašs un sarežģīts, un tāpēc maksā tik, cik maksā,» saka Agnese Garā-Nīmane, SIA Angel Glass Design zīmola an&angel līdzīpašniece.

An&angel traukus ir sarežģīti ražot – tie veidoti nevis no viena, bet pieciem slāņiem un katrs no tiem maksā savu – gan materiāls, gan darbs, gan laiks. Vienkāršoti runājot, lai iegūtu vienu bļodu, jāuzpūš apaļš stikla «bumbulis», no kura nogriež tikai vienu galu, kas pēc tam tiek apstrādāts un pārtop an&angel traukos, bet otra daļa nav izmantojama un nonāk atkritumos.

«Tie trauki, kas veikalā maksā simt latu, ir apčubināti un izloloti un pēc matemātiskās biznesa kalkulācijas tiem būtu jāmaksā vēl dārgāk,» spriež A. Garā-Nīmane. Viņa lepojas, ka liela daļa individuālo klientu kļūst par pastāvīgajiem klientiem un veido kolekciju sev mājās un pērk dāvināšanai citiem. Šos traukus izvēlas cilvēki, kas vērtējami kā estēti, apzinās produkta vērtību un neuzdod jautājumus, kāpēc tie ir tik dārgi. Klienti seko līdzi tendencēm, novērtē dizainu un dod priekšroku Latvijā ražotām lietām. Esot uzņēmumi, kuri, izvēloties korporatīvās dāvanas, prasa, lai tās būtu ražotas Latvijā.

Pašlaik an&angel trauki nopērkami jau 26 valstīs un par nopietnākajiem tirgiem uzskatāma Vācija, Beļģija, Itālija un Latvija. Kopumā eksports veido vairāk nekā pusi no apgrozījuma.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra