Ir teorija, ka uzņēmumiem trešais, ceturtais gads ir tas kritiskākais, bet SIA Weekendbox tā neesot. «Šovasar jūlijā pat esam uzstādijuši pārdošanas rekordu,» saka uzņēmuma līdzīpašnieks Elmars Romeiko. To, ka niša darbībai īstā, apliecina arī tas, ka ir radušies sekotāji, konkurenti.

Weedendbox piedāvā dāvana aizņemtiem cilvēkiem – gan dāvinātājiem, gan saņēmējiem, par savu produktu stāsta Elmars. Ideja – nelielā bukletā, kastē tiek apkopoti daudzi dažādi izklaides, skaistumkopšanas un citādu piedzīvojumu piedāvājumi vienā cenu kategorijā. Grāmatiņu tematiskais piedāvājums un cenas dažādas. Dāvinātājs iegādājas šo bukletiņu līdzīgi kā dāvanu karti un saņēmējs pats var izvēlēties sev tīkamāko variantu, sev piemērotākajā laikā. Uzņēmēji ar gandarījumu atklāj, ka no tā brīža, kad viņus iepriekš kā jaunu uzņēmumu intervēja DB, sortiments no vienas piedāvājumu grāmatiņas izaudzis līdz prāvai kaudzītei, turklāt apgrozījums katru gadu par 20–30% palielinājies. Viens no uzņēmuma īpašniekiem – Elmars ticis pie diviem maģistra grādiem – uzņēmējdarbībā un sabiedriskajās attiecībās.

Kaut arī uzņēmums darbojas jau vairākus gadus, šāds brīvdienu piedāvājums vēl aizvien skaitās pat ekskluzīva dāvana, daudzi par to neko nav dzirdējuši. Tas ir pat labi, vēl ir iespēja sagādāt pārsteigumu. Pašu uzņēmumā notiekot diskusijas, vai prece nezaudēs savu statusu, ja tagad tiek tirgota Statoil veikalos, taču kā lai citādi nodrošina iespēju to darbos aizņematjiem, tātad arī pirktspējīgajiem, klientiem iegādāties visu diennakti?

Izvērtējot pieprasījumu, Elmars atzīst, ka pirktākais un peļņu nesošākais produkts nemainīgi ir grāmatiņa Aktīvā atpūta. Popularitātes ziņā nākamie – Brīvdienas, kas ir piedāvājums atpūtai divatā nedēļas nogalei un Skaistums un veselība, kur mērķauditorija lielākoties ir sievietes. Galvenie klienti ir individuālie pircēji.

Viens no aizvadīto gadu lielākajiem guvumiem – stabili sadarbības partneri, atklāj Elmars: «Mūsu specifika – drukājam grāmatiņas, kurās esošais piedāvājums solītajā cenā un kvalitātē būs spēkā vismaz pusotru gadu, kāds ir dāvanas izlietošanas laiks. Tādēļ īpaši pārbaudām katru piedāvājumu, rēķinam līdz, vai tiešām šādu cenu varēs nemainīgi piedāvāt ilgāku laiku.» Pašu pakalpojumu vispirms izmēģina paši uzņēmēji vai viņu draugi. Reizēm pat lietojot viltības – izliekoties par ierindas klientu un visādi provocējot.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra