Mazais bizness

Sekojot idejai: Modes dizainere izveido savu smaržu līniju Cinnamons atelier

Vēsma Lēvalde, 21.05.2014

Jaunākais izdevums

Modes dizainere Antra Hanna Pujēna Francijā radījusi savu parfīma līniju ar Latvijas zīmolu Cinnamons atelier.

Pirmā smaržu «iziešana tautās» bija Latvijas modes festivāla Riga Fashion Mood Ventspils sesijā. Parfīmu kolekcijā iekļauti 12 aromāti sievietēm un četri aromāti vīriešiem.

Kopš maija vidus Cinnamons atelier parfīms atradis vietu Latvijas modes veikalā Taste Latvia, kā arī Galerijā Rīga. Šī līnija tapusi sadarbībā ar franču parfimēriem. «Mērķis ir radīt savu smaržu autorkolekciju, taču tam man vēl jāpamācās,» atklāj zīmola radītāja Antra Hanna Pujēna.

Izjūt tēlu smaržās

Antras mājas ir gan Rīgā, gan saulainajā Dienvidfrancijā, no kurienes ir viņas dzīvesbiedrs Marsels. Tur netrūkst ziedu un smaržu, tāpēc līdz domai par parfīma līnijas izstrādi viņa nonākusi gluži dabiski. «Esmu diezgan sensitīva būtne. Nevaru, piemēram, apģērbu vai apavus nopirkt internetā– man vajag visu pataustīt, sajust, apdomāt, kā tas iet kopā ar manu būtību, ar manu formu galu galā. Kad skatos ļoti labu filmu vai lasu labu grāmatu, tad bieži ir tā, ka jūtu – tā man sāk smaržot. Un tad es saprotu, ka izlasītais vai redzētais mani ir dziļi aizkustinājis,» stāsta dizainere. Smarža, viņa uzsver, ir viena no maņām, kas māk- sliniekiem ir ārkārtīgi svarīga. «Sākumā man likās, ka būtiskākais ir krāsa, krāsu kombinācija, tad seko kompozīcija, forma, un rodas dizains. Tā es veidoju savas tērpu kolekcijas. Taču arī garša, tauste un smarža ir ļoti lielas baudas, tās visas ir svarīgas, un ne tikai sievietēm,» apgalvo māksliniece. Francijā izstādē viņa iepazinusies ar vairākiem parfimēriem no smaržu dzimtenes Grasas Francijā, ieinteresējusies par šīs industrijas «virtuvi».

«Izstādē raisījās saruna, pēc kāda laika – atkal saruna, galu galā braucu ciemos uz rūpnīcu,» atklāj A. H. Pujēna. «Sāku domāt – kā būtu, ja būtu… Jautāju, vai viņi varētu man palīdzēt, jo es neesmu parfimērs. Lai gan secināju, ka man ir diezgan labs deguns, jo ļoti ātri apguvu aromātus un sapratu, ko es gribu un ko negribu,» stāsta Cinnamons atelier dibinātāja. Parfīma kolekcija tapusi lēni, prātīgi, divu gadu garumā, kombinējot, mainot aromātus, līdz sajaukts vēlamais smaržu kokteilis.

«Izvēlējos parfīmu, kas ir spēcīgāks par tualetes ūdeni. Raksturs ir tāds, lai tas piestāvētu manām kolekcijām,» uzsver A. H. Pujēna. 12 aromāti sievietēm ir tāpēc, lai izvēle būtu pietiekami plaša, jo sieviešu gaume ir niansētāka. Ikvienai, visur, katru dienu – tāds esot Cinnamons atelier moto.

Radīt vēl nav pārdot

Šī ir pret-a-porter jeb «gatavs valkāšanai» (ikdienas, ielas mode) kolekcija. Taču Antras vēlme ir pamācīties, iegūt smalkākas zināšanas par smaržu pasauli, lai radītu jau augstāka līmeņa parfīmu – varbūt ne gluži haute couture (augstajā modē), bet tā noteikti būtu autorkolekcija, kas, visticamāk, sāktos ar pāris aromātiem. Pagaidām gan par to domāt pāragri, jo radīt kaut ko ir viens, bet panākt, lai tas atrod pircējus – jau kaut kas cits. Pēdējais parfīma līnijas veidošanas vilnis bijis ar kārtīgu paātrinājumu un stresu, atzīstas dizainere. Finansiāli šobrīd esot pagrūta situācija, jo ikviena jauna ideja prasa ieguldījumus.

«Tomēr nebija tik traki, kā domāju sākumā,» viņa piebilst, stāstīdama par pašu aromātu tapšanu. Savukārt tas, kas sekoja tālāk – iepakojuma meklēšana, druka, noformēšana – bijis sarežģīts un negaidīti dārgs process. «Ja esat iepriekš rēķinājuši izmaksas, tad droši varat iegūto ciparu pareizināt vēl ar divi, un tad tas būs tuvu īstenībai,» savu pieredzi atklāj A. H. Pujēna. Šobrīd gan atrasts sadarbības partneris – Gūtenbergs druka, un rezultātam jābūt labam, viņa ir pārliecināta.

Saglabā nišu

Cinnamons atelier turpina izstrādāt arī modes apģērbu un aksesuāru kolekcijas. Tikko prezentēta jaunā rudens un ziemas 2014./15. gada kolekcija Vin Rouge (fr. val. – sarkanvīns). Pērn zīmols Cinnamons atelier salāgots ar uzņēmuma juridisko nosaukumu, lai nebūtu nekādu pārpratumu, piemēram, izstādēs. Lai piedalītos prestižajos nozares forumos Milānā un Parīzē un meklētu sadarbības partnerus aiz Latvijas robežām, izmantots Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras finansējums. «Pieturos pie savas nišas – trikotāžas. Divas reizes gadā radu jaunas kolekcijas. Sadarbojos ar diviem nelieliem trikotāžas uzņēmumiem, man ir arī līgumi ar vairāk nekā desmit individuālajiem meistariem,» sasniegto rezumē A. H. Pujēna. Kopš darbības sākuma ciešas saites izveidojušās ar Ogres uzņēmumu Elisenda. Ateljē telpas Hospitāļu ielā, kur strādā pati dizainere un kas ir arī viena no zīmola preču tirdzniecības vietām, kļūst par šauru. Cinnamons atelier kolekcijas atrodamas Berga bazārā, Madam BonBon, kā arī ārvalstīs – sadarbība ir ar vienu Parīzes veikaliņu, aksesuārus regulāri pārdod mazos veikaliņos Spānijā, kaimiņvalstīs – Tallinā, Kauņā, tikko piedāvājums saņemts no Sanktpēterburgas.

DB rakstīja, ka zīmols Cinnamons radās 2007. gadā, kad A. H. Pujēna kopā ar RTU studenti Lindu Birzi nodibināja uzņēmumu un Liepājā atvēra salonu Cinn, lai uzsāktu modes biznesu ar dizaina kolekcijām. Drīz A. H. Pujēna saprata, ka jāiet pašai savs ceļš un tas nebūs Liepājā, kur tirgus ir šaurs un pieprasījums – ļoti ierobežots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Sekojot idejai: Īsteno sapni par ražotni

Žanete Hāka, 02.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus Labietis radītāji Reinis Pļaviņš un Edgars Melnis iestrādājušies jaunajā ražotnē Ādažos, skatās uz eksporta iespējām, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Sākotnēji alus darītava Labietis radusies Rīgā, Aristīda Briāna ielā, taču laika gaitā ražošanai tur kļuvis par šauru, tādēļ nu jau gadu alus darītāji mitinās arī Ādažos, Eimuros, kur pērn iekārtota jaunā darītava. Kā stāsta R. Pļaviņš, kopumā ražotnes izveidē un iekārtu iegādē investēti aptuveni 250 tūkstoši eiro.

«Rīgā kļuva par šauru un arī vēlējāmies alu normāli pildīt pudelēs, lai to varētu piedāvāt veikaliem un citām tirdzniecības vietām, pieprasījums bija arī eksporta jomā, līdz ar to bija jāmeklē nauda straujākai attīstībai,» viņš stāsta. Pašiem šādas naudas nebija, līdz ar to viņi aizņēmušies no lētākā iespējamā avota – attīstības finanšu institūcijas Altum.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: No nulles – bez naudas, bez zināšanām, tikai ar gribēšanu

Anda Asere, 15.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nostiprinājies Latvijā, ekstrēmo dēļu sporta veida ražotājs Boont pēta iespējas ārzemēs un ar laiku vēlas būt viens no lielākajiem dēļu ražotājiem Eiropā

SIA Boont izgatavo dažādus dēļus, kas domāti ekstrēmajiem sporta veidiem, šobrīd – pamatā veikbordam. «Sākam izstrādāt arī snovborda dēļus. Pērn un aizpagājušajā gadā taisījām slēpes, tostarp arī ūdensslēpes. Esam sākuši taisīt kaitbordus un domāju, ka šoziem mēģināsim uztaisīt tā, lai nākamgad mums būtu savi. Izgatavojam arī longbordus, bet ne pārāk daudz. Varbūt vajadzēja vairāk pievērsties tiem, bet mūsu aizraušanās ir veikbords, tāpēc vairāk strādājam pie tiem,» saka Pāvels Losevs, SIA Boont īpašnieks.

Lai izgatavotu labu veikborda dēli, ir jāņem vērā daudz nianšu, tiem jābūt izturīgiem un ne pārāk smagiem. Tāpat, atšķirībā no tā, kā kurš dēli izmanto, tie jāveido dažādi. Piemēram, vienkāršai braukāšanai pietiks ar plakanu dēli, bet, ja brauc pa konstrukcijām, tiek veidots cietāks dēļa vidus un mīkstāki gali, lai varētu veikt skaistus trikus. «Spēlējamies ar elastību,» saka Pāvels.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien būvlaukuma pārvaldības sistēmai Orocon ir daudz lielāka konkurence nekā pirms trim gadiem; tās izstrādātāju Aleksandra Švaikova un Andreja Čumakova skatījumā tā ir laba zīme

Agrāk SIA Orocon risinājums bija vairāk kā būvniecības kompāniju resursu plānošanas sistēma, bet tagad tā ir būvlaukuma pārvaldes sistēma, kas domāta tieši celtniecības uzņēmumiem, lai tie ekonomētu laiku.

«Realitāte ir tāda, ka būvniecības darbu pārvaldniekiem ir jātiek galā ar četras reizes vairāk mikrodatu, nekā biroja darbiniekiem, kuriem ir jāpiedalās sapulcēs, jāatbild uz e-pastiem utt.,» saka Aleksandrs. Tas saistīts ar to, ka būvlaukumā strādā ne vien ģenerāluzņēmējs, bet arī daudzi apakšuzņēmēji, kuriem katram ir savs uzdevums. Gadās, ka viens apakšuzņēmējs otram aizsūtījis nepareizos rasējumus, to saprot tikai nākamajā dienā. Ir zaudēts laiks, nauda, materiāli. Ne vienmēr šāda sistēma palīdzēs no tā izvairīties, bet vismaz piefiksēs problēmu. «Tās sakne ir mikrodati. Būvnieki kavē darbus ne tāpēc, ka ir slikti speciālisti, bet gan tāpēc, ka visa informācija ir vienā prātā. Mēs gribam palīdzēt būvniekiem un pārbīdīt šo informāciju no viena cilvēka, kuram tā ir galvā, e-pastā, nepiefiksētās WhatsApp sarunās un telefonzvanos, uz vienotu sistēmu,» viņš teic. Nesen uzņēmums izstrādāja pilnībā jaunu sistēmu. «Tas ir līdzīgi kā ar kompasu – ja tas «klibo», nokļūsi nevis Liepājā, bet Ventspilī. Mūsu iepriekšējā sistēma «kliboja»,» atzīst Andrejs. Aleksandrs piebilst, ka viņi nolēma izstrādāt pilnīgi jaunu sistēmu, nevis pārtaisīt veco, jo reizēm tā ir lētāk. Šajā gadījumā bija izdevīgāk visu darīt no sākuma, ņemot vērā iepriekšējo pieredzi. «IT nozarē reizēm ir krietni vieglāk uzbūvēt pilnībā no jauna, nekā rekonstruēt veco,» viņš saka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Katru mēnesi jauns rekords

Anda Asere, 12.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizdevumu salīdzināšanas platformā Altero cilvēki visbiežāk izskata iespēju aizņemties piecus tūkstošus eiro remontam, auto iegādei vai kādam lielākam pirkumam; uzņēmums pēta iespējas attīstīties citās valstīs

«Katru mēnesi ir jauns rekords gan izsniegto kredītu apjomā, gan arī mūsu ikmēneša apgrozījumā. Kopš janvāra pēc piedāvājuma izvērtēšanas Altero platformā ir izsniegti kredīti 8,5 miljonu eiro apjomā. Kopš septembra katru mēnesi tiek izsniegts pusotrs miljons eiro mēnesī, un līdz gada beigām sasniegsim 12 miljonu eiro atzīmi,» stāsta Artūrs Kostins, SIA Altero vadītājs. Mēnesī platforma tiek apmeklēta 70 tūkstošus reižu, un līdz šim sev pieejamos aizdevumus apskatījuši 26 tūkstoši cilvēku, no kuriem 15% līdz 20% reāli arī tos izmanto. 25% interesentu kreditētāji atsaka aizdevumu, daļa cilvēku pārdomā un neizmanto iespēju saņemt līdzekļus, piemēram, 15% interesentu aizdevumu piedāvā tikai viena kompānija, kam parasti ir visai augsta procentu likme.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: «Nav iespējams paredzēt, ko pirks»

Anda Asere, 08.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu zīmola Owa dibinātāja Natālija Jermolajeva pārstāv cilvēkus ar īpašām vajadzībām un ar savu piemēru vēlas parādīt, ka iespējas ir plašas

«Mēs nedarbojamies kā sociālais uzņēmums ar labdarības piesitienu, bet kā klasisks modes uzņēmums, ko vienkārši vada cilvēks ar īpašām vajadzībām. Esam definējuši savu sociālā uzņēmuma statusu, to esam ierakstījuši arī statūtos. Esam iestājušies arī Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācijā. Tur sevi konkrēti pozicionējam kā darba integrācijas uzņēmumu, gan arī kā piemēru un motivācijas uzņēmumu, jo tādu ir maz. Es pati kā cilvēks ar īpašām vajadzībām pārstāvu šo uzņēmēju grupu, kas ir maza, tāpēc gribu parādīt citiem, ka bizness ir iespējams,» saka Natālija.

Topā kaķi

Owa sadarbojas ar divām māksliniecēm – Alisu Ādamsoni un Veru Bondari. Līdz šim uzņēmuma apģērbos ir bijuši dažādi zīmējumi – ziedi, dzīvnieki. Populārākie ir apģērbi ar kaķu zīmējumiem, kā arī noteikta veida zaķiem. «Mums ir 12 zaķi, un ir tādi, ko pasūta visu laiku, bet ir arī tādi, ko nepasūta nemaz. Suņus pērk tikai to šķirņu īpašnieki, kuri attēloti uz apģērba. Kaķiem tā nav,» stāsta Natālija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pēc “Dzintars” zīmola atdzīvināšanas jaunā uzņēmuma “H.A. Brieger” līdzīpašniece Anastasija Udalova noliedza nodomu ražot parfimērijas izstrādājumus, plāni mainījušies un “Dzintars” laidis klajā sieviešu aromātu “Rīgas Ceriņi”.

Smaržas ir ražotas uz 1957. gada “Rīgas Ceriņi” aromāta bāzes, piešķirot tam mūsdienīgu pieskaņu, kā arī izstrādājot jaunu iepakojuma dizainu.

Smaržām “Rīgas Ceriņi” ir teju 70 gadu senā vēsture. Aromāts radās 1952. gadā fabrikā "Sarkanā ausma", kur pudelītēs pildīja nedaudz saldāku variāciju, ko panāca ar kanēļa smaržas piejaukumu. Šīs bija vienīgās smaržas, kas ne reizi netika izņemtas no ražošanas, un arī to formula nav krasi mainījusies kā notika ar citām smaržām.

1958. gadā Smaržas “Rīgas Ceriņi” ieguva balvu Pasaules izstādē Briselē, šis aromāts bija pirmais, kas no Dzintars kolekcijas guva starptautisku atzinību, kļūstot par zīmola vizītkarti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada sākumā Valsts policija, veicot plānotās pārbaudes, Daugavpilī konstatēja tirdzniecību ar pasaulē populāru smaržu viltojumiem. Pārbaudes laikā tika izņemtas 99 pudelītes ar viltotām smaržām, kuru vērtība lēšama aptuveni 5 000 eiro apmērā, informē VP.

Visām smaržām ir nozīmēta ekspertīze. Ja ekspertīzes rezultāti apstiprinās, ka tika realizētas viltotas smaržas, individuālajam komersantam var tikt uzlikts naudas sods līdz pat 14 000 eiro.

Valsts policijas Galvenās Kriminālpolicijas pārvaldes Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes amatpersonas 11. janvārī veica pārbaudi kāda individuālā komersanta tirdzniecības vietā Daugavpilī, ar mērķi apkarot preču zīmju nelikumīgu izmantošanu. Likumsargi pārbaudes laikā izņēma 99 vienības ar pasaulē zināmu smaržu viltojumiem – Versace, Boss, Armani, Chanel, Davidoff u.c. Ja visas šīs smaržu vienības tiktu realizētas, tad noziedznieku guvums būtu aptuveni 5 000 eiro. Jāpiemin, ka tirdzniecības vietā tika pārdotas ne tikai smaržas, bet arī citas sadzīves mantas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē slavenās smaržas Chanel No 5 un Miss Dior satur vielas, ko nākotnē varētu aizliegt saskaņā ar jaunu Eiropas Savienības regulu, lai samazinātu alerģijas risku, raksta telegraph.co.uk.

Tādējādi pastāv iespēja, ka nākotnē Merilinas Monro mīļāko smaržu Chanel No 5 sastāvs varētu tikt mainīts. Šīs ir pasaulē populārākās smaržas un tiek tirgotas jau 93 gadus. Katrās 30 sekundēs pasaulē tiek pārdota viena šo smaržu pudelīte.

Smaržās tiek kombinēts jasmīns, roze, sandalkoks, vaniļa kopā ar citiem pamataromātiem.

Smaržu ražotāji patlaban izmisīgi mēģina pārveidot šos aromātus, lai piemērotos jaunajām prasībām.

«Piemērošanās ir izaicinājums, bet ir svarīgi arī saglabāt kvalitāti un identitāti, ņemot vērā arī jaunās prasības,» sacījis Chanel pārstāvis.

Jaunās marķējuma prasības nosaka, ka tam jāiekļauj arī brīdinājumus par alerģijām, tāpat kā medikamentiem, kas var palielināt smaržu cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola Sofia Lark īpašniece Laura Selecka rotu izgatavošanu arvien sauc drīzāk par hobiju – mode ir lēns bizness

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

«Es neesmu gatava izmantot nezināmas izcelsmes materiālus, ielikt savās rotās sliktas sastāvdaļas. Ir metāli, ko nēsāt ir kaitīgi, bet ko plaši izmanto bižutērijā. Vai mums ir vajadzīgas īslaicīgas lietas? Vai ir vajadzīgas vienas sezonas somas, jostas, auskari? Es vēlos izgatavot ilgtermiņa lietas,» viņa norāda. Tirdziņos Laura novērojusi, ka mūsu amatnieki un mākslinieki attīstās un izgatavo dažādas labas lietas par pieņemamām cenām, kas turklāt izgatavotas atbildīgi, nemaitā veselību un vidi. Viņa atbalsta atbildīgu iepirkšanos – pirkt rotas, ko tiešām vajag, nevis ko uzliks vienu reizi. «Atverot sieviešu rotu lādītes, var redzēt daudz «štruntu», kas uzlikti vienu reizi. Varbūt nevajag 50 auskarus, bet gan tikai dažus, toties labus?» spriež Laura.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēji, apvienojot spēkus ar Latvijas Universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes zinātnieku un inženieru komandām, radījuši pirmo mobilo smaržu kameru "Scent Camera", kas ļauj uzsūkt, saglabāt un smaržot iepriekš ievāktās smaržas. Pateicoties ierīcei, ikvienam būs iespēja saglabāt savā bērnībā ceptās maizes smaržu, mīļāko ziedu vai neaizmirstama piejūras atvaļinājuma aromātu.

"Laika gaitā katra no mūsu maņām ir ieguvusi savu ierakstīšanas tehnoloģiju un tikai smaržas vēljoprojām ir tajā pašā pieejamības stadijā kā pirms 100 gadiem. Piemēram, fotogrāfija no ekskluzīvas, ar īpašām zināšanām darbināmas foto ierīces ir attīstījusies līdz viena klikšķa risinājumam mūsu telefonā. Taču, lai sajustu smaržu, mums ir pieejami vai nu iepriekš sagatavoti aromāti, vai ir nepieciešamas specifiskas ierīces un dziļas zināšanas, lai radītu savu aromātu. Mēs vēlamies panākt, lai cilvēki var saglabāt smaržas tik pat viegli kā uztaisīt fotogrāfiju vai nofilmēt video telefonā," stāsta "Scent Camera" vadītājs Sandris Mūriņš.

"Scent Camera" tehnoloģija ir balstīta gāzu hromatogrāfijas tehnoloģijās, kas tiek izmantota zinātniskiem nolūkiem. Plānots, ka nākotnē smaržu kamera ļaus ne tikai uzsūkt uzglabāt un atbrīvot smaržu, bet arī izveidot smaržu kopijas vēlamajā daudzumā, savai individuālai smaržu kolekcijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alerģija pret veikalos nopērkamajiem krēmiem Agritu Jērumu aizvedusi pie dabīgu smaržu veidošanas meistarklasēm Smaržas burvība

Agrita pirms vairāk nekā deviņiem gadiem saskārās ar alerģisku reakciju pret veikalā pirktiem sejas krēmiem, kuri izraisīja acu asarošanu, šķaudīšanu. Apzinoties, ka ādas kopšanas līdzekļi tomēr ir vajadzīgi, viņa nokļuva dabīgās kosmētikas meistarklasē, kur uzzināja arī par ēteriskajām eļļām. Sākumā viņa vadījās pēc gatavām receptēm, izgatavojot pirmo krēmu, bet ar laiku, arvien drošāk eksperimentējot, pievērsās arī dabīgajām smaržām.

«Pieļauju, ka alerģisko reakciju izsauca konservanti un sintētiskās smaržvielas. Tā radās mana šodienas nodarbošanās. Es aicinu cilvēkus negaidīt, kad ķermenis sāks protestēt, bet jau laikus pāriet uz dabīgām alternatīvām. Protams, tas nav vienkārši. Arī man sākumā bija žēl izmest visas savas skaistās gatavo smaržu pudelītes, taču nespēju tās kādam atdāvināt, jo zināju, kas tajās iekšā,» klāsta Agrita.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Skrāpele vēlas izkonkurēt līdzīgas preces no Ķīnas

Monta Glumane, 21.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piecpadsmit gadu laikā iegūstot pieredzi mazumtirdzniecības jomā, Kaspars Lūsis un Uldis Mežs radījuši zīmolu Skrāpele, ar ko vēlas izkonkurēt līdzīgas preces no Ķīnas.

Jelgavnieki radījuši kaķu nagu asināmos dēlīšus Skrāpele, kas izgatavoti no kartona. Abi ir seni draugi un 2000. gada sākumā nolēmuši, ka vēlas uzsākt savu biznesu. Lai gan ideja par kaķu nagu asināmo dēlīti ir aizgūta no ārzemēm, tomēr Skrāpeles izveidotāji pavadīja aptuveni divus gadus eksperimentējot, lai produktu izstrādātu. Nākamā gada pavasarī apritēs trīs gadi, kopš zīmols uzsācis savu darbību. Vairums pircēju zīmolu uzrunā sociālajā tīklā Facebook. K.Lūsis atzīst, ka pieprasījums ir tik liels, ka šobrīd ražošanu nācies nedaudz bremzēt, jo tā notiek pašu spēkiem privātmājas darbnīcā Jelgavā. Mēnesī tiek saražoti aptuveni 500 kaķu nagu asināmie kartona dēlīši. Lai gan pārsvarā uzņēmuma klienti ir no Latvijas, tomēr jelgavniekiem ir plāni arī saistībā ar eksportu. Tirdzniecību plānots attīstīt ar interneta palīdzību, tāpēc nav ierobežojumu, uz kurām valstīm produktus varēs sūtīt. Vienīgais ierobežojums - jo tālāk atradīsies klients, jo dārgākas būs sūtīšanas izmaksas. Kopumā uzņēmējdarbības uzsākšanai tika investēti mazāk nekā 10 000 eiro no privātajiem līdzekļiem. Zīmols reģistrēts jau ar esošu SIA ML ALFA, jo, pēc K.Lūša domām, tas liecina par reputāciju. «Ja kāds vēlas ar mums sadarboties, tad redzams, ka uzņēmums darbojas 15 gadus. Ja tik ilgi vari noturēties biznesā, tad tā ir kvalitātes zīme,» uzskata K. Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Creative Business Cup nacionālajā atlasē uzvar Gamechanger Audio

Laura Mazbērziņa, 23.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radošo industriju konferences New Realities. Creative Industries ietvaros aizvadītas arī starptautiskā jauno uzņēmēju konkursa Creative Business Cup fināla sacensības. Šogad sīvā konkurencē par nacionālo uzvarētāju kļuva elektroniskā ģitāras pedāļa autori Gamechanger Audio, kuri novembra beigās dosies uz konkursa lielo finālu Kopenhāgenā, lai pārstāvētu Latviju līdzās vairāk nekā 70 pasaules valstu pārstāvjiem un sacenstos par galveno balvu - 15 000 eiro naudas prēmiju.

Aizvadītā pasākuma ietvaros savus uzņēmumus prezentēt uz skatuves kāpa pieci žūrijas izvēlētie finālisti, kas katrs pārstāv dažādus radošo industriju segmentus. Godpilno otro vietu šogad ieguva virtuālā spēle CheeksUp, kas paaugstina bērnu produktivitāti logopēdiskajā terapijā, savukārt trešajā vietā ierindojās 3D poligrāfijas ģipšu ražotājs CastPrint, kas piedāvā inovatīvu pieeju medicīnisko lūzumu ārstēšanā. Tāpat par ceļazīmi uz konkursa starptautisko finālu līdzās top 3 vietu ieguvējiem cīnījās sociālais uzņēmums BlindArt, kas izstrādā mūsdienīgus un funkcionālus dizaina priekšmetus, iesaistot cilvēkus ar redzes traucējumiem, kā arī studentu radītais zīmols Safe & Stable, kas piedāvā uzlabotu balto spieķi ar ultraskaņas sensoru cilvēkiem ar redzes traucējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Ar kafiju iziet pasaulē

Sandra Dieziņa, 18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas speciālisti izveido jaunu kafejnīcu Rīgā, Dzirnavu ielā un plāno attīstīt franšīzi

SIA Rocket Bean Cafe līdzīpašnieks un valdes loceklis Aivars Rodčenko, kuram Rīgā tagad pieder jau divas Rocket Bean kafejnīcas un kafijas grauzdētava Miera ielā, neslēpj – mērķis ir izglītot patērētājus, piedāvājot pasaulē labi zināmu kafijas ražotājvalstu produktu, kurš audzēts, transportēts, uzglabāts, grauzdēts un pagatavots pēc augstākajiem standartiem. Kafejnīca Dzirnavu ielā pārcelta no Vecrīgas, kur kļuvis par šauru. Jaunā vieta ir krietni plašāka – ar 55 līdz 60 vietām, kas, pēc Aivara domām, ir minimums, lai savu biznesu varētu atpelnīt. Rīgas klusais centrs par mājvietu izvēlēts arī tādēļ, lai panāktu pretī uzņēmējiem un citiem aizņemtiem ļaudīm, kas strādā tuvumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas zīmols Betolli radījis jaunu aksesuāru Fancy-puff, kas, kā plāno ražotājs, «papildinās ikvienas personības kopējo tēlu».

«Mūsdienās, ikdienas steigā mēs aizmirstam uzslavēt paši sevi, pateikt «Paldies». Tādu motīvu vadīts radies zīmola jaunais produkts, kura vienkāršā nozīme būtu «pleca piespraude»,» skaidroja Betolli zīmola vadītāja Līga Krauze.

«Jau senajos laikos kā pagodinājuma un atšķirības zīmes tika izmantoti dažāda veida uzpleči un uzšuves, kas tika piespraustas vai piešūtas pie apģērba pleca daļā,» viņa skaidroja.

Jaunais aksesuārs tiks tirgots vairākās krāsās. Ar šo «pleca piespraudi» varot doties gan uz saviesīgiem pasākumiem, gan nesāt to ikdienā, lai nedaudz atšķirtos un ikdienu padarītu košāku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Zīmola Happy Moon naktslampiņas ir aizceļojušas pat uz Meksiku.

Zīmola Happy Moon naktslampiņas ir aizceļojušas pat uz Meksiku, tomēr pārsvarā tās iegādājas Latvijas iedzīvotāji

Pirms trīs gadiem Aleksejs Golovņovs kopā ar sievu Kristīni nolēma mājas apstākļos izmēģināt roku koka naktslampiņu veidošanā. «Es nekādu divriteni no jauna neesmu izgudrojis, jo šādi produkti jau sen pieejami ASV un citu valstu tirgos, bet mūsu mērķis bija attīstīt savu redzējumu par koka naktslampiņām, skaidri definējot mērķauditoriju – bērni,» stāsta zīmola Happy Moon idejas autors Aleksejs Golovņovs.

Happy Moon nakts lampas ir izgatavotas no Latvijas bērza saplākšņa, apstrādātas ar ūdens bāzes krāsām un tajās ir iestrādātas speciālas matētas LED diodes, kurām ir ilgs kalpošanas laiks, turklāt tās nesakarst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspilī Kuldīgas ielas vidū notikusi trešā Latvijas zīmola Betolli modes skate.

Modeļu lomās iejutās 20 cilvēki - dažādos vecumos, no dažādām pilsētām (Dobeles, Ādažiem, Rīgas, Ventspils un Talsiem), dažādu profesiju pārstāvji.

Iesākumā zīmola klienti darbojušies kā sava krekla dizaineri, bet modes skatē - modeļi, kuri demonstrē savu unikālo kreklu. Katrs no iznācieniem bija košs un spilgts, bagātinot tos ar dažādiem Betolli radītiem aksesuāriem.

Gatavošanās modes skatei aizņēmusi teju trīs mēnešus. Iesākumā tika uzrunāti klienti, katram individuāli tika radīts savs tēls un pieskaņots iznāciena muzikālais noformējums.

Ar SIA Betolli konstruktora palīdzību tiek darināti dizaina krekli, bet uzņēmums paplašinājis sortimentu ar dažādiem aksesuāriem , iepriekš vēstīja laikraksts Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latvijas Giraffe360 uzvar nekustamo īpašumu jomas startup konkursā

Lelde Petrāne, 24.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foruma PropTech Riga ietvaros noticis Latvijā pirmais ar nekustamo īpašumu jomu saistīto startup uzņēmumu konkurss.

Organizatoru mērķis bija pievērst uzmanību inovatīvām tehnoloģiskām idejām un piesaistīt biznesa enģeļu un investīciju fondu uzmanību uzņēmumiem, kas darbojās šajā jomā. Konkursā piedalījās 12 startup uzņēmumi no četrām valstīm: Latvijas, Igaunijas, Lietuvas un Baltkrievijas. Uzvarēja Latvijas kompānija, virtuālo tūru tehnoloģiju ražotājs Giraffe360.

Konkursa žūrijas locekle Ieva Brence uzvarētāju raksturo šādi: «Oriģināla un inovatīva biznesa ideja ar ilgtspējīgu attīstības potenciālu. Lai gan tādas bija arī citiem startup izaicinājuma konkursa dalībniekiem, šajā gadījumā ļoti skaidri tika iezīmēta produkta oriģinalitāte un unikalitāte, attīstības iespējas, prezentācija bija ļoti pārdomāta, akcentējot galveno un iekļaujoties atvēlētajā laikā. Pārliecināja arī konkrētā uzņēmuma komanda, līdz šim sasniegtais. Ir liela ticība uzņēmuma Giraffe 360 turpmākai izaugsmei.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: No kokapstrādes līdz vīna darīšanai Līgatnē

Kristīne Stepiņa, 28.12.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līgatnes vīna darītava uz pārējo fona izceļas ar prasmi iemānīt pudelē visdažādākās garšas un smaržas. Produktu portfelī ir 80 dzērienu nosaukumi, piemēram, lāceņu un rabarberu vīns, biešu un burkānu degvīns. Joko, ka tas varot pārcelt no piektdienas uz pirmdienu.

Vīna darītavas īpašnieks Ainārs Vanags ir gandarīts, ka ābolu ledus vīnu savas vizītes laikā Latvijā ir atzinīgi novērtējis Francijas prezidents Emanuels Makrons. Uzņēmuma darbā ir iesaistījušies visi ģimenes locekļi, kā arī nodarbināti vairāk nekā 100 tūkstoši čaklu darbinieču – bišu. Šogad pēc vairāku gadu eksperimentiem ir izdevies arī medus vīns, kam pievienota bišu maize un propoliss. Uzņēmuma trumpis ir vietējās izejvielas – vīni tiek gatavoti no Gaujas Nacionālā parka teritorijā augušām ogām, augļiem, augiem un ziediem.

Desmit gadu laikā, kopš valdība ir devusi zaļo gaismu mazajām alkohola darītavām, Latvijā tās ir savairojušās kā sēnes pēc lietus. Līgatnes vīna darītava bija viena no pirmajām. Kādu tirgus nišu desmit gadu laikā Līgatnes vīni ir ieņēmuši? Kā tie atšķiras no pārējiem?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pīt vainagus, izjust kopābūšanu un gavilēt no sirds, to Jāņos iesaka zāļu sieva Līga Reitere, piektdien, 22.jūnijā raksta laikraksts Dienas Bizness.

«Jāņos piedien daudz līgot. Līgo no – uz. Tā ir pāreja, jauns laiks – no pilnzieda uz pilnbriedu, uz auglību. Es kā saimniece, kā māte, kā vecmāmiņa, kā sieviete, kā cilvēks līgoju. Es kā dabas daļa līgoju. Līgo līdzi saulei, laikam, ritējumam. Saulgriežos ir garā diena un īsā nakts, pilnzieds. Šogad gan pilnzieds ir pirms Jāņiem un laikā, kad sāksies astronomiskā vasara, vairs nebūs pilnzieda,» stāsta zāļu sieva. Viņa atklāj, ka Jāņos gribētu piedzīvot dziedāšanu ar gavilēšanu, skurbumu no smaržas, zaļuma, ziedu daudzveidības, no krāsas, no skriešanas, diešanas, dejošanas, no gulēšanas zālē vai sienā, no ļaušanās vējam. Tiesa, to var darīt arī citās dienās. Kad ir īsais, siltais, baltais nakts laiks, tad vēl jo vairāk cilvēki domā, ka dabā viss uz auglību rosās, vēl jo vairāk to kāro piedzīvot – apreibt no smaržas, mīlas, no ziedu daudzveidības, dziesmu gaviles. «Apreibt ne tikai no alus un bučas, bet dabas. Tas ir tas reibinošais, kas pilnziedā kārojas, – plandošais bruncis, kas vijīgs pie auguma, rosinošs un kairinošs,» teic zāļu sieva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Latvijas interneta veikalos visvairāk pērk elektropreces; ārvalstu e-veikalos – apģērbu

Gunta Kursiša, 20.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pircēju vidū pieprasītākās preces vietējos interneta veikalos ir elektroniskās preces, bet ārzemju interneta veikalos – apģērbs, smaržas un kosmētika.

Šādas tendences atklātas paku piegādes uzņēmuma DPD Latvija pētījumā «Ko vēlas interneta veikalu klienti Latvijā».

Aptaujas gaitā tika noskaidrots, ka pieprasītākās preču grupas vietējo pircēju vidū Latvijas interneta veikalos ir elektroniskās ierīces (24% respondentu) un sadzīves tehnika (17%). Savukārt ārzemju veikalos katrs ceturtais Latvijas pircējs (25%) iegādājas apģērbu, smaržas un kosmētiku.

Respondentu skatījumā par svarīgiem papildu pakalpojumiem tika norādīta iespēja ērti un bez maksas atdot atpakaļ preci interneta veikalam, kā arīsamaksāt par preci kurjeram piegādes brīdī.

Pētījumā atklājies, ka respondentu sūtījumu saņemšanas izvēli pārsvarā ietekmē trīs galvenie kritēriji: piegādes cena,piegādes ātrums un alternatīvo sūtījumu izņemšanas veidu tuvums mājām un darbam. Novērota tendence, ka iedzīvotāji labprāt izmanto piegādes veidus, kuri ļauj viņiem ērtāk plānot saņemšanu un būt neatkarīgiem no kurjera darba laika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad pirmssvētku laikā iedzīvotāju aktivitāte tirdzniecības centros un internetā ir augsta, atklāja aptaujātie nozares pārstāvji.

Tirdzniecības centra "Domina Shopping" direktore Dina Bunce pauda, ka precīzus datus par decembri pagaidām nevar sniegt, jo mēnesis vēl nav noslēdzies, tomēr jau tagad vērojamas pozitīvas tendences.

"Ja vērtējam apmeklētāju plūsmas rādītājus, tad precīzus datus par decembri pagaidām nevaram sniegt, jo mēnesis vēl nav noslēdzies. Taču jau skaidri redzam pozitīvu tendenci, kurai piekrīt arī mūsu nomnieki – ņemot vērā, ka jau decembra pirmajās divās nedēļās sasniedzām aizvadītā gada teju visa decembra rezultātu, mēneša beigās rādītāji būs vēl augstāki. Savukārt, ja atskatāmies uz novembri, kas sakrita ar brīdi, kad veikalos sāka parādīties sezonālās Ziemassvētku preces, pircēju plūsma tad bija par +101% lielāka nekā 2021. gada novembrī," norāda D.Bunce.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skaistumkonkursu krāšņuma iedvesmota, kādreizējā to dalībniece Agnese Eiduka atradusi biznesa iespējas svētku tērpu darināšanā.

«Es radot sapņus, ir teikušas manas klientes,» saka svētku tērpu šuvēja Agnese Eiduka, i/k Halarah īpašniece. Sākumā šī nodarbe viņai bijusi hobijs. Sevi par dizaineri viņa nesauc, taču pieskaita pie modes māksliniekiem. Pēc viņas teiktā, atšķirība esot tā, ka modes dizainers rada ikgadējas sezonālās kolekcijas pavasaris/vasara un rudens/ziema, bet modes māksliniekam kolekciju skaits nav noteikts. Taču Agnese strādā gan ar individuāliem klientiem, gan rada kolekcijas, vairāk tās esot t.s. kapsulkolekcijas.

Viņas pirmā tērpu kapsulkolekcijas skate notikusi Milānā 2004. gadā, pēc kāda laika – arī Latvijā. Nopietnāk ar tērpu izgatavošanu Agnese sāka nodarboties 2012. gadā, savu kolekciju Royal Illusion izrādot pasākumā Vidzeme Fashion. «Tas bija pieteikums – es esmu, es daru,» saka Agnese.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maijas Tabakas, Džemmas Skulmes un citu Latvijā populāro mākslinieku jaundarbus rīdzinieki nereti brauc pirkt uz Jēkabpili

Dienas Biznesam apgalvo Jēkabpils privātās mākslas Galerijas MANS’S īpašnieks Uldis Čamans.

Izstādes ir galerijas prestižs, organizēšana – mākslinieka U. Čamana hobijs, bet biznesa pamats – tas, kas uzņēmumu uztur kopš 1991. gada, kas palīdzēja pārdzīvot krīzi, atrodas virs dārgajām gleznām, galerijas otrajā stāvā.

Sākums ar koferiem

Mākslinieka Ulda Čamana SIA Galerija MANS’S, savu pašreizējo statusu – sabiedrība ar ierobežotu atbildību – ieguva salīdzinoši nesen – tikai 2005. gadā. Sākumā galerija ar tādu pašu nosaukumu bija U. Čamana individuālais uzņēmums. Tāds arī bijis uzņēmējdarbības sākums uzreiz pēc Latvijas brīvības atgūšanas – individuāls, ar personīgu atbildību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Nosaukti Latvijā labākie interneta veikali astoņās kategorijās

Laura Mazbērziņa, 25.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīta Latvijā labāko interneta veikalu apbalvošanas ceremonija The Latvian Ecommerce Award 2018, informē digitālās mārketinga aģentūras iMarketings.lv pārstāvji.

Kopumā balvas tika piešķirtas astoņās kategorijās: apģērbi un apavi, elektrotehnika, auto rezerves daļas, skaistumkopšana, smaržas, pārtika un saimniecības preces, preces bērniem, biļešu tirdzniecība.

Visaugstāko pircēju novērtējumu un balvas kā labākie interneta veikali Latvijā saņēma: apģērbi un apavi – Membershop.lv, elektrotehnika – RD Electronics (rdveikals.lv), auto rezerves daļas – Trodo.lv, skaistumkopšana – Douglas.lv, smaržas – 220.lv, pārtika un saimniecības preces – Barbora.lv, preces bērniem – Babystore.lv, biļešu tirdzniecība – Bilesuserviss.lv.

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs norāda, ka starp TOP5 veikaliem gandrīz katrā kategorijā bija ļoti sīva konkurence. «Tas norāda uz to, ka interneta veikaliem ir nemitīgi jāattīstās, lai noturētu līdera statusu. Regulāri ir jāpilnveido iepirkšanas pieredze, ieviešot jaunus un mūsdienīgus risinājumus mājaslapā, tādus kā papildināta realitāte, satura pielāgošana, izmantojot mašīnmācīšanās tehnoloģiju, ērts checkout, ātrākā piegāde, operatīvs lietotāju atbalsts tiešsaites režīmā utt. Ceram, ka pircēju augstais novērtējums un balvas saņemšana par labāko interneta veikalu būs nozares spēlētājiem vēl viens papildu stimuls attīstīties vēl augstākā līmenī,» rezumē S. Volvenkins.

Komentāri

Pievienot komentāru