May28th sācis ar krāsainiem pulksteņiem, tagad paplašina sortimentu un pievēršas arī citiem aksesuāriem, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Savā darbībā Agnija Tiļļa, pulksteņu zīmola May28th radītāja, ir pāraugusi plastmasas pulksteņu posmu, labprāt strādātu ar citiem materiāliem, piemēram, ādu, taču skaidri definētā May28th zīmola īpašības to ierobežo. «Esam ielikuši sevi zināmā rāmī – pulkstenis maksā 28 eiro, un grūti ir kaut ko pārdot dārgāk,» viņa saka. Tomēr Agnijai ir pilna galva ar idejām – uzņēmums ražo gan bērnu pulksteņus, gan klasiskāka stila laikrāžus, gan arī pavisam drīz piedāvās pulksteņus ar auduma lakatiņa saitīti. Tāpat produktu saimi papildina velosipēdu sēdekļu pārvalki.
May28th pulksteņus izgatavo uzņēmumi SIA Tilla & Tilla Latvijā un Tilla and Johnson Inc., ko Kanādā vada Agnijas biznesa partnere Džiliana Džonsone (Gillian Johnson).
Jauns izaicinājums
Savulaik Agnija May28th radīja Toronto, kur dzīvoja divus gadus. Tur viņa arī satikusi savu biznesa partneri Džilianu. Pēc tam vīra darba dēļ ģimenei nācās pārcelties uz Kualalumpūru Malaizijā, kur tā pavadīja trīs gadus. Vairākus mēnešus ceļojuši un vadījuši biznesu internetā, pagājušā gada aprīlī ģimene atgriezās Latvijā. «Esam atpakaļ Eiropā. Lai cik labi bija Ziemeļamerikā un Āzijā, Eiropas mums pietrūka,» saka Agnija. Pērn novembrī uzņēmumam kļuva par šauru tā iepriekšējās darbnīcas telpās Rīgā, bija jāmeklē jauna mītne, tāpēc radās doma apvienot darbnīcu ar veikalu. Ņemot vērā, ka lielākā daļa pircēju ir klienti, kuri uz veikalu nāk ar mērķi iegādāties konkrēto preci, veikals atrodas Rīgas Klusajā centrā – Strēlnieku ielā. «Vienubrīd man likās, ka visa ražošana jāpārceļ uz Latviju, jo tā te būtu izdevīgāka – lētāks darbaspēks, zemākas izmaksas, lai uzturētu uzņēmumu. Taču tajā pašā laikā pieprasījums Ziemeļamerikā ir lielāks – ja viss tik un tā ir jāsūta uz turieni, izmaksas izlīdzinās. Tāpēc Eiropu apkalpojam no Rīgas, bet pārējos pasūtījumus – no Kanādas,» skaidro Agnija.
Visu rakstu Starp radošo piepildījumu un biznesu lasiet 31. marta laikrakstā Dienas Bizness.