Pasaulē

Burger King mātesuzņēmums pārņems restorānu tīklu Popeyes

LETA, 22.02.2017

Jaunākais izdevums

Kanādas ātrās ēdināšanas uzņēmums Restaurant Brands International, kam pieder restorāni Burger King un virtuļu tirgotavas Tim Hortons, otrdien paziņoja, ka iegādāsies ASV ātrās ēdināšanas restorānu tīklu Popeyes Louisiana Kitchen.

Darījuma summa veido 1,8 miljardus ASV dolāru (1,7 miljardus eiro).

Restaurant Brands International norāda, ka Popeyes darbība arī turpmāk tiks pārvaldīta neatkarīgi.

Uzņēmums arī vēsta, ka pēc pārņemšanas Popeyes piedzīvos straujāku izaugsmi, pateicoties jaunu restorānu atvēršanām ASV un citās valstīs.

Popeyes šobrīd pieder 2600 ātrās ēdināšanas restorāni ASV un vēl 25 citās pasaules valstīs, patērētājiem piedāvājot ceptas vistiņas.

Tikmēr Restaurant Brands International pārvalda vairāk nekā 20 000 restorānu vairāk nekā 100 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupa iegādājusies franšīzes tiesības globālās ātrās ēdināšanas ķēdes Burger King attīstībai Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Baltijas valstis ir vienas no tām retajām valstīm Eiropā, kurās šobrīd nav šīs ķēdes restorāni.

Saskaņā ar šo līgumu Tallink Grupa, kas atvēra pirmo peldošo Burger King restorānu 2016. gadā, šobrīd papildus iegādājusies ekskluzīvas franšīzes tiesības Burger King ķēdes attīstībai Baltijas valstīs. Kompānija atvērs Burger King restorānus Igaunijā, Latvijā un Lietuvā nākamo gadu laikā, un saskaņā ar līgumu katra atvērtā restorāna licences darbības laiks būs 20 gadi. Pirmos restorānus Igaunijā plānots atvērt šajā ziemā.

«Vispazīstamākais Burger King produkts ir WHOPPER® burgers, kas pēdējos 60 gadus raksturojis īstu Amerikāņu burgeru visā pasaulē,» sacīja Paavo Nogene, AS Tallink Grupp valdes priekšsēdētājs.

«Tallink veica vēsturisku darījumu jau 2016. gadā, atverot ķēdes pirmos restorānus uz kuģiem, un šobrīd mēs atkal radām vēsturi, atvedot WHOPPER® burgeri un arī citus populāros Burger King produktus cilvēkiem Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu ķēdes Burger King franšīzes īpašnieks Baltijas valstīs Tallink Grupp atvēris pirmo Burger King restorānu ārpus Igaunijas, informē uzņēmumā.

310 kvadrātmetru plašais restorāns ar 112 vietām atrodas iepirkšanās centrā Akropole.

Pandēmijas ierobežojumu dēļ ēdieni sākotnēji būs pieejami tikai līdzņemšanai vai piegādei uz mājām.

Burger King nolūkojis vietas vēl diviem restorāniem Latvijā 

Līdz ar trīs restorānu atvēršanu Latvijā, globālā zīmola Burger King franšīzes īpašnieki...

Komentējot globālās ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes darbības uzsākšanu Latvijā, Tallink Grupp mazumtirdzniecības biznesa attīstības vadītāja Katre Kevaska sacīja, ka "neraugoties uz šķēršļiem, ar kuriem esam saskārušies šogad, mēs priecājamies par iespēju piedāvāt garšas no Burger King ēdienkartes arī Latvijas ātrās ēdināšanas cienītājiem".

"Esam gandarīti par pirmā Burger King restorāna Latvijā atvēršanos tieši pie mums. Burger King ir zīmols, kas Latvijā raisījis plašu interesi," piebilst Zane Kaktiņa, iepirkšanās un izklaides centra Akropole vadītāja.

Restorāns Burger King Akropolē ir pirmais starptautiskā zīmola restorāns, kas atvērts ārpus Igaunijas, un kopumā sestais restorāns Baltijas valstīs, kas atvērts šogad. Jaunajā restorānā Rīgā strādās aptuveni 30 cilvēku.

Līdz 2020.gada beigām uzņēmums plāno atvērt vēl divus restorānus Baltijas valstīs: vienu Viļņā, Lietuvā, un otru Tallinā, Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Riska projekts «nekurienē» gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem

Monta Glumane, 31.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā tikai degustāciju ēdienkarti, vēlas mainīt pašmāju kulinārijas nozari.

Aizvadītajā gadā bijušās kokapstrādes rūpnīcas telpās tika atvērts restorāns, kas novērtēts gan kā labākais jaunais restorāns, gan kā dārgākais Rīgā. Tā īpašnieks, šefpavārs Maksims Cekots, ir ambiciozs – investori projektam nav noticējuši, taču viņš vēlas Latvijas vārdu pasniegt pasaulei un ir gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem.

Vai jūs bērnībā sapņojāt kļūt par pavāru?

Noteikti pavāra profesija netika uzskatīta par kaut ko nopietnu manā ģimenē. Tēvs saredzēja, ka kļūšu par jūrnieku, jo pats darbojās tajā profesijā. Bērnībā man ļoti patika palīdzēt vectēvam dārzā, jo viņam viss kaut kas bija. Ziemā viņš audzēja zemenes, tomātus, un tas man šķita kaut kas nereāls. Ļoti garšoja, kā gatavoja mana vecmāmiņa, iespējams, no turienes arī ir tā mīlestība uz kulināriju. Bērnībā vairāk sapņoju par to, ka izdarīšu savā dzīvē kaut ko izcilu un pamanāmu. Līdz kulinārijai mani atveda pati dzīve, pats par to nesapņoju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrais ēdinātājs "Burger King" savus centienus izsvītrot mākslīgos konservantus un citas piedevas no uzņēmuma ēdienkartes reklamē ar sapelējušiem burgeriem, vēsta "CNN".

Burgeru ķēde ASV tirgū nākusi klajā ar sava jaunā produkta "Whopper", kas brīvs ko konservantiem, reklāmas kampaņu. Netradicionālajā kampaņā parādīts, kā "Whopper" palēnām, 34 dienu periodā pārklājas ar pelējumu, fonā skanot 1959. gada dziesmai "What A Difference A Day Makes".

Līdz 45 sekunžu garās reklāmas beigām "Whopper" ir pilnībā sabojājies.

"Restaurant Brands International", kam pieder "Burger King", uzsver, ka klienti vēlas veselīgākas, organiskas sastāvdaļas. Arī pētījumi pierādījuši, ka gados jaunāki cilvēki ir gatavi maksāt augstākas cenas par produktiem, kas izgatavoti no dabīgām, videi draudzīgākām sastāvdaļām.

"McDonald's", "Burger King" un "Wendy's" ir trīs lielākās burgeru ķēdes Amerikas Savienotajās Valstīs. "McDonald's" dažās burgeru sastāvdaļās pārtrauca lietot konservantus jau 2018. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupp, kas ir Burger King franšīzes īpašnieks Baltijas valstīs, Rīgā, Galerijā Centrs atklājis desmito Burger King restorānu Baltijā.

Jaunais restorāns atrodas iepirkšanās centra divos stāvos ar plašu āra terasi.

“10. Burger King restorāna darbības uzsākšana Baltijā nedaudz vairāk kā viena gada laikā un tik sarežģītos apstākļos, kurus pieredzējām pandēmijas laikā, nav bijis viegls uzdevums,” komentē Tallink Grupp mazumtirdzniecības biznesa attīstības Baltijā vadītāja Katre Kevaska.

Jau vēstīts, ka pērn Rīgā, tirdzniecības centrā "Akropole" tika atvērts pirmais "Burger King" restorāns Latvijā, bet vēlāk, šā gada sākumā, franšīzes restorāns atklāts arī Vienības gatvē 113, Rīgā.

2019.gada rudenī "Tallink Grupp" ieguva franšīzes tiesības Baltijas valstīs globālajai ātrās ēdināšanas ķēdei "Burger King".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 28. septembrī, Piņķos oficiāli tika atklāta King’s College, Britu skola Latvijā, kas ir pirmā britu izglītības programmas iestāde Baltijas valstīs, informē King’s College, Britu skolas Latvijā sabiedrisko attiecību pārstāve Gita Deniškāne.

Šogad mācības skolā uzsāka 72 bērni vecumā no 3 līdz 10 gadiem un audzēkņu skaits ik gadu pieaugs.

Skolas pirmajā mācību gadā darbu uzsāka septiņi starptautiski pieredzējuši skolotāji un to skaits ar katru gadu palielināsies. Visi skolotāji ir apmācīti Lielbritānijā un angļu valoda ir viņu dzimtā valoda. G. Deniškāne atzīmē - būtiski, ka visiem šiem skolotājiem ir pieredze darbā ar bērniem, kuriem angļu valoda ir otrā valoda. Papildu starptautiskajam mācībspēkam, ar skolēniem strādā klases asistenti, kas pārzina vairākas valodas un latviešu valodas skolotāja. Bērniem tiek piedāvātas arī dažādas ārpusklases nodarbības - valodu apguve, sporta treniņi, mākslas un mūzikas pulciņi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā ātrās ēdināšanas ķēde Burger King Rīgas centrā, Merķeļa ielā atvērs savu jauno restorānu.

Jaunākajā, 295 m2 lielajā restorānā ir 70 vietas. Komentējot jaunā restorāna atvēršanu Rīgā, Laura Maaranda, Burger King komercdirektore Baltijas valstīs, sacīja:

"Esam patiesi priecīgi sniegt vēl vienu iespēju nobaudīt mūsu burgerus Rīgas iedzīvotājiem un viesiem, tagad Merķeļa ielā, kas ir lieliska atrašanās vieta, jo atrodas tuvu daudzām galvenajām galvaspilsētas vietām, piemēram, centrālā dzelzceļa stacija, starptautiskā autoosta un daudzas viesnīcas, tostarp, Tallink Hotel Riga, rosīgajā Rīgas centrā. Šis ir mūsu septītais atvērtais Burger King restorāns Latvijā un 20. restorāns Baltijas valstīs."

Tallink Grupp 2019.gada nogalē iegādājās Burger Kingi Baltics franšīzi, un pirmie restorāni reģionā tika atvērti 2020.gada pavasarī. Šobrīd reģionā kopumā ir atvērti 20 Burger King restorāni Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupp pirmos globālās ātrās ēdināšanas ķēdes Burger King restorānus atvērs 2020. gada 2. ceturksnī Tallinā.

Pirmais restorāns tiks atvērts tirdzniecības centrā Rocca al Mare, otrais – Ülemiste tirdzniecības centrā.

2020. gadā kompānija plāno atvērt restorānus arī lielākajos tirdzniecības centros Latvijā un Lietuvā.

Tallink iegādājās Burger King franšīzes tiesības šī gada septembrī, un kompānija ir paziņojusi, ka tā plāno atvērt kopumā vairāk nekā 50 Burger King restorānus Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Šajā rudenī Latvijā un Lietuvā kompānija nodibināja meitasuzņēmumus Tallink Fast Food, kas pārvaldīs restorānus šajās valstīs, uzsākot arī atbilstošu restorāna vietu meklēšanu un izvērtēšanu, darbinieku piesaisti un procesu vadību restorānu darbībai. Burger King ieviešanu Baltijas valstīs vada Tallink Grupp Krasta tirdzniecības vadītāja Katre Kõvask.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar trīs restorānu atvēršanu Latvijā, globālā zīmola Burger King franšīzes īpašnieki Tallink Grupp plāno radīt aptuveni 100 jaunu darba vietu.

Tallink Grupp paziņojusi, ka otrais Burger King restorāns Latvijā tiks atvērts Rīgā, Vienības gatvē bet trešais restorāns - Vecrīgā, Audēju ielā, informē uzņēmumā.

Restorānu Vienības gatvē paredzēts atvērt līdz 2020. gada beigām un restorānu Audēju ielā - 2021. gada pirmajā pusē.

Jau vēstīts, ka pirmo ātrās ēdināšanas ķēdes restorānu plānots atvēts iepirkšanās un izklaides centrā Akropole 2020. gada beigās.

“Drīzumā varēsim paziņot arī pirmo divu restorānu atvēršanas datumus, kas ieplānoti jau 2020. gadā. Šobrīd notiek aktīvs darbs pie restorānu iekārtošanas un aprīkošanas, kā arī procedūru izstrādes un personāla atlases veiksmīgai restorānu darbības uzsākšanai Akropolē un Vienības gatvē, vienlaikus ievērojot visus pašreizējos drošības noteikumus un pasākumus," komentē Tallink Grupp krasta mazumtirdzniecības biznesa attīstības vadītāja Katre Kevaska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja esi izsalcis un nav laika gatavot pašam, tad jāmeklē, kur iespējams garšīgi un ekonomiski izdevīgi ieturēties ārpus mājas. Burgeri Rīgā kļuvuši par vienu no populārākajām patērētāju izvēlēm, bet kur meklēt pašu labāko, garšīgāko un cenas ziņā draudzīgāko piedāvājumu? To palīdz atrast restorānu ceļvedis Meniu.lv.

Kā radās burgeri?

Burgeri restorānu ēdienkartēs pieejami dažādās variācijās, taču pasaulē populārākie ir divi - hamburgers un čīzburgers jeb siera burgers. Abu pārdošanas apjomi ir milzīgi, pateicoties ātro ēdināšanas restorānu ķēžu darbībai un ekonomiskajai cenai. Populāri ir arī dubultie burgeri - ar dubultu gaļu, dubultu sieru, dubultu jebko. Barbekjū burgeri un vistas gaļas burgeri arī ir iecienīti patērētāju vidū, tāpat kā asie un veģetārie. Zināms, ka katrai burgeru vietai ir savs populārākais burgeris un tikai sava, neviena nedota recepte. Lai noteiktu labāko burgeru, ir jādodas un jāmēģina, jo tikai tā būs iespējams noteikt savas top vietas, kuras varēsi ieteikt citiem, piemēram, ne tikai draugiem, bet arī sociālajos tīklos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pārceļ Burger King restorānu atvēršanu Baltijas valstīs

Zane Atlāce - Bistere, 28.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo "Burger King" restorānu atvēršana pārcelta ne vien Igaunijā, bet arī Latvijā un Lietuvā - šo restorānu atvēršana pārcelta uz 2020.gada otro pusi, informē "Tallink Grupp" pārstāve Katri Link.

Remontdarbi un sagatavošanās darbi Igaunijā turpinās, bet "Tallink Grupp" ir nolēmis atlikt restorānu atvēršanu līdz brīdim, kad visiem atkal būs droši uzturēties publiskās vietās un ārkārtas stāvoklis tiks atcelts.

"Pārcelt restorānu atvēršanu ir pareizais lēmums pašreizējos apstākļos, kad vīruss vēl ir aktīvs un izplešas. Protams, ka mēs bijām ļoti sajūsmināti par restorānu tuvojošos atvēršanu, bet šobrīd pats svarīgākais ir ikviena veselība, labsajūta un drošība. "Burger King" jau kaļ plānus pēc krīzes periodam, lai nodrošinātu, ka restorānu atvēršanas brīdī, mēs saviem klientiem, roku liekot uz sirds, varētu apsolīt, ka ir droši apmeklēt mūsu restorānus un pavadīt tajos laiku," sacīja "Tallink Grupp" Krasta mazumtirdzniecības vadītāja Katre Kõvask.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Burger King bērnu komplektos vairs nepiedāvās plastmasas rotaļlietas

Žanete Hāka, 19.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšnas kompānija Burger King Lielbritānijā bērnu komplektiem vairs nepievienos plastmasas rotaļlietas, ņemot vērā augošo tendenci samazināt plastmasas atkritumus, raksta BBC.

Tāpat uzņēmums aicinājis pircējus nest atpakaļ iepriekš pārdotās plastmasas rotaļlietas, ko tas plāno pārstrādāt, lai izgatavotu jaunas lietas.

Šis solis sekojis pēc tam, kad divas Hempšīras skolnieces izveidojas petīciju, ko iesnieguši gan Burger King, gan Mcdonald’s, aicinot pārtraukt bezmaksas plastmasas rotaļlietu dāvināšanu. Viņas uzsvērušas, ka bērni ar šīm rotaļlietām paspēlējas tikai dažas minūtes, un tad tās tiek izmestas. Tā vietā viņas ierosinājušas ražot rotaļlietas no ilgstpējīgiem materiāliem.

Burger King paziņojis, ka vēlas samazināt plastmasas izstrādājumu ražošanas apjomus, un paredz savos restorānos izvietot konteinerus, kuros apmeklētāji varēs izmest vecās rotaļlietas. Šāds solis, pēc uzņēmuma pārstāvju, aplēsēm, varētu samazināt plastmasas ražošanas apjomus par 320 tonnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reti kuras kompānijas šefs būs veicis savas organizācijas restrukturizāciju un zīmola identitātes maiņu bruņuvestē, jo veicamās reformas ir tik apjomīgas un tik ļoti pretējas organizācijas vēsturiskajai pieredzei, ka daudzi tās locekļi pašu reformatoru gribētu redzēt aukstu. Šis noteikti pretendē uz trakāko organizācijas reformas un zīmolvedības stāstu, kāds db.lv ir bijis lasāms.

Antonio Fernandess jeb King Tone bija ASV skaitliski lielākās bandas Latin Kings dekriminalizācijas un sociālās iekļaušanās reformas sludinātājs. 1996. gadā Ņujorkas bandas atzara dibinātājs King Blood, būdams mūža ieslodzījuma priekšā vieninieka kamerā, nodeva savu varu King Tone, kurš reorganizēja bandu pēc ļoti izstrādāta hierarhijas plāna ar mērķi kontrolēt, lai viņa nevardarbības, dekriminalizācijas un sociālā taisnīguma vēsts jeb, kā viņš pats saka, vēsts, «kā mīlestība izskatās bandā», tiktu sludināta, piekopta un rituāli godināta.

Ņujorkas Latin Kings banda King Tone vadībā (viņš sevi sauc par CEO – kompānijas šefu) divu gadu laikā pieauga par vairāk nekā 1000 piederīgajiem. Varas iestādes nenoticēja latīņamerikāņu bandas labprātīgajai dekriminalizācijai un tās pārejai no noziedzības uz «vienkāršu» civilo nepakļaušanos sociālo un politisko netaisnību priekšā. Tālaika mērs Rūdolfs Džuliani apsolīja King Tone «iesēdināt», un 1999. gadā viņam piesprieda no 12,5 gadu cietumsodu par konspirāciju un līdzdalību narkotiku tirdzniecībā. Par labu uzvedību viņu atbrīvoja pēc 10 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apavu tirgotājs "NS King" (SIA "NITTIS") pievienojies Baltijas e-komercijas uzņēmuma "Pigu Grupa" izveidotajai "marketplace" platformai.

Šobrīd uzņēmuma preces ir pieejamas visos trīs "Pigu Grupai" piederošajos veikalos, tajā skaitā 220.lv.

"NS King" darbojas visā Baltijā ar 50 apavu veikalu lielu ķēdi un interneta veikalu, pārstāvot tādus zīmolus kā "Rieker", "Mustang", "Bugatti" un vēl citus.

"Pievienošanās "Pigu Grupas" tirdzniecības platformai, galvenokārt, bija solis tuvāk mūsu klientiem. Mēs vēlamies būt tur, kur ir ērti veikt pirkumus tiešsaistē. "Pigu Grupas" maksājumi un piegādes nosacījumi pilnīgi noteikti šīs ērtības nodrošina, jo tā ir vide, pie kuras ir pieraduši vairums pircēju Baltijā. Pievienojoties "Pigu Grupai", mēs ne tikai sasniedzam klientus viņiem izdevīgā un ērtā veidā, bet arī paplašinām savu klientu bāzi," norāda "NS King" e-komercijas vadītājs Andrejs Maksimiks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz visiem laikiem slēgts ātrās ēdināšanas restorāns «Ghetto Burger» Pērnavas ielā 42, Grīziņkalnā.

Organizācijas «Ghetto Games» līderis Raimonds Elbakjans portālam db.lv pastāsta, ka šobrīd organizācija izstrādā jaunu ēdināšanas pakalpojumu konceptu. «Cept burgerus vairs nav stilīgi, jo šodien Latvijā to dara visi. Ziemā savilkt galus ir nereāli. Tagad domājam kaut ko jaunu. Gribam iet uz kaut ko sportisku, bet jaunieši pieprasa arī frī kartupeļus.»

Plānots izstrādāt pilotprojektu, kuru testēt, lai saprastu sabiedrības vajadzības.

«Mums kādreiz bija vīzija, ka «Red Bull» ir bundža un mums būs «Ghetto Burger»,» saka Elbakjans. Viņš uzsver, ka tirgot «hot dog» maizītes vai kebabus nevēlas. Viņaprāt, Latvijā ēdināšanas kultūra ir ļoti augstā līmenī, tāpēc iekļauties cenās ir sarežģīti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorāns «Ghetto Burger» mainījis nosaukumu un tagad saucas «Ghetto Pietura».

Organizācijas «Ghetto Games» līderis Raimonds Elbakjans portālam db.lv aprīlī sacīja, ka «Ghetto Burger» tiek slēgts uz visiem laikiem. «Cept burgerus vairs nav stilīgi, jo šodien Latvijā to dara visi. Ziemā savilkt galus ir nereāli,» viņš toreiz sacīja.

Jaunā koncepta izstrādē investēti 30 000 eiro, kas ietver aprīkojuma iegādi, izbraukuma tirdzniecības treilera pārbūvi un citas izmaksas.

Jaunais koncepts tapis sadarbībā ar kafejnīcu «Pietura» un tās valdes locekli Mārtiņu Priedi.

M.Priede pastāstīja, ka jaunizveidotā projekta koncepts nav gluži tāds, kādu sākotnēji paredzējuši, jo uzņēmums vēlējies fokusēties uz veselīgu pārtiku. Sākumā tas mēģināts, taču nav izdevies. Koncepts šobrīd ir vērsts uz kafiju, taču saglabāts arī iepriekšējais piedāvājums, piemēram, burgeri. R.Elbakjans norāda, ka nākotnes plānos tomēr ir attīstīt veselīgas ēdināšanas konceptu, taču klienti tam vēl nav gatavi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt smalko gastronomisko kultūru

Līdz restorānu biznesam pavārs Raimonds Zommers nonāca mērķtiecīgi, bet lēnītēm, soli pa solim. Ar pārliecību, ka tieši tā visam jānotiek. Viņš šaubās, vai vēl kādam aroda brālim Latvijā ir tik daudz plūktu lauru un pieredzes dažādās gastronomiskās sāncensībās. Un arī viņa lolojums – restorāns Entresol, kur nedēļas viducī Dienas Bizness tiekas ar saimnieku, ir līdz malai apmeklētāju piepildīts.

Fragments no intervijas, kas publicēta 11. oktobra laikrakstā Dienas Bizness:

Ir knapas, melno ķiploku velutē no jūsu piedāvājuma, kā arī, piemēram, sēņu arančīni, sīpolu putas, kartupeļu gratina, diļļu emulsija, upeņu gēls no kolēģu ēdienkartes. Vai restorānu apmeklētājam – latvietim - būtu jāzina, kas tas ir?

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Jau ceturto gadu vērtēs labākos restorānus Latvijā

Žanete Hāka, 30.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad jau ceturto gadu pēc kārtas ir uzsākta Latvijas restorānu cīņa par iekļūšanu Ekselence 30 labākie restorāni Latvijā 2016 sarakstā, informē Normunds Norenbergs.

Restorānu vērtēšana ir sākusies, un to jau otro reizi veic neatkarīga starptautiska žūrija – ar Michelin zvaigznēm godalgoti šefpavāri no dažādām Eiropas valstīm. Kopumā restorānu vērtēšana norit divās kārtās, bet gala rezultāti tiks paziņoti nākamā gada februārī.

«Restorānu kultūra Latvijā attīstās, un esmu gandarīts, ka ceturto reizi pēc kārtas varam noskaidrot labākos restorānus Latvijā. Ja šis projekts Latvijas restorāniem ir kaut neliels stimuls kļūt labākiem, mēs visi no tā esam tikai ieguvēji,» informē projekta vadītājs Normunds Norenbergs. Viņš turpina: «Ņemot vērā jaunu restorānu ienākšanu tirgū, var prognozēt, ka šī gada labāko restorānu sarakstā sagaidīsim izmaiņas. Cik lielas vai mazas, to rādīs rezultāti.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV ātrās ēdināšanas uzņēmums "Subway" ceturtdien paziņoja, ka panācis vienošanos, lai tas tiktu pārdots investīciju kompānijai "Roark Capital", kas aktīvi darbojas restorānu un gatavo ēdienu nozarēs.

"Subway" skaidro, ka ar šo darījumu tiks apvienota uzņēmuma globālā klātbūtne un zīmola atpazīstamība ar "Roark Capital" zināšanām restorānu un franšīzes biznesa modeļos.

Darījuma summa netiek atklāta, taču iepriekš šīm sarunām pietuvināts informācijas avots vēstīja, ka tā varētu pārsniegt deviņus miljardus dolāru.

Arī izdevums "Wall Street Journal" rakstīja, ka "Roark Capital" piedāvājis 9,6 miljardus dolāru. Tādējādi šis būtu trešais lielākais iegādes darījums ASV restorānu nozarē, lielākajam esot 11,4 miljardu dolāru vērtajam darījumam, ar kuru 2014.gadā ASV ātrās apkalpošanas restorānu tīkls "Burger King" iegādājās Kanādas uzņēmumu "Tim Hortons".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - Konkurences cīņa paralizē Vairāk saules biznesu; aizturētas četras personas

Zane Atlāce - Bistere, 13.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir informācija no drošiem avotiem, ka šis ir mūsu konkurentu kompānijas organizēts pasūtījums. Mēs noteikti to tā neatstāsim, arī paši veiksim izmeklēšanu, savāksim visus pierādījumus un tad arī atklāsim, kurš uzņēmums tas ir,» restorānos Vairāk saules veikto kratīšanu un to slēgšanu Dienas Biznesam komentē īpašnieks Endijs Bērziņš.

Jau vēstīts, ka saistībā ar aizdomām par iejaukšanos kases aparātos, kā rezultātā valstij varētu būt nodarīti 1,5 miljonu eiro zaudējumi, restorānu tīklā Vairāk saules otrdien tika uzsākta kratīšana un visi restorāni slēgti.

DB jau rakstījis, ka jaunākie Vairāk saules restorāni tirdzniecības centros Mols un Damme ir atvērti telpās, kur iepriekš atradās ātrās ēdināšanas restorānu tīkla Čili pica picērijas.

«Tas, kas te notiek, ir vienkārši nonsenss, es nekad nevarēju iedomāties, ka tik vienkārši, tikai uz aizdomu pamata var graut un paralizēt biznesu. Mums ir konfiscēti visi datori, telefoni, darbs ir paralizēts, ražošana apstādināta. Ir arestēta mūsu grāmatvede, līdzīpašnieks, un policija neko vairāk mums nevar paskaidrot, nav arī zināms, cik ilgi pārbaudes turpināsies,» teic E.Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Mūsdienās nevar piedāvāt visu visiem

Rūta Kesnere - DB komentāru nodaļas redaktore, 23.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieskatoties šīs nedēļas britu portālos, nevar nepamanīt ziņu, ka Londonā par maksātnespēju paziņojuši 25 pasaulslavenā britu šefpavāra, grāmatu autora un TV zvaigznes Džeimija Olivera restorāni, no kuriem 23 ir itāļu virtuve.

Pats šefs to saista ar Brexit negatīvo ietekmi, taču medijos lasāmie ekspertu secinājumi gan ir citi. Dž. Olivera restorānu bēdīgo galu, kas rezultējies vairāk nekā 1000 darba vietu zaudēšanā, ietekmēja augstās īres un pārtikas cenas, kā arī, lai cik tas dīvaini nešķistu, bet neapmierinošā ēdiena kvalitāte. Portāla Dailymail.co.uk aptaujātie restorānu kritiķi norāda, ka restorāna cenas bija pārāk augstas ātrai ikdienas maltītei, no vienas puses, un tajā pašā laikā ēdiena kvalitāte neatbilda augstā stila restorānu piedāvājumam, no otras puses. Vai par Džeimija Olivera neveiksmēm būtu jāuztraucas Latvijas restorānu īpašniekiem?

Iespējams, jo mācība ir gana skaudra – lai cik slavens nebūtu tavs vārds, lai cik grāmatu tu nebūtu sarakstījis un cik TV šovos piedalījies, tava restorāna veiksmi noteiks tikai precīzi saprasta mērķauditorija un pareizi noteiktas cenas un kvalitātes attiecības. Proti, cilvēki nebūs gatavi maksāt par ikdienas maltīti, lai cik slavens šefs to arī negatavotu, tādu cenu, kādu prasa izsmalcināti restorāni. Līdz ar to viena no būtiskākajām mācībām varētu būt: skaidri apzināties savu mērķauditoriju, tās vēlmes un maksātspēju. Ja kāds restorāns sevi sludina par demokrātisku un tā ēdienkartē ir pastas un burgeri, tad ir nesaprātīgi uzlikt tādas cenas, kādas ir aktuālas tā dēvētajiem high end restorāniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izejvielu sadārdzinājums un darbaspēka pieejamība būs galvenie ēdināšanas nozares izaicinājumi

Uzņēmēji DB un DNB bankas rīkotā apaļā galda diskusijā prognozē jaunu spēlētāju ienākšanu tirgū un paredz, ka nākotnē varētu pieaugt gatavo maltīšu piegādes klientiem.

Kāda šobrīd ir situācija sabiedriskajā ēdināšanā? Vai, uzlabojoties ekonomiskajai situācijai un augot iedzīvotāju labklājībai, ēdināšanas uzņēmumi izjūt tendenci vairāk ieturēt maltīti ārpus mājas?

McDonald’s Mārketinga direktore Baltijas valstīs Baiba Zaķe:

Šobrīd noteikti ēšana ārpus mājas kļūst arvien populārāka. Ja kādu laiku bija sajūta, ka cilvēki vairāk gatavo, tagad vairs tā nav. Jo laika, kas paliek pāri pēc saspringtās ikdienas, ir tik maz, ka cilvēki labāk izvēlas vairāk laika pavadīt ar draugiem un ģimeni, nekā būt pie katliem. Redzam arī, ka McDrive vairāk cilvēku brauc, lai ietaupītu savu laiku, paņem maltīti un brauc tālāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laika notikumi un situācija ēdināšanas nozarē kopumā liek apsvērt un, iespējams, mainīt savas nākotnes ieceres restorānu biznesā iesaistītajiem, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Visiem vēl spilgtā atmiņā ir notikumi restorānu tīklā Vairāk saules, kad policija veica kratīšanas un slēdza visas tā ēdināšanas vietas. Tāpat jau ilgāku laiku tiek runāts par to, ka nodokļu slogs nozarei Latvijā ir trešais lielākais Eiropā. Tas viss kopā nozares uzņēmumiem liek aizdomāties, kā dzīvot tālāk. Restorānu Hercogs līdzīpašnieks Andris Rūmītis intervijā DB apliecina, ka nodokļu slogs ir ļoti liels, bet gadījums ar restorānu tīklu Vairāk saules licis aizdomāties par nākotnes plānu piebremzēšanu.

Šobrīd darbojas jau trīs zīmola Hercogs restorāni, tostarp Mārupē, Ķīpsalā, pavisam nesen Hercogs darbu sācis Mežaparkā. Ceturtais Ādažos vēl top un, visticamāk, durvis vērs šā gada augustā. Savukārt pagājušajā gadā pārdots pirmais Hercogs restorāns, kas atradās Jelgavā. A. Rūmītis jau iepriekš izteicās, ka bizness Jelgavā pārdots, lai varētu iegūt papildu līdzekļus attīstībai. Jelgava ir pagātne, bet Ķīpsala – nākotne, tagad uzsver restorānu īpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viesnīcu pārvaldības uzņēmums «Apex Alliance Hotel Management» 18.septembrī Vecrīgā, Grēcinieku ielā atklāj pirmo Hilton zīmola viesnīcu Rīgā «Hilton Garden Inn Riga Old Town». Viesnīcas izveidē kopumā plānots investēt 23 miljonus eiro.

«Hilton Garden Inn Riga Old Town» viesiem piedāvās 100 numuriņus, konferenču zāles un restorānu «Beef Room». Sākotnēji plānots izveidot 50 cilvēku lielu komandu. Plānotais šī brīža projekta investīciju apmērs – 13,5 miljoni eiro.

Līdz pilnīgam projekta noslēgumam tuvāko 18 mēnešu laikā plānots izveidot 175 istabas. Istabas iedalītas King (divguļamā gulta), Twin (divas vienguļamās gultas), King istaba ar dīvānu un King Deluxe istaba ar skatu uz vecpilsētu. Kopējās investīcijas projektā ir 23 miljoni eiro.

Pašlaik «Apex Alliance Hotel Management» pārvalda «Hilton Garden Inn» Bukarestes vecpilsētas viesnīcu, «Courtyard by Marriott» viesnīcu Viļņas pilsētas centrā, jaunatklāto «Hilton Garden Inn» viesnīcu Viļņas vecpilsētas centrā. Šogad plānots atvērt vēl četras viesnīcas: «Hilton Garden Inn Riga Olda Town» Rīgas vecpilsētā, «Hilton Garden Inn» pie Bukarestes lidostas, «Courtyard Bucharest Floreasca» un «Moxy BucharestOld Town».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

THE CATCH FAMILY restorāns Berlīnē – November Brasserie – pērn kļuvis par pirmo latviešiem piederošo ēdināšanas uzņēmumu, kas iekļauts Michelin ceļveža ieteikto restorānu sarakstā, stāsta Aleksandrs Slobins, THE CATCH FAMILY restorānu grupas vadītājs un dibinātājs.

Lai gan restorānu November Brasserie atvērām vien pērnā gada jūnijā, īsā laikā tam izdevās sasniegt ne tikai lieliskus biznesa rādītājus, bet arī gūt Michelin atzinību, par ko es ļoti priecājos, atzīmē A.Slobins. Augstu vērtēju arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) iniciatīvu aicināt Michelin veikt gastronomijas izpēti Latvijā, jo tas noteikti varētu palīdzēt mūsu valstij piesaistīt jaunus tūristus, spriež A.Slobins. Uzskatu, ka mums ir pietiekami daudz labu ēdiena pasniegšanas vietu, tāpēc pieļauju, ka kāds no augstākā līmeņa vietējiem restorāniem varētu ne tikai saņemt atzinību un tikt iekļauts Michelin ceļvedī, bet pat pretendēt uz zvaigzni, prognozē THE CATCH FAMILY restorānu grupas vadītājs, norādot, ka šāds novērtējums nāks par labu ne tikai konkrētajam restorānam, bet arī visai nozarei kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru