Gromova Lidojumu izpētes institūta speciālisti, izmeklējot iespējamos lidmašīnas Jak-42 avārijas apstākļus, secinājuši, ka aviokatastrofā, kuras rezultātā dzīvību zaudēja visa hokeja komanda Lokomotiv, vainojams viens no pilotiem, kurš lidmašīnas ieskrējiena laikā bremzējis.
Kā ziņo Krievijas laikraksts Kommersant, veicot vairākus eksperimentus, kuru laikā mēģināts atdarināt avarējušās lidmašīnas pacelšanos, institūta speciālisti secinājuši, ka gadījumā, ja pilots, kurš ieskrējiena laikā bremzējis, vispār nebūtu piedalījies lidmašīnas vadībā, gaisa kuģis būtu pacēlies sekmīgi.
Lidojumu izpētes institūta eksperimenta laikā uzstādītais pilots-izmēģinātājs, kas atradās lidaparāta kreisās puses pilota krēslā, lidmašīnu ieskrējiena laikā bremzējis, kā rezultātā stūres sānsvere īsi pirms lidmašīnas atraušanās no zemes sasniedza 13 grādus. Secināts, ka, lai panāktu tādu bremzēšanu, pilotam vajadzējis pielikt pūles, kas pielīdzināmas 64 kilogramu svara spiedienam, kas nozīmē, ka pilotam bija bremzes jāspiež no visa spēka.
Līdz ar to Krievijas Gromova Lidojumu izpētes institūta eksperimenta rezultāti apstiprina jau iepriekš izvirzīto vienu no versijām, ka aviokatastrofa bijusi pilota vaina.
Db.lv jau vēstīja, ka lidmašīnas katastrofā šā gada 7. septembrī neilgi pēc pacelšanās avarēja Jak-42 markas lidmašīna, kurā atradās visa Lokomotiv komanda, kurā spēlēja arī viens no visu laiku labākajiem latviešu aizsargiem Kārlis Skrastiņš.