Jaunākais izdevums

Nīderlandes alus ražotājs Heineken svētdien paziņoja, ka noraidījis Lielbritānijā bāzētā alus ražotāja SABMiller izteikto piedāvājumu uzņēmuma iegādei.

Kompānija informāciju par piedāvājuma vērtību neatklāj.

Heineken informējis «SABMiller par nodomu saglabāt "Heineken" mantojumu un identitāti kā neatkarīgs uzņēmums,» norāda Nīderlandes kompānija.

«Heinekenu ģimene un Heineken vadība ir pārliecināti, ka uzņēmums turpinās nodrošināt izaugsmi un vērtību akcionāriem,» piebilst kompānija.

Uzņēmums pavēstīja, ka nolēmis paziņot ar SABMiller izteikto piedāvājumu un tā noraidīšanu, ņemot vērā tirgos novērojamās baumas.

SABMiller ir pasaulē otrs, bet Heineken ir trešais lielākais alus ražotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

SABMiller pieņem Anheuser-Busch InBev izteikto jaunāko pārņemšanas piedāvājumu

LETA, 13.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā bāzētais alus ražošanas uzņēmums SABMiller otrdien paziņoja, ka tas pieņēmis jaunāko pārņemšanas piedāvājumu, ko izteicis pasaulē lielākais alus ražotājs Anheuser-Busch InBev.

SABMiller norāda, ka jaunākā piedāvājuma vērtība veido aptuveni 71 miljardu sterliņu mārciņu (96 miljardus eiro), un tas ir augstāks par pirmdien Anheuser-Busch InBev piedāvātajiem 70 miljardiem mārciņu.

«SABMiller un Anheuser-Busch InBev valdes paziņo, ka tās principā vienojušās par iespējama rekomendējama piedāvājuma galvenajiem nosacījumiem,» norāda SABMiller.

Jaunākajā piedāvājumā Anheuser-Busch InBev par vienu SABMiller akciju piedāvā 44 mārciņas.

Iepriekšējie četri piedāvājumi veidoja attiecīgi 38 mārciņas, 40 mārciņas, 42,15 mārciņas un 43,5 mārciņas, taču SABMiller šos piedāvājumus nodēvēja pār pārāk zemiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais alus ražotājs Anheuser-Busch InBev trešdien paziņoja, ka panācis oficiālu vienošanos par Lielbritānijā bāzētā alus ražošanas uzņēmuma SABMiller pārņemšanu.

Pēc ilgstošiem centieniem Anheuser-Busch InBev norāda, ka beidzot ir panākta vienošanās par nosacījumiem, lai pārņemtu SABMiller.

Darījuma summa veidos 121 miljardu dolāru (112 miljardus eiro), ietverot parādsaistības.

Anheuser-Busch InBev vēsta, ka maksās 44 sterliņu mārciņas (62,11 eiro) par vienu SABMiller akciju.

Tāpat vienošanās paredz, ka SABMiller par 12 miljardiem dolāru pārdos vairākuma akciju daļu ASV struktūrvienībā MillerCoors Ziemeļamerikas alus ražotājam Molson Coors.

Paredzams, ka Anheuser-Busch InBev un SABMiller apvienošanās darījums tiks pabeigts 2016.gada otrajā pusē.

Šis ir pasaulē trešais lielākais pārņemšanas darījums korporatīvajā vēsturē, kā arī visu laiku lielākais pārņemšanas darījums, ko īstenojis Lielbritānijas uzņēmums, norāda finanšu informācijas kompānija Dealogic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes alus ražotājs "Heineken" pirmdien paziņoja, ka pārtrauc darbību Krievijā, ņemot vērā valsts īstenoto uzbrukumu Ukrainai.

Uzņēmums jau marta sākumā pavēstīja, ka pārtrauc alus ražošanu un pārdošanu Krievijā, kā arī aptur jaunu investīciju veikšanu valstī un pārtrauc eksportu uz to.

"Mēs esam satraukti un apbēdināti redzēt, kā karš Ukrainā turpina attīstīties un saasināties," norāda "Heineken". "Pēc iepriekš izziņotā mūsu darbības stratēģiskā pārskata esam secinājuši, ka Heineken dalība uzņēmumā Krievijā vairs nav nedz ilgtspējīga, ne dzīvotspējīga pašreizējā vidē."

"Tāpēc mēs esam nolēmuši pamest Krieviju," skaidro uzņēmums.

"Heineken" vēstī, ka centīsies nodot tā Krievijas biznesu jaunam īpašniekam saskaņā ar starptautiskām un vietējām tiesību normām, un negūs peļņu saistībā ar šo darījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes alus ražotājs «Heineken» investēs 3,1 miljardu dolāru (2,6 miljardus eiro), lai iegādātos 40% Ķīnas lielākā alus darītāja «China Resources Beer» akciju, tādējādi paplašinot savu piekļuvi šim tirgum, teikts piektdien publiskotajā abu uzņēmumu paziņojumā.

Savukārt «China Resources Beer» iegādāsies 0,9% «Heineken» akciju, samaksājot 464 miljonus eiro.

«Heineken» norāda, ka apvienos savu biznesu Ķīnā ar sava jaunā partnera aktivitātēm. Tāpat uzņēmums ļaus partnerim Ķīnā tirgot savu alus zīmolu.

«Heineken» un «China Resources Beer» apvieno spēkus laikā, kad konkurence Ķīnas tirgū kļūst aizvien sīvāka, patērētājiem aizvien vairāk pievēršoties ārvalstu alus zīmoliem un labākas kvalitātes produktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes alus ražotājs "Heineken" trešdien paziņoja, ka pasaulē likvidēs aptuveni 8000 darbavietu, ņemot vērā koronavīrusa pandēmiju, kuras dēļ joprojām slēgta liela daļa viesmīlības nozares.

Vienlaikus uzņēmums pavēstīja, ka pērn cietis tīros zaudējumus 204 miljonu eiro apmērā.

Tikmēr "Heineken" tirdzniecības apjoms 2020.gadā sarucis par 17% un veidojis 23 miljardus eiro, jo vairākas valstīs slēgti bāri un kafejnīcas.

Kompānija jau oktobrī norādīja, ka nepieciešama restrukturizācija, lai samazinātu darbaspēka izmaksas, taču tajā laikā nesniedza informāciju par likvidējamo darbavietu skaitu.

Trešdien "Heineken" paziņoja, ka restrukturizācijas programmas ietvaros tiks likvidēti 8000 darbavietu.

"Heineken" ir pasaulē otrais lielākais alus ražotājs, kas ražo un pārdod vairāk nekā 300 zīmolu alu un sidru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes alus ražotājs Heineken šā gada pirmajos sešos mēnešos strādājis ar 871 miljona eiro tīro peļņu, kas ir par 48,6% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, teikts pirmdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Peļņas kāpumu galvenokārt veicinājuši siltie laikapstākļi Eiropā un jaunais bezalkoholisko dzērienu zīmols Heineken 0.0.

Uzņēmuma tirdzniecības apjoms pirmajā pusgadā palielinājies par 3,8% un sasniedzis 10,47 miljardus eiro.

Heineken ir pasaulē otrais lielākais alus ražotājs, kas ražo un pārdod vairāk nekā 250 zīmolu alu un sidru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vadošais dzērienu ražotājs "Cido Grupa" ir pārtraucis produkcijas eksportu uz Krieviju un Baltkrieviju. Uzņēmuma ikgadējais eksporta apjoms uz šīm valstīm sasniedz vairāk nekā 1 miljonu eiro jeb desmito daļu no kopējā eksporta apjoma, informē uzņēmums.

"Latvijas uzņēmumi, kas atbalsta demokrātiskas pamatvērtības un biznesa principus, patlaban sniedz ieguldījumu Ukrainas atbalstam un piemēro sankcijas Krievijai un Baltkrievijai. Nozīmīgs ir ne tikai finansiāls atbalsts Ukrainai, bet arī atteikšanās darboties Krievijas tirgū, pārtraucot eksportu un produktu ražošanu šajā tirgū," norāda "Cido Grupa" valdes loceklis Marijus Valdas Kirstukas.

M.V.Kirstukas uzsver, ka šajā situācijā ir ļoti būtiski, ka uzņēmumi rīkojas vienoti un ar savām darbībām pierāda, ka biznesa ētika un sociālā atbildība nav tikai skaļi saukļi, bet reāla rīcība.

Šajā situācijā, kad Ukrainā notiek aktīva karadarbība, "Cido Grupa" prioritāte ir palīdzēt Latvijas organizācijām, kas atbalsta bēgļu uzņemšanu, izmitināšanu un nodarbināšanu, kā arī palīdzēt iedzīvotājiem, kas palikuši Ukrainā, norāda uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Cido Grupa ilgtspējīgā attīstībā plāno investēt 6 miljonus eiro

Db.lv, 24.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs Latvijā “Cido Grupa” izziņojusi ilgstpējības stratēģiju ar ambicioziem mērķiem, un turpmākajos trīs gados plāno investēt vairāk nekā 6 miljonus eiro to realizēšanā un attīstībā.

Investīcijas tiks virzītas dabai draudzīgāku iepakojumu ieviešanā, atjaunīgās enerģijas ieguvē un izmantošanā, ūdens patēriņa samazināšanā ražošanas procesā, veselīgāku produktu izveidē, kā arī tiks atbalstītas sabiedrībai nozīmīgas iniciatīvas.

“Mums ir būtiski ne tikai ieņemt tirgus līderpozīciju savā nozarē, bet arī uzņemties vadību ilgtspējīgu risinājumu ieviešanā. Uzņēmuma ilgtermiņa stratēģijā esam izvirzījuši patiesi ambiciozus ilgtspējas mērķus – ievērojami samazinot ietekmi uz vidi un veicinot iedzīvotāju labbūtību jau nākamo trīs gadu laikā. Tam paredzētas apjomīgas investīcijas gan ražošanas procesu pilnveidošanā un resursu pārorientēšanā, gan ilgtspējīgu produktu izstrādāšanā, paplašinot veselīgāku alternatīvu produktu un ilgtspējīgāku iepakojumu klāstu, kā arī turpinot aktīvi darboties, lai veicinātu patērētājus dzīvot aktīvāku un ilgtspējīgāku dzīvesveidu,” uzsver “Cido Grupa” valdes loceklis Marijus Valdas Kirstukas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas alkoholisko dzērienu ražotājs Asahi Group Holdings piedāvājis 400 miljardus jenu (3,09 miljardus eiro), lai no Lielbritānijā bāzētā alus ražošanas uzņēmuma SABMiller iegādātos zīmolus Grolsch un Peroni, trešdien vēsta laikraksts Nikkei.

Laikraksts norāda, ka valdes locekļi otrdien noformējuši šo piedāvājumu, kas paredz iegādāties Itālijas zīmolu Peroni un Nīderlandes Grolsch.

Uzņēmums gan šo informāciju atteicies apstiprināt.

Šo zīmolu iegāde nodrošinātu Asahi iespēju paplašināt savu ārvalstu stratēģiju, vēsta Nikkei.

Turklāt, ja tas būs veiksmīgs, šis darījums būs visu laiku lielākais ārvalstu kompānijas pārņemšanas darījums, ko īstenojis kāds Japānas alkoholisko dzērienu ražotājs.

Kā vēstīts, Anheuser-Busch InBev novembra sākumā panāca oficiālu vienošanos par SABMiller pārņemšanu.

Jau decembrī Anheuser-Busch InBev paziņoja, ka meklē pircējus zīmoliem Grolsch un Peroni, kompānijai īstenojot restrukturizāciju pirms konkurenta pārņemšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Phoenicia Glass Works Ltd. rūpnīcā Izraēlas dienviddaļā dienā saražo miljonu pudeļu tādu dzērienu gigantu kā Coca Cola, Pepsi un Heineken, kā arī Izraēlas vīna darītavu un olīveļļas ražotāju vajadzībām.

Rūpnīca nodarbojas arī ar nederīgo pudeļu pārstrādi. Sasistā stikla kalni tuksnešainajā vietā veido īpatnēju postažas ainavu.

Aptuveni 250 darbiniekiem jānodrošina to, ka rūpnīca strādā 24 stundas diennaktī, katru dienu gadā, arī brīvdienās. Rūpnīcā nav iespējams izslēgt krāsnis, jo šķidrais stikls sacietētu un radītu izsprostojumus.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Miljoni šokolādes fabrikā

Sandra Dieziņa, 03.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavā šodien atklāj 10 miljonus eiro vērtu šokolādes fabriku; ražos šokolādi ar zemu kaloriju daudzumu

SIA Chocolette Confectionary jaunā šokolādes fabrikā Jelgavā ieguldījuši Eiropas investora finansējumu. SIA Chocolette Confectionary valdes locekle Anastasija Repina stāsta, ka ideja par šokolādes ražošanu viņai radusies jau pirms vairākiem gadiem. «Man ļoti garšo šokolāde, taču tas atstāja ietekmi uz svaru. Sāku sapņot par šokolādi, kuru var patērēt, nepārdzīvojot par sekām,» stāsta A. Repina. Ideja ilgstoši lolota, un pamazām ar to «saslimuši» arī draugi, kas līdzējuši realizēt šo ieceri.

Viņas līdzšinējā pieredze saistīta ar darbu mārketinga jomā vairākās starptautiskās kompānijās, tostarp Heineken, Natur Produkt. 2014. gadā noīrējuši telpas biznesa centrā, kur sākuši recepšu izstrādi un tā gada nogalē nonākuši līdz Red šokolādes receptei. Galvenais mērķis bija panākt zemāku kaloritāti. Vienlaikus sākuši meklēt investorus, kas palīdzētu realizēt šo ideju. Lai sāktu šokolādes ražošanu, sākotnēji iegādājušies miniatūras šokolādes ražošanas iekārtas no Šveices kompānijas Buhler, bet 2016. gada sākumā pieņemts lēmums par uzņēmuma dibināšanu, iekārtu pirkšanu un šokolādes rūpnīcas izveidi Jelgavā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Chocolette Confectionary apgrozījums sasniedzis 1,95 miljonus eiro

Db.lv, 03.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā SIA Chocolette Confectionary apgrozījums sasniedzis 1,95 miljonus eiro, liecina iesniegtais uzņēmuma gada pārskats Lursoft.

Savukārt kompānijas zaudējumi sasniedza 50,9 tūkstošus eiro.

Kompānijas apmaksātais pamatkapitāls ir 3 miljoni eiro, bet darbības veids - kakao, šokolādes, konfekšu un citu cukuroto konditorejas izstrādājumu ražošana. Pērn uzņēmumā strādāja 36 darbinieki.

Vienīgā kompānijas valdes locekle ir Natalija Morozova.

DB rakstīja, ka pērnā gada rudenī uzņēmums atvēra 10 miljonus eiro vērtu šokolādes fabriku.

SIA Chocolette Confectionary jaunā šokolādes fabrikā Jelgavā ieguldījuši Eiropas investora finansējumu. SIA Chocolette Confectionary valdes locekle Anastasija Repina stāsta, ka ideja par šokolādes ražošanu viņai radusies jau pirms vairākiem gadiem. «Man ļoti garšo šokolāde, taču tas atstāja ietekmi uz svaru. Sāku sapņot par šokolādi, kuru var patērēt, nepārdzīvojot par sekām,» stāsta A. Repina. Ideja ilgstoši lolota, un pamazām ar to «saslimuši» arī draugi, kas līdzējuši realizēt šo ieceri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Cido Grupa pērn nopelnījusi 2,42 miljonus eiro

Lelde Petrāne, 29.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs Cido Grupa aizvadījis vienu no veiksmīgākajiem gadiem uzņēmuma 20 gadu pastāvēšanas vēsturē – tā neto apgrozījums 2013.gadā pieaudzis par 13 %, bet peļņa par 23 %, veidojot attiecīgi 39,3 un 1,7 miljonus latu (2,42 miljonus eiro), liecina medijiem sniegtā informācija.

«Panākumu pamatā ir gan produktu portfeļa paplašināšana, gan komunikācijas atsvaidzināšana jau labi zināmajiem zīmoliem, kā arī eksporta pieaugums, kas aizvadītajā gadā kāpināts par 26 %,» norāda Cido Grupa ģenerāldirektors Marijus Kirstukas.

Cido Grupas apgrozījums no produktu pārdošanas Latvijā 2013. gadā pieauga par 14,7%.

No Latvijā saražotās produkcijas kopumā tiek eksportēti 20%. Sulas un nektāri nemainīgi ir visvairāk eksportētie Cido Grupa produkti. Šobrīd lielākie eksporta tirgi ir Krievija un Baltijas valstis; uz Krieviju eksporta apjoms dubultots, bet uz Latviju un Lietuvu palielināts par 15 %.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Barbershop kustības aizsācējs: Ja ir kāds veiksmes stāsts, tas tūlīt tiek pārņemts

Kristīne Stepiņa, 21.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katram vīrietim ir vajadzīgs savs friziermeistars, līdzīgi kā ģimenes ārsts vai zobārsts

Tā uzskata specializēto vīriešu frizētavu (barbershop) kustības aizsācējs Latvijā Edgars Rozenvalds, kurš no matiem un bārdām ķēries pie kājām. Viņš ir radījis zīmolu Rosenwald Shoes un izveidojis vīriešu apavu salonu.

Viņš nevis seko pieprasījumam tirgū un konkurē ar esošo piedāvājumu, bet rada jaunu. Biznesa idejas ir paša izsāpētas, un uzņēmējdarbībā lieti noder austrumos apgūtā klientu servisa filozofija.

Fragments no intervijas, kas publicēta 21. septembra laikrakstā Dienas Bizness:

Kad pirms pieciem gadiem Rīgā atvērāt barbershop, tā bija pirmā šāda veida frizētava. Tagad to ir savairojies kā sēņu pēc lietus. Kāpēc?

Jā. Latvijas tirgum tas ir raksturīgi. Pēc tam, kad tika atvērts pirmais solārijs, nebija ilgi jāgaida, kad tie saradās teju katrā mājā. Tāpat notika ar kebabnīcām, suši tirgotavām un t.s. izlaušanās istabām. Latvijā būtu nepieciešamas 20 šādas istabas, taču ir 160, tik daudz, cik tādu būtu vajadzīgs Maskavā. Ja ir kāds veiksmes stāsts, tas tūlīt tiek pārņemts. Labas idejas tiek kopētas. 2013. gadā, kad atvēru pirmo barberšopu, visi teica, ka šādas koncepcijas vīriešu frizētavas Latvijā nav dzīvotspējīgas, tādām ir potenciāls visur citur pasaulē, tikai ne pie mums. Es radīju zilo okeānu jeb pilnīgi jaunu piedāvājumu un pieprasījumu. Pirmais konkurents parādījās tikai pēc diviem gadiem. Pa to laiku mēs bijām izdarījuši pilnīgi visu, ko šajā nišā bija iespējams paveikt, – radījuši atbilstošu interjeru, servisu ar visām nepieciešamajām lietām, ielikuši pamatus tradīcijām. Bijām pirmā frizētava, kas sāka strādāt ar sociālajiem tīkliem un reklāmu, savā ziņā šokējot tirgus dalībniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Eiropas kompānijas neapmierinātas ar augsto franka un dolāra vērtību

Žanete Hāka, 15.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas lielākās Eiropas kompānijas paudušas neapmierinātību ar augstajām reģiona valstu valūtu vērtībām, brīdinot, ka tās turpinās pasliktināt darbības rādītājus, kas ir vēl viens izaicinājums, strādājot vājas izaugsmes apstākļos, raksta MarketWatch.

Šveices Nestle SA un Roche Group AG pārstāvji norādījuši, ka spēcīgais Šveices franka kurss bremzējis pārdošanas tempus pirmajā ceturksnī. Nestle uzsvērusi, ka tās pārdošanas apjomi pirmajā ceturksnī saruka par 5,1% līdz 20,82 miljardiem Šveices franku, kas ir mazāk nekā prognozēja analītiķi. Uzņēmuma pārstāvji norāda, a, ka nelabvēlīgais valūtas kurss, kas samazinājis kompānijas pārdošanas apjomus par 8,6%, visdrīzāk, turpinās turēties šādā līmenī pārskatāmā nākotnē.

Nestle norāda, ka vairākas Āzijas un Āfrikas valstu valūtas pret Šveices franku sarukušas, tādējādi mazinot pārdošanas apjomu vērtību reģionā. Tāpēc uzņēmumam nācies paaugstināt cenas vairākās valstīs, lai kompensētu šo kritumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkohola grandi izšķiras par biznesa ceļiem; vērā tiek ņemta kā dzērāju gaume, tā nedzērāju pieaugums, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šonedēļ notikuši vairāki alkohola tirgus milžu ilgtermiņa stratēģijas darījumi. Par alus globālo M&A intrigu noslēgumu vērtējams pasaulē lielākā alus darītāja beļģu Anheuser-Busch InBev 106 mljrd. USD apjomīgais darījums, pārņemot britu-dienvidafrikāņu SABMiller.

Turpmāk katrs trešais pasaulē pārdotais alus būs jaunā superražotāja produkts un ienesīs īpašniekiem apmēram pusi no globālās alus industrijas peļņas.

Alkohola patēriņa pasaules dati pēdējā desmitgadē no ražotāju viedokļa nav sevišķi spoži, un tādi tie nesolās būt arī nākotne. Viens iemesls tam ir prognoze, ka 2050. gadā septiņās no desmit lielākajām pasaules valstīm būtiska minoritāte vai pat vairākums būs musulmaņi. Ražotāju stratēģija attiecīgi ir vai nu augoša klātbūtne tirgū, vai arī augstākas pievienotās vērtības produktu radīšana, kā tas, piemēram, alus industrijā notiek ar amatnieku jeb craft alus segmentu.

Komentāri

Pievienot komentāru