Pasaulē

Jaunais kruīzs no Tallinas uz Klaipēdu nepiestās Rīgā

Andra Briekmane, 06.04.2011

Jaunākais izdevums

Šovasar tiks atklāts jauns kruīza maršruts no Tallinas, kas piestās arī Klaipēdas ostā, informē jūrniecības portāls Jura. Jauno kruīza maršrutu apkalpošot Spāņu kruīza operators Happy Cruises. Tūristi ieradīšoties Tallinas lidostā un tad dosies kruīzā pa Baltijas jūru ar 163 metrus garo kuģi Gemini, kas var uzņemt 850 pasažierus.

Gemini šovasar paredzēti pieci braucieni pa Baltijas jūru laika posmā no 29. maija līdz 11. septembrim. No Tallinas ostas tas dosies uz Sanktpēterburgu , Helsinkiem, Stokholmu, Klaipēdu, Gdiņu, Gdaņsku un Kopenhāgenu, noslēdzot braucienu atkal Tallinā.

Līdz šim Happy Cruises organizējis braucienus no Kopenhāgenas, bet Klaipēdas vietā šie Baltijas jūras kruīzi piestājuši Lībekā, vēsta ziņu aģentūra LETA/ELTA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļā devies kompānijas Viking Cruise kuģis, kurš kruīza braucienā pavadīs 245 dienas, raksta CNN Travel.

Tādējādi kompānijas piedāvātais ceļojums pretendē uz ierakstu Ginesa Pasaules rekordu grāmatu kā pasaulē ilgākais pasažieru kruīzs.

Kuģī Viking Sun iespējams uzņēmt kopā 930 pasažierus, un ceļā tas devies 31.augustā. Kruīzs aptvers sešus kontinentus, apciemos 51 valsti un piestās 111 ostās. Kopumā kruīzs ilgs astoņus mēnešus, un tas noslēgsies Londonā. Kuģis piestās Skandināvijā, Karību salās un Dienvidamerikā. Tad tas dosies uz Klusā okeāna salām, Austrāliju, Āziju un tad atgriezīsies Eiropā.

Pasažieri ārpus kuģa nakti pavadīs 23 pilsētās.

Kopējā ceļojuma cena ir sākot no 92,99 tūkstošiem dolāru.

Uz kuģa kopumā ir 465 kajītes, 10 ēdamvietas, spa, baseins, atpūtas zona, bibliotēkas un teātris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā pulcēšanās ierobežojumus, galvaspilsētas bārs "Tallinas Pagalms" no naktslokāla pārtapis par kafejnīcu.

Ikdienas režīmā "Tallinas Pagalms" darbojās kā bārs un katru nedēļas nogali organizēja dažādus pasākumus, piemēram, džeza, rokmūzikas, elektroniskās mūzikas koncertus, improvizācijas teātrus. Katru nedēļu "Tallinas Pagalmā" norisinājās vismaz 3-4 pasākumi abos ēkas stāvos, uz divām skatuvēm.

Aizvadītajā ziemā "Tallinas Pagalms" papildināja piedāvājumu ar kafejnīcu, attīstīja virtuvi, jo sākotnēji piedāvājumā bija tikai dzērieni un uzkodas.

"Šobrīd esam aizgājuši līdz tam, ka piedāvājam kārtīgas pusdienas un piegādi uz mājām. Tieši šobrīd, kad visi pasākumi ir atcelti un naktsdzīve ir noslēgta pilnībā, mums ir samērā veiksmīgi izdevies pārorientēties," stāsta "Tallinas Pagalma" līdzīpašnieks Ģirts Kumeliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostā savā pirmajā vizītē 11.maijā piestāja kruīzu kompānijas “Holland America Line” kuģis “Rotterdam”. Uz Rīgu tas atveda 2457 pasažierus no vairāk nekā 40 pasaules valstīm, no kuriem gandrīz puse ir ASV pilsoņi, tāpat ievērojams skaits pasažieru ir no Nīderlandes, Kanādas, Austrālijas u.c.

“Rotterdam” ir liels (299 metri) un jauns kuģis, tas palaists ūdenī 2020. gada rudenī, taču pandēmijas dēļ pirmajā kruīzā tas devās vien 2021. gada rudenī. “Rotterdam” ir luksusa klases kruīza laineris, tam ir 12 klāji, uz kuģa ir 6 restorāni, spa centrs, plašas sporta un rekreācijas zonas, bibliotēka, mākslas galerija, teātra un koncertu zāle un citas atpūtas iespējas kuģa pasažieriem.

Kuģis Rīgā ieradies no Rostokas un tālāk dosies uz Tallinas ostu. 14 dienu kruīzs Baltijas jūrā sākās un arī noslēgsies Amsterdamā.

Šī ir pirmā kuģa “Rotterdam” vizīte Rīgas ostā, kas šodien tika atzīmēta ar īpašu ceremoniju, Rīgas brīvostas pārvaldnieka vietniekam Edgaram Sūnam un kuģa kapteinim Bas van Dreumel uz kuģa komandtiltiņa apmainoties ar piemiņas zīmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kruīzu līnijām mazinās interese par Klaipēdu

Egons Mudulis, 29.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīza pasažieru skaits šogad krities teju par 40%, salīdzinot ar pagājušo gadu, kad Klaipēdu apmeklēja 35,2 tūkstoši kruīza pasažieru.

Šogad ar 37 kruīza kuģiem Klaipēdu apmeklējuši 21,5 tūkstoši cilvēku. Pērn ostā ienāca 45 kruīza kuģi. Samazinājušās līdz ar to ir arī ostu nodevas – no 1,42 milj. litu pērn līdz 0,92 milj. litu šogad, raksta portāls portnews.ru. Iecerēts, ka 2012. gadā Klaipēdu apmeklēs 22 kruīza kuģi.

«Jāatzīst, ka Klaipēdā vērojams kruīza kuģu skaita kritums, kam cēlonis būtībā ir intereses mazināšanās par Klaipēdu kā jaunu jūras tūrisma objektu, un nepietiekamā tūrisma pakalpojumu attīstība – nepietiek pievilcīgu tūrisma objektu, izklaides dažādība, kā arī plašāks ekskursiju klāsts. Līdzīga lieluma kaimiņvalstu ostās, kas nav galvaspilsētas, arī vērojams kruīza kuģu apmeklējuma kritums. Piemēram, Polijas ostās Gdaņskā un Gdiņā šis kritums ir 8%,» saka Klaipēdas ostas mārketinga departamenta vadītāja Kristina Gontiera.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Bimbuļi rimbuļi, Palikt LV, Sēdnīca un citas asprātības uzņēmumu nosaukumos

Dienas Bizness, 23.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot iepriekšējos gados aizsāktās tradīcijas, Lursoft apkopojis arī 2014.gadā reģistrēto uzņēmumu interesantākos nosaukumus.

Lursoft skatījumā radošie prāti nav koncentrēti tikai kādā noteiktā reģionā, jo pērn reģistrēti uzņēmumi ar interesantiem nosaukumiem gan Latvijas lielākajās pilsētās, gan novados, informē Lursoft pārstāve Indra Jansone.

Tā, piemēram, no pērn janvārī reģistrētajiem uzņēmumiem, interesantākie nosaukumi Lursoft skatījumā ir Sudraba Laikmets (Rīga), Miera pērle (Rīga), Laika Eksperti (Rīga), Māra kumoss (Rīga), Rituālie Pakalpojumi (Valmiera), Labs Remonts (Rīga), Zirga Spēks (Ozolnieku nov), Flying Dogs (Ventspils), Digipalīgs (Rīga), BRIKU-BRAKU (Grobiņas nov), Viss Labi (Rīga), ZUMZUM (Rēzekne), Elpo Brīvi (Lielvārdes nov), Lec un minies (Ogres nov), 7.vārti (Ogres nov), Irracionāli risinājumi (Rīga), VĀRNU IELAS REPUBLIKA (Rīga).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar 2013. gada iestāšanos Tallina kļuvusi par pirmo galvaspilsētu pasaulē, kas saviem iedzīvotājiem sabiedrisko transportu ļauj izmantot bez maksas.

Pārejas periodā pirmās dienas Tallinas autobusos, trolejbusos un tramvajos pastiprināti dežūrēs municipālās policijas darbinieki, kas palīdzēs pasažieriem aprast ar jauno sistēmu, vēsta Postimees.

Tallinas Municipālās policijas darbinieki vienu nedēļu divu cilvēku komandā Tallinas sabiedriskajā transportā dežūrēs no 2. līdz 5. janvārim. Tāpat tiks izplatītas sabiedriskā transporta lietošanas pamācības.

Postimees arī ziņo, ka pirmajās nedēļās kontrole sabiedriskajā transportā nebūs «tik stingra», taču tas nenozīmējot, ka Tallinas sabiedrisko transportu var izmantot bez biļetes - bezmaksas vai maksas.

«Es ceru, ka visiem mums jaunajā situācijā mēs spēsim panākt mierīgu sadarbību, lai atrisinātu visas iespējamās problēmas,» norāda Tallinas Municipālās policijas vadītāja Monika Randa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Apkopoti 2017. gada radošākie uzņēmumu nosaukumi

Laura Mazbērziņa, 28.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā kopumā reģistrēti 10,21 tūkstoši jaunu uzņēmumu, kas ir zemākais rādītājs kopš 2009.gada, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2016.gadu, Lursoft aprēķini rāda, ka gada laikā reģistrēto jauno uzņēmumu skaits sarucis par 8,89%. Tas gan nav mazinājis uzņēmēju vēlmi saviem uzņēmumiem izvēlēties nosaukumus, kuri būs pamanāmi starp pārējiem.

Ņemot vērā, ka nosaukums ir viens no pirmajiem, ko pamana patērētājs, tā izvēlei jābūt tālredzīgai. Iespējams, tieši tāpēc daļa uzņēmēju izvēlējušies nosaukumus, kas jau vedina domāt par tā darbības jomu. Tāds, piemēram, ir pērn janvārī Jaunpils novadā reģistrētais SIA «Traktordakteris», SIA «Latvijas alus paradīze», kas savu mājvietu radusi Rīgā, SIA «Aizvest paku», SIA «Žogu valstība» vai arī SIA «Labakais Tehnologiju Sakartotajs» Daugavpils novadā. Tomēr jāteic, ka šādi uzņēmumi ir mazākumā un vairumā gadījumu pēc nosaukuma izlasīšanas tā darbības joma tā arī paliek miglā tīta. Jūsuprāt, ar ko ikdienā nodarbojas aizvadītajā gadā reģistrētie SIA «Pupsiks», SIA «Jaukie cilvēki», SIA «Ko gribu, to daru», SIA «Turpinājums sekos» vai arī SIA «Čau Tēti»?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka Lietuvas radio un televīzijas ziņu portāls Lrt.lt ziņoja, ka NATO sauszemes kravas caur Latviju vairs netiks transportētas, Satiksmes ministrija uzsver, ka kravu pārvadājumi ar Afganistānu caur Latviju turpinās - gan uz, gan no Afganistānas, un praktisko izpausmi katru dienu iespējams vērot Rīgas lidostā.

Arī Latvijas Dzelzceļš (LDz) norāda, ka nekas neliecina, ka pārvadāto kravu apjoms varētu mainīties. Arī patlaban daļa NATO kravu tiekot transportētas caur Klaipēdas ostu, un patlaban izskatoties, ka šī brīža situācija varētu saglabāties.

Satiksmes ministrijā atzīmē, ka neviena no valstīm, kas veic pārvadājumus caur Latviju, nav informējusi par savu nodomu maiņu attiecībā uz pārvadājumiem. Tajā pašā laikā tiek norādīts, ka nevar izslēgt šo kravu apjoma samazināšanos ne tikai saistībā ar Starptautisko Drošības atbalsta spēku (ISAF) misijas transformāciju, bet arī saistībā ar kravu nosūtītāju valstu uzņēmēju izveidotajām loģistikas ķēdēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā pietauvojies Itālijas kruīza kuģis Costa Pacifica, kas ir platākais Rīgas pasažieru ostā jebkad piestājušais kuģis. Lai tas veiksmīgi varētu notikt, uz laiku pat apturēta Rīgas HES darbība, jo tas varētu radīt pārlieku lielu straumi, informēja Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs un mēra pienākumu izpildītājs Andris Ameriks.

Costa Pacifica uz sava klāja var uzņemt aptuveni 3 700 pasažieru, bet pašlaik uz tā ceļo gandrīz 3 tūkstoši cilvēku. Pārsvarā pasažieri ir vācieši – 1663 un francūži – 363, kā arī 263 itālieši. Kruīza kuģa apkalpē ir 1018 cilvēki. Tā kapteinis ir itālietis, kas reprezentējot kuģa valstisko piederību. Kuģis ir būvēts 2009. gadā. Costa Pacifica Rīgā ieradies no Tallinas un tālāk dosies uz Klaipēdu un Gdaņsku.

Kruīza pasažieri pārsvarā izvēlējušies apskatīt Rīgu ar autobusiem, bet daļa devusies arī ekskursijā uz Rundāles pili, db.lv informēja Jānis Vilciņš, tūrfirmas Latvia tours pārstāvis. Šis kruīza kuģis Rīgas ostā šogad ienāks vēl trīs reizes – 5. jūnijā un divas reizes augustā. Latvia tours apkalpos arī trīs pārējos Costa Pacifica reisu pasažierus šovasar.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) pasūtījuma, AS Ceļuprojekts uzsācis iespējamās būvniecības izpēti un ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) izstrādi perspektīvajam jaunajam Tallinas šosejas (A1) posmam no Vangažiem līdz Skultei, informē LVC.

Uzņēmums tiesības veikt šos darbus ieguvis atklātā konkursa rezultātā, to izmaksas ir 110 594 eiro (ar PVN).

Jauns šosejas posms nepieciešams, lai tranzīta satiksmei nebūtu jābrauc cauri Baltezeram un Ādažiem, kur ir ne tikai vēsturiskā dzīvojamā apbūve, bet arī pēdējos 10-20 gados attīstītie ciemati, kā arī ražotnes.

Esošajā Tallinas šosejas sākumposmā, no Rīgas apvedceļa līdz Saulkrastiem pēdējo 10 gadu laikā satiksmes intensitāte ir pieaugusi par 50% - no vidēji 12400 automašīnām diennaktī līdz 18400 automašīnām diennaktī, un ceļš ir izsmēlis savu caurlaides spēju. Vienlaicīgi pēdējo 20 gadu laiku Ādažu teritorijā ir attīstīta gan dzīvojamā apbūve, gan rūpnieciskā, bet netika organizēta droša satiksme, pašvaldība nav izveidojusi paralēlo ceļu tīklu un pieslēgumi veikti pie valsts galvenā ceļā - Tallinas šosejas. Līdz ar to Tallinas šosejas sākumposms ir zaudējis savu galvenā autoceļa funkciju, kā arī ir ievērojami pasliktinājusies satiksmes drošība - posmā ir seši tā saucamie melnie punkti. Pēdējo 3 gadu laikā tur ir notikuši 96 ceļu satiksmes negadījumi un bojā gājuši 6 cilvēki, norāda LVC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igaunijas ministrs: ideja par bezmaksas sabiedrisko transportu Tallinā ir muļķīga

Jānis Rancāns, 12.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas opozīcija asi kritizējusi Tallinas mēra solījumu ieviest galvaspilsētā bezmakas sabiedrisko transportu. Savukārt Igaunijas ekonomikas ministrs šādu ideju nodēvējis par muļķīgu.

Ministrs norādīja, ka viņa personīgā pieredze, sadarbojoties ar Tallinas varasiestādēm, jautājumos, kuri saistīti ar transporta jomu, liecina, ka lieli projekti parasti tālāk netiek virzīti tāpēc, ka Igaunijas galvaspilsētai neesot nekādas iespējas tos finansēt, vai arī rodas citi šķēršļi.

Pašu Tallinas mēra Edgara Savisāra ideju par bezmaksas sabiedriskā transporta izveidošanu Igaunijas galvaspilsētā, ministrs nosauca par «muļķīgu», vēsta ERR.

Savukārt Tallinas opozīcijas pārstāvji atgādināja, ka nesen pilsētas iedzīvotāju lūguši papildus finansējumu, lai savestu kārtībā bērnudārzus, taču Igaunijas galvaspilsētai naudas neesot bijis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Tallinas ielas kvartāls atradis savu identitāti

Linda Zalāne, 04.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas ielas kvartāls atradis savu identitāti, kas cieši saistīta ar laikmetīgo un ielu mākslu; mērķis nav būt ekskluzīvam, elitāram un nesaprastam.

Kopš pagājušās vasaras Rīgā kļuvis par vienu pievilcīgu kvartālu vairāk, jo dažādām radošām izpausmēm tika atvērts aptuveni 6000 m2 plašais Tallinas ielas kvartāls. To savā paspārnē paņēmusi biedrība Free Riga, kas savu darbību ar akciju Occupy Me sāka 2013. gadā un līdz šim panākusi, ka vairākās pamestās ēkās un teritorijās tiek iedvesta dzīvība, kamēr to īpašnieki tās atkal atgriež atpakaļ nekustamā īpašuma mašinērijai.

Katram savs ieguvums

«Nav nekāds noslēpums, ka Rīgā senās un aizmirstās teritorijas un īpašumi ir pārpārēm. Ir ļoti daudz tukšu māju, kuras vajadzētu lietderīgi izmantot. Free Riga ir radījusi piemērotāko modeli, kā vērt vaļā tukšās mājas un laist iekšā tos, kuriem nav telpu, tos, kuri vēlas sākt kaut ko jaunu un nav gatavi tik daudz riskēt, nomājot dārgas komercplatības. Arī Tallinas ielas kvartāls sniedz iespēju te attīstīt biznesu, rast mājvietu radošām un mākslinieciskām izpausmēm. Es ar Tallinas ielas attīstīšanas projektu sāku strādāt pirms pusotra gada, un pagājušā vasara parādīja, ka šai vietai ir potenciāls,» stāsta Tallinas ielas kvartāla kurators, mākslinieks Kaspars Lielgalvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Igaunijas lidsabiedrība Nordica slēgs piecus maršrutus un nodos biļešu pārdošanu LOT

LETA, 21.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība «Nordica» piektdien paziņojusi par gaidāmo reorganizāciju, kuras gaitā oktobra beigās paredzēts slēgt piecus nerentablus maršrutus no Tallinas uz Kijevu, Kopenhāgenu, Tronheimu, Viļņu un Vīni, līdz uzlabosies konkurences situācija.

Turpināsies lidojumi no Tallinas uz Briseli, Stokholmu un Varšavu, ko no 1.jūlija apkalpos Polijas nacionālā aviokompānija LOT.

Vienlaikus «Nordica» un LOT parakstījušas atjaunotu sadarbības līgumu, kas paredz, ka Polijas lidsabiedrība pārņems no «Nordica» biļešu pārdošanu un klientu apkalpošanu, bet «Nordica» turpmāk koncentrēsies vienīgi uz reisu nodrošināšanu.

Kā norādījusi «Nordica» valdes locekle Kristi Ojakēra, runa ir par biznesa risinājumu, ko noteikusi turpmāko perspektīvu izvērtēšana. Pēc viņas teiktā, lidsabiedrībai «ir saistības attiecībā uz uzņēmuma ienesīgumu un stabilitāti".

«Asā konkurence un pārliecīgs vietu piedāvājums Tallinas maršrutos neļauj mums šobrīd strādāt ar peļņu. Lai saglabātu spēju un gatavību nākotnē sniegt vajadzīgo reģionālo gaisa satiksmes piedāvājumu, «Nordica» turpinās lidojumu pakalpojumus, savukārt LOT nodarbosies ar maršrutiem un biļešu tirdzniecību, uzņemoties komerciālo risku,» skaidrojusi Ojakēra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Tallinas bezmaksas sabiedriskā transporta piemērs izrādās lipīgs

Jānis Rancāns, 30.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 1. februāri, nelielā Keilas pilsētiņa Igaunijā sekos Tallinas piemēram un ieviesīs bezmaksas sabiedrisko transportu, vēsta kaimiņvalsts raidsabiedrība ERR.

Par šādu lēmumu 25 kilometrus no Tallinas esošās pilsētas varasiestādes vienojās otrdien. Viens no pirmajiem vietējo pašvaldību ar tās pieņemto lēmumu apsveicis Tallinas mērs Edgars Savisārs.

«Šāds solis liecina, ka galvaspilsētas piemērs ir lipīgs, un citas pašvaldības ir spējīgas, ja ir pietiekami daudz labās gribas, nodrošināt saviem iedzīvotājiem bezmaksas transportu,» sacījis E. Savisārs.

Atšķirībā no Tallinas, kur bezmaksas transports pieejams tikai reģistrētiem pilsētas iedzīvotājiem, Keilas pilsētā autobusus bez maksas varēs izmantot ikviens, neskatoties uz dzimšanas vietu. Pilsētā, kuru apdzīvo desmit tūkstoši cilvēku, gan ir tikai divi autobusu maršruti, bet braukšanas biļete maksā 0,26 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Somi saniknoti par drošības draudiem Tallinas automašīnu stāvvietās

Gunta Kursiša, 13.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas kompānijas Technoreactor OÜ pārstāvjus saniknojusi, viņuprāt, nepietiekamā drošība automašīnu stāvvietās Tallinas centrā un viņi draud par nedrošo situāciju Igaunijā informēt Somijas sabiedrību, raksta BBN.

Tallinas mērs Edgars Savisārs (Edgar Savisaar) saņēmis vēstuli no Somijas kompānijas Technoreactor OÜ jurista, kurā draudēts ziņot Somijas medijiem par nedrošajām autostāvvietām Tallinas centrā.

Vēstule saistīta ar gadījumu, kad jūnija beigās Europark automašīnu stāvvietā Tallinas centrā nakts laikā tika uzlauzts Somijas pilsoņu treileris. Ielaušanās laikā Somijas pilsoņi treilerī esot gulējuši, tomēr laupīšanas laikā garnadži esot nozaguši portatīvo datoru, divus tūkstošus eiro un piecus tūkstošus Krievijas rubļu skaidrā naudā, atmiņas kartes u.c. tehniku, kā arī Krievijas pilsoņa pasi un autovadītāja apliecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas osta attīsta četrus biznesa virzienus un grib būt inovatīvākā osta Baltijas jūrā

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Tallinas ostas valdes priekšsēdētājs Valdo Kalms.

Pēc izglītības viņš ir inženieris un iepriekš darbojies telekomunikāciju un IT biznesā, vadot holdingu, kas Latvijas gadījumā būtu Lattelekom un LMT apvienojums. Līdzīgi lielākajām Latvijas ostām – Rīgai un Ventspilij – Tallina turpina piedzīvot kravu apjomu samazināšanos (-10,3% līdz 20,12 milj. t 2016. gadā). Ostā saprot, ka Krievijas tranzīts bijušajos apjomos vairs nekad neatgriezīsies un ir jāmeklē citas kravas un ienākumu avoti. Vaicāts, kā redz Tallinas ostu nākotnē, V. Kalms norāda, ka konkurence ostu starpā ir ļoti spēcīga, tādēļ tirgū ir jāizceļas: «Gribam būt inovatīvākā osta Baltijas jūrā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņojusi par 2023. gada ziemas sezonas uzsākšanu, no Tallinas (Igaunija) piedāvājot lidojumus uz četriem jauniem galamērķiem.

Šajā ziemā airBaltic Tallinu savienos ar Tamperi (Somija), Tenerifi (Spānija), Grankanāriju (Spānija) un Ženēvu (Šveice). Pirmais reiss no Tallinas uz Tenerifi izlidoja šodien, 2023. gada 30. oktobrī.

airBaltic reģiona tirdzniecības vadītāja Kētlina Kīlere (Kätlin Kiiler) norāda: “Mēs esam apņēmušies pasažieriem nodrošināt nevainojamu ceļošanas pieredzi un uzlabot savienojamību uz un no mūsu bāzes pilsētām Baltijā. Uzsākot ziemas lidojumu sezonu no Tallinas ar četriem jauniem galamērķiem, esam gandarīti piedāvāt saviem pasažieriem vēl plašākas iespējas izbaudīt gan siltus laikapstākļus, gan doties uz sniega piepildītiem galamērķiem. Esam pateicīgi par vērtīgo ieguldījumu un sadarbību, ko sniedz mūsu partneri – Tallinas lidosta, kas palīdzēja to visu īstenot. Turklāt, pateicoties pieaugošajam pasažieru skaitam, priecājamies, ka arī mūsu tirgus daļa Tallinā turpina pieaugt.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cer trīskāršot kruīza ceļotāju skaitu no Tallinas ostas

Gunta Kursiša, 12.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas osta un Tallinas lidosta cer slēgt vienošanās, kas paredz palielināt to tūristu skaitu, kas savu kruīzu uzsāk un pabeidz Tallinas ostā. Šādu ceļotāju skaits varētu palielināties līdz 20 tūksošiem, vēsta thebaltic-course.com.

2011. gadā Tallinu par Baltijas jūras kruīza sākuma un beigu punktu izvēlējās vairāk nekā septiņi tūkstoši tūristu, taču tiek lēsts, ka nākamgad šis skaits varētu teju trīskāršoties. Šī gada pavasarī gan Tallinas lidosta, gan Tallinas osta slēdza vienošanos ar Spānijas kruīzu kompāniju Happy Cruises. Saskaņā ar šo vienošanos kompānijai ir jāizmanto Tallinas osta, kā Happy Cruises Baltijas jūrā organizēto kruīzu sākuma un beigu punkts.

Patlaban osta un lidosta piesaistījusi vēl vienu partneri – Spānijas kompāniju Pullmantur, kas varētu palielināt to cilvēku skaitu, kas dodas kruīzā, līdz 20 tūkstošiem. Tallinas ostas pārstāvis Sirle Arro (Sirle Arro) norādīja, ka kompānija ir pieņēmušas lēmumu sadarboties, tomēr līgumi vēl nav parakstīti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020.gadā izaicinājumu biznesā nav trūcis, tāpēc daudzi savus sapņus par jauna uzņēmuma reģistrēšanu atlikuši, kā rezultātā pērn reģistrēts zemākais jaunu uzņēmumu skaits pēdējo 17 gadu laikā, liecina SIA Lursoft dati.

Vienlaikus tie uzņēmēji, kuri spēruši drosmīgo soli un nav nobijušies no biznesa uzsākšanas pandēmijas apstākļos, nereti uzņēmuma nosaukuma izvēlei piegājuši ar radošumu. Tā teikt, ja apkārt valda neziņa un bailes, vismaz uzņēmuma nosaukums apkārtējos raisīs smaidu.

Lursoft apkopojis 2020.gadā reģistrēto uzņēmumu interesantākos nosaukumus, lai pierādītu, ka humors, par spīti visām grūtībām, Latvijas uzņēmējos nav izzudis.

Janvāris

  • SIA Lāču Muižiņa (Limbažu nov)
  • SIA Skaistuma terapija (Rīga)
  • SIA Uzzini, iepazīsti (Babītes nov)
  • SIA Your choice (Rīga)
  • SIA Kopā būt (Ozolnieku novads), jau likvidēts
  • SIA Uzladets (Mārupes nov)
  • SIA VISUVAR (Rīga)
  • SIA Neko nevar skaidri zināt (Ķeguma nov)
  • SIA Turaidas Roze (Rīga)
  • SIA Mazliet vairāk gaisa (Jelgava)
  • SIA Prieks sadarboties (Rīga)
  • SIA Trīs ar pus vīri (Jelgavas nov)
  • SIA Mazie varoņi (Rīga)
  • SIA tīri tā neko (Rīga)
  • SIA Augam kopā (Rīga)
  • SIA Stalkeris (Ādažu nov)

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bezmaksas sabiedriskā transporta nodrošināšanai Rīgā būtu nepieciešami papildu 50 milj. Ls gadā

Gunta Kursiša, 02.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā nevarēs ieviest Tallinas bezmaksas sabiedriskā transporta ideju «viens pret viens», jo Tallina ir daudz kompaktāka pilsēta un pastāv arī citas būtiskas atšķirības pilsētas pārvaldē, turklāt, lai Rīgā ieviestu bezmkaksas sabiedrisko transprotu, būtu nepieciešama papildu dotācija uzņēmumam Rīgas Satiksme 35 – 50 milj. Ls apmērā, portālam Db.lv stāstīja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks.

Aprīļa vidū Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta un Rīgas Satiksmes pārstāvju delegācija devās uz Tallinu noskaidrot, kādā veidā kaimiņvalsts galvaspilsētas pašvaldība cer Tallinā ieviest bezmaksas sabiedrisko transportu, kur bezmaksas braucieni Tallinas iedzīvotājiem gaidāmi jau no nākamā gada sākuma.

«Aprēķināts, ka aptuveni uzņēmumam RS būtu nepieciešama vēl papildu 35 – 50 milj. Ls dotācija gadā, lai tas būtu rīdziniekiem pieejams bez maksas,» norādīja V. Baraņņiks. Patlaban RS dotācija no Rīgas pašvaldības budžeta ir 47,5 milj. Ls, bet no valsts budžeta – 3,5 milj. Ls. Db.lv jau vēstīja, ka šogad uzņēmums paredz strādāt ar 12,8 milj. Ls zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Tallinas lidosta: Ryanair lidojumu skaita samazināšanas dēļ lidostā vilki negaudos

Gunta Kursiša, 29.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī pēc ziņām, ka Ryanair samazinās lidojumu skaito no Tallinas, varētu būt radies iespaids, ka lidostā ziemā svilpos vējš un gaudos vilki, lidojumu skaits no Tallinas lidosta šoziem, salīdzinot ar pagājušo ziemas sezonu, pieaugs par trešdaļu, citējot lidostas paziņojumu raksta Baltic-Course.com.

«Pēc ziņām par zemo cenu aviokompānijas Ryanair lidojumu skaita samazināšanu no Tallinas lidostas radās iespaids, ka šoziem Tallinas lidostā tukšumā svilpos vējš un gaudos vilki. Tomēr tā pilnīgi noteikti nav taisnība,» norādīja lidostas komunikāciju speciālists Lauris Linnamāe (Lauri Linnamae), uzsverot, ka no lidostas lidojumu skaits, gluži pretēji, šoziem palielināsies.

Tāpat kā pagājušajā gadā, šogad no Tallinas lidojumus veiks 13 aviācijas kompānijas. Pērn tās veica lidojumus uz 30 galamērķiem, bet šogad lidos 29 maršrutos. Februārī Estonian Air uzsāks lidojumus uz Gēteborgu, un sākot no marta aviokompānija veiks lidojumus uz Londonu, tādējādi kopumā palielinot vienā nedēļā veikto lidojumu skaitu par 35%, salīdzinot ar pērno gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Augstas mājokļa un transporta izmaksas Rīgu izvirza dārdzības līderos Baltijā

Db.lv, 12.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā dzīvojošajiem joprojām jārēķinās ar lielāku dzīves dārdzību nekā Igaunijas un Lietuvas galvaspilsētu iedzīvotājiem, liecina Swedbank Finanšu institūta Baltijas valstīs veiktais pētījums.

Šogad par pārtiku, mājokli un transportu Rīgas ģimenēm jāatvēl 764 eiro mēnesī, Tallinā – 709 eiro mēnesī, bet Viļņā – 630 eiro mēnesī. Lielākais klupšanas akmens rīdzinieku ikdienā ir pieaugošie izdevumi par mājokli (kamēr kaimiņu galvaspilsētās tie mazinājušies), augstākās sabiedriskā transporta izmaksas un zemākie vidējie ienākumi pēc nodokļu nomaksas un ģimenes valsts pabalstu saņemšanas.

Iedzīvotāju ienākumi visās trīs Baltijas valstu galvaspilsētās pēdējo gadu laikā ir palielinājušies, kaut arī šis pieaugums ir bijis atšķirīgs. Kopš 2018. gada gan Rīgā, gan Viļņā un Tallinā ievērojami augusi vidējā darba alga. Pieņemot, ka ģimenē ir divi bērni un abi vecāki pelna vidējo algu galvaspilsētā, visbūtiskākais kāpums vērojams Viļņā – tur alga “uz rokas” kļuvusi par vairāk nekā trešo daļu jeb par 38% lielāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Referendumā par sabiedrisko transportu Tallinā piedalījušies kopumā 68 tūkstoši cilvēku, no kuriem 75,5% atbalstījuši ideju par bezmaksas sabiedrisko transportu Igaunijas galvaspilsētā. Tas ir pietiekami, lai uzsāktu šī plāna praktisku realizāciju.

Par to informē Tallinas mērs Edgars Savisārs, norādot, ka Tallinā bezmaksas sabiedriskais transports būs no nākamā gada 1. janvāra, vēsta BBN.

Tikmēr opozīcijā esošās Reformu partijas vadītāja vietnieks Valdo Randpere norāda, ka šāda referenduma rīkošana esot bijusi kaut kas nedzirdēts, turklāt tas pilsētai izmaksājis 260 tūkstošus eiro.

«Referenduma iznākums jau bija zināms pašā sākumā. Jautājums bija formulēts populistiskā veidā un kalpoja vienīgi kā vēlēšanu propagandai. Tallina, šķiet, ir viena no pasaulē bagātākajām pilsētām, taču nez kādēļ pilsētas ielas ir pilnas bedrēm un nav naudas bērnudārziem,» tā Randpere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas sabiedriskā transporta operators, septembrī viesojoties Rīgas Satiksmē (RS), izteicis vēlmi iegādāties RS vecos trolejbusus, Db.lv apliecināja RS preses sekretārs Viktors Zaķis.

Tallinas Tramvaju un trolejbusu kompānijai tuvākajā laikā jānoraksta aptuveni 25 vēl padomju laikos lietoti trolejbusi, un tādēļ tā meklē iespējas iegādāties citus trolejbusus veco vietā. Igaunijas galvaspilsētai nav līdzekļu jaunu transporta līdzekļu iegādei, tādēļ par vienu no saprātīgākajiem lēmumiem tā uzskata iegādāties iztrūkstošos trolejbusus no Rīgas, Igaunijas laikrakstam Postimees pavēstījis Tallinas Tramvaju un trolejbusu kompānijas valdes priekšsēdētājs Tomass Seps.

Septembrī Tallinas sabiedriskā transporta operatora pārstāvji viesojās RS un izrādīja interesi par veco trolejbusu iegādi. Tomēr patlaban Rīgas pašvaldībai nav trolejbusu, ko tā varētu pārdot, un par noteiktām trolejbusu pārdošanas cenām vai apjomiem Tallinas sabiedriskā transporta operatora vizītes laikā neesot bijusi runa, Db.lv norādīja RS pārstāvis V. Zaķis. Viņš pieļauj iespēju, ka Tallinas pašvaldība varētu meklēt arī citus risinājumus sava trolejbusu parka atjaunošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru