Pasaulē

Krājbanka apliecina, ka Stokholmā atvērta tās pārstāvniecība

Ritvars Bīders, Ieva Mārtiņa, 24.03.2011

Jaunākais izdevums

Latvijas Krājbanka apliecina, ka nodibinājusi bankas pārstāvniecību Zviedrijā un tā atrodas Stokholmā biznesa centrā Västra.

Banka informē, ka tās pārstāvniecība prezentēs Krājbankas piedāvātos pakalpojumus un nodarbosies ar finanšu, investīciju un uzņēmējdarbības vides iespēju izpēti. Tāpat tās uzdevums būs pilnveidot attiecības ar korespondējošām bankām.

Db.lv jau vēstīja, ka ar šādu informāciju sākotnēji nāca klajā Krievijas miljardieris Vladimirs Antonovs.

Zviedrijas Dagens Industri viņš norādīja, ka vēlas atrast vidusceļu starp zema un augsta riska tirgiem, tāpēc radusies ideja par Krājbankas tālāku attīstību Stokholmā. «Zviedrija ir zema riska tirgus, salīdzinot ar Krieviju un Baltijas valstīm, un es esmu pārliecināts, ka mums Zviedrijā ir lielas iespējas,» sacījis V. Antonovs.

Zviedrijas medijam Antonovs apstiprinājis, ka Stokholmā jau izveidota Latvijas Krājbankas pārstāvniecība, tāpēc tagad atliekot vien plānot bankas darbību.

Tajā pat laikā Bloomberg vēsta, ka V. Antonovs uz Zviedriju grasās vest Lietuvas Snoras banku, ko viņš esot apstiprinājis arī preses konferencē Viļņā. Nākamo divu gadu laikā Snoras filiāles atvēršana tiekot plānota arī Igaunijā.

Krievijas miljardieris Dagens Industri arī no jauna apstiprinājis savu vēlmi kļūt par Saab īpašnieku – Nīderlandes kompānijas Spyker – akcionāru. Reuters vēsta, ka Antonovs vēlas 29,9% Spyker un ir gatavs atvēlēt Zviedrijas automašīnu ražotāja Saab attīstībai līdz pat 15 miljoniem eiro. Antonovs gan piebilst, ka tas, cik daudz naudu viņš atvēlēs Saab, būs atkarīgs no tā, kāds naudas apjomus Saab būs nepieciešams.

Jau vēstīts, ka Antonovs pagājušajā gadā vēlējās piedalīties Saab pārpirkšanas darījumā, bet dažādu apsūdzību dēļ viņš bija spiests izstāties, lai GM piekristu pārdot grūtībās nonākušo Zviedrijas vienību Spyker. Vēlāk gan atklājās, ka viņš bijis naudas, kas tika izmantota Saab iegādei, aizdevējs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecība ASV mēnesī izmaksās aptuveni 8000 eiro, aģentūrai LETA pastāstīja LIAA Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Vineta Vilistere-Lāce.

«LIAA pārstāvniecības ASV aptuvenās izmaksas ir 8000 eiro mēnesī, tai skaitā biroja telpu īre 1450 eiro mēnesī,» sacīja Vilistere-Lāce.

Viņa teica, ka LIAA pārstāvniecībā ASV pagaidām strādā viens cilvēks, tās vadītājs Toms Zvidriņš.

Jau ziņots, ka saskaņā ar ekonomikas ministra Arvils Ašeradena (V) ceturtdien konferencē «TechChill» uzsvērto, ir noslēdzies pērn uzsāktais darbs pie Latvijas jaunuzņēmumu pārstāvniecības Silīcija ielejā, ASV un kopš februāra jaunuzņēmumiem pieejama stratēģiska un profesionāla pārstāvniecība Silīcija ielejā. Latvijas pārstāvniecība izveidota kopstrādes biroja ēkā «WeWork», kas ir globāla koprades platforma inovatīviem, strauji augošiem tehnoloģiju jaunuzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Tallink Grupp pieņēmusi lēmumu atjaunot maršrutu Rīga - Stokholma no 2022.gada pavasara. Plānots, ka kuģis Romantika kursēs starp Latvijas un Zviedrijas galvaspilsētām katru otro dienu no 01.04.2022. Vienlaikus tas nozīmē, ka regulārā satiksme maršrutā Rīga - Stokholma šogad atjaunota netiks, informē uzņēmums.

Tāpat uzņēmums nolēmis jau šī gada vasarā atsākt darbību regulārajā līnijā Tallina - Stokholma pēc gandrīz 16 mēnešus ilga maršruta apturēšanas ceļojumu ierobežojumu dēļ starp Igauniju un Zviedriju. Sākotnēji plānots, ka kuģis Baltic Queen daļēji atjaunos satiksmi maršrutā Tallina - Stokholma no 2021.gada 9.jūlija ar atiešanu no abām galvaspilsētām katru otro dienu.

Kaut arī Tallina - Stokholma maršruts plašākai publikai tiks atvērts 9.jūlijā, pirmais kuģa Baltic Queen reiss no Igaunijas uz Zviedrijas galvaspilsētu notiks jau 7.jūlijā.

"Kad mēs 2020.gada martā apturējām kuģu kustību maršrutos Tallina - Stokholma un Rīga - Stokholma, pirmo reizi pārtraucot regulāro jūras savienojumu starp Igauniju, Latviju un Zviedriju, mēs nekad nedomājām, ka šī savienojuma atjaunošana prasīs gandrīz pusotru gadu un ilgāk. Šajā laikā mēs esam darījuši visu, ko varējām, dodot pasažieriem iespēju nokļūt Zviedrijā, izmantojot mūsu kravas kuģus maršrutā Paldiski - Kapelšēra, uz laiku atverot maršruta trīsstūri Tallina - Stokholma - Rīga ar kuģi Victoria I, kā arī sniedzot iespēju klientiem doties uz Zviedriju caur Somiju. Taču nekas nav labāks kā tiešais jūras transporta savienojums, tāpēc esmu gandarīts, ka līdz ar pandēmijas situācijas uzlabošanos un vakcinācijas gaitas pozitīvu progresu, varam piedāvāt ceļotājiem nokļūt Zviedrijā no Igaunijas jau no jūlija," komentē Tallink Grupp valdes priekšsēdētājs Pāvo Negene.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīga-Stokholma maršrutā kursējošie Tallink prāmji Stokholmā sāk izmantot Värtahamnen ostu

Lelde Petrāne, 23.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no rītdienas, 24. janvāra, visi kompānijas Tallink un Silja Line zīmola prāmji, kas piestāj Stokholmā, izmantos jauno Värtahamnen ostu, informēja pārstāve Baiba Muceniece.

Turpmāk Värtahamnen piestās arī Rīga-Stokholma maršrutā kursējošie Tallink prāmji Romantika un Isabelle, kas līdz šim Stokholmā izmantoja Frihamnsterminalen. Abi prāmji esot sekmīgi pārbaudījuši piestātnes jaunajā ostas teritorijas kompleksā.

Uzņēmums aicina pasažierus, kas ceļo Rīga-Stokholma maršrutā, būt uzmanīgiem un izmantot jaunās ostas adresi. Värtahamnen ostas adrese Stokholmā ir Hamnpirsvägen 10. Stokholmas ostas teritorija Frihamnsterminalen, kur līdz šim piestāja Rīga-Stokholma maršrutā kursējošie prāmji, turpmāk vairs netiks izmantota.

Citi Tallink prāmji, kas piestāj un atiet no Stokholmas - Victoria I un Baltic Queen (maršruts Tallina-Stokholma), Silja Symphony un Silja Serenade (maršruts Helsinki-Stockholma), Baltic Princess un Galaxy (maršruts Turku-Stokholma) izmanto Värtahamnen jau vairākus gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

airBaltic izglāba uz noguldītāju kauliem

Sandris Točs, speciāli DB, 07.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parādoties stratēģiskajam investoram, var no jauna rasties vecās prasības pret nacionālo aviokompāniju airBaltic To intervijā DB atzīst bijušais AS Latvijas Krājbanka (LKB) valdes priekšsēdētājs Ivars Priedītis un zvērināts advokāts Jānis Davidovičs.

Fragments no intervijas, kas publicēta 7. septembra laikrakstā Dienas Bizness:

Vai, raugoties no šodienas skatupunkta, bija pamats aizvērt Latvijas Krājbanku?

I. Priedītis: Nebija. Daļēji tas tika izdarīts uz nepārbaudītu dokumentu pamata - mans paraksts ir uz papīriem, kas ir parakstīti pusgadu pirms tam, kad es kļuvu par Latvijas Krājbankas valdes priekšsēdētāju, un turklāt ar nepareizu bankas adresi. Redziet, kad aiztaisīja ciet Krājbanku, FKTK izdeva rīkojumu visu naudu pārskaitīt uz norādīto kontu Deutsche Bank, kur lika akumulēt visu naudu. Varat iedomāties, ko tas nozīmēja Krievijas Investbankai, kurā stāvēja gandrīz 100 miljoni dolāru? Izpildīt šo FKTK rīkojumu Krievijas bankai faktiski nozīmēja tūlītēju maksātnespēju un bankrotu. Tāpēc šī banka atrada veidu, kā nemaksāt šo naudu, viltojot dokumentus, ko arī konstatēja Maskavas pilsētas arbitrāžas tiesa. Taču būtiskākais, kas apliecina, ka Krājbankas aizvēršana bija nepamatota, ir tas, ka bankā bija reāla nauda. Slēgšanas brīdī bankā bija vismaz vairāki simti miljonu latu. Tikai pirmajās nedēļās pēc bankas slēgšanas tika izmaksāti ap sešdesmit miljonu cilvēkiem, kurus akceptēja FKTK pilnvarotā persona. Es tolaik jau sēdēju Olaines cietumā, bet, kā man stāstīja bijušie kolēģi, darba diena Krājbankā sākās ar rindu no rīta pie FKTK pilnvarotās personas, lai vīzētu pārskaitījumus. Šos dokumentus iesniedzu izmeklētājam Ekonomikas policijā, bet tas netika ņemts vērā, un šīs epizodes lietā neeksistē. Taču ir vēl viena svarīga lieta, kas izskaidro Krājbankas aizvēršanu. Kad LKB mātes banka Snoras tika nacionalizēta, Latvijas Krājbanka faktiski kļuva par Lietuvas valsts banku. Ar visu lielo problēmu, ņemot vērā esošās 72 miljonu dolāru lielās saistības, par Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic kreditoru faktiski kļūst Lietuvas valsts – caur banku Snoras un Latvijas Krājbanku. Šie 72 miljoni bija airBaltic kredītsaistības – vai nu pa taisno, vai caur Baltijas Aviācijas Sistēmām un Taurus (bijušie airBaltic līdzīpašnieki – red.).

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Neizvēlētais administrators Lūsis pārdos prasījuma tiesības pret Krājbanku par 920 000 latu

LETA, 26.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekš maksātnespējīgās AS Latvijas Krājbanka (Krājbanka) administratora amatam ieteiktā Aigara Lūša administrētā maksātnespējīgā SIA Skonto AL februāra beigās izsolē pārdos prasījuma tiesības pret Krājbanku par 920 000 latiem, liecina Lūša paziņojums laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Izsole notiks 29.februārī plkst.11 Antonijas ielā 7-2, Rīgā. Iepriekš Skonto AL 920 000 latu zaudējumus saistībā ar kādreiz pazīstamās viesnīcas Rolands pārdošanu no Krājbankas vēlējās piedzīt tiesas ceļā.

LETA jau ziņoja, ka viesnīca Rolands savulaik piederēja Skonto AL un tā bija ieķīlāta Krājbankā par 2,7 miljoniem latu, kas no bankas bija ņemti būvniecībai. Īpašumu 2004.gada sākumā iegādājās tā paša gada 30.ganvārī dibinātā SIA Calculus, samaksājot par to divus miljonus latu. Firmai tika pārdots arī Krājbankā ieķīlātais viesnīcas inventārs.

Izvērtējot nekustamā īpašuma pārdošanas apstākļus, Lūsis secinājis, ka darījuma rezultātā pilnvarnieka Krājbanka vainas dēļ Skonto AL un tās kreditoru kopumam nodarīti zaudējumi, kurus bankai ir pienākums atlīdzināt. Līdz ar to 2010.gada martā Rīgas apgabaltiesā tika iesniegta prasība pret Krājbanku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pērn uzsāktais darbs pie Latvijas jaunuzņēmumu pārstāvniecības Silīcija ielejā ir noslēdzies.

Pērn uzsāktais darbs pie Latvijas jaunuzņēmumu pārstāvniecības Silīcija ielejā ir noslēdzies un no šā gada februāra jaunuzņēmumiem pieejama pārstāvniecība globālajā startup tīklošanās vietā un investoru piesaistes karstākajā punktā - Silīcija ielejā, informē Ekonomikas ministrija.

Latvijas pārstāvniecība izveidota kopstrādes biroja ēkā WeWork, kas ir globāla koprades platforma inovatīviem, strauji augošiem tehnoloģiju startup uzņēmumiem. «Būtiskākais ieguvums Latvijas uzņēmumiem ir WeWork plašā starptautiskā pārstāvniecība - ar 150 lokācijām vairāk nekā 50 pasaules pilsētās, kas nozīmē, ka turpmāk Latvijas startup uzņēmēji jebkurā no šīm vietām varēs izmantot gan biroja telpas, gan biznesa tīklošanās un sadarbības iespējas ar citiem jaunuzņēmumiem visā pasaulē,» informē Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

ZZS prasa atklāt, kam no Krājbankas pārskaitīti 50 miljoni latu

Elīna Pankovska, 02.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastāv draudi, ka maksātnespējīgās a/s Latvijas Krājbanka kreditoru prasījumus nebūs iespējams apmierināti par apmēram 50 milj. Ls latu, jo šī summa, iespējams, pretlikumīgi pārskaitīta trešajām personām, savā paziņojumā uzsver Zaļo un zemnieku savienība (ZZS).

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) tikmēr šo informāciju noliedz, sakot, ka visas izmaksas notikušas saskaņā ar lēumu par saistību izpildes ierobežojumiem. Savukārt informācijiu par trešajām personām jeb personām, kurām maksājumi tika veikti, Komisija nevar publiskot, ne tāpēc, ka nevēlas vai slēpj informāciju, bet tāpēc, ka tā ir klientu intereses skaroša informācija, ko banku nozarē aizsargā likums. Taču, ja būs nepieciešams, FKTK arī šo informāciju nodrošinās, bet tikai likumā noteiktajā kārtībā.

Saeimas deputāts Uldis Augulis pauž: «Uzskatām, ka šādā gadījumā ir nodarīts kaitējums arī Latvijas valsts budžetam, jo Latvijas Krājbankā savus finanšu līdzekļus ir noguldījuši arī valsts un pašvaldību uzņēmumi, kā arī valsts iestādes kopumā aptuveni 70 milj. Ls apmērā. Izskatās, ka Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) un valdība grib atkārtot savas iepriekš pieļautās kļūdas komunikācijai ar sabiedrību par notiekošo Latvijas Krājbankā. Neviena atbildīgā valsts amatpersona joprojām oficiāli nav šādu informāciju nedz noraidījusi, nedz arī apstiprinājusi.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts pārvaldē izmaksas programmatūras jomā gadā no pāris tūkstošiem līdz ceturtdaļai miljonam.

Šobrīd programmnodrošinājuma jomā valsts pārvaldē kopēja apsekojuma nav. Arī ne visas ministrijas ir lietas kursā, kādu programmnodrošinājumu izmanto to padotības iestādes un cik līdzekļu šajā pozīcijā tērē, izņēmums ir Labklājības ministrija (LM), kura sniedza datus arī par padotības iestādēm, raksta Dienas bizness.

Tā kā šobrīd valsts pārvaldei ir raksturīga vēsturiski sadrumstalota valsts IT organizatoriskā struktūra un tehnoloģiskā arhitektūra, šobrīd nav pieejama visaptveroša un detalizēta informācija par situāciju ar programmnodrošinājumu, DB atzīst par IT jomu atbildīgās Vides aizsardzības un reģionālas attīstības ministrijas (VARAM) Sabiedrības informēšanas nodaļas vecākā referente Linda Tilta. Tāpat VARAM nav pārbaudīta informācija par nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem programmatūras iegādei vai nomai, jo katra valsts pārvaldes iestāde darbojas autonomi. Jāatzīmē, ka pērn vasarā tieši VARAM solīja, ka šogad otrajā ceturksnī varētu tikt veikts kopējais apsekojums par valsts pārvaldes institūciju programmnodrošinājumu. Tomēr VARAM akcentē, ka par programmatūras nodrošinājuma jautājumiem ministrijā palīdzību ir lūgušas visas ministrijas, it īpaši jautājumos par darbstaciju profilēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas prāmju operators AS "Tallink Group" un Igaunijas Sociālās apdrošināšanas pārvalde ir parakstījušas īstermiņa laika fraktēšanas līgumu kuģim "Isabelle", tāpēc šogad kompānija neatsāks prāmju reisus maršrutā Rīga-Stokholma, teikts uzņēmuma paziņojumā Tallinas "Nasdaq" biržai.

Kuģis tiks fraktēts Igaunijas iestādēm no 7.aprīļa uz četriem mēnešiem ar pagarinājuma iespējām uz diviem mēnešiem, un tad uz vēl diviem mēnešiem.

Kuģis tiks izmantots, lai nodrošinātu pagaidu mītni bēgļiem no Ukrainas, kas ieradīsies Igaunijā.

"Kuģa fraktēšana nozīmē, ka atšķirībā no sākotnējiem plāniem uzņēmums 2022.gadā neatvērs satiksmi maršrutā Rīga-Stokholma," norādīts paziņojumā.

Tallink Grupp atliek maršruta Rīga – Stokholma atvēršanu 

Tallink Grupp paziņojusi, ka pārceļ maršruta Rīga – Stokholma, kas Covid-19 pandēmijas...

Jau ziņots, ka "Tallink" sākotnēji plānoja atsākt prāmju satiksmi maršrutā Rīga-Stokholma no 6.aprīļa, bet marta otrajā pusē kompānija paziņoja, ka mazās intereses dēļ, kā arī saistībā ar ģeopolitisko nenoteiktību un būtisko degvielas cenu kāpumu maršruta Rīga-Stokholma reisu atsākšana pārcelta uz 3.jūniju.

Maršruts Rīga-Stokholma ir apturēts divus gadus saistībā ar Covid-19 pandēmiju.

"Tallink Grupp" veic pārvadājumus ar prāmjiem Baltijas jūrā, izmantojot zīmolus "Tallink" un "Silja Line". Uzņēmuma akcijas kotē Tallinas fondu biržas oficiālajā sarakstā. Lielākais akcionārs ir Igaunijas investīciju kompānija "Infortar", kam pieder 40% "Tallink Grupp" akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas noteiktais dzīvu mājlopu (cūku, liellopu, kazu un aitu) importa aizliegums no ES valstīm ir nesamērīgs un nekavējoties jāatceļ, par Eiropas Savienības (ES) nostāju informē Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā.

Pārstāvniecība norāda, ka trūkumi, kurus norādījusi Krievija, attiecas uz 0,6% pagājušā gada eksporta apjoma. «Nepilnības dokumentos pašas par sevi nenozīmē risku valstij, kurā nonāk dzīvnieki. Saskaņā ar starptautiski pieņemto praksi varas iestādes pašas veic kļūdu labojumus nepareizi aizpildītos dokumentos, tāpat valstij, kurā atklāti pārkāpumi, parasti tiek ļauts sniegt savus paskaidrojumus. Krievijas noteikais aizliegums šos principus ignorē,» skaidro pārstāvniecība.

Krievijas noteiktais aizliegums arī esot pretrunā ar Pasaules Tirdzniecības organizācijas (PTO) noteikumiem, kurus Krievija apņēmusies ievērot. Arī Šmalenbergas vīruss, uz kuru norāda Krievija, neskar ne cūkas, ne arī cūkgaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Latvijas Krājbankas pārņemšanas nepieciešamība atkarīga no Lietuvas lēmumiem

Madara Fridrihsone, 22.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tas, vai Latvijas valstij vajadzēs pārņemt a/s Latvijas Krājbanka, būs atkarīgs no Latvijas Krājbankas kontrolpaketes īpašnieku Snoras pārņēmušās Lietuvas valdības lēmumiem par Snoras sadalīšanu.

«Lietuvas valdībai nav citu variantu kā vien rīkoties līdzīgi, kā Latvija rīkojās ar Parex Banku, tas ir, sadalīt Snoras labajā un sliktajā bankā,» otrdienas rītā db.lv skaidroja Ministru prezidenta Valda Dombrovska (Vienotība) Saeimas frakcijas priekšsēdis Dzintars Zaķis.

Tas, vai Latvijas valstij būs jāpārņem Latvijas Krājbanka, esot atkarīgs no tā, vai Latvijas Krājbanka, atbilstoši Snoras jauno īpašnieku – Lietuvas valdības – lēmumiem, tiks pievienota labajiem vai sliktajiem aktīviem.

«Ja Latvijas Krājbanka nonāk pie sliktajiem aktīviem, tad, protams, Latvijas valstij tā būs jāpārņem, lai pasargātu klientu intereses,» sacīja Dz. Zaķis, uzsverot, ka pagaidām neesot pamata domāt, ka stabili strādājošā un pelnošā Latvijas Krājbanka varētu nonākt no Snoras atdalītajā «sliktajā bankā».

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Vairums Latvijas pašvaldību izmanto atvērtā koda programmatūras risinājumus

LETA, 19.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vismaz 64 no 119 Latvijas pašvaldībām izmanto atvērtā koda programmatūru, liecina Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) padomnieka Guntara Krasovska apkopoti dati.

No pārskata izriet, ka atvērtā koda risinājumus izmanto gan lielas pilsētas, piemēram, Rīga, gan mazas pašvaldības dažādās Latvijas malās, piemēram, Dundaga un Viļāni. Daudzās vietās sākotnēji bezmaksas programmatūru izmanto «parasti» lietotāji ikdienas darbam, rakstot vēstules un citus tekstus ar Open Office un sūtot e-pastu ar programmām Thunderbird, Zimbra vai līdzīgām.

Kā izskanēja LATA konferencē, atvērta koda programmatūras lietošana nav 100% bez maksas, jo jāpērk ieviešanas, apmācību un atbalsta funkcijas. Tomēr lietotāji ietaupa, jo nav jāmaksā lielas licenču maksas, pērkot "Microsoft" vai cita komerciāla ražotāja programmatūru un nav jāalgo cilvēks, kas rūpējas par licenču noteikumu ievērošanu, lai novērstu situācijas, kur notiek ārējas pārbaudes un ar skandālu atrod kādas nelicencētas kopijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Pauls: Krājbankas klientu nauda ir vienkārši nozagta un ieguldīta airBaltic

LETA, 31.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas Krājbanka klientu nauda ir vienkārši nozagta. Tā šodien izziņoto bankas administratora KPMG Baltics lēmumu rosināt sākt bankas bankrota procedūru vērtēja komponists Raimonds Pauls.

Paulam pērn par maksātnespējīgu atzītajā Krājbankā dažādās valūtās noguldīts gandrīz miljons eiro (700 000 latu).

«Ko es te varu teikt - kas zagts, tas nozagts,» sacīja Pauls, piebilstot, ka tas noticis ar valdības, Finanšu ministrijas un Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) atbalstu. Viņa skatījumā, bankas klientu nauda arī ieguldīta airBaltic.

Pauls sacīja, ka parasti zagļus liekot cietumā, taču šajā lietā nekādas procedūras nenotiekot un neviens neliekoties ne zinis.

Vērtējot naudas atgūšanas iespējas, Pauls sacīja, ka tiesu darbi, visticamāk, vilkšoties gadiem, taču viņš pagaidām vēl nezinot, vai pats tiesāsies par naudas atgūšanu. Viņš atzina, ka vērtēs tālāko situāciju un tad pieņems lēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa a/s Latvijas Krājbanka atzinusi par maksātnespējīgu. Spriedums nav pārsūdzams. Maksātnespējas pieteikumus tiesā iesniedza gan Rīgas dome, gan Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK).

Kā jau rakstīts, tiesa bankas maksātnespējas lietu izskatīja ļoti ātri – gandrīz stundas laikā, un šodien arī nolēma paziņot savu spriedumu. Jāmin, ka FKTK pārstāvis Jānis Brazovsksi tiesai norādīja, ka bankas parādsaistības pārsniedz bankas aktīvus, Krājbanka savas saistības nokārtot nevarēšot.

DB jau rakstīja, ka sākotnēji FKTK nevedās ar maksātnespējas administratora atrašanu, un pirmās divas kandidatūras tika noraidītas. Tomēr trešais mēģinājums izrādījās veiksmīgs un šā gada 16.decembrī Rīgas apgabaltiesa par Krājbankas maksātnespējas administratoru apstiprināja zvērinātu revidentu komercsabiedrību SIA KPMG Baltic, kas pilnvaroja Jāni Ozoliņu veikt Krājbanka administratora pienākumus. Jāatgādina, ka iepriekš tika noraidīta gan Aigara Lūša, gan Inta Goldmaņa kandidatūras.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FKTK oficiāli izziņo Krājbankas krahu; valsts garantēs arī uzņēmēju noguldījumus

Dienas Bizness, 23.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Latvijas Krājbanka ir iestājusies noguldījumu nepieejamība, šodienas sēdē konstatējusi Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK).

Līdz ar šāda lēmuma pieņemšanu FKTK uzdevusi Krājbankai izmaksāt daļu garantēto atlīdzību līdz 50 latiem dienā tās klientiem fiziskām personām, kurām saskaņā ar Noguldījumu garantiju likumu ir tiesības saņemt garantēto atlīdzību, pamatojoties uz informāciju, kāda ir a/s Latvijas Krājbanka grāmatvedības reģistros noguldījumu nepieejamības iestāšanās dienā.

Sākot ar rītdienu, 24. novembri, dienišķos 50 latus bankas klienti varēs saņemt arī Krājbankas apkalpošanas centros to darba laikā.

FKTK lēmums arī paredz, ka Krājbanka garantēto atlīdzību izmaksai nav tiesīga prasīt no saviem klientiem komisijas vai jebkādu citu maksu par minēto pakalpojumu sniegšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl nesen Latvijā televīzijas kanālos bija redzami reklāmas rullīši ar aicinājumiem noguldīt savus līdzekļus nu jau uz likvidācijas ceļa esošajā Latvijas Krājbankā, solot potenciālajiem klientiem ne vien augstus noguldījumu procentus, bet arī «sirdsmieru».

(Papildināts ar Ērika Stendzenieka viedokli)

Tagad cilvēkiem, kas savus noguldījumus uzticējuši Krājbankai, attiecībā uz savu līdzekļu, ko nenosegs noguldījumu garantijas, atgūšanu atliek vien «cerēt», kā vēl nesen publiski izteicās Finanšu un kapitāla tirgus komisijas vadītāja Irēna Krūmane, kuras vadītās iestādes uzdevums ir pieskatīt banku tirgu mūsu valstī.

Jau ziņots, ka šaubīgu darījumu rezultātā Latvijas Krājbankā radies iztrūkums 100 miljonu latu apmērā, kas ieķīlāti citās bankās ar mērķi palielināt Krājbankas kapitālu, kā arī realizēt Latvijas Krājbankas mātes bankas Snoras akcionāra Vladimira Antonova personīgos projektus, kuru starpā tiek minēta arī iecere pārņemt Zviedrijas autobūves kompāniju Saab.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izveido Latvieša sapņa pārstāvniecību

Sandra Dieziņa, 21.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mākslinieces Agneses Bules mākslas projekts Latviešu sapnis iemājojis savā pārstāvniecībā – mākslas galerijā, tējotavā un suvenīru pārdotavā Rīgā, Baznīcas ielā, kas tiek atvērta pirmdien.

Pārstāvniecība tapusi, lai Latvijas iedzīvotājiem un viesiem būtu iespēja vienkopus iepazīties ar Latviešu sapni, informē uzņēmuma valdes loceklis Aigars Kauliņš. Pārstāvniecībā apskatāma mākslas projekta pastāvīgā ekspozīcija, nopērkami mākslas projekta ietvaros tapušie suvenīri, un jau pavisam drīz būs iespēja mākslu baudīt pie tases tējas un smalkmaizītēm no Latviešu sapņa sadarbības partneru piedāvājuma klāsta.

Īpašu dāvanu cienītājiem uzņēmums sarūpējis Latviešu vārda dienu un Latviešu dzimšanas dienu asociācijas apsveikuma kartītes, kā arī autorizētus iepriekš pasūtamus, ierāmētus darbus un apdrukātas krūzes, piemēram, Jānis uz zaļa zara, Pēteris mākoņu stūmējs, Dace pīlīšu pūtēja utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laima Čirkova ādas somiņas Laimushka izgatavo Stokholmā, bet pārdod tās galvenokārt Rīgā, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šobrīd Laima dzīvo Stokholmā. Viņas dzīvesbiedram tika piedāvāts darbs Zviedrijas galvaspilsētā, un abi pārcēlās uz turieni. Laimas pirmā izglītība ir bizness un ekonomika, bet pirms došanās uz Stokholmu viņa pabeidza profesionālos šūšanas kursus. «Sākumā, kad tur man īsti nebija ko darīt, centos sevi nodarbināt, sāku šūt sev apģērbu. Viss sākās ar dekoratīvām jostām, ko pārdevu Etsy. Pieprasījums bija, bet ar jostām bija sarežģīti, jo katru reizi vajadzēja pielāgot konkrētajam pircējam, un, piemēram, Stokholmā ir grūti ar skaistiem audumiem – viņiem ir daudzveidīgs mājas tekstils, pieejami eko materiāli, bet tādu modīgu audumu nebija, tāpēc visu, ko šuvu, vedu no Rīgas, un tas kļuva pārāk sarežģīti. Tā pārgāju uz somiņu izgatavošanu,» stāsta Laima.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Latvijas zviedru inteliģenti iesaka Latvijas amatpersonām, kā uzlabot energoapgādes sistēmu valstī

Gunta Kursiša, 01.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvijai ir liels potenciāls uzlabot savu energoapgādes sistēmu un kļūt mazāk atkarīgai no gāzes un fosilā kurināmā importa. Mēs gribam dalīties savā pieredzē svarīga stratēģiska lēmuma īstenošanā,» teikts vēstulē, kuru parakstījuši Jānis Grīns, SIA Latsin un SIA Freja dibinātājs un bijušais valdes priekšsēdētājs, Kārlis Plensners, būvuzņēmējs, Andris Nolendorfs, Latvijas goda konsuls Smolandē, Zviedrijā, Gunnars Ljungdāls (Gunnar Ljungdahl), Stokholmas Ekonomikas augstskolas Rīgā vecākais viceprezidents , Pēteris Ininbergs, vēsturnieks Andris Zveijnieks, uzņēmējs, namīpašnieks, Ralejs Tepfers, prof.emeritus būvniecībā, Čalmeras tehniskajā augstskolā Gēteborgā.

«Stokholmas energoapgādē fosilo kurināmo aizstāja ar atjaunojamo. Atjaunojamās enerģijas daļa Stokholmā sastāda 67% un turpina strauji pieaugt. Mēs uzskatām, ka šāds attīstības scenārijs ir reāls un nepieciešams Rīgā,» pausts vēstulē.

Kā piemērs tiek minēts tas, ka uzņēmums Fortum patlaban «Stokholmas vidū būvē pasaulē lielāko koģenerācijas staciju, kas ražos siltumu un elektroenerģiju».

«Koģenerācijas stacija izmantos biokurināmo, galvenokārt enerģētisko koksni. Stacija atrodas Vertanā (Värtan), netālu no ostas, no kuras kursē pasažieru prāmji uz Latviju,» skaidrots vēstulē.

Tajā norādīts, ka investīciju apjoms minētajā projektā veido 4,4 miljardu Zviedrijas kronu jeb 500 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

North Hub Services Stokholmā apkalpos airBaltic un AeroSvit

Elīna Pankovska, 20.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

North Hub Services (NHS) jūlijā savu klientu bāzei Stokholmā pievienos airBaltic un AeroSvit.

No šā gada jūlija NHS uzsāks visu lidostas virszemes pakalpojumu sniegšanu AeroSvit Airlines, proti, desmit iknedēļas lidojumiem maršrutā Kijeva-Stokholma-Kijeva, DB informēja uzņēmuma pārstāvis Juris Pētersons.

Sākot ar 5.jūliju NHS pilnībā apkalpos 28 airBaltic iknedēļas lidojumus Arlanda lidostā.

«NHS izdevies dinamisks un vienlaikus stabils, starts Arlanda lidostā. Pievienojot airBaltic un AeroSvit, mēs esam izveidojuši drošu bāzi Stokholmā. Šodien Stokholmā esam apkalpojuši jau 100 lidojumus kopš darbības uzsākšanas 1.jūnijā. NHS dienā apkalpo vairāk nekā 180 lidojumus lidostās Rīgā, Helsinkos un Stokholmā,» norāda NHS direktors Jānis Baļķens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Tallink Grupp plāno decembrī pārvirzīt kruīza prāmi Romantika no maršruta Tallina-Stokholma uz maršrutu Rīga-Stokholma, pavēstīja uzņēmuma pārstāvji.

Plānots, ka prāmis Romantika uz jauno maršrutu tiks novirzīts 12.decembrī, tādējādi būtiski palielinot kapacitāti šajā maršrutā.

Tāpat Tallink Grupp plāno decembrī pārvirzīt prāmi Baltic Queen no maršruta Tallina-Helsinki uz maršrutu Tallina-Stokholma. Savukārt kruīzu maršrutā Tallina-Helsinki no 12.decembra nodrošinās atjaunotais Silja Europa, kas patlaban šajā maršrutā nekursē.

Prāmju kursēšanas grafiki attiecīgos maršrutos paliks nemainīgi. Prāmja Romantika kuģa karogs tiks nomainīts pret Latvijas karogu nākamajos mēnešos pēc prāmja pārvirzīšanas. Silja Europa un Baltic Queen turpinās kuģot ar Igaunijas karogu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Stokholmā atvērs jaunu Vertahamnenas terminālu

Žanete Hāka, 20.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi pasažieri, kas ceļo ar Tallink un Silja Line uz Stokholmu no Helsinkiem, Turku un Tallinas turpmāk izmantos jauno Vertahamnenas termināla ēku, kas tiks atvērta rītdien, 21. jūlijā, informē AS Tallink Grupp.

Celtniecības darbi ostas teritorijā turpināsies, tomēr jaunā termināla atvēršana ievērojami uzlabos ceļotāju komfortu, samazinot tuneļa attālumu starp prāmjiem un terminālu.

Jaunā Vertahamnena termināla īpašnieks ir Stokholmas Osta (Stockholms Hamnar). Jaunais termināls nākotnē apkalpos arī citu kuģu operatoru prāmjus.

Termināls būs atvērts katru dienu no plkst. 5:45 līdz plkst. 19:30, saskaņā ar prāmju kursēšanas grafikiem. Termināls apkalpos pasažierus, kas maršrutā Stokholma-Helsinki ceļo ar prāmjiem M/S Silja Symphony un M/S Silja Serenade un maršrutā Stokholma-Turku ceļo ar prāmjiem M/S Baltic Princess un M/S Galaxy, kā arī pasažierus, kas ceļo ar prāmjiem M/S Romantika un M/S Victoria I maršrutā Tallina-Stokholma. Prāmis M/S Isabelle, kas ceļo maršrutā Rīga-Stokholma, šobrīd piestātnes vietu nemainīs – prāmis piestāj un pasažieri tiek apkalpoti Frihamnsterminalen, kur M/S Isabelle piestāj arī pašlaik.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA CEnOS vēlas panākt, lai inženiermodelēšanu uzņēmumi izmanto biežāk, ieviešot tajā atvērtā koda risinājumus, kas būtu pieejami plašākam kompāniju lokam nekā līdz šim, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

«Ticam atvērtā koda programmatūrai un tam, ka inženieriem jānodarbojas ar inovācijām – palīdzam to darīt vienkāršāk. Industrija kļūst liberālāka, izmantot programmatūru tajā būs lētāk un ērtāk. Līdz ar to valstis, kam tradicionāli ir mazāks ražošanas budžets, varēs veiksmīgāk konkurēt. Arī Latvijai tā ir iespēja,» uzskata Mihails Ščepanskis, SIA CEnOS līdzīpašnieks.

Uzņēmums apzinās, ka lielās kompānijas nav gatavas riskēt, tāpēc tradicionāli izmanto komerciālu programmatūru, kam var uzticēties, pie kā ir pieradušas, kas atbilst tirgus standartiem. Savukārt vidēja izmēra uzņēmumiem alternatīvi risinājumi ir iespēja būt konkurētspējīgiem, tāpēc tie ir atvērtāki attiecībā uz šādiem piedāvājumiem. «Un tā ir mūsu niša,» viņš saka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Latvijas Krājbankas krimināllietā apsūdzētais Priedītis savu vainu noliedz

LETA, 31.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par svešas mantas prettiesisku iegūšanu lielā apmērā, grāmatvedības un statistiskās informācijas slēpšanu, kā arī pilnvaru ļaunprātīgu izmantošanu un pārsniegšanu apsūdzētais bijušais AS Latvijas Krājbanka (Krājbanka) prezidents Ivars Priedītis nekad, ne pie kādiem apstākļiem nav piesavinājies svešu mantu ne lielākā, ne mazākā apmērā, apgalvoja viņa advokāts Jānis Davidovičs.

Advokāts norādīja, ka Priedītis noliedz vienošanos ar Vladimiru Antonovu, noliedz abu kopīgu noziedzīgu nolūku esamību un noziedzīgu darbību veikšanu. Starp Priedīti un Antonovu esot valdījušas tikai lietišķas attiecības - padotā un priekšnieka, bankas galvenā līdzīpašnieka attiecības, sacīja Davidovičs.

Advokāts norādīja, ka saskaņā ar bankas normatīvajiem dokumentiem Priedītis ir bijis tiesīgs parakstīt ķīlas līgumus ar visām bankām, tāpat Priedītis noliedz apgalvojumus par apzinātu nepatiesu gada pārskatu sniegšanu Finanšu un kapitāla tirgus komisijai (FKTK) un Latvijas Bankai.

Dokumentu parakstīšana bijusi nepieciešama, lai sagatavotu dokumentus atvasināto finanšu vērtspapīru izlaišanai un kotēšanai Rietumeiropas fondu biržās. Antonovs Priedītim apgalvojis, ka tiek gatavota Air Baltic Corporation (airBaltic) un Baltijas Aviāciju sistēmu (BAS) pārkreditēšana ar vērtspapīru izlaišanu un kotēšanu fondu biržās un ka visu šo periodu no attiecīgo dokumentu parakstīšanas līdz vērtspapīru izlaišanai naudas līdzekļi būšot pieejami, un šīs ķīlas esot formālas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic privātais akcionārs Baltijas Aviācijas sistēmas nespēs pildīt savus solījumus, valsts ir gatava pārņemt privātā akcionāra saistības un veikt visu nepieciešamā kapitāla iepludināšanu kompānijā.

Līdz ar to varēs uzskatīt, ka šī banku krīze ap Latvijas Krājbanku un Snoras skars vairāk akcionārus nekā kompāniju airBaltic, norāda kompānijas padomes priekšsēdis Gints Kiršteins.

Viņš arī paziņo, ka jau tagad ir skaidrs, ka airBaltic neatdos savas dominējošās pozīcijas tirgū, bet tikai nedaudz pārgrupēsies.

Kiršteins skaidro, ka airBaltic pozīcijas pēc Latvijas Krājbanka un Snoras banku kraha nav īpaši mainījušās, jo aviokompānijai Latvijas Krājbankā neatradās lielas naudas summas. Problēmas esot sagādājis tas, ka norēķinu sistēma internetā autorizēja karšu maksājumus caur Latvijas Krājbanku, un tas nozīmēja, ka sākumā nebija iespējams nopirkt biļetes. «Šo jautājumu uzņēmuma vadība atrisināja ļoti veiksmīgi, un varam uzskatīt, ka šie notikumi satricināja airBaltic ikdienas ritmu, taču nekādas paliekošas sekas neizraisīja,» uzsver Kiršteins.

Komentāri

Pievienot komentāru