Pasaulē

Kuģniecības gigants Maersk nodalīs darbības virzienus

Lelde Petrāne, 23.09.2016

Jaunākais izdevums

Maersk, Kopenhāgenā bāzētais kuģniecības gigants, nodalīs darbības virzienus, ziņo BBC.

Ģimenes īpašumā esošais uzņēmums, kas formāli pazīstams kā AP Moller-Maersk, koncentrēsies uz savu transporta un loģistikas biznesu. Enerģētikas bizness samazinās apmērus un vairāk koncentrēsies uz Ziemeļjūru, kas ir tā stiprā puse.

Kompānija kopumā nodarbina 88 tūkstošus cilvēku un darbojas 130 valstīs, sasniedzot apgrozījumu vairāk nekā 40 miljardu ASV dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulei bez pandēmijas nācies dzīvot arī piegāžu krīzes apstākļos. Ir grūtības dažādas lietas no to ražošanas centriem pamatā Āzijā nosacīti lēti un ātri pārvietot līdz to patēriņa vietām.

Šāda situācija arī bijusi viena no visā pasaulē inflācijas pieaugumu balstošajām kolonnām. Politikas noteicēji, šķiet, lielas cerības likuši uz to, ka piegāžu saspīlējums pasaulē risināsies.

Tādējādi arī, piemēram, patēriņa cenu tālākam skrējienam bieži tiek piedēvēts pārejošs raksturs. Tiesa gan, šādā uzstādījumā parādās arvien lielāki robi. Piegāžu krīze jau tagad turpinājusies krietni ilgāk nekā tika lēsts pirms tam, un turklāt tā var potenciāli ievilkties arī visu nākamo gadu. Līdz ar to – šajā ziņā uz kādu cenu atslābu cerēt var būt veltīgi. Tam var būt jūtamāka negatīva ietekme arī uz ekonomisko aktivitāti.

Sastrēgumi pieaug

Šonedēļ, piemēram, kuģniecības nozares milža A.P. Moeller-Maersk vadība, ziņojot par savu iepriekšējā ceturkšņa finanšu sniegumu, klāstīja, ka vēl neredz beigas pasaules piegāžu krīzei. Moeller-Maersk Finacial Times norādīja, ka konteineru kuģu sastrēgums, piemēram, Losandželosas un citās ostās kļūst pat tikai lielāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas loģistikas uzņēmums "Maersk" nolēmis pilnībā pārtraukt darbu Krievijā un pārdot tur savus aktīvus, liecina "Maersk" vēstule klientiem.

Vēstules kopiju publiskojis arī ukraiņu uzņēmējs Deniss Dovgopols.

Reaģējot uz Krievijas iebrukumu Ukrainā, "Maersk" pirms trim nedēļām paziņoja, ka stipri ierobežos savu darbību Krievijā.

Vēstulē teikts, ka Dānijas uzņēmums pārtrauc darbību Krievijā un pārdod savus aktīvus šajā valstī. Klientiem, kuru sūtījumi ir tranzītā, uzņēmums centīsies izpildītu savas saistības un nogādātu sūtījumu līdz saņemšanas vietai.

"Maers" pārtraucis jaunu rezervāciju pieņemšanu visiem saviem pakalpojumiem, tostarp transkontinentālajiem dzelzceļiem, okeānam un gaisa satiksmei uz Krieviju un no tās.

"Ārvalstu valdību noteikto normatīvo dokumentu un ierobežojošo pasākumu īstenošana attiecībā pret Krievijas Federāciju, kā arī gaidāmie ekonomiskie satricinājumi valsts ekonomikā neļauj mums turpināt darbību Krievijā," paziņojis uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar vācu konkurenta – pasaulē septītā lielākā konteineru pārvadātāja ‒ Hamburg Sud iegādi, dāņu kuģniecības kapacitāte ar 741 kuģi, kas spēj pārvadāt 3,8 milj. TEU (20 pēdu konteinera ekvivalents) vienību, pieaugs no 15,7% līdz 18,6% no kopējās pasaules konteinerkuģu flotes, paziņojusi Maersk.

Maersk akciju cena līdz ar to pieaugusi teju par 5%, vēsta Reuters. Šis darījums atspoguļo virzību uz konsolidāciju nozarē, kura cīnās ar zemām frakts likmēm un kopējās kuģu kapacitātes pārsātinātību tirgū. Darījumu plānots pabeigt nākamajā gadā, un tam nepieciešama vairāku valstu regulējošo institūciju piekrišana. Oeteker Group piederošās Hamburg Sud rīcībā patlaban ir 130 konteinerkuģi ar kopējo kapacitāti 625 tūkst. TEU vienību. Kompānijas apgrozījums pērn bija 6,73 miljardi USD.

Vācu konkurenta iegāde palīdzēs Maersk pastiprināt savu lomu globālajā tirdzniecībā, jo īpaši Latīņamerikā. Patlaban otrajā vietā kapacitātes ziņā ir MSC (13,6% ar 2,82 milj. TEU), trešajā CMA CGM (10,3% ar 2,14 milj. TEU), ceturtajā COSCO ar 7,5% (1,56 milj. TEU), piektajā Evergreen ar 4,8% (994,2 tūkst. TEU), bet sestajā Hapag-Lloyd ar 4,6% (962,8 tūkst. TEU), liecina Alphaliner dati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Apspriež iespēju atklāt jaunu kravu un pasažieru prāmju līniju starp Dāniju un Rīgu

LETA, 10.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas vēstnieka Latvijā Hana Braska (Hans Brask) un Rīgas brīvostas pārvaldnieka Anša Zeltiņa tikšanās laikā apspriesta iespēja atklāt jaunu kravu un pasažieru prāmju līniju starp Dāniju un Rīgu, pavēstīja Rīgas brīvostas pārstāve Vita Gerharde.

Viņa informēja, ka Dānijas vēstnieks trešdien, 9.augustā, bija ieradies vizītē Rīgas brīvostas pārvaldē. Vizītes galvenais mērķis bija iepazīšanās ar Rīgas brīvostas jauno pārvaldnieku.

Tikšanās laikā Dānijas vēstnieks tika iepazīstināts ar Rīga ostas attīstības rādītājiem, jaunajiem projektiem un investīciju iespējām. Tostarp Zeltiņš apliecināja, ka Dānija jau pašreiz ir nozīmīgs Rīgas ostas sadarbības partneris, bet situācijā, kad jauni kravu tirgi un jauni investīciju projekti Rīgas ostai ir vitāli nozīmīgi, Rīgas brīvostas pārvalde ir ieinteresēta vēl ciešākā sadarbībā ar Dānijas ostām, loģistikas nozares komersantiem un institūcijām.

Savukārt vēstnieks atzīmējis Rīgas ostas pakalpojumu kvalitāti. Tāpat arī vēstnieks informēja, ka drīzumā ir sagaidāma liela Dānijas uzņēmēju vizīte Latvijā, kuras viens no galvenajiem mērķiem ir stiprināt Dānijas-Latvijas sadarbību un atrast jaunas iespējas tieši transporta, loģistikas un kravu pārvadājumu jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

A.P. Moller-Maersk par 3,6 miljardiem dolāru pērk Ķīnas loģistikas uzņēmumu LF Logistics

LETA--AFP, 22.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas kuģniecības un loģistikas koncerns "A.P. Moller-Maersk" iegādāsies Ķīnas loģistikas uzņēmumu "LF Logistics", tādējādi cenšoties paplašināt darbību ārpus sava pamatbiznesa - kravu pārvadājumiem.

Darījumu paredzēts pabeigt nākamgad, un tā summa veidos 3,6 miljardus ASV dolāru (3,2 miljardi eiro).

"LF Logistics" nodarbina 10 000 cilvēku, un uzņēmumam pieder 233 noliktavas 14 Āzijas un Klusā okeāna reģiona valstīs.

"A.P. Moller-Maersk" 2017.gadā pārdeva naftas un gāzes ieguves struktūrvienību naftas gigantam "TotalEnergies", lai savu darbību koncentrētu uz transporta un loģistikas pakalpojumiem.

Koronavīrusa pandēmijas ietekmes dēļ kopš 2020.gada vidus būtiski audzis pieprasījums pēc transporta pakalpojumiem, jo sevišķi no Āzijas uz ASV un Eiropu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas cenu un kopējās kapacitātes kāpums neko spožu nozarei šogad nesola.

Pērnais gads jūras konteinerpārvadājumu jomā bijis visai turbulents, taču tā varētu būt bijusi tikai iesildīšanās 2019. gadam, prognozē AlixPartners analītiķi. Šogad nozari varētu sašūpot tirdzniecības kari, kas beigtos ar jauniem tarifiem, un mazākā mērā arī Brexit. Flotes paplašināšana turpinās pasliktināt līniju finanšu rādītājus, turklāt jaunu spiedienu radīs izmaksas saistībā ar tīrākas degvielas prasībām no nākamā gada (skat. DB 30.10.2018.). Kombinācijā ar ierobežotajiem panākumiem izmaksu samazināšanā šie faktori būs pamatā tam, lai kompānijas vēl vairāk kļūtu atkarīgas no aizņemtās naudas.

Saskaņā ar Alphaliner datiem, kopējā konteinerlīniju kapacitāte patlaban ir 6134 kuģi ar 22,85 milj. TEU (20 pēdu konteinera ekvivalents). Pirmo piecinieku veido: APM-Maersk (4,04 milj. TEU ar 17,7% no kopējā apjoma), MSC (3,3 milj. TEU, 14,5%), Cosco (2,78 milj. TEU, 12,2%) CMA CGM (2,6 milj. TEU, 11,4%) un Hapag-Lloyd (1,68 milj. TEU, 7,3%). Pirms 10 gadiem kopējā līniju kapacitāte bija nedaudz virs 12 milj. TEU, atgādina starptautiskā jūrniecības asociācija BIMCO.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Vairāk nekā 70 pasaules uzņēmumu pārtraukuši sadarbību ar Krieviju

LETA--UNIAN, 03.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 70 pasaules uzņēmumu ir pārtraukuši sadarbību ar Krieviju, protestējot pret tās plašo iebrukumu Ukrainā, paziņoja Ukrainas Nacionālās drošības un aizsardzības padomes Dezinformācijas apkarošanas centrs.

No Krievijas "aizgājuši un aiziet: "Apple", "Audi", "Chevrolet", "Cadillac", "Coca Cola", "Danone", "Dell", DHL, "Ericsson", "Ford", HP, "Harley Davidson", "General Motors", "Jaguar", "Lenovo", "LinkedIn", "Maersk" (ardievu, "Ali express" un ASOS), "Nike", "Scania", "Porsche", "Renault", "OnlyFans", AMD, "Adobe", BMW, "Dropbox" (pēc dažām dienām), "FedEx", "Intel", "Mercedes", "Nestle"," teikts paziņojumā.

Krieviju bloķējuši uzņēmumi "Apple Pay", "Amazon", "Cex Io", "Etsy", "Facebook" (slēgti Krievijas mediju konti), "Google Pay", "Google Maps", "Instagram" (Krievijas propagandas bloķēšana), "Paysera", "Samsung pay".

Krievijas dalību dažādos pasākumos atcēluši to rīkotāji "Cannes Festival", "Eurovision", "Formula 1", FIFA, MOK, "Mobile World Congress", NHL, bet uzņēmums "Adidas" atteicies strādāt ar Krievijas futbola izlasi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir izveidota un uzsākusi darbu jauna konteinerkravu pārvadājumu līnija, savienojot četras vadošas Eiropas ostas maršrutā Rīga - Halla (Lielbritānijā) - Roterdama (Nīderlandē) - Helsinki (Somijā), informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Konteinerpārvadājumus caur Rīgas ostu nodrošina Nīderlandes kompānijas Samskip pārvaldītā konteinerkuģu līnija Samskip Multimodal B.V. Līnijā pārvadājumu nodrošina divi vidēja izmēra konteinerkuģi - BF Cartagena un Dornbusch, kas ienāk Rīgas ostā pēc regulāra grafika - vienu reizi nedēļā.

“Esam priecīgi atklāt jauno konteineru pārvadājumu pakalpojumu, kas savieno Rīgas ostu ar Hallas un Roterdamas ostām, un uzskatām to par ļoti nozīmīgu notikumu. Regulāru konteinerpārvadājumu uzsākšana caur Rīgas ostu ir apliecinājums Samskip uzticībai saviem klientiem. Mēs nopietni strādājam, lai uzzinātu un uzklausītu mūsu klientu vajadzības, kā arī darām visu, lai tās piepildītu. Šajā gadījumā kopā ar klientiem tika identificēta nepieciešamība pēc ātra konteineru pārvadājuma no Rīgas uz Lielbritāniju, kas vienlaikus nodrošinātu uzticamu servisu un augsta līmeņa klientu apkalpošanu,” norāda kompānijas Samskip Baltijas jūras reģiona direktors Johans van der Pijls (Johan van der Pijl).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktī uz svētdienu Rīgas ostā ienāca konteinerkuģis MSC MARITINA V, kas ir lielākais Rīgu jebkad apmeklējušais konteinerkuģis.

266 metrus garais un 37 metrus platais kuģis kuģo zem Madeiras (Portugāles) karoga, un tā maksimālā ietilpība ir 4533 TEU (20 pēdu konteineri).

Kuģa operators ir Šveicē bāzētā starptautiskā kompānija MSC (Mediterranean Shipping Company), kas Rīgas ostu iekļāvusi savas regulārās konteineru līnijas maršrutā.

MSC MARITINA V Rīgas ostā vispirms piestāja un tika apkalpots pie SIA “Rīgas Centrālais Termināls” piestātnēm, un tagad tas pārtauvots pie SIA “Baltic Container Terminal”, kur turpinās kuģa kraušanas darbi. No Rīgas ostas konteinerkuģis šodien dosies tālāk uz Havras ostu Francijā.

Rīgas osta ir vienīgā osta Latvijā, caur kuru notiek regulāro līniju konteinerpārvadājumi. Pašreiz konteinerpārvadājumus caur Rīgu veic sešas regulāro konteineru līnijas - CMA CGM, Maersk, Mediterranean Shipping Company (MSC), Sea Consortium Pte. Ltd Trading, Unifeeder un Samskip Multimodal B.V.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas pasaules biržās ceturtdien pārsvarā pieauga, savukārt naftas cenas kāpa bažās par situāciju Tuvajos Austrumos.

Volstrītas indeksi nedaudz pieauga pēc ziņām par "Disney" un citu uzņēmumu labiem peļņas rādītājiem.

Nākamnedēļ gaidāmais ziņojums par ASV patēriņa cenu indeksu var būt katalizators, lai Volstrītas indekss "Standard & Poor's 500" noslēgtu tirdzniecības sesiju virs 5000 punktu atzīmes, sacīja "Edward Jones" analītiķis Andželo Kurkafass.

Parīzes, Frankfurtes un Milānas biržu indeksi pieauga, bet Londonas biržas indekss kritās.

"Disney" akcijas cena pieauga par 11,5% pēc ziņām par uzņēmuma peļņu, kas pārspējusi prognozes, un paziņojuma par dividenžu palielināšanu un jaunu akciju atpirkšanas programmu.

Francijas luksusa preču milža "Kering" akcijas cena pieauga par 6%, neraugoties uz gada apgrozījuma un peļņas samazināšanos, kompānijai pārfokusējot savu biznesu ap savu galveno zīmolu "Gucci".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konteineru pārvadājumi no Ķīnas uz Eiropu var kļūt par trešdaļu īsāki; ķīnieši jau zīmē jauno maršrutu kartes, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ja ledus kārta Arktikā turpinās kust tādā pašā tempā kā līdz šim, tad ap 2040. gadu regulāri jūras pārvadājumi (konteinerlīnijas) starp Ziemeļeiropu un Austrumāziju pa Ziemeļu jūras ceļu (ZJC; gar Krievijas ziemeļiem) kļūs ekonomiski izdevīgi, liecina CBS Maritime pētījums. Tam pamatā ir līdz pat 40% īsāks maršruts salīdzinājumā ar Suecas kanāla šķērsošanu. Pētījuma secinājumus apstiprinājusi arī lielākā pasaules kuģniecība Maersk, ziņoja Guardian.

Pēdējās desmitgadēs strauji sarukusi ledus kārta Ziemeļu ledus okeānā, atzīmē izpētes autori. Tā rezultātā pavērušās iespējas izmantot līdz tam nepieejamus kuģošanas maršrutus un tikt līdz fosilās enerģijas avotu krājumiem. Līdz ar šīm vides izmaiņām pēdējā desmitgadē Arktikā pieaudzis gan kruīzu tūrisms, gan izejvielu ieguve, gan lejamkravu pārvadājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hakeri otrdien izvērsuši kārtējo Eiropas mēroga kiberuzbrukumu, kurā līdz šim īpaši smagi cietusi Ukraina.

Uzbrukums sākās ap plkst.14 pēc Latvijas laika, un sākotnēji tam bija pakļauti Ukrainas un Krievijas uzņēmumi, bet pēc tam tas sāka izplatīties arī Rietumeiropā.

Uzņēmumu un valdības amatpersonas ziņo par nopietnu uzbrukumu Ukrainas elektrosadales tīklam, bankām, tostarp centrālajai bankai, aviorūpniecības uzņēmumam Antonov un valdības iestādēm, kā arī pastam.

Uzbrukuma rezultātā cita starpā darbu pārtraukusi Ukrainas Ministru kabineta datorsistēma.

Šķiet, traucēta arī Kijevas Borispiļas starptautiskās lidostas darbība, un tās administrācija brīdina, ka var kavēties reisi.

Tiek arī ziņots, ka Kijevas metro sistēmā pārstājuši darboties maksājuma karšu nolasītāji un ka darbu apturējušas vairākas degvielas uzpildes staciju ķēdes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PR aģentūra A.W.Olsen & Partners no mazas, specializētas aģentūras izaugusi par tirgus dalībnieku, kas piedāvā plašu pakalpojumu klāstu un eksportē savu kompetenci

SIA PR Kvadrāts (PR aģentūra A.W.Olsen & Partners) kāpinājusi apgrozījumu no 206 tūkst. eiro 2014. gadā līdz 491 tūkst. eiro 2017. gadā; kompānija ir iekļauta laikraksta Dienas Bizness un Lursoft veidotajā strauji augošo uzņēmumu jeb Gazeļu sarakstā.

2018. finanšu gadu uzņēmums prognozē beigt ar 600 tūkst. eiro lielu apgrozījumu un 20 tūkst. eiro lielu peļņu. «Šajā laika periodā sākām vairāk strādāt eksportā, kā arī paplašinājām klientu grozu un līdzās korporatīviem uzņēmumiem sākām sadarboties ar valsts iestādēm un piedalīties to izsludinātos iepirkumu konkursos,» izaugsmes gados sasniegto komentē A.W.Olsen & Partners (SIA PR Kvadrāts) partnere Olga Kazaka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules biržu indeksu dinamikā ceturtdien bija dažādas tendences pēc vāju ekonomikas datu publicēšanas laikā, kad Vašingtonā atsākās ASV-Ķīnas tirdzniecības sarunas.

ASV biržu indeksi kritās, saruka arī Londonas biržas indekss, savukārt Frankfurtes biržas indekss nedaudz pieauga, bet Parīzes biržas indekss tikpat kā nemainījās.

Jauni ekonomikas dati parādīja, ka ražošana eirozonā un Japānā februārī samazinājusies, kas tika uzskatīts par pierādījumu globālās ekonomikas kūtrumam ASV-Ķīnas tirdzniecības kara apstākļos.

«IHS Markit» savā eirozonas ziņojumā atsaucās uz «pastiprinājušos pretvēju un bažu kombināciju», kas ietver satraukumu par globālu tirdzniecības karu, «Breksitu» un kritumu autobūvē, kas ir vissatraucošākais Vācijā.

Volstrītas indeksi saruka pēc ASV ekonomikas datu publicēšanas, kurus «Hinsdale Associate» analītiķis Bils Linčs raksturoja kā «lielākoties diezgan vājus».

Komentāri

Pievienot komentāru