Jaunākais izdevums

Lietuvas parlaments pieņēmis grozījumus Ceļu satiksmes drošības likumā, kas paredz no nākamā gada ieviest ierobežojumus un aizliegumus elektriskajiem skrejriteņiem un citiem elektriskajiem mikromobilitātes transportlīdzekļiem, informēja Seima preses dienests.

Par grozījumiem balsoja 74 Seima deputāti, trīs bija pret un 30 atturējās. Lietuvas Seimā ir 141 deputāts.

Grozījumi paredz, ka elektroniskie mikromobilitātes transportlīdzekļi tiek definēti kā vienai personai paredzēti elektrodzinēja transportlīdzekļi, kuru maksimālā jauda nepārsniedz vienu kilovatu (kW), maksimālais rūpnieciski paredzētais ātrums nepārsniedz 25 kilometrus stundā (km/h) un, ja ir paredzēta sēdvieta, tās augstums nepārsniedz 540 milimetrus. Grozījumi attiecas uz elektriskajiem skrejriteņiem, elektriskajiem skrituļdēļiem, pašbalansējošajiem vienriteņiem, "Segway" un citiem transportlīdzekļiem. Šajā kategorijā netiek iekļauti ratiņkrēsli.

Velosipēdi, elektriskie velosipēdi un elektriskie mikromobilitātes transportlīdzekļi varēs izmantot ietves, ja vien pašvaldība nebūs noteikusi aizliegumu atsevišķos posmos. Tādējādi Seims cer noņemt administratīvo slogu no pašvaldībām, jo īpaši nelielām, kurās ir zema satiksmes intensitāte un nav nepieciešami aizliegumi. Ar elektriskajiem mikromobilitātes transportlīdzekļiem Lietuvā varēs pārvietoties arī pa autoceļiem, veloceļiem, velojoslām un ceļu nomalēm.

Elektriskās mobilitātes transportlīdzekļus apdzīvotās zonās varēs izmantot vismaz 16 gadu vecumu sasniegušie, savukārt 14 gadu vecumu sasniegušajiem, lai ar tādiem transportlīdzekļiem pārvietotos dzīvojamās zonās, būs jāiziet apmācības un jāsaņem apliecība. Dzīvojamo māju pagalmos elektrisko mikromobilitātes transportlīdzekļu lietotājiem nav noteikts vecuma ierobežojums, lai gan līdz desmit gadu vecumam bērniem jāatrodas pieaugušo uzraudzībā.

Izmantojot autoceļus, elektrisko mikromobilitātes transportlīdzekļu lietotājiem būs jāvalkā spilgtas krāsas atstarojošā veste vai transportlīdzeklim jābūt aprīkotam ar baltu gaismu priekšā un sarkanu gaismu aizmugurē. Diennakts tumšajā laikā vai sliktas redzamības apstākļos transportlīdzeklim būs jābūt aprīkotam ar balto un sarkano gaismu un vadītājam jābūt spilgtā atstarojošajā vestē.

Nepilngadīgiem elektrisko mikromobilitātes transportlīdzekļu vadītājiem, atrodoties uz ceļa, būs jāizmanto velosipēda, skeitborda vai motocikla aizsargķivere. Atrodoties uz autoceļiem, tāda prasība tiks attiecināta arī uz pilngadīgajiem elektrisko mikromobilitātes transportlīdzekļu vadītājiem.

Ja pieejams veloceļš, elektriskās mikromobilitātes transportlīdzekļiem jāpārvietojas pa to, turoties iespējami tuvu labajai malai, kā arī autoceļu izmantošana būs aizliegta, ja maršrutā ir pieejams veloceļš.

Elektriskajiem mikromobilitātes transportlīdzekļiem būs aizliegts izmantot gājēju ceļus, gājēju pārejas un šosejas, kā arī šķērsot ielu tam neparedzētās vietās. Tāpat tie nedrīkstēs pārvadāt pasažierus. Kravu nedrīkstēs nedz vest, nedz vilkt un stumt, ja tas apdraud braukšanu vai citus satiksmes dalībniekus. Tāpat būs aizliegts vilkt elektrisko mikromobilitātes transportlīdzekli un tam vilkt citu transportlīdzekli, braukt, vadītājam neturoties vismaz ar vienu roku, un braukt, pārsniedzot ātrumu 20 km/h. Uz ietvēm un velojoslām šādi transportlīdzekļi nedrīkstēs apdzīt gājējus ar ātrumu, kas lielāks par 7 km/h.

Likuma grozījumi sniedz pašvaldībām tiesības noteikt ierobežojumus elektrisko mikromobilitātes transportlīdzekļu novietošanai atsevišķās vietās.

Vienlaikus Seims pieņēma grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas paredz sodu par elektrisko mikromobilitātes transportlīdzekļu pārvietošanās noteikumu pārkāpumu 20-40 eiro apmērā. Par tāda transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā paredzēts sods 80-200 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas skrejriteņu operators “Bolt” skrejriteņu lietotājiem piedāvā jaunu risinājumu – inovatīvus skrejriteņu uzlādes punktus dažādās Rīgas vietās, ar mērķi uzlabot skrejriteņu pareizu novietošanu galvaspilsētā, vienlaikus atvieglojot citu satiksmes dalībnieku pārvietošanos.

Paredzams, ka šis risinājums ilgtermiņā palīdzēs arī mazināt vandāļu sagāzto skrejriteņu skaitu.

Kopumā Rīgā uzstādīti pirmie 12 skrejriteņu uzlādes punkti dažādās populārās vietās, kurās ik gadu novērojams augsts pieprasījums pēc “Bolt” skrejriteņiem. Uzlādes punkti pieejami Rīgas centrā, Skanstē, Teikā, Purvciemā, Ķengaragā, Mežciemā, Imantā, Zolitūdē. Pārskats par vietām pieejams arī “Bolt” lietotnē, atrodot uzlādes punktu pēc elektrības simbola.

Uzlādes punktos vienlaicīgi var veikt uzlādi 5 vai 10 skrejriteņiem, atkarībā no uzstādītā uzlādes punkta.

Jaunais risinājums ir bezvadu tehnoloģija un lietotājiem maksimāli ērts – lai veiktu skrejriteņu uzlādi, nav nepieciešami vadi, atsevišķi spraudņi vai akumulatoru nomaiņa. Pievienojot skrejriteni uzlādes punktā, uzlāde sākas automātiski un arī pats brauciens tiek noslēgts automātiski – šādos gadījumos lietotne neprasīs pievienot skrejriteņa fotogrāfiju. Uzlādes punktos ir iespējams uzlādēt tikai “Bolt” skrejriteņus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn uzsāktās Ziedot.lv kampaņas “Labas ziņas” ietvaros 25. janvārī uz Ukrainu nosūtīta pirmā Latvijā ražotas militārās tehnikas krava – 9 kvadracikli un 9 īpaši pielāgotas kaujas platformas, kā arī 4 militārie skrejriteņi ar kopējo vērtību 323 148,30 eiro.

Tie ir Latvijas sabiedrības ziedojumi, kas pārtapuši reālā un praktiskā palīdzībā.

“Drīz apritēs gads, kopš Ukrainas tauta cīnās pret Krievijas brutālo iebrukumu un aizstāv savas valsts teritoriju un neatkarību. Mēs skaidri apzināmies, ka, aizstāvot savu brīvību, ukraiņi cīnās arī par mūsu brīvību. Latvija jau kopš pirmās kara dienas ir apliecinājusi sevi kā uzticamu sabiedroto, uz kuru Ukraina var paļauties. Pateicoties sabiedrības neizsīkstošajam atbalstam, par iedzīvotāju saziedotajiem līdzekļiem mums šodien ir iespēja Ukrainai nosūtīt Latvijā ražotās militārās tehnikas kravu. Mēs patiesi lepojamies ar Latvijā ražotajām militārajām precēm – kaujas atbalsta platformām, militārajiem kvadracikliem, bezpilota lidaparātiem, uzkabes vestēm, ģeneratoriem, militārajiem skrejriteņiem, apvidus auto un nesprāgušās munīcijas iznīcināšanas ierīcēm. Šodien mēs ar prieku nosūtām ukraiņu cīnītājiem Latvijā ražotu militāro tehniku un ekipējumu, un ceram, ka tas palīdzēs Ukrainai spert soli tuvāk uzvarai,” pirmās kravas nosūtīšanas pasākumā uzsvēra aizsardzības ministre Ināra Mūrniece.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas skrejriteņu operators “Bolt” no 21. jūlija sāk piedāvāt skrejriteņu nomu Cēsīs, tādējādi tā ir 14. pilsēta Latvijā, kurā ir pieejami nomas skrejriteņi.

Skrejriteņu lietošanas zonas Cēsīs ir paplašinātas līdz pat Priekuļiem. Ar drošības un lietošanas ceļvedi jaunie lietotāji tiek aicināti iepazīties “Bolt” mobilajā lietotnē.

Latvijā “Bolt” skrejriteņi sezonāli ir pieejami 14 Latvijas pilsētās – Rīgā, Jelgavā, Jūrmalā, Valmierā, Daugavpilī, Ogrē, Liepājā, Ventspilī, Rēzeknē, Siguldā, Ikšķilē, Tukumā, Jēkabpilī, Cēsīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmuma “Balcia” parakstīto prēmiju summa pērn sasniegusi 120 miljonus eiro, savukārt uzņēmuma izaugsme Latvijā 2023. gada pirmajos deviņos mēnešos pārsniegusi Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus izaugsmi (+23%).

2023. gadā grupas līmenī “Balcia” biznesa izaugsme mērojama ar 48 % pieaugumu, savukārt Latvijā biznesa rezultāti tika četrkāršoti, salīdzinot ar 2022. gadu. Parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 120 miljonus eiro, un atlīdzībās izmaksāti 72 miljoni eiro pretstatā 42 miljoniem eiro gadu iepriekš. Tikmēr Latvijā parakstīto prēmiju summa pērn sasniedza 25 miljonus eiro, savukārt atlīdzību izdevumi 13 miljonus eiro (sešas reizes vairāk kā gadu iepriekš).

Biznesa attīstībā “Balcia” pērn kopumā ir veikusi stratēģiskās investīcijas 4,1 miljonu eiro apmērā. No tiem 0,5 miljoni eiro tika ieguldīti uzņēmuma paplašināšanā, 90 dienu laikā veiksmīgi startējot Igaunijas tirgū. Papildus 0,3 miljoni eiro tika investēti digitālo kanālu izveidē, stiprinot uzņēmuma tehnoloģisko infrastruktūru. Savukārt 0,3 miljoni eiro tika novirzīti cilvēkresursiem, nodrošinot un uzlabojot darbinieku labumu programmu, apmācības un karjeras izaugsmes iespējas. Investīcijas zīmola attīstībā sasniedza 3 miljonus eiro, radot jaunu zīmola identitāti un izglītojošas aktivitātes, un iniciatīvas par apdrošināšanas jautājumiem Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Polijā.

Komentāri

Pievienot komentāru