Lietuvas Pasts savā piegādes transportlīdzekļu flotē ieviesis pirmo elektrisko automašīnu Tazzari Zero, kuras ekspluatācijas izmaksas uz katriem 100 kilometriem ir aptuveni piecas reizes zemākas, salīdzinot ar ierastu automašīnu.
Lietuvas Transporta un komunikāciju ministrs Eligijuss Masulis norāda, ka Lietuvas Pasts ir viens no valsts pionieriem elektrisko automašīnu izmantošanā. «Ja šis risinājums kalpos savam mērķim, es domāju, ka šī nebūs vienīgā elektriskā automašīna Lietuvas Pasta flotē,» tā viņš.
Arī Lietuvas Pasta vadītāja Lina Minderiene apstiprina, ka jaunais auto ir tikai pirmais solis videi draudzīgu risinājumu ieviešanā. «Šobrīd mūsu prognozes ir realizējušās. Elektriskā auto uzturēšanas izmaksas ir zemākas, nekā iepriekš izmantotajam auto. Tas uzņēmumam ir ļoti būtiski, lai padarītu savu darbību efektīvāku,» tā Minderiene.
Tazzari Zero, kas sver mazāk nekā 550 kg, ir uzlādējams, izmantojot ierastu 220 voltu rozeti, kas ir katrā mājsaimniecībā. Pilnībā uzlādēts automobilis spēj veikt aptuveni 140 km garu ceļa posmu. Automašīnas maksimālais ātrums ir 100 km/h.
Db.lv jau ziņoja, ka Igaunija nolēmusi valsts iestādēm nodot 75 elektroautomašīnas, tajā skaitā 19 automašīnas tiks arī valsts policijai neoperatīvu uzdevumu pildīšanai. Latvijas policija pašlaik par elektroauto nedomā.
Tāpat arī ziņots, ka jaunākais VARAM izstrādāto noteikumu projekts paredz, ka tiks sniegts atbalsts elektromobiļu iegādei tiešām vai pastarpinātām valsts pārvaldes iestādēm, atvasinātām publiskajām personām, kā arī Latvijā reģistrētiem komersantiem un fiziskajām personām. Tāpat atbalsts tiks sniegts arī elektromobiļu uzlādes staciju būvniecībai.
Programma, kuras ietvaros paredzēts sniegt atbalstu elektromobiļu iegādei, neattieksies uz hibrīdautomašīnām, tomēr Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) neizslēdz iespēju, ka atbalsts tiks sniegts arī šai sfērai.
Auto ražotāja mājaslapā norāīts, ka Tazzari Zero cena ir sākot no 20,3 tūkstošiem eiro.