Tirdzniecība un pakalpojumi

Optikas preču tirgotājam 15 tūkstošu latu zaudējumi

Gunta Kursiša, 28.06.2013

Jaunākais izdevums

Optikas preču tirgotāja SIA Cobergs 2012. gadu noslēdza ar 490,6 tūkst. Ls apgrozījumu, kas ir par 9,6% mazāk nekā iepriekšējā gadā, savukārt kompānijas zaudējumi pēc nodokļu nomaksas veidoja 15 tūkst. Ls, liecina Lursoft dati.

Uzņēmuma apgrozījums sarucis jau piekto gadu pēc kārtas – no 1,2 milj. Ls 2008. gadā līdz 559 tūkst. Ls 2010. gadā un 490 tūkst. Ls pērn.

Pašlaik uzņēmuma vadības plānos ir saglabāt esošo veikalu tīklu un nepieļaut būtisku tirdzniecības apgrozījuma samazinājumu.

SIA Cobergs reģistrēta pirms 20 gadiem, un tās īpašnieki ir Guntis un Bruno Bērzi.

Cobergs ir deviņi optikas veikali Rīgā, Jelgavā, Liepājā un Daugavpilī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Digitālā revolūcija ienāk arī optikā

Anda Asere, 30.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagaidām redzes korekcijā e-komercija ir attīstības sākumstadijā, norāda SIA OC Vision valdes priekšsēdētājs Jānis Dzenis.

Uzņēmumā ietilpst vairāki optikas veikalu zīmoli – Pasaules optika, OptiO, Vision Express, Lornete, Vizionette, kontaktlēcu internetveikals dr. Lensor, kā arī vairumtirdzniecības biznesa virziens Optica. Latvijā nozares uzņēmumu kopējais apgrozījums ir 30 miljoni eiro, un SIA OC Vision tirgus daļa ir vairāk nekā trešdaļa. OC Vision grupas kopējais apgrozījums, ieskaitot vairumtirdzniecības biznesu un optikas veikalus Lietuvā, 2018. gadā veidoja 21,8 milj. eiro (bez PVN), kas ir par 17,4% lielāks nekā iepriekšējā gadā. «Tirgus piesātinājums vēl nav sasniegts, jo pie mums uz desmit tūkstošiem iedzīvotāju ir viena optika, līdzīgi kā Zviedrijā. Vislielākā konkurence Eiropā ir Kiprā un Beļģijā, kur uz 5000 iedzīvotājiem ir viena optika,» viņš teic. Plašāk par biznesu viņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas optikas uzņēmums atver pirmo salonu Lietuvā

Zane Atlāce - Bistere, 31.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums Outlet Optika uzsācis darbību Lietuvas tirgū, 31.augustā atverot pirmo optikas salonu Viļņā. Drīzumā kaimiņvalstī plānots atvērt arī otru veikalu, informē uzņēmumā.

Attīstot savu darbību, Outlet Optika vadība ir pieņēmusi stratēģisku lēmumu - turpmāk par pašmāju tirgu uzskatīt ne vien Latviju, bet arī Lietuvu.

«Dažu gadu laikā Latvijā esam atklājuši jau 6 optikas salonus, kuri mudinājuši noticēt, ka šis bizness ir eksportspējīgs. Pēc rūpīgas kaimiņvalstu nozares analīzes, esam nolēmuši pirmo soli spert Lietuvas virzienā,» saka Outlet Optika līdzīpašnieks Jānis Kossovičs.

«Izvērtējot Lietuvas tirgu, atzinām, ka mums noteikti ir iespēja attīstīties kaimiņzemē. Lai arī Lietuvas tirgus ir daudz piesātinātāks, ja salīdzinam to ar Latviju,» komentē Outlet Optika līdzīpašnieks Mārtiņš Kossovičs. Viņš piebilst, ka dažu mēnešu laikā Viļņā tiks atklāts vēl viens optikas salons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC optikas salonu Outlet Optika reklāmā saskata nacisma slavināšanu; uzņēmums to noliedz

Baiba Zālīte, speciāli db.lv, 11.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) reaģējis uz optikas salonu Outlet Optika jauno reklāmu un licis dažu stundu laikā noņemt tās no visiem optikas salonu skatlogiem, informē Outlet Optika komunikācijas daļas vadītājs Mārtiņš Kassovičs.

«Vakar saņēmām trauksmainu zvanu no PTAC pārstāves Ināras Kaneles, kura norādīja, ka saskata mūsu reklāmā klaju nacisma ideoloģijas slavināšanu. PTAC darbiniece brīdināja, ja divu stundu laikā netiks izbeigta reklāmas akcija, tad mūsu uzņēmumam draudot sods līdz pat 14 000 eiro, savukārt, ja rīkosimies operatīvi, tad par šo starpgadījumu tikšot aizmirsts, jo centra mērķis neesot mūs sodīt,» stāsta M. Kassovičš.

Kampaņas ideja bijusi parādīt, ka cilvēkam, nomainot tikai vienu aksesuāru, ir iespēja pilnībā mainīt ne tikai vizuālo izskatu, bet arī krasi izmainīt savu izpausmi kā spilgtai personībai - kļūt no neieredzēta, par visu apjūsmotu, norāda M. Kassovičš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Medicīnas iekārtu tirgotājiem par aizliegtu vienošanos piemēro 80 tūkstošu eiro sodu

Žanete Hāka, 23.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu sodīt divus medicīnas iekārtu tirgotājus SIA Optika&Dentika un SIA KJ Serviss, kas īstenoja aizliegtu vienošanos kopumā četros iepirkumos, informē KP.

Par konkurences tiesību normu pārkāpumu abiem uzņēmumiem piemērots naudas sods kopumā gandrīz 80 tūkstošu eiro apmērā.

Lietas izpētes laikā KP konstatēja, ka medicīnas iekārtu tirgotāji no 2013. līdz 2015. gadam saskaņojuši darbības par dalību vienā SIA Salaspils veselības centrs, vienā Smiltenes tehnikuma un divos SIA Ogres rajona slimnīca rīkotajos iepirkumos. Uzņēmumiem vienojoties par dalības nosacījumiem, iepirkumu rīkotāji nesaņēma piedāvājumus, kas gatavoti patiesas konkurences apstākļos.

KP secina, ka SIA Optika&Dentika dalība iepirkumos bija formāla, lai nodrošinātu pietiekamu dalībnieku skaitu minētajos iepirkumos. Savukārt SIA KJ Serviss pārstāvji faktiski sagatavoja iepirkumos iesniedzamos dokumentus un noteica abu uzņēmumu piedāvātās cenas, kamēr SIA Optika&Dentika šādu rīcību akceptēja un pret to neiebilda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar optikas salonu tīkla Metropole īpašnieku Jāni Kossoviču

Lelde Petrāne, 12.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild optikas salonu tīkla Metropole īpašnieks Jānis Kossovičs. «Uzņēmums, kas balstās uz ģimenes vērtībām. Īsts ģimenes uzņēmums. Uzņēmumus, kas balstās uz cilvēcīgajām vērtībām. Biznesu rada un veido cilvēki, ar kuriem strādāju,» tā savu uzņēmumu raksturo J. Kossovičs. 23 optikas saloni Metropole izvietojušies 18 Latvijas pilsētās.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Par pārkāpumiem iepirkumos KP soda vienu no medicīnas tehnikas nozares līderiem Arbor Medical Korporācija

Dienas Bizness, 06.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) 10.decembrī pieņēma lēmumu par karteļa vienošanos sodīt SIA Optika un Diagnostika un SIA Arbor Medical Korporācija, kas bija iesniegušas saskaņotus piedāvājumus sešos dažādu ārstniecības iestāžu medicīnas aprīkojuma iepirkumos. Uzņēmumiem piemērots naudas sods attiecīgi 6440 un 59 670 eiro apmērā, informē KP.

Abu uzņēmumu komercinformācija bija brīvi pieejama un izmantojama vienam darbiniekam, tādējādi reāla konkurence starp uzņēmumiem nenotika un tie iesniedza saskaņotus piedāvājumus šādos iepirkumos: mākslīgās plaušu ventilācijas iekārta VSIA Bērnu klīniskā universitātes slimnīca; medicīniskās ierīces un aprīkojums SIA Rīgas Dzemdību nams; mutes, sejas un žokļu ķirurģijas ierīces SIA “SU Stomatoloģijas institūts; pacientu monitori SIA Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca; veterinārmedicīnas iekārtas un aprīkojums Latvijas Lauksaimniecības universitātei; premium klases ultrasonogrāfs SIA Salaspils veselības centrs.

SIA Arbor Medical Korporācija darbojas gan kā vairumtirgotāja, gan pati piedalās publiskos iepirkumos, savukārt SIA Optika un Diagnostika (šobrīd SIA Life and Nature) no tās iegādājās medicīniskās iekārtas, ko piedāvāja iepirkumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā aizvien augošo pieprasījumu pēc optikas sportam, Rīgā, tirdzniecības centrā Olimpija atvērts Pasaules Optika salonveikals, kas specializēsies sporta optikas tirdzniecībā, informē uzņēmumā.

Jaunatklātais salonveikals ir pirmais Baltijā, kas specializējas tieši uz optiskajām sporta brillēm. Salonveikalā brilles tiks piedāvātas dažādiem sporta veidiem, piemēram, golfam, ūdenssportam, kalnu sporta veidiem, riteņbraukšanai, skriešanai, bezceļu sporta veidiem, būs iespējams pasūtīt optiskas slēpošanas maskas, kā arī būs pieejami dažādi sporta aizsargbriļļu veidi.

«Iepazīstoties ar pētījumu datiem un Latvijā pieejamo sporta aizsargbriļļu piedāvājumu, secinājām, ka šī ir ne tikai brīva tirgus niša, bet šādu briļļu pieejamība un konsultācijas nepieciešamas sportistiem,» stāsta Pasaules Optika mārketinga speciāliste Ilze Salnāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Zīmola stāsts: Celmlauzis Latvijas optikas nozarē

Lelde Petrāne, 26.06.2019

1993.gada janvārī Rīgā, Ķengaraga ielā 8, tika atvērts pirmais LU OC optikas veikals ar redzes pārbaudes kabinetu. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: no uzņēmuma arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Acu aprūpes uzņēmuma OC VISION pamati likti deviņdesmito gadu sākumā un tas joprojām ir Latvijas kapitāla uzņēmums, kas darbojas jau 27 gadus. No viena veikala Ķengaragā OC VISION izvērsies 73 optiku ķēdē Latvijā un Lietuvā un no dibināšanā ieguldītajiem 32 000 Latvijas rubļu (repšiki) (2270 eiro) uzņēmums «izaudzis» līdz 25 miljonu eiro apgrozījumam 2018. gadā.

Uzņēmuma vēsture ir cieši saistīta ar Latvijas Universitāti (LU). 1992. gada 1. septembrī LU tika izveidota pirmā optometrijas studiju programma, kas tolaik bija tikai otra tāda Eiropā. Tā kā jaunajiem studentiem nebija prakses vietu, 1992. gada decembrī optikas un optometrijas mācību spēki un nodaļas studenti no Latvijas Universitātes dibināja un gadu gaitā attīstīja SIA «Latvijas Universitātes Optometrijas centru» (LU OC), kas kalpoja par prakses vietu studentiem un kļuva par pamatu pašreizējai OC VISION grupai.

Pirmajā darbības gadā LU OC darbinieki bija paši īpašnieki, pirmo algoto darbinieku pieņēma tikai 1993. gadā, tāpēc sākotnēji visu nācās paveikt pašiem uzņēmuma izveidotājiem. Vitolds Grabovskis bija uzņēmuma vadītājs, Jānis Dzenis, pašreizējais OC VISION valdes priekšsēdētājs, tolaik atbildēja par centra finansēm, savukārt pazīstamais profesors Ivars Lācis bija pirmais optiķis, kurš kopā ar Aldi Liepiņu slīpēja lēcas, un Pēteris Cikmačs atbildēja par visa veida briļļu lēcām, ko viņš dara joprojām. Vēl uzņēmumā bija tirdzniecības vadītāja Inta Butlere, kas atbildēja arī par ietvaru izvēli un piedāvājumu, kā arī grāmatvede Skaidrīte Āboltiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Optikas salonu tīkls Metropole ar bankas Citadele kredītlīdzekļu atbalstu 156 000 eiro apmērā ir atvēris trīs jaunus veikalus Rīgā, Dobelē un Cēsīs, un plāno vēl jaunu veikalu atvēršanu. Tādējādi šobrīd uzņēmuma optikas salonu skaits Latvijā ir paplašinājies līdz 26 veikaliem 19 Latvijas pilsētās.

Jaunie zīmola Metropole optikas saloni atvērti Rīgā, tirdzniecības centrā Mols, Dobelē, tirdzniecības centrā Rimi Brīvības ielā un Cēsīs, tirdzniecības centrā Globuss Raiņa ielā. Jaunais optikas veikals Dobelē ir pirmais zīmola Metropole salons, bet Rīgā un Cēsīs šobrīd ir jau divi uzņēmuma optikas veikali.

Zīmola Metropole veikalu īpašnieks Jānis Kossovičs stāsta, ka uzņēmums attīstību plāno vairākus gadus uz priekšu, taču tirgus situācija nemitīgi mainās, līdz ar to ir jābūt elastīgam un jāspēj atbilstoši reaģēt. «Šogad optikas salonu atklāšana notika salīdzinoši spontāni – saredzot jaunas biznesa iespējas un pieprasījumu, izdevību garām laist nevarējām. Tas ir skaidrojams ar izdevīgiem piedāvājumiem un nosacījumiem tirdzniecības nomas vietām,» norāda. J. Kossovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pārdod nevis brilles, bet gan iespēju labi redzēt

Anda Asere, 29.04.2013

Jānis Kossovičs, uzņēmumu grupas Optic Guru direktors un konkursa Biznesa tīģeris 2013 pusfinālists

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums pārdod nevis brilles, bet gan iespēju labi redzēt, – tas ir Optic Guru panākumu pamatā

Uzņēmumu grupa Optic Guru ir ģimenes bizness. Tajā ietilpst trīs kompānijas – optikas saloni Metropole un Outlet Optika, kā arī interneta kontaktlēcu veikals manaslecas.lv. Optic Guru direktors, konkursa Biznesa tīģeris 2013 pusfinālists Jānis Kossovičs atgādina, ka ir jāmīl tas, ko dari, tad arī viss izdodas. Visi uzņēmēji pelnot naudu, bet vislabāk to darīt, nodarbojoties ar to, kas vislabāk patīk.

«Dzīvē ar talantu var panākt tikai 50%, viss pārējais ir smags darbs,» uzskata J. Kossovičs. Viņš ir novērojis, ka Latvijā cilvēkiem ir raksturīgi gribēt uzreiz nopelnīt ļoti daudz. Tāpēc savulaik daudzi nodarbojušies, piemēram, ar nekustamajiem īpašumiem, bet jārēķinās – jo lielāks bizness, jo lielāki spēlētāji. Tāpēc viņš ir izvēlējies nišas biznesu un iesaka tā rīkoties arī citiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas interneta mugurkaula jeb pamattīkla un interneta pakalpojumu attīstībā tehnoloģiju uzņēmums Tet šogad ieguldīs vairāk nekā 21 miljonu eiro.

Nepieciešamība pēc interneta pieslēguma mājās arvien pieaug, un šogad vien datu patēriņa plūsma pieaugusi par vairāk nekā 13%. Līdz ar to Tet izbūvē 100 Gbit/s savienojumus Rīgā un Jelgavā un investē aizsardzībā pret ārējiem uzbrukumiem – un paplašina ātra un uzticama tīkla pieejamību Latvijas mājokļos.

“Šobrīd visā pasaulē ļoti aktīvi izvērš optisko tīklu būvniecību, īpaši reģionos, jo stabils un jaudīgs internets ir cilvēka pamatvajadzība. Neveicot turpmākas plānveidīgas un pārdomātas investīcijas, mēs riskējam sākt atpalikt. Tādēļ mēs šogad pamattīklā un interneta pakalpojumu pilnveidē investēsim gandrīz uz pusi vairāk nekā pērn. Vienlaicīgi, ir nepieciešama daudz straujāka valsts un pašvaldību iesaiste, lai līdzīgi kā citās Eiropas valstīs tiktu kompensēta tirgus nepilnība un optika ienāktu mājās, skolās un uzņēmumos arī reģionos ar zemāku iedzīvotāju blīvumu. Jo labāks būs interneta pārklājums, jo vairāk biznesu attīstīsies reģionos, vairāk cilvēku dzīvos reģionos, uzlabosies kopējā dzīves kvalitāte un valsts attīstīsies vienmērīgāk,” norāda Tet valdes priekšsēdētājs Uldis Tatarčuks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas viesnīcā Baltic Beach Hotel atklāta «tirdzniecības galerija», kurā atrodami divdesmit tirgotāji, informē viesnīcas pārstāvji.

Tādējādi viesnīcā tiek tirgoti vietējo un pasaulē zināmu zīmolu apģērbi, apavi, aksesuāri, suvenīri, juvelierizstrādājumi, mākslas darbi, sadzīves un interjera lietas. Baltic Beach Hotel galerijā atrodamas šādas tirdzniecības vietas jeb saloni - Koshakova, Paola Frani, LaSka Lingery, Deha, Everele, Mondo, Dekadence Lounge, Fashion Optika, Stile Vero, Zepter, Rīgas Juvelierizstrādājumu rūpnīca un citi.

Kā norāda uzņēmuma pārstāvji, tirdzniecības galerija atklāta, sākoties aktīvajai tūrisma sezinai, savukārt vairāki saloni darbojas viesnīcā jau vairākus gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi A4 ir četrriņķu zīmola svarīgākais modelis. Katra nākamā modeļa izveide ir komplicēts inženieru darbs, lai tas būtu priekšzīmīgs un vēl iekārojamāks. Tāds ir devītās paaudzes A4 sedans.

A4 ir pilnīgi jauns modelis ar jaunu modulāro šasiju, jauniem motoriem, atsvaidzinātu dizainu un sev raksturīgā stilā līdz pēdējam sīkumam sapucētu un digitalizētu salonu. Vācu inženieri ir vaiga sviedros strādājuši, lai tas būtu cienīgs savas cilts turpinātājs, kas savulaik izauga no leģendārā Audi 80, kas joprojām uzticīgi kalpo daudziem Latvijas iedzīvotājiem. Šoreiz A4 sedans tirgū startēs vienlaicīgi ar universālu Avant un, pēc pašmāju reģionālā pārstāvja solītā, Latvijā tas notiks jau šā gada novembrī.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Atšķirībā no Rietumeiropas premium klases sedani un universāli nav ejošākā prece Latvijā. Cenas šiem auto ir pietiekoši augstas, lai mūsu pircējs izšķirtos par džipiskāka apveida auto iegādi vai augsto komforta līmeni iemainītu pret skopāku aprīkojumu, bet iesēstos klasi augstākā limuzīnā, piemēram, A6. Jaunais A4 ir auto, kas varētu vismaz mēģināt mainīt ierasto lietu kārtību. Tas ir kļuvis lielāks un plašāks, tostarp arī aizmugurē sēdošajiem kājām ir kļuvis vairāk vietas nekā iepriekš. Tiesa, garāka auguma indivīdiem tās joprojām nebūs pietiekami. Jaunā modulārā šasija un augstas izturības materiāli, kas izmantoti virsbūvē un šasijas mezglos, ir ļāvuši atvadīties no 110 kg liekā svara. Kombinācijā ar lielisku izsvarojumu un virsbūves aerodinamisko koeficientu A4 ir būtiski pielicis vadāmībā. Modernizētais stūres pievads ir kļuvis precīzāks. Atsevišķs stāsts ir milzīgā komforta, aktīvās un pasīvās drošības elektronikas palīgsistēmu armija, kas ir pārcēlusies no glamūrīgā un dārgā Q7 SUV modeļa. Piemēram, A4 aprīkojumā ieraudzīsiet Audi adaptīvo kruīzkontroli ar start/stop funkciju, un ceļa zīmju atpazīšanas funkciju. Šo sistēmu ikdienā var izmantot kā autopilotu ne tikai ārpus apdzīvotām vietām, bet arī pilsētā. Uzstādiet, piemēram, ātrumu 50 km/h, bet pārējo atstājiet kruīzkontroles pārziņā. Auto pats paātrināsies, pats sabremzēsies arī tad, ja joslā pirms A4 pēkšņi iznirs cits transporta līdzeklis, apstāsies pie krustojuma un no jauna paātrināsies, kad atsāksies kustība pie zaļās luksofora gaismas. Pašapziņas celšanai noderēs optika ar LED un LED Matrix gaismas tehniku. Šos labumus varēs atrast A4 papildaprīkojuma listē, bet bāzes modelim turpmāk standartā tiks uzstādīti Xenon Plus lukturi. A4 ir viss, ko Audi šobrīd spēj piedāvāt, atliek tikai plati atvērt maku un A4 var nopakot tikpat grezni kā jauno SUV modeli Q7.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Patērētāju strīdu risināšanas komisijā pērn saņemti 25 patērētāju iesniegumi

Žanete Hāka, 02.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju strīdu risināšanas komisijā pērn saņemti 25 patērētāju iesniegumi, 12 gadījumos notikušas komisijas sēdes, kurās 11 gadījumos komisija konstatēja, ka patērētāja prasība ir pamatota, informē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.

Izvērtējot komisijas pirmo darbības gadu, PTAC secina, ka patērētāji un komersanti pietiekami neizmanto ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu, jo pilnībā vēl nav informēti par strīda risināšanas komisijā priekšrocībām, tāpat ir jāpalielina komisijas darbības jomu skaits.

2016.gadā saskaņā ar grozījumiem Patērētāju tiesību aizsardzības likumā (PTAL) un Patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāju likumu tika izveidota Komisija. Tās darbību nodrošina Patērētāju tiesību aizsardzības centrs. Komisija izveidota, lai atvieglotu un paātrinātu patērētāju strīdu izskatīšanu.

Komisija ir izveidota 16 patērētājiem aktuālās jomās - mobilie telefoni; datortehnika; distances līgumi; apavi; tekstilizstrādājumi; auto tirdzniecība un autoremonts; avio pakalpojumi; tūrisms; telekomunikācijas; elektroniskie sakari; kokapstrāde un mēbeles; optika un optometrija; koferi; somas; kažokādas, tai skaitā šūšana un labošana; logi un durvis, tai skaitā montāža; būvizstrādājumi un jumiķa pakalpojumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miris optiskā aprīkojuma ražotāja "Yukon Advanced Optics Worldwide" dibinātājs un vadītājs Aleksandrs Oļševskis, pirmdien paziņoja kompānija, kuras galvenā mītne atrodas Lietuvā un kam ir ražotne Daugavpilī.

"Ar dziļām skumjām un patiesām bēdām mēs paziņojam, ka 61 gada vecumā pēkšņi miris uzņēmumu grupas "Yukon Advanced Optics Worldwide" dibinātājs un ilggadējais vadītājs Aleksandrs Oļševskis," teikts kompānijas paziņojumā.

Baltkrievijas pilsonis Oļševskis uzņēmumu nodibināja 1991.gadā Baltkrievijā. Pašlaik "Yukon Advanced Optics Worldwide" ir augsto tehnoloģiju grupa ar birojiem septiņās valstīs un vairāk nekā 1000 darbiniekiem.

Turpinās sprādzienveida attīstību 

Latgales speciālās ekonomiskās zonas uzņēmumā SIA Pulsar Optics Daugavpilī strādā jau vairāk...

Uz Lietuvu Oļševskis uzņēmumu pārcēla 2004.gadā.

"Aleksandrs bija ne tikai profesionālis savā jomā, bet arī cilvēks ar neparastu talantu apvienot ikvienu. Viņš prata iedvesmot citus sasniegt augstākos rezultātus, radīt komandā uzticības un atbalsta gaisotni, kā arī bija neatlaidīgs un centīgs, lai sasniegtu kopīgos mērķus. Aleksandrs Oļševkis bija vizionārs, kurš ne tikai redzēja iespējas, bet arī zināja, kā tās īstenot. Viņa idejas un intuīcija pārveidoja „Yukon Advanced Optics Worldwide“ par starptautisku uzņēmumu grupu, kas kļuvusi par pasaules tirgus līderi civilās termiskās attēlveidošanas optikas jomā. Viņš bija cilvēks, kuramļoti rūpēja citu sāpes, pateicoties kam uzņēmums veica aktīvu sabiedrisko darbību, atbalstīja sociāli jūtīgas organizācijas, sniedza nozīmīgu atbalstu ukraiņu bēgļiem kara laikā Ukrainā," teikts medijiem izplatītajā paziņojumā.

Visa „Jukonas Advanced Optics Worldwide“ komanda izsaka visdziļāko līdzjūtību ģimenei, mīļajiem un draugiem: "Mēs vienmēr atcerēsimies Aleksandru kā izcilu biznesa vadītāju un cilvēku ar lielu sirdi".

Kompānija „Yukon Advanced Optics Worldwide“ uzņēmumu grupas vēsturi sāka veidot 1991.gadā, ar rokām darinot koka novērošanas optiku. Pirmie pieci koka izstrādājumi tika sagatavoti nepabeigtas mājas pagrabā Lidā (Baltkrievija), bet pašas ierīces tika pārdotas Lietuvā, Vācijā, Polijā un Itālijā. 1995.gadā uzņēmums sāka piedāvāt ražojumus Amerikas tirgū pēc sadarbības uzsākšanas ar partneriem no ASV. Pamatojoties uz šo partnerību, 1998.gadā tika nodibināts „Beltex Optic“, un tika izveidots „Yukon Advanced Optics“ zīmols, kura pamatportfelis ir tēmekļi un binokļi. Pieaugot dienas optikas klāstam, 1999. gadā uzņēmums sāka ražot pirmās nakts redzamības ierīces, un līdz 2005. gadam kompānijas pirmās paaudzes nakts ierīču daļa pasaules tirgū sasniedza 70%.

2004. gadā tika izveidota „Yukon Advanced Optics Worldwide“ uzņēmumu grupa, kur par galveno mītni tika izraudzīta Viļņa. 2005. gadā uzņēmumu grupa kļuva par pirmo ražotāju pasaulē, kas civilajam tirgum piedāvāja digitālās nakts ierīces. 2009. gadā tika reģistrēts „Pulsar“ zīmols, kas šodien veido būtisku „Yukon Advanced Optics Worldwide“ ražošanas daļu. 2012. gadā uzņēmums kļuva par pirmo ražotāju pasaulē, kas ieviesa termoattēlveidošanas ierīces civilās nozīmes optikai. Pašreiz „Yukon Advanced Optics Worldwide“ ir viena no progresīvākajām augsto tehnoloģiju uzņēmumu grupām, kas darbojas Eiropā, ar birojiem septiņās valstīs un vairāk nekā 1000 darbiniekiem.

"Yukon Advanced Optics Worldwide" drīz pēc Krievijas atkārtotā iebrukuma Ukrainā pērn pavasarī paziņoja, ka pārtrauc savas produkcijas tirdzniecību Krievijā, Baltkrievijā, kā arī Vidusāzijas un Kaukāza valstīs, liecina uzņēmuma mājaslapā pieejamā informācija.

"Yukon Advanced Optics Worldwide" izstrādātie termovizori un digitālā nakts un dienas optika tiek izmantota medību, jūras un drošības industrijā. Uzņēmums ir viens no nedaudziem ražotājiem, kas nodrošina pilnu ražošanas ciklu, un pašlaik tā piedāvājumā ir vairāk nekā 200 izstrādājumu.

"Pulsar Optics" reģistrēta 2020.gadā, un tās pamatkapitāls ir viens miljons eiro. Uzņēmums 2021.gadā strādāja ar 21,52 miljonu eiro apgrozījumu un 7,24 miljonu eiro peļņu. Finanšu dati par pagājušo gadu vēl nav publiskoti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nobela prēmija fizikā piešķirta Lielbritānijas fiziķim Pīteram Higsam un Beļģijas zinātniekam Fransuā Englēram par tā sauktā Higsa bozona atklāšanu.

Prēmijas komiteja norāda, ka zinātnieki snieguši teorētisko izskaidrojumu mehānismam, kas veicina izpratni par atomu elementārdaļu masas izcelsmi. Higsa bozona eksistence tika arī pierādīta 2012. gada vasarā, veicot eksperimentus ar Eiropas kodolpētniecības centra (CERN) Lielā hadronu paātrinātāja (LHC) palīdzību.

Abi zinātnieki teoriju par Higsa bozona eksistenci izstrādāja 1964. gadā neatkarīgi viens no otra. Teorija ir tā sauktā standartmodeļa sastāvdaļa. Saskaņā ar standartmodeli matēriju un enerģiju veido elementārdaļiņas, kuras masu iegūst no sadursmes ar Higsa lauku. Standartmodeļa teorijas pareizums bija atkarīgs no Higsa bozona un Higsa lauka eksistences pierādīšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Nākošajā desmitgadē dominēs LED tehnoloģijas

Sandris Točs, speciāli DB, 27.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«LED gaismekļi ir tā niša, kur Latvijas uzņēmēji var un spēj iesaistīties lielajā Eiropas tirgū ar šo tehnoloģiju izstrādēm.»

To intervijā DB saka SIA Moduls interjers Projektu nodaļas vadītājs Ingars Ozoliņš.

Nesen tapis atvērts Mārupes Rimi projekts, kas ir lielveikals, kurā izmanto tikai LED apgaismojumu. Vai tā ir tendence?

Tā neapšaubāmi ir tendence. Jā, pilnīgi visur Mārupes Rimi projektā tiek izmantots LED apgaismojums – gan veikala tirdzniecības zālē, gan īrnieku telpās, noliktavās un teritorijā ārpusē. Šis ir pirmais pilnībā ar LED apgaismojumu aprīkotais Rimi veikals Latvijā. Uzņēmums mainīja veikala būvniecības projekta konceptu. Pamatiemesls, kāpēc tas bija jādara, bija uzstādītās jaudas trūkums, taču LED apgaismojuma ieviešana nebija vienīgais energoefektivitātes projektā, kas ļāva ietaupīt jaudu. Bija nepieciešams paveikt ko kardinālu, lai ietaupītu jaudu. Rezultātā tika panākts elektrības ietaupījums, līdz ar to investīcijas pašam Rimi kā attīstītājam atmaksājās. Tomēr jāsaka, ka LED apgaismojumu Rimi veikalos sadarbībā ar Moduls interjers projektu nodaļu sāka ieviest jau 2014. gadā. Taču pilnībā neviens veikals tikai uz LED apgaismojumu vēl līdz šim nebija pārgājis, jo LED tehnoloģijas tam vēl nebija gatavas. Lai gan minētās tehnoloģijas attīstās ļoti strauji, sākotnēji simtprocentīgas pārliecības nebija. Jo tehnoloģija ir jāpārbauda, pirms varam to pielietot klienta vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Lai atvērtu Carl Zeiss pirmo optikas salonu Rīgā, investēti 300 000 eiro

Lelde Petrāne, 24.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Optikas nozares zīmols Carl Zeiss ir nolēmis ienākt Latvijas tirgū, atverot savu pirmo optikas salonu Baltijas valstīs Rīgā.

Kā Carl Zeiss sadarbības partneris Latvijā izvēlēts ģimenes uzņēmums OpticGuru, kas veikala atvēršanā ir veicis investīcijas aptuveni 300 000 eiro apmērā. Lielākā daļa no līdzekļiem ieguldīta redzes aparatūras iegādē, biznesa portālam db.lv pastāstīja uzņēmuma pārstāvis Mārtiņš Kossovičs.

Jaunatklātajā Zeiss Vision Center Rīgā tiks piedāvāti redzes servisa pakalpojumi un tiek solīts demonstrēt pasaules aktualitātes briļļu modes industrijā. Zeiss Vision Center tiks atklāts 25.maijā, t/c Spice.

«Mūsu uzņēmuma grupa uzsāka sadarbību ar Zeiss kompāniju jau pirms vairākiem gadiem, kad kļuvām par ekskluzīvajiem partneriem, piedāvājot savos optikas uzņēmumos Latvijā Zeiss ražotās briļļu lēcas. Gan Optikas studija Lonija, gan Optikas saloni Metropole, gan Outlet Optika jau 4 gadus piedāvā saviem klientiem Zeiss briļļu lēcas. Pēc veiksmīgās sākotnējās sadarbības, Zeiss vadības pārstāvji piedāvāja mūsu uzņēmumam būt pirmajiem Ziemeļvalstu reģionā, lai atklātu Rīgā pirmo Zeiss specializēto veikalu. Mūsu «jā» vārds bija ātrs, jo šāds piedāvājums ir ļoti ekskluzīvs un pagodinošs. Zeiss vārds optikas pasaulē ir ļoti zināms. Turklāt pirmskara Latvijā, Rīgā atradās arī viena no Zeiss rūpnīcām. Mums ir iespēja atgriezt Zeiss uzņēmumu Latvijā pēc tikpat kā 100 gadus ieilgušās pauzes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Zinātniskās bibliotēkas Retumu lasītavā, Paula Valdena ielā 5 12. februārī plkst. 15 tiks atklāta izstāde "No baroka līdz...", kas veltīta arhitektūras izglītības 150 gadu jubilejai.

Izstādē varēs iepazīt ne tikai eksponātus, kas saistīti ar arhitektūras izglītības, RTU Arhitektūras fakultātes, tās mācībspēku darbību, bet arī dažādus retus materiālus, kas atklāj Latvijas un Rīgas arhitektūras pašreizējos un jau zudušos vaibstus. Izstādi papildina miniatūro ēku meistara Alfrēda Straumes mājiņu maketi.

Nozīmīga izstādes sadaļa veltīta materiāliem par Rīgas Politehniskās augstskolas (tagad - RTU) Arhitektūras nodaļas dekāniem, mācībspēkiem un absolventiem. Apmeklētāji varēs iepazīties ne tikai ar arhitektu darbiem un publikācijām, bet arī ar rakstiem par viņiem. Tāpat izstādē aplūkojamas grāmatas par arhitektūras vēsturi un stiliem, par projektēšanu, zīmēšanu un citiem ar nozari saistītiem jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kontaktlēcu lietošana nozīmē kustību brīvību, komfortu un nemainīgi skaidru redzi visas dienas garumā. Taču, ko vēl ir svarīgi par tām zināt un kādas ir to galvenās priekšrocības? Uzzini raksta turpinājumā!

Vispirms – vizīte pie optometrista

Ja esi izlēmis par labu kontaktlēcām, pirmkārt, būs nepieciešama optometrista konsultācija. Šis pakalpojums ir pieejams visos METROPOLE optikas salonos Latvijā. Speciālists veiks redzes pārbaudi, kā arī Tev būs iespēja pielaikot kontaktlēcas, lai pārliecinātos par to saderību ar Tavām acīm. Tāpat vizītes laikā tiks izstāstīts viss par kontaktlēcu pareizu kopšanu un uzglabāšanu, kā arī optometrists iemācīs tās pareizi ielikt un izņemt no acīm. Noslēgumā Tev tiks izrakstīta kontaktlēcu recepte.

Kontatklēcu priekšorcības

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā atklāts optikas salons Metropole, kas, kā norāda īpašnieki, pārstāv Latvijā lielāko reģionālo optikas salonu tīklu. Paplašinot savu darbību, uzņēmums ir atklājis divdesmit pirmo visā Latvijā, bet pirmo tirdzniecības vietu Rīgā.

Optikas salonu Metropole vadītājs Jānis Kossovičs norādīja: «Šis gads mūsu optikas tīklam ir īpaši nozīmīgs- apritēs tieši 10 gadi kopš atklāts pats pirmais veikals. Runājot par Rīgu, varētu šķist, ka šeit optikas saloni ir pietiekamā «slānī», tomēr uzskatu - iedzīvotāji un pilsētas viesi ir pelnījuši plašākas izvēles iespējas gan optikas preču sortimentā, gan piedāvājuma cenu amplitūdā.»

Jaunais optikas salons atrodas Marijas ielā un, kā apgalvo uzņēmums, ir viens no plašākajiem optikas veikaliem Rīgā.

Ieguldītās investīcijas salona izveidē lēšamas ap 40 000 latu, tostarp redzes pārbaudes aparatūras iegādei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nokia viedtālrunis ar 41 megapikseļa kameru Latvijā maksā 500 latus

Gunta Kursiša, 30.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mobilo sakaru operatoru veikalos kopš trešdienas ir pieejami jaunākie viedtelefoni Nokia Lumia ar Windows Phone 8 operātājsistēmu – Nokia Lumia 1020, Nokia Lumia 925 un Nokia Lumia 625, informē uzņēmuma pārstāvji.

Nokia Lumia 1020, kura mazumtirdzniecības cena Latvijā noteikta 500 latu apmērā, ir aprīkots ar 41 megapikseļu kameru, un tās sensorā izmantota Zeiss optika, Xenon un LED zibspuldzes, informē uzņēmuma pārstāvji. Viedtālrunim ir 4,5 collu Clear Black Amoled displejs, un skārienjutīguma funkcija darbojas arī, piemēram, ar cimdiem rokās. Nokia Lumia 1020 pieejams trīs krāsās – baltā, dzeltenā un melnā. Db.lv jau rakstīja, ka šo viedtelefonu kompānija prezentēja šā gada jūlija sākumā.

Otrs viedālrunis ir Nokia Lumia 925 – Lumia 920 «sekotājs». Ierīcei ir 4,5 collu Clear Black Amoled displejs un metāla

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA OC VISION grupas uzņēmumu apgrozījums šī gada pirmajā pusē, sasniedza 10,26 milj. eiro, teikts paziņojumā medijiem.

Latvijā vadošās optikas preču un pakalpojumu uzņēmumu grupas apgrozījums pret pagājušā gada attiecīgo periodu pieaudzis par 1,5 miljoniem eiro jeb 17%. Tāpat par 16% ir audzis arī mazumtirdzniecības apgrozījums (Latvijas tirgū 14%, Lietuvas tirgū 22%). Kopējais izgatavoto briļļu skaits OC Vision grupas uzņēmumos audzis par 6%. Pieaugums galvenokārt ir saistīts ar veikalu tīklu paplašināšanos un jaunu klientu piesaisti esošajos veikalos.

Saistībā ar redzes veselību, optikas nozarē iezīmējas divas augošas iedzīvotāju grupas. Demogrāfiskās novecošanās rezultātā palielinās cilvēku skaits, kam ir vajadzīgas lasāmās brilles, kas ir ikdienišķs redzes korekcijas līdzeklis pēc 45 gadu vecuma un no kura izvairīties ir diezgan sarežģīti. Statistika liecina, ka cilvēku vecums, kurā parādās vajadzība pēc pirmajām lasāmajām brillēm pēdējo 20 gadu laikā samazinājies par aptuveni 5 gadiem, līdz ar ko mūsdienās ar redzes problēmām saskaras jau no 40 gadu vecuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tehnoloģiju kompānija SIA "Inbank Latvia" 2019. gadā sasniegusi augstākos finanšu rādītājus kopš uzņēmuma dibināšanas – pārdošanas apjomi pērn sasniedza 53 miljonus eiro, salīdzinot ar 42,3 miljoniem eiro 2018. gadā.

"Pērn "Inbank" divkāršoja savu tehnoloģiju un biznesa attīstības komandu, bet jau tagad redzam, ka ir vēl vairāk iespēju augt. Jaunajiem talantiem un asajiem prātiem, kuri vēlētos piedalīties inovatīvas bankas veidošanā, būtu jāmeklē darbs "Inbank"," aicina "Inbank Latvia" valdes priekšsēdētājs Ģirts Lediņš.

Gada laikā fintech uzņēmums ir sācis sadarbību ar "1a.lv", "K-Senukai", "Studio Moderna (Top Shop)", "Bite" un "OC Vision" ("Vision Express", "Optio", "Pasaules optika", "Vizionette") palīdzot sadarbības partneriem palielināt pārdošanas apjomus un nodrošinot vienkāršu un ātru preču nomaksas pakalpojumu to klientiem.

"Mūsu mērķis šogad ir turpināt pēdējos divos gados sasniegto izaugsmi, ar finanšu risinājumu izstrādi piesaistot arvien jaunus partnerus. Arī Latvijā jaunatvērtie Sotka un Asko mēbeļu interneta veikali ir mūsu partneri," norāda Ģ. Lediņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Metropoleoptika.lv / Metropole

Sasniedzot 40 gadu slieksni, redzes problēmas vairs nav retums, turklāt redzi bieži vien vajag koriģēt gan tālumā, gan tuvumā. Šādā gadījumā ierasts risinājums ir vairākas brilles, vienas no tām izmantojot lasīšanai, citas – lai labi redzētu tālumā, un dažkārt vajadzīgs arī trešais briļļu modelis darbam pie datora. Nemitīga briļļu nomaiņa var būt visai nogurdinoša, tāpēc ir vērts iepazīt alternatīvu – progresīvās jeb multifokālās brilles, par kurām pastāstīsim raksta turpinājumā!

Kas ir progresīvās brilles?

Atšķirībā no brillēm, kurām lēcas viscaur ir ar vienādām dioptrijām jeb lēcu stiprumu, progresīvajām brillēm optiskais stiprums pakāpeniski mainās, tādējādi sniedzot iespēju izmantot vienas brilles, lai nodrošinātu optimālu redzamību ikvienā attālumā. Proti, briļļu augšējā daļa ļauj skaidri saskatīt tālumā esošus objektus, bet, acis nedaudz nolaižot, ass attēls būs vidējā zonā. Savukārt lēcas apakšējā daļa ļaus strādāt tuvumā un lasīt.

Komentāri

Pievienot komentāru