Katrs piektais Zviedrijas uzņēmējs apsver iespēju maksāt kukuļus, lai iegūtu priekšrocības uzņēmējdarbībā un saglabātu klientus, liecina auditorfirmas Ernst & Young Eiropas krāpšanas pārskats, raksta The Local. Savukārt katrs ceturtais Zviedrijas uzņēmējs norāda, ka korupcija valstī ir plaši izplatīta.
«Ir plaši pieņemts uzskats, ka mēs Zviedrijā neesam tik ļoti korumpēti kā citas valstis, bet tas, ka ir aptuveni 20% tādu, kas apsver maksāt kukuļus, norāda, ka tā ir kultūras problēma,» skaidro Ernst & Young pārstāvis Eriks Skoglunds (Erik Skoglund).
Jau iepriekš rakstīts, ka 21% no darbiniekiem Igaunijā, Latvijā un Lietuvā piedāvātu kukuli vai dāvanas, ja tādā veidā varētu iegūt sev priekšrocības konkurencē, secināts Ernst & Young pētījumā.
Kopumā vairāk nekā trešdaļa darbinieku Eiropā rīkotos tāpat.
Eiropas krāpšanas pārskatā piedalījās 2,3 tūkstoši respondenti 25 Eiropas valstīs. Neētiska rīcība ir bieži izplatīta uzņēmējdarbības kultūrā visā Eiropā, secinājusi auditorfirma.