Pasaulē

«Sapņu laineri» atkal vajā jaunas problēmas

Jānis Rancāns, 24.02.2012

Jaunākais izdevums

ASV kompānijai Boeing vajadzēs veltīt 10 līdz 14 dienas katrai Boeing 787 Dreamliner lidmašīnai, lai salabotu nesen atklātās problēmas lidmašīnu fizelāžā, ziņo BBC.

Iepriekš Boeing pavēstīja, ka atklājusi atslāņošanos no kompozītmateriāliem veidotajā fizelāžā, taču tas esot «viegli remontējams». Kompānija uzsvēra, ka lidmašīnu drošība netiek apdraudēta.

«Sapņu lainera» fizelāža ir veidota, izmantojot oglekļa kompozītmateriālus un polimēra sveķus. Tas darīts, lai padarītu lidaparātu vieglāku un tas patērētu mazāk degvielas. Tomēr lidojumu pārslodžu laikā fizelāžā izmantotie materiāli sākot atdalīties.

Db.lv jau vēstīja, ka kompānijas Boeing jaunākais lolojums Dreamliner aizvadītā gada 26. oktobrī veica pirmo komerciālo lidojumu. Japānas aviokompānija All Nippon Airways pirmo Dreamliner lidaparātu saņēma septembrī, tomēr tas notika pēc trīs gadus ilgas kavēšanās, jo lidaparāta izstrādi vajāja dažādas problēmas.

Boeing Dreamliner programmu uzsāka 2004. gada aprīlī. Pirmās lidmašīnas piegāde tika paredzēta 2008. gadā, taču pēc tam uzņēmumam vairākas reizes nācās pagarināt termiņu.

Dreamliner programma kompānijai Boieng izmaksājusi miljardiem dolāru un vairākas aviokompānijas atteikušās no saviem pasūtījumiem. Tā, piemēram, Qatar Airways vadītājs Dreamliner nosauca par izgāšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Izbeigts Sapņu fabrikas tiesiskās aizsardzības process

LETA, 02.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesā jūlija beigās ir izbeigusi izklaides un kultūras centra "Sapņu fabrika" tiesiskās aizsardzības procesu, liecina ieraksts Maksātnespējas reģistrā.

Kā skaidro Sapņu fabrikas pārstāve Kristīne Neimane, tiesiskās aizsardzības plāna saskaņošanas termiņš bija beidzies un plāns netika saskaņots.

Tagad zvērināts tiesu izpildītājs Rolands Veinbergs 9.septembrī ir paredzējis pirmajā izsolē pārdot Sapņu fabrikai piederošo nekustamo īpašumu Lāčplēša ielā 101, Rīgā. Pirmās izsoles sākumcena ir 721 000 latu.

Kā norādīja Neimane, izsole tika nozīmēta, līdz ko tiesa izbeidza tiesiskās aizsardzības procesu. Tomēr viņa papildināja, ka Sapņu fabrikas īpašnieki par piedziņas atjaunošanu patlaban kontaktējas ar Rīgas domi, kuras interesēs piedziņa tiek veikta. Esot cerība piedziņu izbeigt, jo patlaban uzņēmumam notiek investīciju piesaiste.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien izsolē ir pārdots nekustamais īpašums, kurā atrodas izklaides komplekss Sapņu fabrika, informēja tiesu izpildītāja Andra Spores birojā. Savukārt Sapņu fabrika izsoles likumību un rezultātus jau tuvākajā laikā apstrīdēs civilprocesa kārtībā.

Nosolīto cenu tiesu izpildītāji neatklāj, kā arī neatklāj, kas īpašumu ir iegādājies. Mēneša laikā izsoles uzvarētājam ir jānorēķinās par iegādāto objektu.

Sapņu fabrikas līdzīpašnieks Dainis Vītols acīja, ka izsolē piedalījās tikai viens solītājs - SIA Hipotēku bankas nekustamā īpašuma aģentūra un Sapņu fabrika tika nosolīta par 600 500 latiem.

D. Vītols sacīja, ka jau tuvākajā laikā Sapņu fabrika civilprocesa kārtībā apstrīdēs notikušās izsoles likumību un rezultātus.

«Mūsuprāt, izsole ir nelikumīga vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, izsoles cena ir mākslīgi pazemināta, jo īpašumam bija divi vērtējumi. Viens, ko pasūtīja Rīgas domes nozīmēts tiesu izpildītājs, īpašuma vērtību noteica 824 000 latu apmērā. Otrs vērtējums, ko mūsu kreditora Latvijas Hipotēku un zemes bankas uzdevumā pasūtīja Spore, vērtību noteica 570 500 latu apmērā,» norādīja D. Vītols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Ierosina Sapņu fabrikas maksātnespējas procesa lietu

LETA, 14.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesā ierosināta SIA Sapņu fabrika maksātnespējas procesa lieta, liecina informācija Maksātnespējas administrācijas mājaslapā.

Kā aģentūru LETA informēja tiesā, lieta ir ierosināta 11.jūlijā, savukārt sēde, kurā vērtēs uzņēmuma maksātnespēju, nozīmēta uz 24.jūliju. Ar pieteikumu tiesā vērsās Valsts ieņēmumu dienests.

Pagaidām maksātnespējas procesa administratora kandidāts ir Uldis Bērziņš.

Jau ziņots, ka Latgales priekšpilsētas tiesa pērn izbeidza Sapņu fabrikas tiesiskās aizsardzības procesu. Kā aģentūrai LETA toreiz paskaidroja Sapņu fabrikas pārstāve Kristīne Neimane, tiesiskās aizsardzības plāna saskaņošanas termiņš bija beidzies un plāns netika saskaņots.

Savukārt Rīgas apgabaltiesa pērn novembrī pilnībā noraidīja Sapņu fabrikas prasību pret Finanšu ministriju (FM) un VAS Valsts nekustamie īpašumi par nomas līgumu, ar kuru uzņēmumam iznomāts zemesgabals Rīgā, Lāčplēša ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Privātmājas būvniecība «uz papīra» izskatās lieliska ideja, taču realitātē sagādā ne mazums raižu

Žanete Hāka, 13.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātmājas būvniecība «uz papīra» vienmēr izskatās lieliska ideja, taču realitātē mājas uzcelšana sagādā ne mazums raižu un problēmu. Nepārdomāti lēmumi, pieredzes trūkums un neiedziļināšanās procesa niansēs vēlāk var nesakrist ar gaidīto par sapņu mājas uzbūvēšanu un tās nodošanu ekspluatācijā. Tie ir tikai daži no riskiem, ar ko var saskarties ikviens, kas nolēmis sev uzbūvēt māju, stāsta Arco Real Estate valdes loceklis Aigars Šmits.

«Privātmājas būvniecības iecere visbiežāk sākas ar apbūves zemes meklēšanu konkrētā vietā. Kad prasībām atbilstošs zemes gabals atrasts, cilvēks izvērtē savu maksātspēju un secina, ka konkrētas zemes iegādei un sapņu mājas būvniecībai nepieciešams aizdevums bankā,» klasisku situāciju privātmāju būvniecības jomā raksturo Aigars Šmits.

Ja potenciālais hipotēkas ņēmējs atbilst kreditēšanas nosacījumiem un viņa ienākumu līmenis ir pietiekams, lai uzņemtos saistības, viņam mutiski tiek apstiprināta iespēja saņemt aizdevumu. Bet, lai to noformētu, klientam vispirms jāiegādājas zeme, uz kuras plānota dzīvojamās mājas celtniecība. Atsevišķos gadījumos banka zemes iegādei var piešķirt aizdevumu 50 % apmērā, taču tas pārsvarā notiek gadījumos, kad klients zemi pērk vietā, kur ir attīstīta infrastruktūra. Banka pirms aizdevuma piešķiršanas var noteikt mājas pamatu iebetonēšanu vai pat ēkas karkasa uzbūvēšanu un jumta seguma ieklāšanu. Šādas darbības kredītiestāde kvalificē kā pašfinansējumu. Pēc zemes iegādes ar arhitekta palīdzību jāsagatavo mājas projekts. Ņemot vērā, ka cilvēks būvē savu sapņu māju un pilnībā uzticas arhitektam, bieži vien mākslinieka idejas var apburt klienta prātu, kā rezultātā sapņu mājas skicēs tiek iekļauti sarežģīti būvniecības mezgli un neadekvāti liela platība. Būvējot savu sapņu māju, cilvēks biezi vien izvēlas dārgus būvniecības un apdares materiālus, kas ir viena no izplatītākajām problēmām un kas ievērojami kāpina būvniecības izmaksas. Pirms atkārtotas došanās uz banku tāpat jāsagatavo arī pilna būvniecības tāme mājas celtniecības pabeigšanai. Esošajos apstākļos kvalitatīvas mājas celtniecības izmaksas sasniedz 1000 – 1100 eiro par kvadrātmetru, norāda Arco Real Estate eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Sapņu fabriku iegādājusies valstij piederošās Hipotēku bankas nekustamā īpašuma aģentūra

Žanete Hāka, 30.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsolē trešdien pārdots izklaides un kultūras centrs Sapņu fabrika, informēja tās līdzīpašnieks Dainis Vītols.

Īpašumu iegādājusies SIA Hipotēku bankas nekustamā īpašuma aģentūra. Nekustamā īpašuma novērtējums ir 717 tūkstoši latu. Zemesgabala kopējā platība ir 5064 kvadrātmetri, un uz tā atrodas četras ēkas.

D. Vītols gan pauda neizpratni, kādēļ valstij piederošā kompānija piedalījusies izsolē, ja Sapņu fabrikas īpašnieki ir piedāvājuši savu risinājumu, kā atgūt naudu, iznomājot telpas muzejam, tomēr juridiski šķēršķi nepieļāva šādu iespēju.

D. Vītols norāda, ka izsoles rezultāti visdrīzāk tiks apstrīdēti. Uzņēmums jau ir iesniedzis sūdzību Ģenerālprokuratūrā par nelikumīgu rīcību, savukārt policijā izmeklē divus kriminālprocesus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc mēneša, 17.jūlijā, plānota nekustamā īpašuma, kurā atrodas izklaides komplekss "Sapņu fabrika", izsole.

Kā liecina paziņojums oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izsolē tiek piedāvāts objekts, kurā ietilpst 5064 kvadrātmetrus liels zemesgabals Lāčplēša ielā 101, kā arī četras ēkas. Izsoli rīko tiesu izpildītājs Andris Spore un sākumcena noteikta 570 500 latu apmērā, raksta laikraksts Bizness&Baltija.

Izsolē iegūtos līdzekļus plānots novirzīt Latvijas Hipotēku un zemes bankā izsniegtā kredīta dzēšanai.

Sapņu fabrikas līdzīpašnieks Dainis Vītols sarunā ar laikrakstu atzinis, ka vēl plānotas sarunas ar banku: «Ceram atrast kaut kādu risinājumu.»

Uzņēmējs skaidro, ka problēmas ar parādu atgriešanu saistītas ar vairākiem faktoriem, tostarp servitūtu, kas liedz Sapņu fabrikai izmantot 300 kvadrātmetrus kompleksa teritorijā. «Mums jau desmit gadus ir tiesvedība ar "Valsts nekustamajiem īpašumiem". Servitūts ir būtiski ierobežojis mūsu iespējas īstenot uzņēmējdarbību,» apgalvo Vītols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Jānis Zuzāns atklāj plānus pēc Sapņu fabrikas iegādes

Kristīne Stepiņa, 16.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērkot Latvijas mākslinieku darbus, stāvus bagāts neviens nav kļuvis. Ja kāds savus brīvos līdzekļus vēlas ieguldīt mākslas darbos, ir jāpievēršas starptautiskajiem ūdeņiem

Tā sarunā DB atzīst Latvijas azartspēļu biznesa smagsvars, fonda Mākslai vajag telpu valdes priekšsēdētājs un mākslas mecenāts Jānis Zuzāns, kurš tikko kā ir iegādājies Sapņu fabriku. Tuvākajos pāris gados šo ēku plānots pārveidot par laikmetīgās mākslas centru, kura kodolu veidos paša uzņēmēja ģimenes mākslas darbu kolekcija.

Fragments no intervijas:

Kā sākās jūsu apsēstība ar mākslas darbu kolekcionēšanu?

Tas sakņojas manā ģimenē. Manam tētim bija mākslas darbu kolekcija. Pirmo darbu ar mērķi veidot pašiem savu kolekciju mēs ar sievu Dinu iegādājāmies pagājušā gadsimta 90. gadu beigās. Rīgas komercbankā bija Induļa Zariņa izstāde, mēs nopirkām viņa darbu Mākslinieka darbnīcā un mērķtiecīgi sākām veidot savu kolekciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Balkons, lodžija vai terase – tos kā neatņemamu sastāvdaļu savam sapņu mājoklim ir norādījusi lielākā daļa aptaujāto Latvijas iedzīvotāju neatkarīgi no dzīvesvietas. Taču tālāk DNB bankas veiktajā aptaujā iezīmējas nianses – Vidzemes un Zemgales iedzīvotājiem pie sapņu mājokļa būtisks ir dārzs, bet Latgalē un Kurzemē augstu tiek vērtēts mājoklis ar garāžu.

Kā vēlama sapņu mājokļa komponente tiek minēts arī ūdenstilpnes un meža vai parka tuvums.

Jautājot, kāda tipa mājoklī gribētu dzīvot, Zemgalē, Latgalē un Kurzemē pirmās divas izvēles ir privātmāja un dzīvoklis. Savukārt Vidzemē – privātmāja un viensēta.

Neatkarīgi no mājas tipa visos reģionos vairums cilvēku gribētu dzīvot divstāvu mājoklī. Visdedzīgākie divstāvu mājokļa piekritēji mīt Kurzemē, bet vienstāvu mājoklim visvairāk – katrs ceturtais – priekšroku dotu Zemgalē.

Visos reģionos aptaujātie Latvijas iedzīvotāji savam sapņu mājoklim visbiežāk vēlētos telpas 101 līdz 150 m2 platībā. Katrs piektais Latgales iedzīvotājs vēlētos vēl plašāku mājokli – 151 līdz 200 m2. Citos reģionos mājoklī ar šādu platību gribētu dzīvot aptuveni katrs ceturtais aptaujātais iedzīvotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidmašīnu konkurence pieaug

Dienas Bizness, 29.10.2015

Ķīnas prezidents Sji Dziņpins vizītes laikā ASV viesojās aviobūves giganta Boeing ražotnē

Foto: REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviobūves korporācijas regulāri publicē prognozes par pasažieru lidmašīnu un pārvadājumu tirgiem nākamajiem 20 gadiem, un līdz ar to aviobūve ir viena no nedaudzajām industrijām, kura izsaka prognozes tik ilgam laika posmam. Prognozes gan neaptver konkrētus lidmašīnu modeļus, bet tikai to kategorijas, turklāt pētījumu autori nespēj paredzēt tādus notikumus kā, piemēram, 2007. gadā sākusies globālā finanšu krīze, tomēr kopējās tendences un tirgu apjomus tās iezīmē samērā precīzi, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

Atbilstoši pēdējai Boeing prognozei līdz 2033. gadam pasaulē tiks saražots 36 770 maģistrālo aviolaineru, bet to globālais parks palielināsies no 20 910 šīs klases lidmašīnām 2013. gadā līdz 42 180 laineriem 2033. gadā. Kopējā saražoto lidmašīnu vērtība būs 5,2 triljoni ASV dolāru (4,7 triljoni eiro), kas ir gandrīz trešā daļa ASV šābrīža iekšzemes kopprodukta.

Prognozē arī teikts, ka 25 680 lidmašīnām (gandrīz 70%) būs šaurfizelāžas laineri (t. i., Boeing 737, A320, MS-21 un C919), kuru vērtība līdzināsies 48% visu jauno lidmašīnu vērtības. Reģionālo lidmašīnu šajā laika posmā tiks saražots 2490 vienību apjomā, un to daļa kopējā tirgū naudas izteiksmē būs zem 2% jeb aptuveni 100 miljardiem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas politisko partiju sakarā jautājums ir tikai par to, kura partija ir ļoti vāja, kura – ļoti, ļoti vāja, bet kura – ļoti, ļoti, ļoti vāja. Tā par politisko vidi intervijā Dienas Biznesam izsakās sociologs Arnis Kaktiņš. « Visas partijas cieš no liela cilvēkresursu trūkuma, no spilgtu, pārliecinošu līderu trūkuma.»

Jautāts vai varētu būt tiesa kuluāros nereti dzirdamais, ka Rīgas mēra amatam partijas izvirzot vājus kandidātus, uzskatot, ka spēcīgākus nav vērts virzīt, jo tāpat esot skaidrs, ka pašreizējais pilsētas mērs saglabāšot amatu arī pēc vēlēšanām, A. Kaktiņš teic: « Jā, tāda tēze ur dzirdēta – kandidāti ir vāji un tādi viņi ir izvirzīti apzināti. Taču te varētu uzdot pretjautājumu – kuri tajās partijās varētu būt stiprāki kandidāti. Tā ir liela Latvijas politikas problēma – visas partijas cieš no liela cilvēkresursu trūkuma, no spilgtu, pārliecinošu līderu trūkuma. Jautājums ir tikai par to, kura partija ir ļoti vāja, kura – ļoti, ļoti vāja, bet kura – ļoti, ļoti, ļoti vāja. Redzot, kādi mēra amata kandidāti tiek izvirzīti, mēs varam redzēt, kas tad īsti katrai konkrētajai partijai vispār ir. Izvirzītie mēra amata kandidāti šobrīd izskatās vāji uz Nila Ušakova (SC) fona, bet ko tad, ja viņš pārdomātu un nolemtu ar politku vairs nenodarboties – SC ir septiņi, pieci vai vismaz vēl viens spēcīgs kandidāts, ko izvirzīt? Šobrīd SC ir vienkārši noveicies, bet īstenībā visām partijām ir ļoti lielas problēmas ar kadriem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mums ilgu laiku bija vāja valsts, kas klausa savus uzņēmējus, un tam diemžēl rezultāts bija tāds, ka notika valsts izzagšana ar visiem tiem oligarhu stāstiem. Tagad ir izveidojusies situācija, ka mums ir vāja valsts, kas uzņēmējos neklausās, šādu viedokli laikrakstam Diena paudis Reformu partijas Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Vjačeslavs Dombrovskis.

«Saeimā ir ļoti daudz deputātu, kuri uzskata, ka viņi uzvedas labākajās tiesiskuma tradīcijās, līdz ar to viss notiks pats par sevi. Viens tāds piemērs. Es nesen caur Saeimu virzīju grozījumus Būvniecības likumam, uzklausot uzņēmējus, un tie pavisam noteikti bija nozarei draudzīgi. Tad mēs saņēmām pārmetumus - lūk, kā es varu lobēt nozares intereses kādiem būvniekiem. Pat Šlesers un Kalvītis to neesot atļāvies,» laikrakstam sūdzējies V.Dombrovskis.

«Tad, piedodiet, ja ministru alga ir 1200 latu pēc nodokļu nomaksas, jūs vienkārši nevarat dabūt kvalitatīvus, kompetentus cilvēkus uz ministru amatiem. Tie cilvēki, kurus esat dabūjuši, varbūt nejaušības dēļ, piemēram, caur Rīkojumu nr. 2, saprot, ka ilgtermiņā tā dzīvot nevar, jo viņiem ir ģimenes, kredīti. Protams, kopēja vēlme ir nodrošināt labāko arī viņiem. Mums ir tas, ka esam vāja valsts, kuru esam pārmantojuši no iepriekšējiem gadiem - kad bija vāja valsts, bet tā klausījās uzņēmējos, un kaut kādos neformālos veidos politiķi par to nodrošināja sev atlīdzību. Tagad mēs esam vissliktākajā situācijā, iespējams, pasaulē. Mums ir vāja valsts, kurā uzskata, ka uzņēmējos nav jāklausās. Es baidos, ka tas var beigties diezgan slikti,» sacījis politiķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Visu sapņu apmierināšanai mēnesī iedzīvotājiem nepieciešami vidēji 3378 eiro

LETA, 07.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visu sapņu apmierināšanai mēnesī iedzīvotājiem nepieciešami vidēji 3378 eiro, liecina pētījumu aģentūras SKDS veiktās aptaujas dati.

Šogad jūlijā veiktajā aptaujā iedzīvotājiem tika lūgts vērtēt, cik viņiem vajadzētu pelnīt mēnesī, lai viņi varētu apmierināt visus savus sapņus. Šogad fiksētais rezultāts ir par 176 eiro zemāks nekā pērn, sasniedzot 3378 eiro.

Pagājušajā gadā, kad visu sapņu īstenošanai iedzīvotāji mēnesī vidēji vēlējās pelnīt 3554 eiro, tika sasniegts vēsturiski augstākais rādītājs. Pieticīgākās vēlmes viena mēneša ienākumiem iedzīvotāju vidū fiksētas 2000.gadā, kad visu sapņu piepildīšanai mēnesī bija nepieciešami vidēji 1164 eiro.

Turpmāk nepieciešamās summas apjoms kāpa, 2008.gadā sasniedzot 2434 eiro, tomēr līdz ar ekonomiskās krīzes iestāšanos sarukusi arī sapņu piepildīšanai vajadzīgā summa mēnesī, 2012.gadā sasniedzot 1930 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Rada gada plānotāju dārzniecēm

Ilze Žaime, 25.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dārzniecības foruma "Sapņu Dārzs" izveidotāja Linda Vorkule radījusi dārza dienasgrāmatu "Iestādi savus sapņus".

Dārza dienasgrāmatas tapšanā palīdzējuši "Sapņu Dārzs - dārznieku forums" grupas biedri, atļaujot publicēt attēlus no saviem dārziem, kā arī padaloties ar savām atziņām un ieteikumiem, veidojot dārza dienasgrāmatu personīgāku. Forumam ir vairāk nekā 35 tūkstoši dalībnieku un tieši iesūtīto foto attēlu apkopošana izrādījusies laikietilpīgākais plānotāja radīšanas posms, atklāj L.Vorkule.

Dienasgrāmatas "Iestādi savus sapņus" tapšana lielā mērā izdevusies, pateicoties paziņu atbalstam, pauž Linda Vorkule. "Maziem uzņēmējiem tieši tas visvairāk palīdz," viņa pauž. Pateicoties labai komunikācijai ar SIA "Jelgavas Tipogrāfiju" un kalendāru ražotāju SIA "BALTA eko", plānotāji tapuši vien četru nedēļu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz jautājumu, cik lieliem cilvēkam ienākumiem jābūt, lai varētu normāli dzīvot, vidējā iedzīvotāju nosauktā summa ir aptuveni 665 lati mēnesī, kas ir par 72 latiem vairāk nekā pagājušā gada jūlijā, liecina jaunākā DNB Latvijas barometra pētījuma dati. Tikmēr sapņu piepildījumam vidējam latvietim nepieciešami 1 472 lati mēnesī.

Tiesa gan, pētnieki norāda, ka vasarā iedzīvotāji šai ziņā ir nedaudz pieticīgāki, jo apkures sezonas problēmas nav aktuālas. Tostarp gandrīz puse jeb 47% aptaujāto norādījuši, ka viņiem pietiktu ar summu līdz 500 latiem, bet tikai nedaudz mazāk – 43% - saukuši naudas summas robežās no 501 līdz 1000 latiem. To, ka normālai dzīvei vajadzētu saņemt algu, kas lielāka par 1000 latiem, minējuši vien 9% aptaujāto.

Savukārt, norādot, cik lieli ienākumi respondentiem būtu nepieciešami, lai varētu īstenot visus savus sapņus, gandrīz puse jeb 49% aptaujāto minējuši summu līdz 1000 latiem mēnesī, 27% šim nolūkam būtu nepieciešami ienākumi 1001-2000 latu robežās, bet vairāk nekā 2000 latu sapņu piepildījumam nepieciešams 19% aptaujāto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespēja droši iegādāties mazlietotu vai jaunu auto no Vācijas, iemaksājot tikai 20%

Ja esat nobriedis mazlietota vai jauna auto iegādei, taču tā meklējumiem Latvijā nav laika un rezultātu, iespējams, esat viens no tiem, kam savus plānus nākas atlikt neatbilstošā piedāvājuma dēļ - ja ir modelis, nav vēlamās krāsas vai komplektācijas, vai visi papildinājumi jāgaida vairākus mēnešus. Saprotot, ka Latvijas auto tirgus piedāvājums Jūsu vēlmes neapmierina, varbūt esat apsvēris iespēju doties savam sapņu auto uz Vāciju vai citu Eiropas valsti pakaļ pats, taču, iespējams, labā nodoma īstenošanu kavē laika vai brīvu līdzekļu trūkums.

www.baltie.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtā daļa jeb 25% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem norādījuši, ka viņu sapņu profesija ir sava uzņēmuma vadītājs.

To atklāj pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu 900 sekundes aprīlī veiktais pētījums.

11% iedzīvotāju norādījuši kādu citu sapņu profesiju nekā minēts galerijā.

Galerijā augstāk iespējams aplūkot, kādas ir Latvijas iedzīvotāju sapņu profesijas!

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Autoinženieris Kristaps Dambis: Amerikāniskā Tesla noteikti nav mans sapņu auto

Uldis Andersons, 30.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tesla ir riktīgs amerikāņu auto - kaut kas liels, kaut kas ne līdz galam nostrādāts, vērsts uz kaut kādām ārišķībām - nu tāds riktīgs amerikānis. Mums Ogres servisā bijušas pāris Teslas, un esmu gan Latvijā, gan vairākās citās valstīs braucis ar to. No braukšanas viedokļa - super,» Dienas Bizness žurnālam Auto stāsta autoinženieris Kristaps Dambis.

«Tas ir sērijveida automobilis, kas sniedz visas tās sajūtas, ko var sniegt tikai un vienīgi elektriskais automobilis. Ja tas nebūtu ietērpts amerikāniskajā čaulā, tad tas varētu būt mans sapņu auto,» viņš saka.

«Tomēr amerikāniskā Tesla noteikti nav mans sapņu auto! Piedevām tas ir sarežģīts kompjūters, kuram dzīves laikā sāk rasties dažādas programmiskas problēmas,» atzīst autoinženieris. «Piemēram, tu aiztaisi ciet vienas durvis, otras tai pašā brīdī atveras. Un tamlīdzīgi. Ļoti bieži iznāk sastapties ar cilvēkiem, kas par elektriskajiem auto izsakās nicīgi - ka tie plīsīs un lūzīs, būs problēmas. Tad es vienmēr atbildu - kad tu brauc pa Rīgu, cik bieži redzēsi uzrakstu Autoserviss? Ar tiem ir pilna pilsēta. Un tas ir tāpēc, ka visi automobiļi ir jāapkopj. Visi. Tie plīst gan plānveidā, gan neplānoti. Visos laikos tā ir bijis, un tieši tas pats attiecas uz elektriskajiem. Atšķiras vien tas, ka problēmām ir jauna specifika. Tā ir sava laika iezīme. Automobilis jau pēc savas būtības ir remontējama un apkopjama tehniska vienība. Protams, ja kāds baigi grib, piekasīties jau var visam. Nu, ja tā gribas, tad piekasies tāpat dīzeļiem!»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules kruīza tūrisma industrija turpina atgūšanos pēc gandrīz divu gadu pandēmijas izraisītās dīkstāves, un tiek sagaidīts, ka šogad kruīza kuģu pasažieru skaits pasaulē pārsniegs 30 miljonus, līdz 2028. gadam pasaules kruīzu kuģu floti papildinot ar vēl 66 jauniem kruīza kuģiem, informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Arī Eiropā ceļojošo kruīza pasažieru skaits uzrāda augšupejošu tendenci un šogad plānots sasniegt jau 80% no 2019. gada rādītājiem. Vienlaikus industrijas ekspertu vidū šobrīd īpaša uzmanība tiek veltīta Ziemeļeiropai un Baltijas jūras reģionam, kas kara un no kruīza kartes izslēgtās Pēterburgas dēļ pašlaik atrodas sarežģītā situācijā. Kā zināms, tieši Pēterburga iepriekš bijusi viens no tūristu pieprasītākajiem un pirktākajiem Baltijas jūras kruīza maršrutu galamērķiem. Šosezon drošības apsvērumu, neskaidrības par ģeopolitisko notikumu attīstību un pieprasījuma krituma dēļ vairākas, īpaši ASV tirgū strādājošās kruīza līnijas, ir izvēlējušās pārplānot savus maršrutus, uz laiku pārtraucot kruīzu maršrutus Baltijas jūrā, īpaši tās Austrumu krasta ostās, tādējādi tajā ir sagaidāms kruīza vizīšu skaita samazinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leģendārais Latvijas futbolists un treneris Aleksandrs Starkovs, būdams Liepājas futbola kluba galvenā trenera amatā vien dažus mēnešus, pāragri sapņu pilis neceļ. Tomēr liek pamatu cīņām par panākumiem gan Latvijas čempionāta virslīgā, gan Eiropas kausos un uzskata, ka nekas nav neiespējams

Sports vienmēr saistīts ar uzvarām un zaudējumiem. To neskaitāmas reizes piedzīvojis arī leģendārais Latvijas futbola treneris, kurš ne vien ilgo darba gadu laikā 13 reižu izcīnījis Latvijas čempiona titulu, bet arī nacionālo valstsvienību vadīja vēsturiskajā 2004. gada Eiropas čempionātā un tā atlasē. Tai pašā laikā A. Starkovs piedzīvojis arī skaudrus mirkļus, piemēram, kad pērn Latvijas Futbola federācijas valde nolēma viņu atbrīvot no Latvijas valstsvienības galvenā trenera amata. Taču A. Starkovs māca, ka pēc neveiksmes nedrīkst ieslīgt izmisumā, un tagad ar pilnu atdevi cenšas attaisnot uz viņu liktās cerības jaunajā – Liepājas futbola kluba galvenā trenera – ampluā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Bez precīzi definētiem mērķiem panākumus sasniegt grūti

Guntars Gūte, Diena, 23.11.2022

Neils Kalniņš: “Kā valsts esam mazi kad tirgus izmērā, gan dažādās citās kategorijās, bet vienlaikus – maziņš tas nenozīmē, ka tas ir slikti, un Latvija, manuprāt, ir izcila gan tajos uzņēmumos, kas šeit darbojas tieši tehnoloģiju laukā.”

Foto: Aivars Liepiņš, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mums jāmāk dzīvot tehnoloģiju laikmetā, izmantot to iespējas valsts un sabiedrības labklājības paaugstināšanai, uzsver foruma 5G Techritory programmu direktors Neils Kalniņš.

Tehnoloģiju attīstība šobrīd notiek ļoti straujā tempā, dažādi jauni risinājumi tiek prezentēti teju ik nedēļu. Šķiet, savā ziņā to visu sekmē arī 5G sniegtās iespējas. Arī Latvijā tiek radītas dažādas jaunas lietas, kas arī sekmīgi tiek ieviestas mūsu ikdienā. Kādi mēs izskatāmies uz pasaules fona tehnoloģiju attīstības jomā?

Kā valsts esam mazi kad tirgus izmērā, gan dažādās citās kategorijās, bet vienlaikus – maziņš tas nenozīmē, ka tas ir slikti, un Latvija, manuprāt, ir izcila gan tajos uzņēmumos, kas šeit darbojas tieši tehnoloģiju laukā, gan arī caur šo savu mazumu mēs iegūstam ļoti lielu spēju būt elastīgiem, tādējādi daudz ātrāk spējam reaģēt uz dažādām pārmaiņām un globāliem un lokāliem izaicinājumiem. Protams, te jānovelk zināmu robežu starp tehnoloģiju pasauli un ikdienas dzīvi, jo vienmēr varam skatīties pagātnē – uz nesakārtoto izglītības sistēmu vai ne tik viediem pieņemtajiem lēmumiem saistībā ar Covid-19 apkarošanu vai enerģētikas nozari, kuru negatīvās sekas mēs šobrīd izjūtam – tie ir jautājumi, kurus vienmēr var kāds uzsvērt, norādot, ka nemaz tik sekmīgi mēs neesam un esam pēdējās vietās Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Prognoze: Latvijas ekonomikas impulss pēc vairākiem stabiliem izaugsmes gadiem nedaudz vājināsies

Žanete Hāka, 02.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pakāpeniska ekonomikas atveseļošanās lielākajā daļā Austrumeiropas un Centrāleiropas valstu turpinās, lai gan izaugsmes perspektīvas Krievijā un Ukrainā ir pasliktinājušās, ņemot vērā abu valstu attiecību saasināšanos, secināts SEB jaunākajā Austrumeiropas ekonomikas apskatā.

Tiešā savstarpējā tirdzniecība starp atsevišķām valstīm ar konfliktā iesaistītajām pusēm, izņemot Baltijas valstis, ir salīdzinoši neliela. Tālāka ekonomikas augšupeja Vācijā un citviet Rietumeiropā daļēji kompensēs zaudēto eksportu vājā Krievijas pieprasījuma dēļ. Tāpat ir labi priekšnosacījumi privātā patēriņa kāpumam.

Tomēr SEB banka pazeminājusi Austrumeiropas 2014.-2015.gada ekonomikas izaugsmes prognozes, jo atsevišķās valstīs ģeopolitiskās nestabilitātes ietekmē ir pieauguši īstermiņa riski.

Jāņem vērā, kā SEB prognozes balstās uz pieņēmumu, ka Krievijas un Ukrainas konflikts neizvērsīsies par savstarpēju militāru konfliktu, kā arī netiks ieviestas liela mēroga tirdzniecības sankcijas un nenotiks būtiski Krievijas energoresursu piegāžu traucējumi Eiropai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Par aizejošā gada norisēm nekustamā īpašuma tirgū ir nopelnītas gan dāvanas, gan arī žagari

"Latio", 27.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gads tuvojas izskaņai, un šajā laikā parasti atskatāmies uz paveikto, sasniegto, un iezīmējam jaunā gada aprises. Nekustamo īpašumu uzņēmums "Latio" apkopojis būtiskākās šā gada norises Latvijas nekustamā īpašuma tirgū un ielūkojies, kas sagaidāms nākamgad. Lai palīdzētu Ziemassvētku vecītim sarūpēt dāvanas, "Latio" nāca talkā un dāvanu maisam pievienoja savu artavu, jo par aizejošā gada norisēm ir nopelnītas gan dāvanas, gan arī žagari.

2019. gadā bijuši īpaši atzīmējami notikumi gan nekustamā īpašuma (NĪ) nozarē, gan arī politikā, kas to veido.

Šis gads atnesa ierobežojumus darījumos ar skaidru naudu. Kopš 2019. gada 1. maija nodokļu maksātāji, tajā skaitā – fiziskas personas, kuras neveic saimniecisko darbību, vairs nedrīkstēja veikt atsavināšanas darījumus ar nekustamo īpašumu skaidrā naudā neatkarīgi no darījuma summas. Likuma "Par nodokļiem un nodevām" pārejas noteikumi paredz, ka uz tādiem nekustamo īpašumu atsavināšanas darījumiem, kuri noslēgti pirms 2019. gada 1. maija un kuru darbība turpinās pēc šā datuma, un kuru pilnīga vai daļēja izpilde paredzēta skaidras naudas norēķinu veidā, aizliegums norēķināties skaidrā naudā būs spēkā no 2020. gada 1. janvāra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas prezidenta meitas Marijas Putinas uzturēšanās Nīderlandē «nav saprātīga», vietējai raidstacijai Radio 1 sacījis Nīderlandes pilsētas Foršhoutenas mērs.

Komentārs izteikts pēc tam, kad no Amsterdamas uz Kualalumpūru lidojošo laineri acīmredzot ar Krievijas piegādāto bruņojumu notrieca Austrumukrainas separātisti. No 298 bojā gājušajiem pasažieriem 193 ir holandieši. Vēlāk sociālajā mikroblogu vietnē Twitter mērs gan atvainojies un skaidrojis, ka šādi izteicies «bezspēcības sajūtas, ko daudzi cilvēki atpazīs» dēļ.

29 gadus vecā M. Putina ar savu draugu dzīvo Foršhoutenā netālu no Hāgas. Viņas draugs Jorits Fāsens ir ieņēmis vadošus amatus Krievijas kompānijās Gazprom un Stroytransgaz, raksta portāls Dutch News. Bet laikraksts De Telegraaf ir publicējis dzīvokļu mājas attēlu, kurā mīt V. Putina meita, sakot, ka valstī mītošie ukraiņi aicina uz miermīlīgu protesta akciju pie tās. Citviet Nīderlandes plašsaziņā savukārt ziņots, ka šīs mājas penthauss, kurā mitusi M. Putina ar draugu, jau pirms diviem mēnešiem pārdots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ar Costa Cruises kuģiem šovasar Rīgā ieradušies ap 20 tūkstoši tūristu

Egons Mudulis, 29.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīza kompānijas Costa Cruises laineris Costa Pacifica šogad Rīgu būs apmeklējis sešas reizes, 31. augustā pēdējo reizi šovasar piestājot Rīgas ostā. Kopumā Baltijas jūrā šovasar kursē pieci Costa Cruises laineri, kas ir lielākais vienai kompānijai piederošo kruīza kuģu skaits šajā reģionā.

Costa Pacifica ir lielākais pasažieru kuģis, kas šovasar piestājis Rīgas ostā, liecina Rīgas Brīvostas dati. Costa Cruises pasažieri veido apmēram 25% no visu Rīgas ostā piestājušo kruīza pasažieru skaita, norāda Itālijas uzņēmuma Costa Cruises Latvijā pārstāvja SIA Baltic GSA direktors Mārcis Kalniņš. Līdz šim Rīgu šogad apmeklējuši ap 58 tūkst. kruīza pasažieru, Db.lv norādīja Rīgas Brīvostā.

«Mēs priecājamies, ka Rīgā piestāj arvien vairāk kruīza kuģu, un esam lepni sadarboties ar tādām pasaules mēroga kruīza kompānijām kā Costa Cruises. Rīgai ir daudz, ko piedāvāt saviem viesiem, un mēs esam pārliecināti, ka tie, kas Rīgu ir iepazinuši, vēlēsies šeit atgriezties,» norāda Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas prezidente Kitija Gitendorfa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Nelegālos imigrantus Grieķijas salā izmitinās kruīza kuģī

LETA--BBC, 14.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grieķijas varasiestādes nolēmušas uz Kosas salu, kur šonedēļ izraisījās sadursmes policijas un nelegālo imigrantu starpā, nosūtīt kruīza kuģi, kurā tiks izmitināta daļa iebraucēju, piektdien pavēstīja amatpersonas.

Kuģis atradīsies galvenajā salas ostā. Tajā uz laiku varēs apmesties 2500 cilvēku.

Lainerī imigranti varēs piereģistrēties un saņemt dokumentus, kas viņiem ļaus turpināt ceļojumu pa Eiropu.

Grieķijas varasiestādes uz nelegālo imigrantu pārpludināto salu nosūtījušas arī policijas papildspēkus un paātrinājušas iebraucēju reģistrācijas procesu.

Kosā - salā ar 30 000 iedzīvotāju - pēdējā laikā ieradušies jau 7000 imigrantu.

Grieķijas policisti otrdien Kosā pielietoja spēku pret imigrantiem, kas tika izmitināti vietējā futbola stadionā.

Policisti izmantojuši stekus un pavērsuši pret imigrantiem ugunsdzēšamos aparātus. Ziņu aģentūras AFP fotogrāfs no notikuma vietas vēstīja, ka policisti par šādu soli izšķīrušies, lai nepieļautu bīstamu drūzmēšanos pie stadiona ieejas.

Komentāri

Pievienot komentāru