Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices vēlētāji svētdien referendumā atbalstījuši tabakas izstrādājumu reklāmas faktisku aizliegumu.

Kā liecina galīgie referenduma rezultāti, par to nobalsojuši gandrīz 57% vēlētāju un 16 no 26 Šveices kantoniem.

Pašlaik Šveice tabakas reklāmas ierobežošanā ievērojami atpaliek no lielākās daļas bagāto valstu, kas lielā mērā tiek skaidrots ar Šveicē bāzēto pasaules vadošo tabakas uzņēmumu spēcīgo lobiju.

Prāva daļa tabakas reklāmu visā valstī joprojām ir likumīgas, izņemot televīzijas un radio reklāmas, kas īpaši paredzētas nepilngadīgajiem.

Vienlaikus vairāk nekā 55% vēlētāju noraidījuši valdības plānu, kas paredzēja papildu subsīdijas medijiem, bet gandrīz 80% iebilduši pret aicinājumu aizliegt izmantot dzīvniekus laboratorijas izmēģinājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kurš atbild par reklāmu? Un vai atbild?

Zane Skļamina, advokātu biroja “TGS Baltic” zvērināta advokāta palīgs, 08.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā bieži sastopamies ar dažāda veida reklāmām. Reklāmas industrijas radošajiem prātiem, cenšoties dažādos veidos piesaistīt mērķauditorijas uzmanību un pārspēt asprātībā vienam otru, nereti rodas pārdomas un neizpratne – kurš tad īsti atbild par reklāmas saturu un formu, un kas nosaka to, cik daudz un ko var teikt vai rādīt, reklamējot savu produktu vai pakalpojumu.

Par reklāmas regulējumu ir runāts ļoti daudz, bet uzņēmējiem, piedāvājot tirgū arvien jaunas preces, pakalpojumus, kā arī izmantojot jaunus pārdošanas veicināšanas kanālus, bieži vien grūti orientēties, kā tas konkrētajā situācijā ir interpretējams un piemērojams. Arī tiesu prakse, kas varētu kalpot par orientieri tam, kā rīkoties gadījumos, kas nav tipiski, vēl tikai veidojas. Lai nu kā, Latvijā ir vairāki reklāmu regulējoši normatīvie akti, kuri nosaka to, kas ir vai nav pieņemams likumiskā izpratnē.

Saskaņā ar Reklāmas likuma 1. pantā minēto reklāmas definīciju “reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums, vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem”.

Komentāri

Pievienot komentāru