Jaunākais izdevums

Šveices pulksteņu ražošanas uzņēmuma Swatch peļņa pirmajā pusgadā sasniegusi zemāko līmeni septiņu gadu laikā, raksta Bloomberg.

Finanšu rādītāji pasliktinajās, jo samazinājies pieprasījums Hongkongā, Francijā un Šveicē. Francijā terorakti ir samazinājuši tūristu skaitu, kas atspoguļojas arī pārdošanas rādītājos.

Uzņēmuma pārstāvji gan apgalvo, ka otrā pusgada finanšu rādītāji uzlabosies un pilna gada rezultāti būs līdzīgi kā pērn.

Uzņēmuma pirmā pusgada peļņa saruka par 54% līdz 353 miljoniem franku (359 miljoniem dolāru), bet pārdošanas apjomi – par 6%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Swatch jaunā biroju ēka - viena no pasaules lielākajām koka konstrukcijām

Zane Atlāce - Bistere, 21.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc teju piecus gadus ilgušiem būvniecības darbiem Šveices pulksteņu ražotājs Swatch atklājis jauno galveno mītni valsts ziemeļrietumu pilsētā Bīlē.

Vienu no pasaules lielākajām koka konstrukcijām projektējis japāņu zvaigznes arhitekts Shigeru Ban.

Jaunās Swatch ēkas izliektais siluets garumā pārsniedz 240 metrus un platumā 35 metrus. Augstākajā vietā fasādes izmērs ir 27 metri.

Piecus stāvus augstās ēkas ārpuse un iekšpuse mijas dažādās izliektās formās, krāsās un caurspīdīgumā, kā arī ar neparastu klasisko materiālu un celtniecības elementu izmantošanā.

Fasādes pamata struktūru veido koka režģa apvalka konstrukcija. Koks tika izvēlēts, ņemot vērā tā ekoloģiskās un ilgtspējīgās īpašības. Plānošanas posmā 3D tehnoloģija palīdzēja precīzi noteikt aptuveni 4600 režģa apvalka siju formu un izvietojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Preču zīmju apstrīdēšana kļūst aizvien biežāka, līdz tiesai visi strīdi gan nenonāk

Kā liecina Patentu valdes Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padomes (Apelācijas padomes) sniegtā informācija, 2016. gadā 4,7 % no reģistrētajām preču zīmēm tika apstrīdētas iebildumu procedūrā, salīdzinājumam – 2012. gadā tie bija 3,1 %. Līdz šā gada 15. novembrim iebildumu procedūrā tika apstrīdēti 4,2% preču reģistrēšanas gadījumu.

Patentu valdes Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padomes priekšsēdētāja Dace Liberte atklāj, ka pēdējā laikā aizvien vairāk starptautiski pazīstamu kompāniju apstrīd reģistrētās preču zīmes. «Tie, kas ir reģistrējuši savas preču zīmes, pārējos grib turēt zināmā attālumā no tās. Jo lielāka ir kompānija, jo vēlme citus turēt zināmā attālumā ir lielāka,» stāsta Dace Liberte. Viņa nosauc vairākus piemērus, kad lielo zīmolu īpašnieki satraucas par līdzīgu preču zīmju izmatošanu. «Kompānija Apple kā ierauga ābolīti, tā viņiem liekas, ka tas viņus traucē. Red Bull, kā ierauga buļļa attēlu vai bulli, satraucas. Arī Orange, kad redz oranžo krāsu vai kaut ko, kas saistīts ar oranžo, liekas, ka viņiem tas traucē. Viņi kļūst uzmanīgi un skatās, kādas ir preces un pakalpojumi. Nav tā, ka preču zīmju aizsardzība darbojas uz jebkurām precēm – tā attiecas tikai uz tām, kurām preču zīme reģistrēta, turklāt ir gadījumi, kad reģistrācija notikusi jau sen, tad apstrīdētās zīmes īpašnieks var pieprasīt reģistrētās preču zīmes izmantošanas pierādījumus,» stāsta D.Liberte. Viens no vērtīgākajiem pasaules uzņēmumiem Apple ir līderis savas preču zīmes sargāšanā. Kā stāsta Dace Liberte, Apple cēlis iebildumus par ābolīša (kopā ar apzīmējumu Plush Apple) izmantošanu uz vingrošanas un sporta precēm, par vārda Apple izmantošanu uz somām un siksnām. Pašlaik Apple visā pasaulē ir strīds ar pulksteņu ražotāju Swatch, kurš reģistrējis divas preču zīmes – saukli, ko savulaik lietojis Stīvs Džobss, prezentējot katru jaunu Apple produktu – One more thing. Faktiski abām pusēm ir strīds par tā saucamajiem gudrajiem pulksteņiem, kur saduras abu kompāniju intereses. Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padome šajā strīdā ir lēmusi par labu Swatch, taču pretējā puse šo lēmumu pārsūdzējusi tiesā, kas gaidāma nākamā gada pavasarī. Kompānija Red Bull iebilda pret Stargorod preču zīmes reģistrāciju, kuras vizuālais tēls ir līdzīgs - tajā attēloti divi buļļi. Strīda rezultātā Stargorod preču zīmes reģistrācija tika dzēsta un pie restorāna vairs nav redzama izkārtne ar šo preču zīmi. Liberte arī stāsta, ka aktīvi savu preču zīmju sargāšanā ir alkoholisko dzērienu ražotāji. Kāds Latvijas uzņēmums bija reģistrējis uzņēmumu kampari18.lv, pret ko iebilda dzērienu ražotājs Campari, uzskatot, ka tas ir viņu tiesību pārkāpums. Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padome apmierinājusi Campari iebildumus. Lai aizliegtu savas preču zīmes izmantošanu, tad jāvēršas tiesā. Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padome var dzēst preču zīmes reģistrāciju, kas nozīmē, ka tiek anulētas uzņēmumam piešķirtās tiesības apkarot viņu preču zīmes atdarinātājus. Vēl viens gadījums – strīds starp Viagra un alkoholiskajiem dzērieniem reģistrētu preču zīmi Viaguara, kur iebildums tika apmierināts.

Komentāri

Pievienot komentāru