Jaunākais izdevums

Dobeles Pieaugušo izglītības un uzņēmējdarbības atbalsta centra IT speciāliste.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Mana pieredze: ASV dzimusi latviete savus adījumus pārdevusi 26 pasaules valstīs

Anda Asere, 17.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inese Liepiņa savus adījumus darina Latvijā, bet lielākā daļa to pircēju ir ASV; viņas rokdarbi tur nonāk ar interneta starpniecību.

Inese pelna, pārdodot savus darinājumus starptautiskajā rokdarbnieku portālā Etsy. «Es adu un pārdodu savas lietas internetā. Tā ir paradīze. Līdz šim esmu savas preces pārdevusi uz 26 valstīm,» viņa saka. Latvijā Inese neko nepārdod, neesot jēgas – par viņas noteikto cenu neviens nepērkot. Sākumā gan Inese mēģināja tirgoties tepat un cenu piemēroja atbilstoši pirktspējai. «Cilvēki pirka vairāk, nekā varēju uzadīt. Tad ieliku internetā par «normālu» pasaules cenu un sāku domāt – kāpēc lai es pārdotu par puscenu Latvijā? Tur var pārdot par adekvātu cenu, es neesmu ierobežota. Es varu darīt, ko gribu, viss, ko vajag – lai tikai pasaulē būtu kāds, kam manis radītais patīk,» tā Inese.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gastronomijas institūta izveidotāja Inese Rugāja cer, ka ar laiku cilvēki biežāk ceps kūkas mājās.

«Gastronomijas institūts ir iestāde, kur var labi pavadīt laiku un papildus iemācīties gatavot kādu desertu. Citos biznesos nereti kaut ko izveido, tad attīsta, līdz saprot, kas tas ir. Te uzreiz bija skaidrs, ka tā ir izklaide,» saka Inese. Beidzot strādāt iepriekšējā darbā, 2016. gada februārī kolēģi, viņai promejot, uzdāvināja grāmatu 400 receptes. Tas kalpoja par signālu kaut ko pamēģināt konditorejas lauciņā. «Manī kā ilggadējā biroja cilvēkā tuvojošās nedēļas nogales vienmēr radīja jautājumu – ko pasākt brīvdienās? Šādu meistarklašu nebija, tāpēc man radās šāda ideja,» stāsta Inese, piebilstot, ka Gastronomijas institūts nav ne kafejnīca, ne restorāns, tas arī necep kūkas pēc individuāla pasūtījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inese Veisa biznesu sāka ar Mozeles ielejas vīnu vairumtirdzniecību, bet tagad pievērsusies arī mazumtirdzniecībai, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pirms pieciem gadiem, sākot biznesu, SIA MozelWeins īpašniece Inese Veisa (Inese Weiss) sadarbojās ar vienu vīna darītavu, bet šodien jau ar pieciem partneriem – trim vīna darītavām un diviem kooperatīviem Vācijā, Luksemburgā un Elzasā. «Mans noteikums – ar kuru vīna darītavu strādāju, ar to vienojos par ekskluzivitāti. Tirgus ir mazs, un es negribu, lai par vienu vīna darītavu konkurē vairāki. Viņi to saprot,» viņa saka. Vaicāta, kā Latvijas iedzīvotājiem patīk vācu vīni, Inese teic: «Es iemācīju viņus dzert vācu vīnus. Agrāk vispār pēc vācu vīniem nebija pieprasījuma, tagad visi veikali meklē Vācijas vīnus, jo pircēji tos pieprasa. Domāju, ka Vācijas vīniem Latvijā pašlaik klājas labi, šobrīd ir sasniegts pats augstākais punkts, turklāt kopumā vīna pārdošanas apjomi par dažiem procentiem katru gadu aug.» Viņa uzskata, ka pēdējos gados vīna kultūra Latvijā ir ievērojami mainījusies – uzlabojusies. Kādreiz, kad Inese vadīja degustācijas, reizēm varēja dzirdēt diezgan muļķīgus jautājumus, bet tagad cilvēki zina, ko vēlas. «Kad stāstu par vīna darītavām, viņiem konkrēti interesē, kurā vietā tās atrodas – kalnos vai līdzenumā utt. Es par to tikai priecājos,» teic uzņēmēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Pēc nedēļas db.lv sāksies balsošana par IKT «Platīna pelēm»

Sanita Igaune, 08.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) balvas «Platīna pele» 2012 apbalvošanas ceremonija norisināsies LIKTA 14. gadskārtējā konferencē «Elektroniskā identitāte – iespēju brīvība», kas notiks 30. novembrī. Konferences laikā tiks pasniegtas «Platīna pele» balvas četrās nominācijās, kā arī fināla pretendentus apbalvos ar skatītāju simpātijas balvām. Balsošana tiks uzsākta nākamās nedēļas laikā biznesa portālā www.db.lv.

Balvai šogad kopumā tika iesniegts 51 pieteikumus. Balvas «E-pakalpojumi» pozīcijā kā finālisti ir izvēlēti trīs pretendenti: Mobilly autostāvvietu apmaksas lietotnes (sistēmas īpašnieks un izstrādātājs: CityCredit); Swedbank mobilā aplikācija (sistēmas īpašnieks un izstrādātājs: Swedbank), kā arī VSAA elektronisko pakalpojumu izstrāde, ieviešana un uzturēšana projekta «E-pakalpojumi un to infrastruktūras attīstība» ietvaros. (pasūtītājs: Valsts reģionālās attīstības aģentūra; izstrādātājs: Exigen Services Latvia)

Pozīcijā «E-biznesa risinājumi un pakalpojumi uzņēmumiem» finālam izraudzīti trīs pretendenti: e-pasta mārketinga serviss Mailigen (sistēmas īpašnieks un izstrādātājs: iMedia); interneta reklāmas kampaņu administrēšanas sistēma JungleExpert (pasūtītājs: Planners; izstrādātājs: Cube), kā arī LetsMT (sistēmas īpašnieks un izstrādātājs: Tilde)

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Hennas zīmējumi, astroloģija un apģērbi

Anda Asere, 04.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inese Dāvidsone sāk vēdiskās astroloģijas konsultāciju biznesu, bet šobrīd piedāvā arī hennas zīmējumus un pievērsusies apģērbu kolekcijas izstrādei, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

«It kā liekas, ka es darbojos uz visām pusēm un haotiski, bet redzu, ka bez astroloģijas nebūtu hennas, un bez doktorantūras trūktu apņēmības,» saka Inese Dāvidsone, SIA Henna guru un SIA Maghas tronis īpašniece. Ar vēdisko astroloģiju viņa sāka nodarboties, kad izstrādājusi savu doktora disertāciju. Darbs bijis akadēmisks un formāls, Inese bija apmierināta ar izvirzīto mērķi un procesu, astroloģija viņai palīdzējusi saprast nākamos stratēģiskos soļus.

Runājot par to, kādi cilvēki apmeklē viņas astroloģijas konsultācijas, Inese teic, ka tie galvenokārt ir ļaudis, kuri vēlas izzināt sevi vai arī kuriem ir kādas problēmas, un šie cilvēki meklē tām risinājumu. «Tas ir tāds brīdis, kad cilvēki ir spējīgi un ieinteresēti dzirdēt un saprast, kas jāmaina. Ir arī cilvēku kategorija, kuri vēlas izzināt un iepazīt sevi un apmeklē astrologu pilnveidošanās nolūkos. Tas ievieš skaidrību,» viņa stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īpaša sajūta pārņem, Latvijas dzimšanas dienā ap kaklu liekot latvisku šalli ar Lielvārdes jostas rakstiem. Tādas, diplomētas adītājas Ineses Škutānes darinātas, top Daudzevā, vēsta reģionālais laikraksts Staburags.

Inese Škutāne uz tikšanos atnāk ar tieši šādu šalli ap kaklu. To rādot, jaunā sieviete atklāj: šādas šallītes sākusi adīt tikai pirms pāris mēnešiem pēc kādas paziņas ieteikuma — viņa tādu šalli ieraudzījusi un, zinādama Ineses aizraušanos ar rokdarbiem, ierosinājusi: vari man tādu noadīt? Arī draudzene jau sen sev tādu gribējusi, bet Inese atteikusi, ka adāmmašīnas perfokarte ar šādu rakstu ir dārga, bet tad apdomājusi: ja ir pieprasījums, tātad vajag arī piedāvājumu!

«Šo Lielvārdes jostas rakstu man izkniedēja kāda sieviete, no kuras to pirku. Tulkojumu rakstam gan nemeklēju,» stāsta Inese. «Šis raksts ir 240 rindas garš. Tā ir apmēram pusotru metru gara perfokarte, savēr­pju riņķī, un tā arī adu. Var teikt — divi pilni apļi, un šalle gatava. Pēc tam to sašuju, mazgāju un žāvēju, arī tam vajag laiku.» Adītāja atklāj, ka pirmo šalli adījusi kādas trīs dienas, tagad vienu jau varot noadīt dienas laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Sniedz atbildes uz visiem jautājumiem

Anda Asere, 22.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hennas māksliniece un vēdiskā astroloģe Inese Dāvidsone pamazām pakalpojumus nomaina pret produktiem, kas ļauj atvēzēties lielākam biznesa vērienam, kā arī piekļūt plašākām ļaužu masām

Iepriekš Inese vairāk darbojusies pakalpojumu jomā – gleznoja ar hennu un sniedza vēdiskās astroloģijas konsultācijas.

Neredzam izeju no savām problēmām un risinājumus situācijām, kas atkārtojas atkal un atkal.

«Pakalpojumi ierobežo mani laikā – nevaru izdarīt vairāk, nekā varu. Kad ģimenē ir trīs bērni, laiks ir ierobežots,» viņa saka. Zinot, cik daudz laika prasa pakalpojumi, Inese mērķtiecīgi izstrādāja produktu – Intuīcijas kārtis. «Katra cilvēka ikdiena ir pārpilna ar notikumiem, lēmumiem, jautājumiem un sarežģījumiem. Katrs solis mūs ieved jaunā situācijā ar citiem uzdevumiem un iespējām. Mēs bieži esam notikumu seku, nevis cēloņu līmenī, tāpēc neredzam izeju no savām problēmām un risinājumus situācijām, kas atkārtojas atkal un atkal,» saka Inese.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja nebūtu sākusi biznesu, nožēlotu. Kaut lielu lēcienu attīstībā neesam veikuši, iegūta pārliecība par savu varēšanu. Tā DB atklāj Inese Tukiša, ģimenes uzņēmumu Home Boots īpašniece. Pirms diviem gadiem DB rakstīja par šo uzņēmumu, ka tas sācis ražot oriģinālus mājas zābaciņus kā alternatīvu čībām un vilnas zeķēm.

Šis gads solās uzņēmumam būt nozīmīgs, jo īpašniece ir nopietnas izvēles priekšā. Mājas apavu ražotne gan tiks saglabāta, taču jāatrod papildu ienākumu avots. Pirmā ideja, pie kuras nopietni tiek strādāts, ir vēl kādu ar mājlietām saistītu tekstilizstrādājumu palaišana tirgū. Otrs variants – papildus strādāt jaunapgūtajā personālvadības profesijā. Inesei gan vairāk gribētos, lai sekmīgi realizējas pirmais variants, turpinot darbu iesāktajā un iepazītajā jomā.

Kā laika gaitā pierādījies, mājas zābaciņi ir izteikti sezonāla prece, skaidro Inese. Tos aktīvi pērk apmēram no novembra līdz februārim. Decembris, protams, ir topa mēnesis noieta ziņā, taču pārējā laikā pircēju maz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Priekules novadā netālu no robežas ar Vaiņodes novadu atrodas apdzīvota vieta Audari. Reiz tur bijusi muiža, baznīca kalna galā, šobrīd dzīvo vien pāris cilvēku, vecie grausti nojaukti. Lai izdzīvotu, jāstrādā savā saimniecībā vai kooperatīvajā sabiedrībā Audarmuiža, kurā saimnieko Priekules novada domes deputāts Andis Eveliņš, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Inese Daškēviča dzīvo pirmajā no dažām mājām, kas Audaros vēl saglabājušās. Pie mājas ir uzraksts Lielā iela, kam aizkrāsots krievu valodā tulkotais nosaukums. «Ielu mums tagad likvidēs un katrai mājai būs savs nosaukums,» viņa stāsta. Mājai blakus bijis sagruvis šķūnis un māja, grausti novākti, un tagad labāks skats uz apkārtni. «Kādreiz bija Audaru muiža. Te ir viena ferma un tālāk Muceniekos arī viena. Pati te dzīvoju jau 27 gadus.» Pirms tam dzīvojusi mazliet tālāk - Zeidakos. Tagad Inese ir pašnodarbinātā un saimnieko savā saimniecībā, kurā ir piecas slaucamas govis. «Iztikšanai, var teikt,» viņa noteic. Arī kaimiņi strādā vai nu fermās, vai ir pensionāri. «Nekas cits te nav, ko darīt. Uz vienas rokas pirkstiem var saskaitīt tos, kas te vēl palikuši. Tukšs palicis,» nopūšas Inese. «Pārsvarā vecie bija, kas jau ir apmiruši, un jaunie neviens te nepaliek,» atzīst sieviete.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būtiski lielākas akcīzes nodokļa likmes noteikšana saldinātajiem dzērieniem, ņemot vērā tajos esošo cukura daudzumu, visticamāk, tiks ieviesta nevis pēc gada, kā sākotnēji plānots, bet pēc diviem.

To liecina Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdes diskusijas, izskatot grozījumus akcīzes nodokļa likumā. Atbildīgajā komisijā tika piedāvāti pat trīs dažādi piedāvājumi, tādējādi faktiski mīkstinot sākotnējo piedāvājumu – gan nosakot garāku termiņu, no kura brīža tas varētu būt spēkā, gan arī mazākas akcīzes nodokļa likmes. DB jau vēstīja, ka priekšlikumu par diferencētu akcīzes nodokli bezalkoholiskajiem dzērieniem no 2020. gada 1. jūnija iesniedza Saeimas deputāti Andris Skride, Ilmārs Dūrītis un Inese Voika, to atbalstīja arī parlamenta vairākums.

Priekšlikums paredz, ka bezalkoholiskajiem dzērieniem ar cukura saturu līdz 5 gramiem uz 100 mililitriem akcīzes nodoklis būtu 7,4 eiro par 100 litriem, tiem, kuru saturā cukura daudzums būtu no 5 līdz 8 gramiem – 10 eiro par 100 litriem un tiem, kuru saturā cukura daudzums pārsniegtu 8 gramus, akcīzes nodokļa likme jau būtu 30 eiro. Jāņem vērā, ka pašlaik akcīzes nodokļa likme bezalkoholiskajiem dzērieniem ir noteikta 7,4 eiro par 100 litriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi Latvijas iedzīvotāji, ieklausoties uzņēmuma Simply Travel pārstāvju rožainajos solījumos par lētām brīvdienām Spānijas dienvidos un Kanāriju salās, samaksājuši iespaidīgas naudas summas.

Taču rezultāts – ne ceļojuma, ne naudas, un arī Simply Travel pārstāvji, kuri iepriekš, pirms samaksāta nauda, naski komunicēja, tagad pazuduši bez pēdām – ne atbild uz telefona zvaniem, ne uz e-pastiem, ne arī sastopami birojā, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Simpy Travel darbības shēma bijusi vienkārša. Cilvēks saņem telefona zvanu, kurā viņu apsveic, ka ieguvis laimestu – planšetdatoru, videokameru vai vīnu kolekciju. Lai saņemtu balvu, zvanītājam ir tik vien jāizdara, kā jāaiziet uz prezentāciju kādā no Rīgas viesnīcām, bet līdzi noteikti jāņem laulātais draugs. Interesanti, ka firmas pārstāvji loterijas laimētāju uzrunājuši vārdā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Atver vecākiem un bērniem piemērotu kafejnīcu MamKafe

Anda Asare, 14.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc divu gadu darbības ģimenes centru papildina ar īpaši vecākiem un bērniem piemērotu kafejnīcu MamKafe .

Anna Kašina, Ksenija Solovjova un Inese Vasiļjeva Rīgā izveidoja īpašu vietu ģimenēm – SIA Centrs Kontakts. Anna stāsta, ka SIA Centrs Kontakts izaugusi no krūtsbarošanas kluba. «Sākām strādāt tikai ar šo auditoriju, bet sapratām, ka ar to nepietiek, lai varētu izdzīvot un sevi nodrošināt,» viņa atzīst. Tāpēc uzņēmums piedalījās dažādos konkursos un projektos, lai varētu strādāt ar citām grupām, lai kopīgi palīdzētu konkrētu jautājumu risināšanā, piemēram, mātēm, kas vienas audzina bērnus, vai – kā tikt galā ar bērnu bez agresijas metodēm. Taču ar to bija par maz, tāpēc iznomā telpas arī citiem semināru rīkotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2022. gada 1. janvārī stāsies spēkā teju divas reizes paaugstinātā akcīzes nodokļa likme saldinātajiem dzērieniem, kuros cukura daudzums pārsniegs 8 gramus.

Tāds ir Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu ) komisijas darba rezultāts, izskatot grozījumus akcīzes nodokļa likumā, kuri gan vēl tiks skatīti parlamenta plenārsēdē. Pēc ilgākām diskusijām atbildīgā komisija atbalstīja mazāku akcīzes nodokļa pieaugumu, nekā sākotnēji iecerēts. Proti, bezalkoholiskajiem dzērieniem ar cukura saturu līdz 8 gramiem (neieskaitot) uz 100 mililitriem - akcīzes nodokļa likme būs 7,4 eiro, bet dzērieniem ar cukura saturu no 8 gramiem (ieskaitot) uz 100 mililitriem - 14 eiro.

Turklāt šāda novitātē spēkā būs no 2022. gada 1. janvāra, nevis 2021. gada 1. janvāra vai 2021. gada 1. jūlija, jo tādējādi varēs ietaupīt 23 000 eiro nodokļu administrētāji, jo ar 2022. gadu notiek pāreja uz jauniem maksājumu administratīvo sistēmu, kurā akcīzes nodokļa deklarācijas tajā sāks strādāt ar 2022. gadu. Interesanti, ka pašlaik par šāda nodokļa ieviešanu ziņu nav nedz no Igaunijas, nedz arī Lietuvas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā ir notikušas izmaiņas Baltijā vadošā medikamentu vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības uzņēmuma Tamro Baltics vadībā. B2C kanāla un komercdirektors Kristers Tamms (Krister Tamm) iecelts par Tamro Baltics izpilddirektora vietnieku, kā arī valdei pievienojušies trīs jauni dalībnieki – Aleksejs Boroduļins, Uldis Priekulis un Inese Žēpere.

Pēc līdzšinējā Tamro Baltics B2B kanālu un piegādes ķēdes direktora Kestuta Dubinkas lēmuma aiziet no uzņēmuma pēc 20 gadu darba, tostarp pēdējos trīs gadus strādājot Baltijas valdes sastāvā, tika nolemts paplašināt Baltijas valdes sastāvu.

“Paplašinātā komanda ļaus mums vairāk koncentrēties uz iespējām Baltijas veselības aprūpes tirgū, kā arī izmantot iekšējo efektivitāti Baltijas valstīs kopā ar mūsu spēcīgajām vietējām vadības komandām Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Būdami lielākais farmācijas vairumtirgotājs Baltijā un vadošais aptieku tīkls, esam apņēmušies rūpēties par pacientiem un klientiem visās Baltijas valstīs,” par izmaiņām uzņēmuma valdē saka Tamro Baltics izpilddirektors Leons Jankelevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu Latvijas dizaineru un amatnieku atpazīstamību ārpus vietējā tirgus, tiek veidota Baltijas e-komercijas platforma OneofYourKind.com, kas līdzinātos Etsy tās pirmsākumos

Inese Liepiņa, Dace Ševčenko un Anne Odete (Anne Audette) izveidojušas e-komercijas platformu OneofYourKind.com. «Anna un Inese mani pirms kāda laika uzrunāja ar domu veidot par Etsy pārāku platformu – sākumā Latvijas, vēlāk Baltijas dizaineriem. Atzīšu, sākumā biju skeptiska par šo ieceri, jo man šķita, ka ir grūti konkurēt ar pasaules līmeņa dizaineru platformām. Atšķirība ir tā, ka atlasām un uzrunājam labākos, interesantākos,» stāsta Dace.

«Mūsu sapnis ir tāds internetveikals, kāds bija Etsy pirms desmit gadiem, kad varēja stundām ilgi skatīties smukas bildītes un nevajadzēja meklēt konkrētu lietu, lietojot atslēgas vārdus. Pamatā cilvēki nezina, ko grib, un iepērkas spontāni. Viņi ierauga bildi un zina, ka to vēlas, bet pirms tam nezināja, vai grib kurpes, cepuri, mēteli vai kādu dāvanu. Etsy agrāk bija bez atslēgvārdiem, un to varēja šķirstīt gandrīz kā žurnālu. Kad Etsy parādījās meklēšana pēc atslēgvārdiem, daļa pircēju pazuda. Mēs viņus gribam dabūt šeit,» stāsta Inese.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālajai vēlēšanu komisijai (CVK) turpinot apkopot vēlēšanu rezultātus, arvien skaidrāk iezīmējas nākamās Saeimas sastāvs.

Pašlaik ir apkopota informācija par balsotāju izvēli visos Latvijas vēlēšanu iecirkņos, taču vēl nav saskaitīti balsojumi 16 vēlēšanu iecirkņos ārzemēs, pārsvarā ASV, Lielbritānijā un Īrijā, kas var pamainīt gan balsu un mandātu sadalījumu, gan atbalstu kandidātiem Rīgas vēlēšanu apgabalā.

Pēc pašreiz CVK mājaslapā pieejamās informācijas, 13.Saeimas vēlēšanās uzvarējusi «Saskaņa». Attiecīgi šis politiskais spēks Saeimā varētu iegūt 24 vietas. Rīgas vēlēšanu apgabalā pie Saeimas deputātu mandātiem no «Saskaņas» saraksta varētu tikt ekonomists Vjačeslavs Dombrovskis, Rīgas domes deputāte Regīna Ločmele-Luņova, bijusī Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu policijas pārvaldes direktora vietniece Ļubova Švecova, publicists Nikolajs Kabanovs, kā arī līdzšinējie Saeimas deputāti Andrejs Klementjevs, Jānis Urbanovičs, Jūlija Stepaņenko, Boriss Cilevičs, Ivans Klementjevs, Igors Pimenovs, Artūrs Rubiks un Sergejs Mirskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālā vēlēšanu komisija (CVK) šodien apstiprināja 13.Saeimas vēlēšanu rezultātus.

Saskaņā ar oficiālajiem rezultātiem partijai «Saskaņa» jaunajā parlamenta sasaukumā būs 23 vietas, partijai «KPV LV» un Jaunajai konservatīvajai partijai - katrai 16 vietas, partiju apvienībai «Attīstībai/Par!» un nacionālajai apvienībai «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK) - katrai 13 vietas, Zaļo un zemnieku savienībai - 11 vietas, bet partiju apvienībai «Jaunā Vienotība» - astoņi mandāti.

13.Saeimas vēlēšanās kopā piedalījušies 844 925 jeb 54,6% balsstiesīgo pilsoņu, no tiem ārvalstīs - 31 946 jeb 23,7% no ārvalstīs reģistrēto vēlētāju skaita vēlēšanu dienā, aģentūru LETA informēja CVK Informācijas nodaļas vadītāja Kristīne Bērziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk uzņēmēja Sintija Rude strādāja Cēsīs darba apģērbu veikalā. «Kad sēdēju veikalā aiz letes, sapņoju par savu uzņēmumu un to, kā tad es varēšu plānot savu laiku un katru rītu nesatraukties par to, lai tik nenokavētu autobusu no Raunas uz Cēsīm. Arī savā biznesā ir stresiņš, bet tas ir citādāks. Neviens man neko nesaka, ka atnāku uz darbu vēlāk vai agrāk,» viņa atzīst laikrakstam Dienas Bizness.

Kā vēstīts, SIA Latvijas ķiploks audzē un pārstrādā ķiplokus. Uzņēmuma īpašnieces ir Inese Krūklīte un Sintija Rude.

Inese piebilst, ka jābūt drosmīgam, lai sāktu savu biznesu.

«Kad strādā algotu darbu, skaidri zini, kurā datumā ir avanss un kurā alga, kādi ir bonusi. Privātais bizness ir dinamisks – gan ieņēmumi, gan milzīgi izdevumi, jo visu laiku attīstāmies. Ja visus ieņēmumus izmaksātu algās, dzīvotu zaļi, bet tad kompānija nepastāvētu ilgtermiņā. Tāpēc jābūt drosmīgām un jāspēj sev pateikt, ka vispirms jāspēj attīstīt uzņēmumu un tad varēs domāt par zaļu dzīvošanu. Tas ir svarīgs lēmums, kas jāpieņem. Savs bizness ir milzīgs gandarījums – tā ir tāda bauda!» viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar koncertu Lidija Baiha. Vijoles balss un koncerta videomateriāla Magic of the Violin (Vijoles maģija) pasaules pirmizrādi, kā arī metālpūšamo instrumentu grupas Canadian Brass meistarklasi Jūrmalā sācies XI starptautiskais mūzikas festivāls Summertime – aicina Inese Galante.

Šā gada festivāla tematiskais ietvars – balss visās tās izpausmēs: raupja, maiga, pavedinoša, dejojoša, iepriecinoša. Visniansētākais mūzikas instruments – cilvēka balss, metāla un koka instrumentu balss, vienmēr atšķirīga, ar savu neatkārtojamu tembru paleti.

Festivāla atklāšanas preses konferencē tā dvēsele Inese Galante atklāja, ka kopš pirmā festivāla ir pagājuši vienpadsmit gadi, un ar katru festivālu koncerti top aizvien interesantāki un citādāki.

Inese Galante vēlreiz uzsvēra arī to, ka šogad, atšķirībā no iepriekšējiem gadiem festivāla laikā notiks meistarklases, kas jau ir sākušās pirmdien, un līdz pat nedēļas beigām norisināsies Jūrmalas Kultūras centrā. Tās ir pieejamas ikvienam interesantam, kas grib uzzināt kaut ko jaunu par mākslu un mūziķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā daļa sabiedrības cenšas izvēlēties dabisku vietējo produkciju, Inese Namajuna piedāvā zemniekiem un pircējiem satikties vietnē partikasgrozs.lv, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

SIA Pārtikas grozs īpašniecei Inesei Namajunai šķiet, ka arvien vairāk cilvēku domā par to, kādu pārtiku viņi lieto, bet tās iegāde var šķist diezgan sarežģīta – joprojām bioloģisko produktu piedāvājums veikalos ir šaurs, daudzi iesaistās tiešās pirkšanas pulciņos, kur iepērk produktus no zemniekiem, bet daļa cilvēku nevar to izdarīt. Proti, ik pa laikam pulciņa dalībniekiem jādežūrē, lai pieņemtu zemnieku atvestās preces, tās sašķirotu. Ne visi to vēlas vai arī viņiem nav laika to darīt.

«Daudziem pārtikas iegāde no vairākiem zemniekiem šķiet pārāk sarežģīta, jo mūsdienās cilvēki ir pieraduši iepirkties lielveikalos, kur pieejami visi ikdienai nepieciešamie produkti,» saka Inese. Tāpēc viņai radās doma piedāvāt alternatīvu – interneta vietni, kur cilvēki var pasūtīt interesējošos produktus, ko noteiktā nedēļas dienā zemnieki atved, bet Pārtikas grozs sašķiro. Tās pašas dienas vakarā cilvēki var aizbraukt pēc saviem produktiem vai saņemt tos ar piegādi mājās vai darbā Rīgā, Langstiņos, Baltezerā un Garkalnē. «Es darbojos kā starpnieks starp zemnieku un pircēju, nodrošinot ērtu produktu virzību no zemniekiem līdz pircējiem,» skaidro Inese.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

FOTO: Konkursa Sieviete arhitektūrā, būvniecībā, dizainā 2017 laureātes

Zane Atlāce - Bistere, 23.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai popularizētu sabiedriski aktīvas sievietes, kuras sniegušas īpašu ieguldījumu arhitektūras, dizaina un būvniecības procesos, aizvadīts jau otrais konkurss–forums Sieviete arhitektūrā, būvniecībā, dizainā 2017, informē konkursa rīkotāji Building Design and Construction Council.

Laureātes tika izvēlētas sešās nominācijās.Par gada sievieti arhitektūrā 2017 atzīta arhitekte Ruta Krūskopa (GRAF-X). Gada sieviete būvniecībā 2017 – mikroklimata eksperte Ērika Lešinska (Menerga), gada sieviete dizainā 2017 – dizainere Santa Meikulāne, Lolot Design, gada sieviete arhitektūras veicinātāja 2017 – arhitektūras mantojuma eksperte Vita Banga,gada sieviete būvniecības veicinātāja 2017 – Silvija Štrausa, LLU Arhitektūras un būvniecības katedras profesore, gada sieviete dizaina veicinātāja 2017 – žurnāliste, dizaina apskatniece Anita Pīra.

Par nozīmīgiem sasniegumiem forumā tika godināta arhitekte Anna Vasiļjeva, ALTA GRUPA, arhitekte Ilze Ratniece, REM PRO, arhitektūras veicinātāja Sandra Treija, RTU APF profesore, Elīna Orna, Kuldīgas pašvaldība, dizainere Dace Blūma, dizainere Inese Oboļeviča, dizaina veicinātāja Edīte Bērziņa, LMA pasniedzēja, Zane Eglīte, Skrundas pašvaldība, būvniece Helēna Endriksone, LBS valdes locekle, Linda Malvesa, CMB, būvniecības veicinātāja Dace Čoldere, VKPAI, Inga Janeliukšte, BVKB.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Durvis vērtas vien dažas nedēļas, taču rezervācijas aug kā sēnes pēc lietus

Daiga Laukšteina, 15.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Alier ievelk jaunu elpu, pārceļot savu kafijas un vīna galeriju uz ainavisko Pasta salu Jelgavā, kur plašākās telpas pelnīti nosauktas par visas Pilsētas elpu

Biznesa idejas un iedvesmas autors ir Roberts Lukša, kuram nagi niezēja pēc iepriekš gūtās baristas pieredzes un aizraušanās ar kafiju sortimentu piedāvāt jelgavniekiem uzmundrinošo dzērienu savā izpildījumā. Viņam arī izdevās iedrošināt un pārliecināt līdzdarboties sievu Inesi Pelši-Lukšu. Tas biznesa ieceri paplašināja, jo viņas kaislība ir ne tik ļoti kafija, cik vīns.

«Priecē, ka cilvēki sāk orientēties vīnos, kā arī attīstās kafijas dzeršanas kultūra, kas pirms saviem 10 gadiem bija kūtrāka. Taču lieliski klāt pie steika iemalkot kādu sausu, tumīgu, biezu sarkanvīnu!» smaida Inese. Jaunums ir picas, jo tās garšo bērniem un, pēc īpašnieku domām, jaunajās telpās labi iederas. Arī ar to Robertam būs jātiek gala, jo viņš ir restorāna šefpavārs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tūrisma attīstības valsts aģentūra pirmo reizi piedalās izstādē The New York Times Travel Show

Gunta Kursiša, 25.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi Latvijas tūrisma nozarē Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) piedalījusies tūrisma izstādē The New York Times Travel Show, kurā iepazīstināja amerikāņus ar Latvijas tūrisma piedāvājumu.

Starptautiskajā tūrisma izstādē TAVA pēc Lietuvas valsts tūrisma departamenta uzaicinājuma piedalījās kopā ar citu Baltijas valstu pārstāvjiem. Lietuvas puse aicināja izstādē piedalīties kolēģus no Igaunijas un Latvijas, ņemot vērā, ka ASV tūristu ceļojuma galamērķis parasti ir visa Baltija.

«Sarīkojuma apmeklētājus un viņu informētību par Baltiju var iedalīt vairākās kategorijās. Daudzi jutās kā atklājēji, jo atzinās, ka ir ieraudzījuši trīs jaunas valstis pasaules kartē, par kuru eksistenci viņi iepriekš neko nav zinājuši. Daļa apmeklētāju atnāca uz stendu, lai izteiktu komplimentus Baltijas valstīm, kuras jau bija apceļojuši, un dalītos iespaidos par to, kas šeit paticis. Daļa apmeklētāju bija tādi, kuri ir iegādājušies ceļojumu uz Baltiju, visbiežāk - kruīzu, un stendā vaicāja pēc kartēm un sīkākās informācijas par valstīm, uz kurām brauks. Bija arī tādi ceļotāji, kuri apgalvoja, ka Baltijas valstis ir viņu nākamo ceļojumu saraksta augšgalā,» iespaidos dalās TAVA vecākā eksperte Inese Šīrava.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Pēc 20 gadu darba klientu servisa un pārdošanas jomā sāk savu biznesu

Linda Zalāne, 30.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairāk nekā 20 gadu darba klientu servisa un pārdošanas jomā Inese Freiberga sāk savu biznesu – izgatavo dažādus auduma abažūrus lampām

Iepriekš viņa darba pieredzi guvusi dažādos uzņēmumos, tostarp lielās starptautiskās kompānijās. Pagājušajā vasarā, brīdī, kad I. Freiberga bija nolēmusi mainīt darbu, viņa sāka prātot par sava biznesa sākšanu. Idejas bija vairākas, bet lampu abažūru izgatavošana un veco lampu atjaunošana izrādījās spēcīgākā no visām, to viņa iecerēja arī izmēģināt attīstīt kā biznesu. «Manī pavērās radošā stīga, kad iekārtoju savu mājokli, nolēmu pati izgatavot lampām abažūrus, kas saskanētu ar kopējo interjeru. Sapratu, ka šī lieta mani aizrauj, un pašmācības ceļā sāku apgūt šī amata prasmes,» stāsta zīmola Košas lampas idejas autore, meistare Inese Freiberga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Eksporta izcilības balvas The Red Jackets pasniegtas 25 eksporta zīmoliem

Dienas Bizness, 22.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksporta atbalsta kustība The Red Jackets nosaukusi 25 labākos Latvijas eksporta zīmolus un desmit uzlecošās eksporta zvaigznes Rising Stars, informē kustības iniciatore, uzņēmuma GatewayBaltic vadītāja Inese Andersone.

«Latvijas ekonomikas izaugsmes dzinējspēks ir un arī turpmāk būs eksports. Veiksmīgs eksportētājs ir radošs uzņēmējs ar labu biznesa ideju, rūpīgi izstrādātu biznesa plānu, ambicioziem mērķiem un spēju tos sasniegt,» norāda Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Ringolds Beinarovičs.

2015.gadā tituls The Red Jackets un simboliskā sarkanā žakete piešķirta ABLV Bank, vēja tuneļu ražotājam Aerodium Technologies, koka palešu ražotājam Baltic Block, olu produkcijas ražotājam Balticovo, BTA, mēbeļu ražotājam Daiļrade Koks, IT uzņēmumam DPA, neatstarojošā stikla pārklājuma ražotājam Groglass, zivju pārstrādes uzņēmumam Karavela, siltumtehnikas ražotājam Komfort, kūdras ieguves ražotājam Laflora, Latfood, Lattelecom Technology, audumu ražotājam Mežroze, elektroniskās komunikācijas sistēmu ražotājam Mikrotīkls, otrreizējo izejvielu pārstrādes uzņēmumam Nordic Plast, minerālmēslu ražotājam NPK Expert, zāļu ražotājam Olainfarm, iepakojuma materiālu ražotājam Polipaks, putnu gaļas ražotājam Putnu fabrika Ķekava, piena pārstrādes uzņēmumam Rīgas Piena Kombināts, Rīgas Stradiņa universitātei, čarterkompānijai Smartlynx Airlines, kokapstrādes uzņēmumam Staļi, koka mēbeļu ražotājam Wenden Furniture.

Komentāri

Pievienot komentāru