Kustība Nepērc svešu ir jauna nacionālā ideja, kuras līdz šim pietrūcis latviešu mentalitātes kautrīgā rakstura dēļ.

 

To db.lv sacīja AB Holding dibinātājs Bislans Abdulmuslimovs, kuram daļēji piederošais Rēzeknes gaļas kombināts iesaistījies šajā kustībā.  Viņš ir pārliecināts, ka ikvienam uzņēmējam, kurš Latvijā dzīvo, ir liels gods un cieņa iesaistīties šajā akcijā.

Uzņēmējs atgādina senu krievu sakāmvārdu – mazāk runu, vairāk darba. Un tieši latviešu mentalitāte un kautrīgums līdz šim traucējuši šai attīstībai.

 

Viņš piesauc Ameriku, kura savā laikā lepojās ar Fordu. «Bet mēs? Mēs nevaram ražot daudz, bet varam ražot labi. To esam pierādījuši lauksaimniecībā. Un ar ko sliktāka bija Ogres trikotāža, cukurfabrikas? Jāpiešķir mūsu produktiem nacionālais lepnums! Francijai ir Danone, Michelin, Amerikai bija Fords. Uzskatu, ka galvenais - vietējiem uzņēmējiem jānotic pašiem sev. Ir fanātiski jātic tam, ko dari, lai arī dažreiz liekas, ka nekas neizdosies,» pauda uzņēmējs.

 

Tie, kas darbojas lauksaimniecībā, jau esot pierādījuši, ka var ražot nacionālo lepnumu, un no viņiem būtu jāņem piemērs, bet viņi noteikti nav jāiekļauj kādā īpašā elitē. B. Abdulmuslimovs domā, ka tie, kas šajā kustībā darbojas, visi ir elite. Tieši lauksaimniecības uzņēmumi devuši grūdienu tam, lai latvieši noticētu, ka viss ir iespējams.

 

Kā piespiest politiķus un ierēdņus, lai iepirkumos tiktu izvēlēta pašmāju prece? B. Abdulmuslimovs uzskata, ka kustības Nepērc svešu mērķis ir pamodināt ierēdņus. Un ja ražotāji no viņiem saņems morālu atbalstu, tas jau būšot 100 % rezultāts. «Un jo ātrāk viņi sapratīs, ka ikvienā konferencē, ikvienā ārvalstu tikšanās reizē jānāk ar savu sviestmaizi, jo būs labāk. Ja mums nebūs ambiciozu plānu, nekas neizdosies,» piebilda AB Holding vadītājs. 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra