Pasaulē

airBaltic potenciālais investors iepērkas Serbijā

Dienas Bizness, 01.08.2013

Jaunākais izdevums

Iepriekš kā potenciālais Latvijas lidsabiedrības airBaltic investors minētais arābu pārvadātājs Etihad Airways saņēmis pēdējo nepieciešamo atļauju no regulatoriem, lai iegādātos 49% no Serbijas aviokompānijas JAT Airways.

Arābu aviokompānija nākusi klajā ar 200 miljonu ASV dolāru vērtu plānu, kas paredz atdzīvināt grūtībās nonākušo Serbijas valsts lidsabiedrību, kuras nosaukums turpmāk būs Air Serbia.

Air Serbia ir sestais Etihad pirkums. Arābu lidsabiedrībai pieder arī 29,21% airberlin, 40% Air Seychelles, 10% Virgin Australia, 2,99% Aer Lingus un 24% Jet Airways.

DB iepriekš rakstīja, ka Latvijas puse iepriekš «lenkusi» arābu investoru – Etihad Airways.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eksperti: Abu Dabī tiešā lidojuma uzsākšana ir pirmais solis jauna airBaltic akcionāra piesaistē

Līva Melbārzde, 09.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāru tiešo reisu uzsākšana uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem, visticamāk, ir izskaidrojama ar potenciālu Etihad Airways ienākšanu airBaltic kā investoram, lēš eksperti; airBaltic pagaidām to noliedz.

DB jau rakstīja, ka no 16. decembra airBaltic veiks četrus lidojumus nedēļā no Rīgas uz Abu Dabī ar Airbus A319 lidmašīnu, kurā ir 116 sēdvietas.

«Es pieļauju, ka tas ir pirmais solis Etihad kā investora piesaistē. Etihad pašlaik jau pieder 29,2 procenti Air Berlin un Air Berlin Etihad ienākšana 2011. gada nogalē nozīmēja finansiālu glābiņu. Kopš tā brīža Air Berlin no Etihad jau ir saņēmis vairāk nekā 200 milj. eiro aizdevumu,» norāda aviācijas eksperts Olivers Šlēgls. «Etihad vēlas visās aviosabiedrībās, ar kurām sadarbojas, gūt ietekmi, turklāt Abu Dabī bāzētajai aviokompānijai Etihad Airways naudas netrūkst,» piebilst O. Šlēgls, sakot, ka Etihad, atbilstoši ES likumdošanai, tomēr varētu būt tikai airBaltic mazākumakcionārs, pretējā gadījumā airBaltic zaudētu savus maršrutus Krievijā un Turcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic paplašinājusi sadarbību ar Ethiad Airlines, piedāvājot jaunus galamērķus

Gunta Kursiša, 21.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic paplašinājusi sadarbību ar Apvienoto Arābu Emirātu aviokompāniju Etihad Airways un sākusi piedāvāt lidojumus no Amsterdamas, Frankfurtes, Minhenes un Cīrihes uz Abū Dabī un Rīgu.

Kopumā airBaltic un Etihad Airways piedāvās 37 lidojumus nedēļā starp Rīgu un Abū Dabī reisos no un uz šīm pilsētām savus lidojumu kodus - BT un EY – izmantos abas aviokompānijas.

airBaltic jau tagad izmanto savu lidojumu kodu - BT - Etihad Airways reisos starp Abū Dabī un Muskatu, bet Etihad Airways izmanto savu lidojumu kodu – EY - reisiem uz desmit airBaltic apkalpotajiem Eiropas ziemeļu pilsētu galamērķiem - Bergenu, Bilundu, Helsinkiem, Kopenhāgenu, Oslo, Stavangeru, Stokholmu, Tallinu, Turku un Viļņu. Pēc papildu atļauju saņemšanas, Etihad Airways plāno savu lidojumu kodu EY izmantot arī lidojumos uz airBaltic apkalpotajiem galamērķiem - Kijevu, Tbilisi, Palangu un Gēteborgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Air Berlin likvidators tiesā iesūdz Etihad Airways, pieprasot divu miljardu eiro kompensāciju

LETA, 14.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējīgās Vācijas aviokompānijas Air Berlin likvidators tiesā iesūdzējis tās lielāko akcionāru - Abū Dabī bāzēto lidsabiedrību Etihad Airways, pieprasot kompensāciju līdz divu miljardu eiro apmērā, piektdien paziņoja Berlīnes reģionālā tiesa. Administrators Lukass Flethers lūdzis tiesnešus piešķirt Air Berlin 500 miljonus eiro un izdod rīkojumu, kas pieprasa papildu kompensācijas. Flethers norāda, ka Etihad Airways atteicās no 2017.gada aprīlī panāktās vienošanās turpmākos 18 mēnešus atbalstīt Air Berlin. Tādējādi Etihad Airways pērn augustā pārtrauca atbalsta sniegšanu Vācijas lidsabiedrībai, novedot to pie bankrota. Etihad Airways kopš 2011.gada piederējuši 29,2% Air Berlin akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Air Berlin veic pārrunas par lidmašīnu pārvietošanu uz jaunu aviokompāniju

LETA, 05.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar zaudējumiem strādājošā Vācijas aviokompānija Air Berlin trešdien paziņoja, ka pārrunās iespējas pārvietot daļu no tās lidmašīnu flotes uz jaunu grupu, ko izveidos Vācijas tūrisma gigants TUI un Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways.

Air Berlin apspriedīs iespējas nodot 35 lidmašīnas, tostarp 14, kuras jau tiek nomātas no TUI struktūrvienības TUIfly, jaunai aviokompānijai, kuru izveidos TUI un Etihad Airways, norāda lidsabiedrība.

Šī plāna realizācija gan ir atkarīga no veiksmīgām pārrunām un regulatoru apstiprinājuma.

Atsevišķā paziņojumā Etihad Airways pavēstīja, ka jaunā aviosabiedrība apkalpos visaptverošu maršrutu tīklu no Vācijas, Austrijas un Šveices.

Air Berlin akcionārs Etihad Airways pēdējos gados palīdzējis ar regulārām investīcijām uzturēt Vācijas aviokompānijas darbību.

Air Berlin pirms mēneša paziņoja par restrukturizācijas plānu, kas paredz samazināt tās lidmašīnu skaitu un likvidēt 1200 darbavietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtībās nonākusī Vācijas otrā lielākā aviokompānija Air Berlin otrdien paziņoja, ka iesniedz tiesā maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways - vairs nenodrošinās finansiālu atbalstu.

Air Berlin norāda, ka pēc Etihad Airways finanšu palīdzības pārtraukšanas aviokompānija secinājusi, ka tai vairs nav iespējama pozitīva virzība uz priekšu.

Tikmēr Vācijas Ekonomikas un Transporta ministrijas nekavējoties izplatījušas paziņojumu, lai mazinātu ceļotāju bažas, pavēstot, ka valdība nodrošinās 150 miljonu eiro aizdevumu, lai aviokompānija pagaidām spētu nodrošināt lidojumus.

Savukārt Vācijas nacionālā lidsabiedrībai Lufthansa atsevišķā paziņojumā norādīja, ka ved sarunas ar Air Berlin par iespējām pārņemt daļu no Air Berlin grupas.

Air Berlin iepriekšējos divos gados kopumā cietusi zaudējumus 1,2 miljardu eiro apmērā, un aviokompānijas dzīvotspēja balstījās uz Etihad Airways nodrošinātajiem finanšu līdzekļiem. Etihad Airways pieder 29% Air Berlin akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic, sadarbojoties ar Etihad Airways, pirmo reizi no lidostas Rīga veiks tiešos lidojumu uz Abū Dabī

Gunta Kursiša, 09.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) nacionālā aviokompānija Etihad Airways un Latvijas airBaltic turpmāk sadarbosies, tiešos lidojumos pārvadājot pasažierus maršrutā Rīga – Abū Dabī, informē Latvijas nacionālās aviokompānijas pārstāvji.

airBaltic veiks četrus lidojumus nedēļā no Rīgas uz Abu Dabī ar Airbus A319 lidmašīnu, kurā ir 116 sēdvietas. Pirmais lidojums notiks šā gada 16. decembrī, savukārt biļetes jau ir nopērkamas.

Šie būs pirmie tiešie reisi, kas no lidostas Rīga tiks veikti uz Abū Dabī, Db.lv uzzināja lidostā.

Abas aviokompānijas parakstījušas līgumu par sadarbības (code-share) lidojumiem. Etihad Airways lidojumu kods EY tiks izmantots jaunajos lidojumos uz Rīgu, un, pēc atbilstošu atļauju saņemšanas no varasiestādēm, arī lidojumos uz 19 airBaltic apkalpotajiem galamērķiem - Bilundu, Kopenhāgenu, Tallinu, Helsinkiem, Lapēnrantu, Turku, Hamburgu, Alesundu, Bergenu, Oslo, Stavangeru, Viļņu, Varšavu, Stokholmu, Kijevu, Vīni, Prāgu, Barselonu un Stambulu. Savukārt airBaltic lidojumu kods BT tiks izmantots Etihad Airways lidojumos no Abū Dabī uz Kairu, Džakartu, Singapūru, Bangkoku, Ammānu un Muskatu pēc atbilstošu atļauju saņemšanas no varasiestādēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

airBaltic sadarbībā ar Etihad Airways sākusi tiešos lidojumus uz Abū Dabī

Gunta Kursiša, 17.12.2013

Apvienoto Arābu Emirātu nacionālās aviokompānijas Etihad Airways un Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS Air Baltic Corporation stjuartes piedalās Starptautiskās lidostas Rīga un nacionālās aviokompānijas airBaltic organizētajā galamērķa Rīga – Abū Dabī atklāšanas pasākumā.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas airBaltic veiks četrus lidojumus nedēļā no Rīgas uz Etihad Airways galveno tranzītmezglu Abu Dabī ar Airbus A319 lidmašīnu.

Etihad Airways lidojumu kods EY tiks izmantots jaunajos lidojumos uz Rīgu, un arī lidojumos uz 15 airBaltic apkalpotajiem galamērķiem - Alesundu, Barselonu, Bergenu, Bilundu, Helsinkiem, Kopenhāgenu, Lapēnrantu, Oslo, Prāgu, Stavangeru, Stokholmu, Tallinu, Turku, Vīni un Viļņu.

Savukārt airBaltic lidojumu kods BT tiks izmantots Etihad Airways lidojumos no Abū Dabī uz Kairu, Džakartu, Singapūru, Bangkoku, Ammānu un Muskatu pēc atbilstošu atļauju saņemšanas no varasiestādēm.

Lidmašīnā ir 14 vietas biznesa klasē un 102 vietas ekonomiskajā klasē, informē lidsabiedrības pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Nespēja piesaistīt investoru airBaltic nav ne saprotama, ne attaisnojama

Dienas Bizness, 06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsu nacionālā lidkompānija šķiet liegi iemigusi uz lauriem, bet pamošanās tai var būt ar galvassāpēm. Jo tie nav nekādi lauri – tie ir iedomu salmi, turklāt visai paplāni. Nekas neliecina, ka airBaltic tiktu lietpratīgi pārvaldīta, atbalstīta un konsultēta, diemžēl arī uzrādītie skaitļi ne. Un slavenā investoru piesaiste vispār ir zem katras kritikas.

Kamēr nav publicēts kompānijas darbības pērnā gada pārskats, ir grūti spriest par relīzes formātā publicēto, ka pērn ievērojami – par 66 miljoniem latu – samazinājušies airBaltic zaudējumi. Ko tas varētu nozīmēt, var spriest pēc iepriekšējā – 2011. gada – pārskata, jo tur zaudējumos bija sarakstīti visādi brīnumi. Varbūt tādēļ, lai 2012. gadā jaunās vadības tēla spodrināšanai uz tā rēķina varētu uzrādīt pareizos skaitļus?

Zināms arī, ka pasažieru un lidojumu skaits kompānijai joprojām krītas. Tai pašā laikā tā kā pozitīvu ziņu stāsta, ka auguši ienākumi no viena pasažiera. Jāšaubās, vai tas uzskatāms par uzlabojumu, jo pasažieri ir ievērojuši arī biļešu cenu kāpumu. Tiktāl par skaitļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic uzsāks lidojumus no Rīgas uz Abū Dabī

Lelde Petrāne, 24.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic sadarbībā ar Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) nacionālo lidsabiedrību Etihad Airways 2017.gada 29.oktobrī uzsāks tiešos lidojumus no Rīgas uz Abū Dabī.

airBaltic no Rīgas uz Abū Dabī veiks lidojumus četras reizes nedēļā ar Bombardier CS300 lidmašīnu. Etihad Airways būs lidsabiedrības sadarbības partneris šajā maršrutā.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda, ka Abū Dabī ir stratēģisks aviācijas centrs Tuvajos Austrumos, un tādi slaveni tūrisma objekti kā Formula 1 un Ferrari World piesaistīs daudzus ceļotājus no Baltijas valstīm un Skandināvijas.

Lidojums ilgs sešas stundas un 15 minūtes. Vienvirziena biļetes cena ir, sākot no 129 eiro, ieskaitot lidostas nodevas un transakcijas maksu.

airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 60 galamērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) nacionālā aviokompānija Etihad Airways paaugstinājusi latiņu luksusa ceļojumu jomā, atklājot trīs istabu dzīvokli lidmašīnā, kas aprīkots ar tādām ekstrām kā duša un divguļamā gulta, vēsta Euronews.

Nodēvējot to par Rezidenci, Etihad pārveidojusi daļu no A380 lidmašīnas par greznu, lidojošu viesnīcas numuru, kas ietver dzīvojamo telpu, guļasistabu un vannas istabu. Viesu kaprīzes apmierinās personīgā apkalpe.

Līdz ar šo pakalpojumu aviokompānija piedāvā arī tā saukto dzīvokļu klasi, kurā ietilpst privāti apartamenti ar guļamkrēsliem un gultām, minibāru un garderobi.

Musulmaņu ceļotājiem tiks nodrošinātas arī īpašas lūgšanu zonas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) patlaban izskata jau konkrētus piedāvājumus Latvijas nacionālās aviokompānijas «airBaltic» investora piesaistē un nav izslēgta arī uzņēmuma pilnīga privatizācija, pastāstīja ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.

Viņš uzsvēra, ka investora piesaiste patlaban ir galvenais izaicinājums. «Mēs ļoti produktīvi šogad esam strādājuši, esam piesaistījuši starptautisku kompāniju «Lazard Freres», kas ir veikusi liela apmēra darbu, lai apzinātu, kuri potenciāli varēt būt stratēģiskie partneri «airBaltic», lai kompānija varētu attīsties. Šeit ir viena būtiska nianse - valstij esot lielākajam akcionāram, ir jārūpējas par kompānijas attīstību. Lai kompānija attīstītos, tieši akcionāri ir tie, kuri investē. Tomēr mums ir jāņem vērā Eiropas Savienības regulējums, kas paredz, ka valsts investīcijas ir valsts atbalsts. Attiecīgi valsts atbalsts nav saderīgs ar kompānijas attīstību, tāpēc mums jāmeklē stratēģiskais partneris, lai kompānija varētu attīstīties atbilstoši tirgus principiem. Faktiski valstij ir apgrūtinoši būt par efektīvu akcionāru, jo likumi nepieļauj tādas investīciju iespējas, kādas ir privātam akcionāram,» skaidroja Ozoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu investors Hanss Rūdolfs Vērls ir gatavs par 500 miljoniem eiro iegādāties grūtībās nonākušo Vācijas otro lielāko aviokompāniju Air Berlin.

«Mēs smagi strādājām, lai varētu izteikt šādu piedāvājumu, saņemot palīdzību ne tikai no ekspertiem, bet arī (..) no Air Berlin darbiniekiem, pasažieriem un biznesa partneriem,» sociālajā tīklā Facebook paziņoja Vērls, kurš 2003.gadā par simbolisku summu - vienu eiro- iegādājās no aviokompānijas British Airways uzņēmumu Deutsche BA, ko pēc tam pārdeva Air Berlin.

Vērlam piederošais uzņēmums Intro svētdien piedāvāja nekavējoties samaksāt par Air Berlin 50 miljonus eiro un pēc tam vēl 450 miljonu eiro, atkarībā no tā, kā aviokompānijai klāsies.

Vērls sacīja, ka Intro vēlas iegādāties Air Berlin kā vienotu veselumu, nevis iepirkt daļas, un aicināja arī citus potenciālos pircējus, tostarp Lufthansa, Condor un TUI pievienoties viņa centieniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ziemas sezonā lidojumus uzsāk jaunas aviokompānijas

Lelde Petrāne, 25.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā Rīga līdz ar ziemas lidojumu saraksta ieviešanu lidojumus uzsāks divas aviokompānijas – Turkmenistan Airlines, kas nodrošinās tiešos lidojumus uz Ašgabatu, un Polet Airlines, piedāvājot lidojumus uz Voroņežu. Pirmo reizi Rīga tiks savienota ar Abū Dabī, kas ir pasaules mēroga tranzītmezgls.

Jauno galamērķi Abū Dabī ziemas sezonā piedāvās Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic sadarbībā ar Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) aviokompāniju Etihad Airways. Lidojumi maršrutā Rīga–Abū Dabī tiks veikti četras reizes nedēļā no 2013. gada 16. decembra.

Ziemas sezonā seši aviopārvadātāji palielinājuši lidojumu skaitu kopumā uz 18 galamērķiem – Amsterdamu, Kauņu, Kijevu, Lapēnrantu, Londonu, Maskavu, Parīzi, Prāgu, Stavangeru, Vīni, Bergenu, Kopenhāgenu, Minsku un Stambulu. Pirmo reizi ziemas sezonā tiks piedāvāts lidojums uz Larnaku (Kiprā), ko aviokompānija airBaltic uzsāka vasarā.

Kopā no lidostas Rīga ziemas sezonā būs pieejami 70 tiešie galamērķi, ko nodrošinās šādas aviokompānijas: airBaltic, Ryanair, WizzAir, Aeroflot, Lufthansa, Norwegian, Finnair, Uzbekistan Airways, LOT, Utair, Transaero, Belavia, Turkish Airlines, Austrian Airlines Group, Turkmenistan Airlines, Polet Airlines, kā arī čartera aviopārvadātāji – Corendon, SmartLynx.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrijā pirmdien tiesā tiekas kreditoru komisija, lai lemtu par bankrotējušās Austrijas lidsabiedrības «Niki» nākotni.

Komisija lems, vai bankrotējušās Vācijas aviokompānijas «Air Berlin» struktūrvienību pārdot Lielbritānijas nacionālās aviosabiedrības «British Airways» īpašniecei – holdingkompānijai «International Airlines Group» (IAG) - kā plānots, vai meklēt citu pretendentu.

Starp interesentiem uz «Niki» iegādi ir pats Austrijas bijušais autosacīkšu braucējs Nikijs Lauda, kurš lidsabiedrību dibināja 2003.gadā un pameta to 2011.gadā.

Lauda norāda, ka viņš ir apvienojies ar tūroperatoru «Thomas Cook», lai izteiktu kopīgu piedāvājumu.

Kā ziņots, IAG decembrī pavēstīja par ieceri iegādāties «Niki».

Saskaņā ar iecerēto darījumu IAG samaksās 20 miljonus eiro par «Niki» aktīviem un nodrošinās šai lidsabiedrībai likviditāti līdz 16,5 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

airBaltic ziemas sezonā – jauni galamērķi un uzlabots pakalpojums

Dienas Bizness, 25.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviokompānija airBaltic uz ziemas sezonas lidojumu sarakstu pāries svētdien, 27. oktobrī, līdz ar ko tiks uzsākti jauni lidojumi maršrutos uz Abu Dabī (AAE) un Larnaku (Kipra).

Latvijas lidsabiedrības komercdirektors Mihaels Grimme (Michael Grimme) norāda, ka sadarbība ar Etihad Airways jaunajā Rīga - Abu Dabī maršrutā samazinās lidojumu ilgumu starp abām galvaspilsētām un tālākiem galamērķiem Austrālijā, Āzijā, Āfrikā un Tuvajos Austrumos.

Jaunākais tiešais lidojums Rīga–Abu Dabī ir sākums airBaltic un Ethiad Airways sadarbībai un pirmo reizi starp abu valstu galvaspilsētām ir izveidota aviosatiksme. Larnaka (Kiprā) ir airBaltic ziemas sezonas jaunais galamērķis, informē lidsabiedrība.

Ziemas sezonā airBaltic palielinās lidojumu skaitu no Rīgas uz Kijevu līdz 3 reizēm dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviosabiedrības airBaltic pārdošanu investīciju konsultanti šogad vēl neprognozē. Ja viss klāsies labi, tas, labākajā gadījumā, iespējams vien nākamā gada pirmajā pusē, Db.lv prognozēja Superia partneris Mārtiņš Krūtainis.

Kopumā investīciju konsultanti ar mazu pārliecību runā par iespēju, ka airBaltic varētu pirkt kāda no Eiropas Savienības (ES) dalībvalsts aviokompānijām, bet gan ir pārliecinātāki, ka runa varētu būt par valstīm ārpus ES. Tas savukārt vienlaikus nozīmē vairākus ierobežojumus un tāpēc kompānijas pārdošanā var pieļaut vairākus scenārijus.

DB tāpat jau iepriekš rakstīja, ka Eiropas Komisija (EK) izmeklē valsts ieguldīto gandrīz 100 miljonu latu airBaltic likumību. Ja EK liks atmaksāt kaut vai daļu ieguldījumu, airBaltic būs nepieciešami līdzekļi, kuru tai pašai nav. Tas var pasteidzināt invesora piesaistes procesu. DB iepriekš rakstīja, ka Latvijas puse iepriekš «lenkusi» arābu investoru – Etihad Airways. Satiksmes ministrs Anrijs Matīss atzina, ka interesi par airBaltic izrādot divi investori.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānijas Ryanair vadītājs Maikls O’Līrijs trešdien pavēstīja, ka viņa vadītā lidsabiedrība neizteiks iegādes piedāvājumu grūtībās nonākušajai Vācijas otrajai lielākajai aviosabiedrībai Air Berlin.

Vienlaikus O’Līrijs izteicis kritiku Vācijas valdībai, kas, pēc viņa uzskatiem, dara visu iespējamo, lai labumu šajā situācijā gūtu nacionālā lidsabiedrība Lufthansa.

Vairākas aviokompānijas šobrīd veic pārrunas par iespējamu Air Berlin aktīvu iegādi pēc tam, kad lidsabiedrība šā mēneša sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu.

Preses konferencē Berlīnē O’Līrijs norādīja, ka Ryanair šajā procesā piedalīsies vien tad, ja tas būs godīgs un atklāts.

Viņš uzskata, ka Vācijas valdība un vēl divas Vācijas aviokompānijas sadarbojas, lai ļautu Lufthansa pārņemt Air Berlin, tādējādi pārkāpjot konkurences noteikumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieriem, kuri ceļo ar Etihad Airways, turpmāk būs pieejamas arī aukles, vēsta Relaxnews.

Apvienotajos Arābu Emirātos bāzētais pārvadātājs par jauna lidojošo auklīšu dienesta ieviešanu paziņojis šonedēļ. Tā darbinieces apmācību būs izgājušas Anglijā.

Auklītes, kuras varēs atpazīt, pateicoties oranžiem priekšautiem, būs pieejamas garajos lidojumos, lai izklaidētu dīdīgos, garlaicības māktos bērnus ar roku lellēm, origami, mākslas aktivitātēm, sejas apgleznošanu un spēlēm.

Auklīšu pienākumos ietilps arī nogurušo bērnu iemidzināšana un vecāku konsultēšana un atbalstīšana bērnu jautājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

EK apstiprina Vācijas valdības 150 miljonu eiro aizdevuma piešķiršanu Air Berlin

LETA, 05.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) pirmdien apstiprinājusi Vācijas valdības ieceri piešķirt grūtībās nonākušajai Vācijas otrajai lielākajai aviokompānijai Air Berlin 150 miljonu eiro aizdevumu, lai ļautu tai apkalpot pasažierus, kamēr lidsabiedrībai tiek meklēts pircējs.

Šis aizdevums ļaus mierīgi likvidēt maksātnespējīgo Air Berlin, neietekmējot konkurenci vienotajā tirgū, skaidro EK.

Komisija norāda, ka Vācijas valdība 15.augustā to informējusi par ieceri piešķirt aviokompānijai 150 miljonu eiro aizdevumu, ņemot vērā Air Berlin maksātnespēju.

EK vēsta, ka šī aizdevuma mērķis ir turpmākajos mēnešos nodrošināt iespēju Air Berlin apkalpot pasažierus, kamēr vienlaikus tiek veiktas pārrunas par lidsabiedrības aktīvu pārdošanu.

Jau ziņots, ka Air Berlin augusta sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways - vairs nenodrošinās finansiālu atbalstu.Tikmēr Vācijas Ekonomikas un Transporta ministrijas nekavējoties izplatīja paziņojumu, lai mazinātu ceļotāju bažas, pavēstot, ka valdība nodrošinās 150 miljonu eiro aizdevumu, lai aviokompānija pagaidām spētu nodrošināt lidojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vispopulārākie tālie galamērķi, uz kuriem līdz šim veiktas rezervācijas airBaltic mājaslapā, ir Kolombo, Seišelas, Puketa, Melburna un Sidneja, informē aviokompānija.

Šonedēļ - svētdien, 29. oktobrī, airBaltic sadarbībā ar Etihad Airways uzsāks tiešos lidojumus starp Rīgu un Abū Dabī. Līdz šim pasažieri veikuši vairāk nekā 9 000 biļešu rezervācijas šajā maršrutā. Tostarp 30% rezervāciju šobrīd veiktas no tranzīta pasažieriem, galvenokārt no Skandināvijas un Baltijas valstīm.

Aviokompānijā norāda, ka šī maršruta pirmais reiss starp abām pilsētām jau ir izpārdots. airBaltic novēro papildu pieprasījumu arī uz Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta posmu, kas Abū Dabī norisināsies novembra pēdējā nedēļas nogalē.

airBaltic veiks lidojumus no Rīgas uz Abū Dabī četras reizes nedēļā ar Bombardier CS300 lidmašīnām. Lidojuma ilgums būs 6 stundas un 15 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic uzsāk tiešos lidojumus no Rīgas un Abū Dabī

Zane Atlāce - Bistere, 30.10.2017

airBaltic vecākais viceprezidents lidojumu vadības jautājumos Pauls Cālītis, starptautiskās lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Ilona Līce un Apvienoto Arābu Emirātu vēstniece Latvijā V.E. Hanana Al Alīli

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic sadarbībā ar Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) nacionālo lidsabiedrību Etihad Airways svētdien, 2017. gada 29. oktobrī uzsāka tiešos lidojumus starp Rīgu un Abū Dabī.

Jaunais maršruts piedāvā ērtus savienojumus pasažieriem, kas ceļo no Baltijas uz AAE galvaspilsētu un uz tālākiem galamērķiem Austrālijā, Āzijā, Āfrikā un Tuvajos Austrumos, kā arī sniedz jaunas ceļošanas iespējas no Abū Dabī uz Eiropu.

Līdz šim pasažieri Rīga – Abū Dabī maršrutā veikuši vairāk nekā 9000 biļešu rezervācijas. 30% veikto rezervāciju šobrīd saņemti no tranzīta pasažieriem, galvenokārt no Skandināvijas un Baltijas valstīm. airBaltic novērojusi papildu lidojumu pieprasījumu uz Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta posmu, kas Abū Dabī norisināsies novembra pēdējā nedēļas nogalē.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Latvijas realitāte – lidmašīnas ar 
 iestrēgušu asti

Dienas Bizness, 14.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fakts nepatīkams, bet nekādā gadījumā nav pārsteidzošs – tā var teikt par Rīgas apgabaltiesas lēmumu, apķīlājot valstij piederošās aviokompānijas airBaltic akcijas bijušā šīs pašas kompānijas vadītāja Bertolta Flika prasībā pret krahu piedzīvojušo Latvijas krājbanku un Satiksmes ministriju.

Protams, jau vēsturiski situācija ar airBaltic un šā uzņēmuma privātajiem akcionāriem ir bijusi sarežģīta, tomēr šajā gadījumā ir jārunā par totālu nolaidību. Vispirms jau jāatgādina, ka brīdī, kad kļuva skaidrs par Krājbankas un Snoras bankas (Lietuvā) krahu, Latvijas valdība pieņēma lēmumu pārņemt savā kontrolē privātajam investoram piederošās akcijas. Gūstot informāciju par notikušo ar televizora starpniecību, tobrīd viss šķita loģiski un saprotami. Savukārt personas, kas ir lietas kursā par šā lēmuma aizkulisēm, neoficiālās sarunās zina stāstīt, ka ar vismaz kaut kādām juridiskām normām attiecīgajam lēmumam vispār neesot nekāda sakara.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas lielākās aviokompānijas Lufthansa vadītājs Karstens Špors izteicies, ka cer no grūtībās nonākušās Vācijas otras lielākās lidsabiedrības Air Berlin iegādāties līdz 78 lidmašīnām.

Galvenā prioritāte ir stabilizēt statusu attiecībā uz 38 lidmašīnām, kuras Lufthansa jau šobrīd nomā no Air Berlin, žurnālistiem trešdienas vakarā norādīja Špors.

Papildus tam «mēs vēlamies iegūt vēl 20 līdz 40 lidmašīnas zemo cenu struktūrvienībai Eurowings, panākot to ar dabisku pieaugumu vai ar iegādēm no Air Berlin,» skaidroja Špors.

Viņš uzskata, ka tas būtu maksimālais lidaparātu skaits, ko konkurences regulatori būtu gatvi pieņemt.

Jau ziņots, ka Air Berlin augusta sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways - vairs nenodrošina finansiālu atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja kādu dienu Igaunijas Nordica vairāk nebūs, mēs būsim gatavi veikt vairāk lidojumu no Igaunijas, par kaimiņvalsts konkurenti intervijā DB norāda Latvijas nacionālās lidsabiedrības AirBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Runājot par globālajiem procesiem, vai Brexit kaut kā ietekmē AirBaltic?

Šodien nav nekādas ietekmes.

Ryanair ir visai neapmierināts.

Jā, jo viņiem tur ir bizness. Man personīgi nepatīk Brexit, es domāju, ka tā ir muļķība. Taču briti tā izlēma. Domāju, ka beigās viņi izdomās, kā to nedarīt. Nevaru iedomāties, kā aviācijas nozarē Eiropa atriezīsies 30 gadu senā pagātnē pie kādas vecas sistēmas. Varbūt viņi īstenos Brexit, taču saglabās divpusējos lidojumus.

Vai mēs beidzot nevarētu tikt pie vienas kopīgas Baltijas valstu lidsabiedrības?

Kopš šeit strādāju, laiku pa laikam šādas sarunas notiek. Latvijas valdība vienmēr ir bijusi atvērta tam, lai būtu viena Baltijas lidsabiedrība. Jautājums ir par to, kur atrastos šādas kompānijas spēcīgākā daļa. Acīmredzot tā būtu Rīga, jo tā ir attīstījusies par centru. Kāpēc lai to pārceltu uz Tallinu vai Viļņu? Neatkarīgi no valstu teiktā mēs gadu pēc gada palielinām lidojumu skaitu no Viļņas un Tallinas. Mēs to darīsim pat spēcīgākas konkurences apstākļos. Igaunijā tagad Nordica ar poļu LOT ir lielas aktivitātes. Tas gan mums nekaitē, bet redzam, ka viņiem pieaug pasažieru skaits Tallinā. Taču viņi nerisina problēmu, jo tas, ko jūs vēlaties, ir savienojamība. Šobrīd tā ir, bet vienā mirklī var izzust, ja Nordica vairāk nelidos. Tagad viņi ir atkarīgi no LOT attiecībā uz investīcijām Nordica. Taču kāpēc gan lai poļi to darītu, ja vien viņi neizdomā, ka Igaunija viņiem ir galvenais tirgus? Tādēļ, manuprāt, mūsu pieeja nodrošināt no Igaunijas tik daudz lidojumu, cik varam, ir pareiza. Ja kādu dienu Nordica vairāk nebūs, mēs būsim gatavi veikt vairāk lidojumu no Igaunijas. Līdz tam mēs darīsim to, kam ir pamatojums. Līdzīgi arī Lietuvā. Pagājušajā gadā mums bija lielākā izaugsme lidsabiedrību starpā, taču mēs tur neesam lielākā kompānija, jo tur ir plaša zemo cenu aviolīniju klātbūtne. Taču viņiem nav savienojamības. Mēs to piedāvājam. Mēs esam pievienojuši pēdējo sektoru, lidojumus starp Tallinu un Viļņu, un tas nozīmē, ka mums ir spēcīgs maršrutu tīkls, ko grūti pārsist, jo tad to vajadzētu dublēt. 2018. gadā mums būs jau 38 lidmašīnas. Kādam vajadzētu nolikt šeit tikpat daudz lidmašīnu, lai mūs pārspētu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Air Berlin pārrunas par aviokompānijas daļu pārdošanu turpinās ar Lufthansa un EasyJet

LETA, 26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtībās nonākušā Vācijas otra lielākā lidsabiedrība Air Berlin pirmdien apstiprināja, ka veic pārrunas ar Vācijas lielāko aviokompāniju Lufthansa un Lielbritānijas EasyJet, lai pārdotu daļas no sava biznesa.

Pārrunas ar Lufthansa un EasyJet tagad turpināsies līdz 12.oktobrim, pēc padomes sanāksmes norādīja Air Berlin.

Tehniskā informācija attiecībā uz lidsabiedrības likvidēšanu tiks izstrādāta tuvāko nedēļu laikā un jebkura gala vienošanās būs jāapstiprina Eiropas regulatoriem.

EasyJet ir izrādījusi interesi tikai saistībā ar pasažieru aviokompānijas daļu iegādi, bet Lufthansa izteiktais piedāvājums aptver struktūrvienību LGW un Austrijas lidsabiedrību Niki, kā arī daļas no Air Berlin.

Jau ziņots, ka Air Berlin augusta sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways - vairs nenodrošina finansiālu atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru