«Ir saprotams, un arī tika gaidīts, ka uzņēmēji, kuri darbojas šajā biznesā, iedarbinās savas PR kompānijas, lai «sirsnīgi» kritizētu Rīgas ūdens projektu, kas pat vēl nemaz nav sācis ražošanu. Tā sakot – nocirtīsim ideju jau saknē, lai pat nemēģina radīt konkurenci,» savu viedokli par sabiedriskajā telpā izskanējušajām diskusijām par Rīgas ūdens lietderību pauž Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks, norādot, ka Rīgas ūdens darbosies konkurences apstākļos, neapdraudod citus uzņēmumus.

Jau rakstīts, ka Rīgas ūdens iecerējis dibināt meitas uzņēmumu, kas ražotu un tirgotu fasēto ūdeni. Latvijas bezalkoholisko dzērienu uzņēmēju asociācija (LBDUA), savukārt, norādījusi, ka plānotais Rīgas ūdens eksports un peļņa vērtējama kā utopiska, turklāt Rīgas ūdens fasēšana «ir pakļauta brīvā tirgus kokurencei un līdz ar to nav savienojama ar PSIA Rīgas ūdens darbības pamata mērķi – ūdensapgādes un kanalizcācijas pakalpojumu nodrošināšanu sabiedrībai, savukārt publiski izskanējušās aplēses par plānotajām investīcijām, peļņu piecu miljonu latu apmērā un plānoto eksporta apjomu 90% apjomā nav pamatotas un ir pretrunā ar komercdarbībā valdošiem noteikumiem». 

Savukārt A. Ameriks paudis viedokli, ka ieguvējs būtu «ikviens rīdzinieks, kuram arī turpmāk būs iespēja saņemt kvalitatīvu un Eiropas kritērijiem atbilstošu ūdens un kanalizācijas pakalpojumu par pašu zemāko komunālo tarifu Latvijā».

«Uzņēmēji, kuri protestē pret šo projektu, norāda, ka patlaban Latvijā darbojas vismaz 14 uzņēmumi, kuru komercdarbība saistīta ar fasētā ūdens ražošanu, līdz ar to konkurence Latvijas fasētā ūdens tirgū balansējot uz rentabilitātes robežas. Negribētu gan īsti šim apgalvojumam ticēt, jo, piemēram, apskatot šo uzņēmumu 2011.gada darbības pārskatus, kas ir publiski pieejami, var redzēt, ka šo uzņēmumu rentabilitāte ir ap 8%. Tā kā, visticamāk, šie uzņēmēji vienkārši baidās no konkurences un nevēlas, lai tirgū ienāktu jauns spēlētājs, kas godīgas konkurences apstākļos spēs patērētājiem piedāvāt savu produkciju,» norāda A. Ameriks, piebilstot, ka «pārmetumi par tirgus kropļošanu ir absolūti nepamatoti, jo jaundibinātā kompānija ūdeni, kas tiks pildīts pudelēs, no SIA Rīgas ūdens pirks par tādu pašu cenu kā ikviena Rīgas mājsaimniecība vai jebkurš lielais ūdens patērētājs, tāds kā, piemēram, a/s Aldaris».

Viņš skaidro, ka Rīgas ūdens patēriņš pēdējo septiņu gadu laikā ir samazinājies par 25%, kas nozīmē zaudējumus uzņēmumam, un šobrīd Rīgas ūdens rīcībā esošo dzeramā ūdens ieguves vietu kapacitāte dod iespēju iegūt divas reizes vairāk ūdeni, nekā tas rīdziniekiem nepieciešams ūdensapgādes sistēmas nodrošināšanai.

«Izveidojot dzeramā ūdens fasēšanas ražotni un nodrošinot Rīgas ūdens tirdzniecību, no kā, starp citu 90% produkcijas paredzēta kā eksporta nevis vietējā tirgus prece, varam kompensēt arī ūdens patēriņa samazinājumu,» norāda A. Ameriks, paužot, ka tādējādi nebūtu jāpaaugstina ūdens tarifi.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra